Sedm procesorových novinek v testu

Diskuze čtenářů k článku

01. 10. 2007 09:46

Ale šak hádam k vianociam to už stiahnu

Ja si ten článok dovtedy budem čítať každý deň

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wabi  |  26. 09. 2007 10:43

Mít tu stejný "článek týdne" 4 týdny po sobě, to je soda...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Amudarja  |  25. 09. 2007 03:05

Ta debilni reklama 02 dole to je sila !!! Takovou si muze zadat jen debil !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hmm  |  21. 09. 2007 09:15

Za 24tis neco co je vykonem horsi nez 2.6 GHz E6750 za 4750,-? A to v testu jeste nebyl 3.0GHz E6850 za 6800,-.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stanop  |  20. 09. 2007 15:43

Intel Core 2 Duo E6550 OC nemoze mat FSB 333 ked to je zakladna frekvencia bude to daco okolo 425 Mhz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
none  |  20. 09. 2007 15:12

Pri cteni tohodle clanku mne napadlo jaky je pomer cena vykon. Pomerovany jsou procentuelni zmeny vuci prvnimu procesoru. Prvni sloupec je prumerny narust vykonu, druhy vykon/cena

AMD Athlon X2 BE-2350+ 100.00% 100.00%

AMD Athlon X2 BE-2350+ OC 126.73% 126.73%

Intel Pentium E2140 93.59% 127.39%

Intel Pentium E2140 OC 143.17% 194.87%

Intel Celeron 440 84.07% 124.84%

Intel Celeron 440 OC 119.27% 177.10%

Intel Core 2 Duo E6320 113.17% 60.94%

Intel Core 2 Duo E6320 OC 160.73% 86.55%

Intel Core 2 Duo E6550 133.32% 71.79%

Intel Core 2 Duo E6550 OC 166.00% 89.38%

Intel Core 2 Duo E6750 148.65% 71.41%

Intel Core 2 Duo E6750 OC 173.65% 83.42%

Intel Core 2 Extreme QX6850 173.50% 16.16%

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
none  |  20. 09. 2007 15:20

kurna kdybych to docetl, tak jsem to nemusel delat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  18. 09. 2007 19:45

Škoda jen že to samé vyšlo v srpnovém Computeru, a už to mám měsíc přečtené.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iqtiqe  |  14. 09. 2007 14:54

Jak může někdo dělat "objetivní" test procesoru na k=odování videa a při tom používat pár let starý DivX 5?

Zajímalo mě hlavně srovnání Quad Core oproti 2 jádrům při kompresi videa, ale jak vidím, toto srovnání nelze brát vážně, když je použit kodek, který 4 jádra naprosto nevyužije. Příště bych doporučil použít DivX 6 a x264, u kterých lze porovnat rychlost 2/4 jader!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Onecar  |  04. 09. 2007 18:46

Intel při svých specifikacích tak trochu lže. Udávané TDP 65W je pouze průměrná spotřeba (= maximální je tedy ještě výše), nikoli maximální. AMD uvádí tak, jak tvrdíte, tedy maximální spotřebu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ublemcan0 bl9z8tko  |  06. 09. 2007 08:40

Ale prdlajz - TDP u Intel je Thermal Design Power není spotřeba ale maximální výkon, který musí rozptýlit chladič za normálních podmínek (teplotních, nikoliv výkonových).

Tímto prosím všechny AMD fans, aby si zkusili přečíst, co píše Intel o TDP

PS. Mezi náma oba lžou jak když tiskne, tak prosím, žádné výpady ani od AMDfans ani Intefans...l

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bernie  |  06. 09. 2007 14:42

Abychom si to ujasnili:

Intel TDP = Thermal Design Power is specified as the highest sustainable power level of most or all of the real applications expected to be run on the given product, based on extrapolations in both hardware and software technology over the life of the component. Thermal solutions should be designed to dissipate this target power level.

AMD TDP = Thermal Design Power (TDP) is measured under the conditions of Tcase Max, IDD Max, and VDD=VID_VDD, and include all power dissipated on-die from VDD, VDDIO, VLDT, VTT, and VDDA.

Doufám, že rozdíl patrný. Pro Intel fans: Intel TDP je "level of most or all of the real applications", AMD TDP je "under the conditions of Tcase Max, IDD Max, and VDD=VID_VDD", přeloženo do lidské řeči, intel na tom pustí nějaké reálné programy a pak změří spotřebu, AMD pustí maximální proud a maximální napětí za maximální teploty a změří spotřebu. Intel TDP = typická maximální spotřeba, AMD TDP teoretická maximální spotřeba za nejhorších možných okolností.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2007 21:39

Jiste, data hovori jasne. Nicmene pro jejich spravne vyhodnoceni je treba dodrzet nasledujici dve podminky:

1. pouzivat logiku a technicky, nikoliv teologicky pristup

2. ovladat zaklady technicke anglictiny a seznamit se s pouzitymi zkratkami.

Pokud nejsou vyse uvedene podminky dodrzeny, dojdete ke kurioznim zaverum (a jejich zverejnenim se pouze zesmesnite :o) ).

Nicmene, nejste-li ekofasista, vybirate procesor a platformu primarne podle uplne jinych parametru (vykon, cena).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bernie  |  14. 09. 2007 18:57

Pane Myseli_1, nejsem si jist zda úplně pobírám pointu vašeho příspěvku. Na co konkrétně narážíte, pokud jde o debatu na téma "definice TDP u Intelu a definice TDP u AMD"?

A pokud jde o me soukrome preference přii výběru platformy, tak zahrnují výkon, spotřebu (=hlučnost počítače) a cenu.

