To je spíš o tom, co si řekneme co je a co není PC. Kupříkladu- jsou notebooky PC?Asi jsou jsou ultrabooky PC? Asi taky. A co takhle běžný PC (nebo notebook, nebo utrabook) s dotykovým displejem? Aha...Je to PC, a je to to "něco jiného co teď frčí? Mimochodem "i ten "božský Linux (pokud nepočítáme Android) běží na PC, takže uživatel ani nemusí rozpoznávat nějaký rozdíl. Ten rozdíl je a bude, skutečně v tom na jaké si lidé zvyknou ovládání. Zlatá myš na PC -pohyb zápěstím, kurzor přeletí celou šíři či výšku obrazovky a stisk tlačítka se provede právě tam kde uživatel potřebuje. Když to srovnám s dotekovým displejem-čím větší, tím víc už musí člověk přendávat ruku a prsty (nebo spíše ruce) a přesnost stisku je zoufalá-a na každém zařízení jiná (asi jako když zastřelujete pušku)... dost času mi trvalo než jsem si třeba na mém Samsungu zapamatoval že to správné místo" je asi půl centimetru nalevo od ikony.. Mimochodem - ono už je " o zvyk" přejít v případě nouze od myší k touchpadu-i tady náhle zjišťujete že po přejetí celé uhlopříčky je plošky že "dál už to nepůjde a musíte se vrátit na začátek a "došmydlávat"A to ani nemluvím o psaní textů na softwarové klávesnici. Nejen těch delších (když už to někoho baví)-ale když už se tedy tvrdí že "víc než ten prohlížeč internetu na počítači nepotřebuje", tak si zkuste napsat na SW klávesnici nějakou delší WWW adresu-taky asi zapláčete...
7 kotiev, ktore tiahnu zive ku dnu:1. miesto: Zbytocne clanky o nicom s nulovou informacnou hodnotou.
A zase se to najde xy lidí, kteří řeší kotvy místo tématu. 😀Já s článkem +/- souhlasím, když se na to podívám z pohledu toho, co na PC dělají třeba moji rodiče, jim by tablet bohatě postačil a moc bych se nedivil, kdyby na něj jednoho dne (až PC "odejde"?) přešli. Kuba to pěkně shrnul v závěru.
Ale to byl přeci záměr autora. Cíle tady enni napsat zajímavý článek co by dal čtenáři informace. Cílem je rychle napsat průměrný bulvární článek, který opatřený nesmyslným nadpisem vyžene zisk z reklamy do nebe.
A co jiného než kotvy tady řešit ? Článek je pár dojmů a osobních názorů pana autora. Něco takového patří do blogu ne sem.
Opravdu se mě týká až ten poslední odstaveček. Ikdyž občas lehnu do postele s telefonem, tak na svuj notebook s externím monitorem a PC na kterým zapařím CSko nedám dopustit. Ano, ať si všichni ti z toho davu koupí placku my (tím myslím sebe, studenta IT, snad budoucího programátora) se přispůsobíme vytváření aplikací a obsahu pro jejich placky, ale dál budeme pracovat na PC/noteboocích.Jediný následek, může být ten, že klasické PC bude zase dražší, protože to už nepujde tak masově prodávat :(
Ad hry: Srovnávat Angry Birds s Doomem mě uráží 🙁
Už jako malé dítě jsem si představoval, jak mi bude na stole stát nějaká big tower prosvětlený modrým diodovým světlem, větráčky si budou tiše ševelit svoji monotonní melodii a můj pokoj bude vytápěn procesorem s taktem minimálně 4,5 GHz. Dnes už ani nedokážu usnout, aniž bych neslyšel zvuk proudící vody skrz čerpadlo.
Tyhle kotevní články táhnou Živě ke dnu...:-/
Já si myslím, že stolní PC tu ještě budou. Žádná sekretářka v nějaký firmě rozhodně nebude psát na dotykovým PC. Je prostě důležitý mít takový ten klasický PC pro skutečnou práci.
Ty grafy "made my day" :)Herni automaty na pouti, ZX Spectrum, Atarko, x86 (rozumej 286), konzole, atd. atd. - proste melancholie...Muzete si me ted představit s fixkou na zachodku, jak do okynek toho grafu pisu "Byl jsem tu, yans" :)
Ty se raději nauč česky negramote.
Kde mam chybu?A jak ta chyba ovlivnuje smysl toho meho prispevku? Asi nijak, vidte? Navic rovnou tykacka. Stacilo muj prispevek ignorovat nebo dat minus, ale to nestacilo, ze? Vy jste proste potreboval nekoho shodit, ze? Nekomu ukazat, jak vy jste vic. Jen si ten komplexik pohonte chlapecku, me se to od vas nejak nedotyka :)
Přiznám se, že se mi taky trochu nelíbí, jak často se dnes používají anglické výrazy. Ale daleko více se mi příčí podobná hrubost, jakou jste právě předvedl. Mimochodem, když už jsme u té gramotnosti, chybí vám v té větě čárka.
Vzhledem k čím dál tím větší výkonnosti přenosných zařízení (nejen notebooků, ale i smartphonů, tabletů), brzo bude úplně zbytečné platit ještě za zvláštní kus nábytku, který umí prakticky to samé. Podle mě termín "domácí PC" do dvaceti let zmizí. Minimálně v té podobě jaké je teď. O integraci přístupu k netu v televizích a domácích spotřebičích ani nemluvím....
To je úplně záznačná teorie. Proč zrovna dvacet let?
Klasických stolních PC jistě v budoucnu, především v domácnostech, ubude. Nahradí je především notebooky.Tablety a smatphony jsou zcela jiná kategorie. Ty jsou jednoznačně určeny těm, kteří chtějí pouze pohodlně konzumovat nějaký obsah a v pohodlí se nechat nenáročně bavit.Ti co potřebují také trochu pracovat (do školy, do práce, jako koníček) zůstanou buďto u PC (jedno zda stolního či mobilního ve formě notebooku), nebo budou mít oboje - jak PC, tak tablet/smartphone.
Poslouchejte co vám teď řeknu: Kdybych si nechtěl zahrát nějakou hru (a ano, konzole mne zklamaly) tak si koupím - iMac. Je to krásné, teď ultratenké, ikonické..... Má to naprosto super obrazovku... Pokud NECHCETE HRÁT HRY tak je JEDNO jestli máte APPLE, WINDOWS NEBO LINUX ! Pokud chcete s počítačem PRACOVAT většínou MUSÍTE mít WINDOWS. Zjistil jsem že za půl roku (!!!) se WEB PŘIZPÚSOBIL IPHONU. Nedávno jsem neměl nabíječku na notebook a VŠECHNO musel řešit přes iPhone. Zjistil jsem že to jde. Pokud to jde přes iPhone, jde to i přes tablet. Na tom by navíc měly jít psát i texty, to na iPhone není moc ergonomické. Ano Běžný Franta Uživatel - nestudující- nepotřebuje k životu dneska klasické PCčko tak jak jej vnímáme my. Studenti a lidé pracující v kancelářích potřebují psát - proto se bez něčeho na čem se dá psát - pohodlně a rychle - neobejdou. Bohužel je tu jedna věc - firmy a zaměstnavatelé požadují aby zaměstnanec ovládal MICROSOFT OFFICE. Nic jiného. S tím mám třeba problém já-protože Office od MS nepoužívám už více než deset let. Myslím že pokud běžný uživatel nepotřebuje speciální programy a netrvá na maximální kvalitě her může v pohodě koexistovat s čímkoliv na čem se dá slušně psát (tzn. cokoliv k čemu jde připojit externí LCD) a herní konzolí. Jak říkám - nebýt her - klidně bych si místo hučíčí krabice s TN displejem koupil žiletku od Applu, k tomu xbox a byl bych taky spokojený. Ale xbox mě zklamal, pé es tři je drahá, takže zůstanu u PC... Aspoň prozatím!
Jsi s tím jabkem pěkně nechutnej.....
Pročpak ? Víte co vy Apple hateři pusťte si tohle - a copak to máme v 0:58 na stole ? Hmmm 😃 http://www.youtube.com/watch... a taky tohle: http://www.youtube.com/watch... http://i2.cdnds.net/12/44/618x927/gaming_gta_... ... Jasně, jsou to parodie, ale právě protože to je parodováno, ukazuje to jaký je "ejpl" fenomén. Protože každému dojde - jé iPhone, jé iMac.... Jé Apple - i když je to "Mapple" a místo jabka má ohryzek (nebo zmrzlinu v misce,potažmo dvě "kozi" či co to bude v tom gé té áčku zač)A proč bych si - pokud nechci hrát hry, neměl koupit AiO počítač - a just od Applu ? To jako mám jít radši do Asusu, Aceru, Lenova-aby mě nějací anonymové v diskuzi nepomluvili jo ? Tůdle ! Ale don't worry, často u mého nicku uvidíte i modré okno Win8 a občas i Tučňáka. Nejsem žádný fanatic-ale přiznávám že hračky od "Hadů z Cupertina" mám rád. No a co. Protože jsou krásné. A já miluju techno fetiš a jsem ochotný za to zaplatit. Protože to má industriální design, je to kovový a skleněný, má to ten nejlepší touchpad na trhu a super obraz....
ad video GTA - tomu se říká product placement. Placená reklama. Proto je tam taky na začátku Audi a jsou tam další věci. Společnosti si už dlouho kupují prostor jak ve filmech, tak v poslední době i ve hrách. Normální reklama.Jinak industriální design macků v kombinaci s jejich přeplácaným UI plným kůže a dřeva je takový... no, komický. Je to už dávno, kdy Apple měl dobrý a ucelený design.
