Apple | Škola

Šéf marketingu Applu: Chromebooky jsou ve školách jenom proto, že jsou levné. Děti, které je používají, nebudou úspěšné

Apple je známý pro své prémiové počítače a tablety, které nepatří k nejlevnějším. Firma se také už několik let snaží zaujmout školy a studenty, kterým nabízí produkty se slevou a služby či aplikace pro vzdělávání. Jenže na americkém trhu jí silně konkuruje Google. Jak konkurenta Apple vnímá? Jako vetřelce, který školy zaplavil levnými počítači, které neprobouzejí v dětech kreativitu a slouží jen pro testování. 

V tomto duchu se vyjádřil Phil Shiller, dlouholetý šéf marketingu Applu, kterého můžete znát také z představovacích keynote. V rozhovoru pro Cnet.com byl dotazován na nový MacBook Pro 16" a v závěru padla i otázka, jak Apple vnímá růst popularity Chromebooků od Googlu na vzdělávacím trhu. 

„Chromebooky se dostaly do učeben, upřímně řečeno proto, že jsou to levné nástroje pro požadované testování. Pokud všechno, co chcete dělat, je testování dětí, tak dobře, levný notebook to může zajistit. Ale děti se pak nestanou úspěšnými,“ řekl Phil Shiller. 

Předtím se přitom nepřekvapivě rozpovídal o tom, že pro mladší děti je ideálním společníkem iPad, který jim pomůže v učení a inspiruje je ke kreativitě. 

Nelichotivě se Phil Siller vyjádřil i ke konkurenčním počítačům na platformě Windows, na které byl dotazován v souvislosti s tím, že řada profesionálních kreativců opouští počítače Applu a přecházejí právě na počítače s Windows. Tam už ve vyjádření nebyl tak ostrý. Dle očekávání se vyjádřil v tom smyslu, že svět je pestrý a každý si může vybrat, nicméně PC nebude nikdy fungovat tak skvěle jako Mac. 

Diskuze (93) Další článek: Bezpečný prohlížeč Brave odstraňuje nálepku „beta“, vychází stabilní verze 1.0

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,