Šéf FBI: Mírně řečeno, šifrování je obrovský, obrovský problém

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 50

Názory k článku

28. 10. 2017 02:42

šifrování vždy bude k dispozici. Ale protože se dá očekávat přesun uživatelských dat z počítačů do cloudů. Tak se bude vždy jednat o nějaký trojstranný (poskytovatel, stát, uživatel) způsob nastavení bezpečnosti a odpovědnosti.
Např. je to stejné jako když jsou data dnes šifrována pomocí TPM a uživatel má microsoft účet, proto recovery klíč může být uložen v profilu účtu. Tzn. je snadno dosažitelný pro orgány (NSA atd.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 10. 2017 18:23

Chápu, že Američtí zloději z vládních organizací by chtěli mít člověka úplně nahého na talíři. A e při tom poruší všechny psané a nepsané zákony je jim jedno. Takže tito zloději jsou zcela oprávněně vždy o krok zpět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 10. 2017 16:49

Do hlavy se taky soudruzi policajti nastesti neumi dostat. Muzou povazovat sifrovany disk jako externi mozek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2017 11:44

Doporučuju film Labyrint lží (Crowe, DiCaprio).
Tam vysvětluje Crowe DiCapriovi, proč je nejdůležitější práce v terénu.
Teroristé se vrátili do minulosti (stone age people). Nepoužívají internet ani mobilní telefony, pokyny si předávají ústně a stávají se tak se pro moderní lidi neviditelní...
Tak holt zpět do ulic, agenti, informátoři,sledování, kamery, prostorové odposlechy, prohlídky, výslechy, toky peněz...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 10. 2017 11:38

FBI slouží globalistům ke šmírování ovcí, povídačky, že jde o teroristy si nechte na koledu. Děkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 10. 2017 10:58

Policie se může obejít bez odposlechů, ale je třeba se smířit s tím, že jí vyšetřovnání bude déle trvat, bude stát více peněz a často neuspěje. To je podobné jako když byste měli provádět investigaci nějakého problému na serveru bez přístupu k logům, snoopu atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 10. 2017 10:36

Masové sledování nezabránilo snad ani jednomu teroristickému útoku. Vždy šlo o cílené sledování konkrétního podezřelého subjektu. Takové šifrování je k ničemu, když se podaří "odposlouchávat" přímo klávesnici. Problém je, že bezpečnostní složky značně zlenivěli, ale masové odposlouchávání nic nevyřeší. Šifry a způsoby jak je obejít tu byly od starověku. Nemluvě o tom, že skrytí zprávy je leckdy efektivnější než šifrování samotné.
Navíc řada teroristických buněk nedomlouvá útoky přes facebook, ale schází se osobně a zanechávají prakticky nulovou elektronickou stopu bez ohledu na šifrování.
Šifrování je nástroj. Nástroj, který pomáhá ochránit svobodu a poctivé. I zbraně jsou nástroje, záleží na tom, jak se použijí. Vsadím se, že pistole jsou také "obrovský" problém, ale zločinci se nebojí použít nelegální prostředky včetně zbraní. Je zbytečné kriminalizovat nástroje, které lze použít dobře či špatně, co má být špatné je samotné použití. Plánování teroristického útoku nebo prodeje otroků je špatné, šifrování nikoli. Vražda je špatná, držení zbraně nikoli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 10. 2017 10:28

To je pro tyto velké bezpečnostní služby takový problém podvrhnout mobilu/počítači patřičně cinknutou, ale správným klíčem podepsanou aktualizaci?
(přístup NSA a jim podobných podpisovým certifikátům).
Prostě pak cíleně (a se souhlasem soudu) mohou zaútočit a získat data/klíče etc... bez narušení vlastního šifrování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  25. 10. 2017 07:08

Opravdoví psychopatičtí teroristé jsou hlavně ve vedoucích pozicích právě společností jako FBI, CIA či NSA... a taky na pražském hradě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 10. 2017 23:13

Stát mě sejří v případě, že strká nos do mých výsostných soukromých záležitostí. Nicméně v případě, kdy někdo, např. mohamedánec, znásilní moji manželku/dcerku mě státní strkání nosu do soukromých záležitostí (v tomto případě musulmanských) nesejří ani v nejmenším, naopak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  24. 10. 2017 22:59

