Šéf AOL: Facebook a Google tvoří duopol v oblasti online reklamy

Internetovými králi v oblasti online reklamy jsou podle nejnovějších statistik právě Google a Facebook. Jak to ale dle vyjádření šéfa společnosti AOL vypadá, hrají si na vlastním „písečku“ a snaží se postupně zbavit ostatních menších hráčů a reklamních sítí.

Dle informací webu Wall Street Journal měl Facebook s Googlem minulý rok 43% podíl na trhu online reklamy, přičemž v případě mobilní online reklamy jsou čísla ještě o něco vyšší. Podle statistik eMarketer v USA dosáhne Google tento rok na 31,7 %, Facebook na 19,2 % a Twitter pak už pouze na pouhých 4 %. Celkový objem jen v USA se očekává kolem 42 miliard dolarů.

Oba velikáni díky tomu získávají i velké množství uživatelských dat, která si nechávají pro sebe, respektive, stále více zamezují třetím stranám, aby k nim měly přístup pro vlastní využití a analytiku.

Tim Armstrong z AOL proto věří, že se jedná o klasickou strategii duopolu, zatímco AOL se nyní snaží jít cestou otevřených dat, ke kterým mohou marketingové společnosti přistupovat dle potřeby, internetoví obři dělají přesný opak. Cíl je pochopitelně stále stejný – zasáhnout uživatele tou nejlepší reklamou a to znamená získat co nejpřesnější informace a dodat co nejlepší reklamu.

AOL nyní patří americkému operátorovi Verizon, který se snaží o sběr dat v rámci telefonu a chování uživatele jako celku, ale stále nejdříve pouze se souhlasem daného zákazníka. Má tak k dispozici například seznam nainstalovaných aplikací nebo GPS pozici.

V tomto směru se snaží Apple minimalizovat jakékoli zpětné zjištění dat o uživateli a případnou deanonymizaci pomocí techniky Differential privacy, takže nelze zjistit, o jakého konkrétního uživatele se jedná.

Diskuze (3) Další článek: 50 bývalých zaměstnanců Applu uvedlo první vlastní produkt, udělá auto chytřejším

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,