Šéf SGI překvapivě odstupuje a odchází k Microsoftu

Důvod odchodu Ricka Belluzza zatím není přesně známý, akcie firmy jsou historicky nízko.
Podle všech známek se bývalé „dvojce“ v Hewlett-Packard povedlo za rok a půl u SGI velice slušně rozjet reorganizaci firmy, vrátit ji „zpátky na silnici“ a přivést na trh řadu nadějných produktů (mj. grafické stanice na Windows NT); současně také zreorganizoval prodejní kanál i výrobu tak, aby se bývalý mírně nepružný unixový výrobce mohl úspěšněji pohybovat v dravém světě výrobců pécéček.

Na konci srpna ale Rick Belluzzo překvapivě rezignoval na svou funkci; o pár dnů později se objasnilo, že odchází na pozici šéfa divize internetových projektů u Microsoftu. Jde z místa jedničky do pozice v hierarchii mnohem nižší, ale podstatně vlivnější. Správní rada firmy SGI rychle ustanovila do role šéfa Boba Bishopa, který dosud řídil firemní marketing (a řídil jej dobře – marketing byla jedna z věcí, kde Silicon Graphics dokazovala divy).

Další zajímavé spekulace se objevily v souvislosti s přechodem Belluzza do Microsoftu. Belluzzo je totiž jeden z nejvýznamnějších manažerů dnešního počítačového světa a hovoří se o tom, že je „typickou jedničkou“, tj. člověkem schopným a určeným k vedení firmy. Vznikly proto spekulace, zda Microsoft nehodlá provést tzv. spin-off, tj. odčlenit svou internetovou divizi do samostatné firmy. Prezident Microsoftu Steve Ballmer to ale naprosto popřel s tím, že „toto se nestane“.

Živě komentuje: v Bobu Bishopovi má SGI v čele opět význačnou osobnost – Bishop je například členem rady světového ekonomického fóra, člen vládní poradní skupiny Industry Advisory Commission a člen organizace pro světové duševní vlastnictví (Word Intellectual Property Organization). Je samozřejmě otázka, do jaké míry je manažerem – firma SGI zatím ještě svou reorganizaci zdaleka neukončila a „pevná ruka“ je asi nutná.

Oddělení divize „internetového obsahu“ od Microsoftu do samostatné firmy by asi bylo podnikatelsky nejčistší; Microsoft je dnes skutečně roztažen do obrovské šíře, nejvíce pak právě v Internetu – vždyť třeba jeho Carpoint prodává auta, Sidewalk vstupenky na koncerty (Sidewalk byl nedávno prodán), Expedia letenky atd. atd. To jsou hodně vzdálené aktivity od vývoje software a není úplně jasné, kam tato nepřehledná a diverzifikovaná internetová divize míří.

Váš názor Další článek: Velká otázka: stihne Microsoft uvést Windows 2000 ještě letos?

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,