Líbí se mi jak tyto snahy maskují za "ochranu před terorismem, kriminálními živly" a podobně.Myslím, že když zrovna naši lidé dokázali bez mobilů, Internetu a sociálních sítí udělat úspěšný atentát na Heydricha, který byl osobně jmenován AH, byl to prominentní nacista a v letech 1940-42 dokonce ŘEDITEL INTERPOLU, tak skuteční teroristé, různé úderné oddíly a tvrdé kriminální živly určitě i dnes zvládnou páchat ničivé činy obrovského rozsahu a nemusí nutně dávat statusy se zapojením každého kabelu bomby na Facebook nebo sdílet svoji fotku se samopalem na Instagramu.Proti skutečným teroristům a velmi nebezpečným zločincům nás rozhodně neochrání čtení mailů z freemailu na Seznamu nebo monitorování Facebooku .Důvodem proč skutečně chtějí NSA, FBI i evropské úřady mít trvalý přístup ke komunikaci lidí je, aby měli právě přehled a větší moc nad obyčejnými lidmi. Aby se jim nemohlo stát nějaké "druhé Katalánsko", ale když by lidé chtěli referendum o nezávislosti, tak aby pěkně EU mohla sejmout rychle hned prvního, koho to napadne...O tom to celé je!Zvlášť v dnešní době, kdy existuje zpracování dat "big data" a jejich analýza. Pokud máte pak přístupy do konverzací celého státu, snadno například vytvoříte mediální volební kampaň, která vás vystřelí na první pozice, protože přesně víte, co lidem říct a co chtějí.Ostatně ono neexistuje nic jako "stát chce". Stát nic nechce - to je složka s dokumenty. Chce to vždycky někdo konkrétní ve pro svoje konkrétní účely a na "stát" se jen odvolává.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 10. 2017 22:43

Pfff... to vám tak žeru. Udělají si na internetu celosvětového botneta na louskání mobilů a nás budou přesvědčovat, že na to dnešní počítače nestačí.
Až budu někdy něco chystat, tak budu šifrovat jedině programem, který si napíšu sám, a každou zprávu pěkně protáhnu XORem s unikátním klíčem na jedno použití. A klíče hezky z ručky do ručky na disku a do počítače, který není připojený na net.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
24. 10. 2017 22:14

Tady je krásně vidět omezenost myšlení státních úředníků. Pořád mají pocit, že se dá všechno regulovat.Kryptografické metody jsou otevřené a veřejné. Jejich implementaci nad libovolným komunikačním médiem zvládne student střední školy s prstem v zadku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 10. 2017 20:58

Fajn, tak vymyslíme způsoby, jak šifrování obfuskovat, aby navenek nebylo vidět nebo vypadalo jako krásný disk atp. plný krásných lostomiloučkých básniček Celkem by mě zajímalo, co by na takové názory řekl Fred Zimmerman...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 10. 2017 20:50

Vůbec bych se nedivil, kdyby to vše byla jen dezinformace. Takže kriminálníci budou šifrovat a myslet si, že jsou v bezpečí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 10. 2017 20:48

Šéf KiLLA: mírně řečeno, FBI je obrovský problém

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 10. 2017 20:46

Pravda je klasicky asi někde uprostřed. Představa, že mi někdo čumí do dat, se mi 2x nelíbí. Na druhou stranu, jak tady nějaký mírumilovný uprchlík náhodou exploduje, nebo v blízkosti davů lidí špatně odbočí, tak se zase všichni strašně diví, proč to tajné služby nečekaly. "Ti, kteří by se vzdali základní svobody, aby získali trochu dočasné bezpečnosti, si nezaslouží ani svobodu, ani bezpečnost."
Benjamin Franklin (17. ledna 1706, Governors Island, USA – 17. dubna 1790, Filadelfie, USA) Docela nadčasový citát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 10. 2017 19:34

Ano a je to dobře, pokud nejsou schopní zjistit že někdo bere uplatek jinak než smírováním telefonu, tak ať radši svojí práci nedělají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
24. 10. 2017 19:24

Je to len a len ich problém. Kým bolo šifrovanie na ich strane, boli spokojní. Akonáhle ho môže použiť ktokoľvek, zrazu je to problém. Im proste vadí, že nemajú veci pod kontrolou, lenže problém je v tom, že oni tú kontrolu chceli nadobudnúť špinavými praktikami a práve preto aj bežný človek šifruje. Bojí sa vlastnej vlády..toto nie je len o zločincoch. Dneš čo nezašifrujete, to na vás vytiahne nejaká reklamná spoločnosť atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

End to end šifrování je jedna věc. Ale šifrování mého vlastního disku popř. úložiště v telefonu mi nikdo nezakáže. A jestli to bude nelegální, just budu šifrovat zvesela dál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor