Uživatelé Spotify v několika částech světa budou muset brzy sáhnout hlouběji do kapsy. Šéf hudební streamovací služby Daniel Ek při prezentaci finančních výsledku za poslední kvartál oznámil, že firma má v plánu zdražovat, jelikož výrazně zlepšila svou nabídku a její obsah má větší hodnotu.
Ek však nechtěl prozradit, o které trhy půjde, ani jak velké by toto zdražení mělo být. Jen zmínil, že se to bude týkat hodně lokalit, takže je dost možné, že si připlatíme i v Česku. Obecně má jít o místa, kde již existuje určitá stabilní báze platících uživatelů, u kterých se očekává, že budou věrní i po zvýšení ceny. Zatím je jisté, že ke zdražení dojde v Belgii, Švýcarsku, Bolívii a Ekvádoru.
Lepší a hodnotnější nabídkou ředitel mínil především podcasty, do kterých služba v posledních roce masivně investovala. Již jich nabízí okolo 1,9 milionu a řada je k nalezení i v češtině, nabídku podcastů na Spotify postupně rozšiřují například česká publicistická média. Ek ovšem odkazoval hlavně na exkluzivní smlouvy například s bývalou první dámou Michelle Obamovou, společností DC Comics nebo tvůrcem hry League of Legends Riot Games.
Spotify také tento měsíc zavedlo možnost, že tvůrci podcastů si mohou do pořadů zařadit licencovanou hudbu. To vše podle Eka dává Spotify dostatečný důvod, aby mohlo přistoupit ke zdražení – na trzích, které existují déle, společnost dle svých slov skutečně vidí, že uživatelé zvyšují čas, který na službě tráví. Navíc tam, kde již ceny byly zvýšeny, zájem lidí neopadl.
Ek nicméně podotkl, že je třeba postupovat opatrně. Stále probíhá celosvětová pandemie, mnoho lidí je finančně ohroženo a nedává příliš velký smysl zdražovat uprostřed recese. Takže i když je nyní jisté, že Spotify ceny zvýší, možná to bude ještě chvíli trvat.
Co se týče samotných výsledků za poslední finanční období, Spotify nedosáhlo svého cíle ani v tržbách, ani v zisku. Připsalo si alespoň 6 milionů nových platících uživatelů, celkem jich je 144 milionů. Po započítání neplatících lidí Spotify aktuálně hlásí 320 milionů aktivních uživatelů denně.
Jak vybrat tu správnou hudební službu?