A pokud vás mé závěry rozesmály, tak to asi mám větěí štětí, než vy sám. Mně totiž váš příspěvěk přišel hlavně poněkud hloupý, než abych se smál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2007 23:16

„Ublemcan0 bl9z8tko PS. Mezi náma oba lžou jak když tiskne, tak prosím, žádné výpady ani od AMDfans ani Intefans...l „

Netvrdil bych, že lžou, jenom uvádí TDP při zcela jiných podmínkách a neznalý zákazník je uváděn v omyl. Nejlépe je pak změřit skutečnou spotřebu a teploty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ja  |  18. 09. 2007 23:57

Maximalni vyhrevnost to zni jak parametr u topeni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
abc  |  04. 09. 2007 13:53

V tabulce procesoru mate spatne L1 cache u VSECH procesoru. AMD ma 64 KB instrukcni + 64 KB datove na jedno jadro, Intel 32 KB + 32 KB. Takze kdyz to scitate dohromady na procesor, AMD X2 ma 256KB L1, Core2Duo 128KB atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
abc  |  04. 09. 2007 14:10

jeste E2140 nema VT (viz http://compare.intel.com/pcc/showchart.aspx?mmID=888212&familyID=1&culture=en-US)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stanislav Jurena  |  04. 09. 2007 15:17

Mate samozrejme pravdu a dekuji za upozorneni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hick  |  04. 09. 2007 12:56

chci dc do htpc takze me zajima tepelne vyzarovani respektive spotreba, tu jste nemerily?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 09. 2007 16:29

zcela jasně BE-2350 a AMD690G

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomiczech  |  04. 09. 2007 12:52

Téměř kompletní spektrum procesorů fy. Intel a jeden procesor od AMD a to zrovna nešťastná volba. Připadá mi tento test zaujatý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 09. 2007 13:06

přečti si nadpis článku a pak hovoř o zaujatosti! Jedná se o "NOVINKY"!!! LOL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 09. 2007 13:16

Nejde o srovnávací test všech procesorů, nejde o průřez trhem, nejde o výběr nejvýhodnějšího CPU, jde primárně o srovnání posledních procesorů Intelu, které se svými parametry a schopnostmi docela významně liší. AMD je tam spíše pro orientaci, byť je to také jakás takás novinka.

Krom čarování s TDP, značením a násobiči a frekvencí se toho u AMD za poslední dobu moc nezměnilo. Na podobné novinky a testy procesorů od AMD si holt musíme ještě nějaký čásek počkat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomiczech  |  04. 09. 2007 13:29

Dobrá, chápu že AMD bylo jen okrajové. Jen je škoda že jste netestoval i jiné procesory AMD aby bylo srovnání s Intelem. Hlavně poměr cena/výkon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stanislav Jurena  |  04. 09. 2007 15:46

Na vetsi srovnani si budete muset jeste chvili pockat. Konkretneji do oficialniho vydani "Barcelony", kde pak bude vetsi duvod porovnavat i se starsimi kousky od AMD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NoName  |  04. 09. 2007 20:54

mohli ste tam hodit aspon s cache 2MB namiesto sunky s 1MB, rozdiel vo vykone je obrovsky v cene 0,- 0,-.

A AMD uvadza TPD max. intel Typicku nie MAX.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stanislav Jurena  |  04. 09. 2007 22:00

Resit ted, co sme meli udelat nebo nemeli mi prijde bezpredmetne. Dostali jsme na test tento CPU, tak jsme ho tam zaradili. Snazime se byt aktualni a prinaset zajimave recenze v cas a ne kvuli jednomu procesoru pozdrzet test o dalsi tyden.

Jinak jak jsem jiz psal, po vydani barcelony by se mel objevit vetsi test procesoru, kde by meli byt uspokojeni i narocni uzivatele jako jste vy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bernie  |  05. 09. 2007 00:09

Ehm... a odpověď na tu poznámku s různou metodikou TDP bude?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 09. 2007 03:23

TDP nie je priamo porovnatelne, na druhu stranu vsak sucasne procesory AMD vyhravaju porovnanie spotreby vramci platformy skor kvoli praci na cipovej sade a menej uz kvoli CPU :). Z pohladu "performance per Watt" to je skoro ako ping-pong medzi modrymi a zelenymi ;).

Btw. intel P35 je iste zlepsenie, teda aspon v tom, ze uz existuju setrive dosky s "plnokrvnym" stolnym chipsetom. Rovnako aj G3x su na tom so spotrebou slusne, na R690 sa vsak nechyta ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Harper  |  17. 09. 2007 14:22

V tom případě jsi měl napsat takovýto titulek: Sedm procesorových novinek od Intelu v testu.... a za začátku článku napsat, že pro srovnání s procesorem od AMD.... se pak nediv, že jseš perzekuován za zaujatost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 09. 2007 12:21

Škoda, že se mezi novinky nedostal:

AMD Dual-Core Athlon A64 X2 6400+ Black Edition, za 6.600,-Kč

AMD Dual-Core Athlon A64 X2 4000+ EE (65W), za 1.700,- Kč

AMD Dual-Core Athlon A64 X2 3800+ EE (35W), za 1.700,- Kč

A mnohé další, třeba by výsledek vypadal jinak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miki  |  21. 09. 2007 17:08

Přesně tak!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JFK  |  04. 09. 2007 12:19

Jen v konecnych vysledcich se jeden obrazek vyskytuje dvakrat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 09. 2007 12:43

opraveno, díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 09. 2007 09:50

zajímavé srovnání :) uvidíme cca za půl roky co vývojáři her a benchmarků vymyslí pro 4jádrové procesory. Nicméně na WXP a i jiný OS stále stačí pořádný Jedno nebo Core2DUO procesor a pořádná pamět!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor