Jsem jen laik a hovořím jen z pozice zaměstnance pracujícího v soukromé firmě v oboru technického zaměření. Když ty Vaše "vznešenosti" (bez urážky) čtu, musím k tomu též přidat svůj pohled na věc. Pokud víte co znamená ISO 9000, tak jistě i víte, že je třeba zaznamenávat veškerou podstatnou (nejen) elektronickou komunikaci, která může s dobou přinést neskutečný profit v případě, že dojde ke sporu. Upřesněte prosím, jakým způsobem ukládáte do systému rozsáhlou e-mailovou korespondenci (v délce trvání v řádu měsíců), ke které se vyjadřuje postupně vícero lidí i z protistrany. Takto totiž běžně probíhají projekty nejen v energetice. Jakým způsobem máte při odkazech zdokumentováno, která verze dokumentu zrovna v tu chvíli na odkazu byla? A jak vlastně verzi této konkrétní zprávy uložíte? Jak zabráníte při využívání odkazů tomu, aby zpětně byl v komunikaci ten správný? S tím úzce souvisí i jedna věc, kterou všichni borci od IT pohrdají a to je možnost "odpovědět všem s přílohou". Prý je to neekologické... Všechny firmy, se kterými komunikujeme používají předávání důležitých příloh takovým způsobem, aby vše na sebe navazovalo a po měsících se v tom stále dalo orientovat. Pochopitelně odkazy na větší objemy dat se i v této sféře využívají, ale v podstatě jen proto, že se ve většině případů jedná o evidované podklady k projektům v řádu stovek Mb. Osobně se domnívám, že e-mailová korespondence s přílohami tu vždy místo měla, má a mít bude. Pokud ji nenahradí něco podstatně sofistikovanějšího, za což však nepovažuji to, co tu zmiňujete.