To není PP. A není to Audi ani to není Apple. Si všimni že tam místo jabka je nějaká miska se zmrzkou anebo výstřih (či to sou kalhotky ?) nad nimiž je pára nebo vlasy ????Člověka co tohle vymyslel (dřevo a tak) vyhodili.
mno, sice tam v 0.08 a v 0.46 je jasně vidět logo čtyř kruhů a jablko je také těžko zaměnitelné, ale PP to určitě není. ;) Líbí se mi tahle naivita. Je to PP jak vyšitý.ad design applu - nekomentuju budoucnost, komentuju aktuální údajný industriální design applů. Apple měl zajímavý design s příchodem OS X - tehdy to bylo nové, ucelené, dobře vymyšlené. Dnes se na to nabalila spousta přeplácaností, OS X a iOS mají různé koncepce, ještě jinou koncepci má vnější design... Celkově hrůza. Apple by změnu potřeboval a hlavně by potřeboval jednoho designéra, který by měl na triku jedinou linii. Byla by škoda, kdyby Apple skončil jako tuctový čínský plasťák s překombinovaným GUI (a to myslím zcela vážně a bez ironie - Apple skutečně byl v minulých letech pro design velkým přínosem a proto mne současná slátanina docela mrzí a to i přes to, že práce s mackem mi nikdy nevyhovovala).
Není to PP. Protože to není R8. Ano, je to podobné R8 ale když se podíváš na ten trailer dál, tak zjistíš že má jiný světla (kulatý jako Vette). V GTA nikdy nebyly licencovaná auta, tím méně PP. Všechno je to parodie !!!
tak ty si krasny ikonicky faggot
Že se web a vůbec všechno v dnešní době přizpůsobuje Apple je bohužel fakt. A osobně jsem od kombinace OSX / IOS utekl právě proto, že ovládání produktů Apple ( a to bohužel včetně velkého OSX) je už nejen jednoduché ale přímo PRO DEBILY!Ať je iMac sebekrásnější věc, což nepopírám - je design a kvalitní displeje to jediné, z čeho můžou současné iMacy těžit. Sorry, ale z OSX se stává iOS. Počínaje verzí 10.6 letmými náznaky a nyní více a více je to vidět v 10.7 a bude hůř. Poslední kvalitní OSX byl 10.5.iOS je dobrý na iPhonu, ale už na iPadu začíná být značně omezující a z představy iOSu na 27" krásném a ikonickém (jak ty říkáš) iMacu mě jímá hrůza a zlost.Jak Metro na stolních PC bez dotykových panelů tak OSX alá IOS je prostě fail. A přitom by stačilo u Windows 8 tak málo. Dát do instalace 2 možnosti volby: 1) Mám dotykový panel - instalovat i prostředí Metro 2) Mám klasický LCD panel - instalovat pouze desktop. Mě se W8 ve své desktopové podobě moc líbí a mají hodně nových a praktických věcí, ale metro je prostě na nedotykovém PC prasárna, která jen zdržuje a zabírá systémové prostědky. A výmluvy že jde jen o "velkou nabídku Start" nejsou na místě, protože zatímco Start je stále na stejném místě a jen dynamicky mění obsah, Metro neustále mění svou podobu, takže je od 13" úhlopříčky nepřehledné a zdržuje.A co se týče her si mě pobavil nejvíc. Takže ty si koupíš za 40 tyček iMac s GT650 a za rok pomažeš pro nový, protože přestane stíhat? A to se ti nezdá drahé? Proti tomu je cena PS3 pakatel, navíc nevidím výraznější cenový rozdíl mezi XBOX360 a PS3 pokud vezmu v potaz přidanou hodnotu v podobě BR-D.
Nikoliv, já si koupím za 40 tyček iMac a k tomu konzoli. Nebo spíš takhle - dokud mě budou bavit hry tak si za 40 tyček postavím nadupané "bitevní PCčko" - s woknama. Pokud by mě ale hry nebavily, tak si klidně koupím iMaca a bude mi jedno že na tom nic nejde. Kromě "blizzardovek" a pár dalších her... Ale dovedu si představit že někdo kdo chce počítač na kancelář, konzumaci obsahu prostě po iMacu sáhne. Proč ne ? Hele, přešel jsem na Mac v době Snow Lea. Nevím jak vypadal dřív. Mě současný Mountain Lion vyhovuje, nějaké výrazné dotykové prvky co by připomínaly telefon mě teď nenapadají. Prostě je to pro mě další OS. Stejně tak nehysterčím z Win8. Mě je venkovcem jedno JAK to funguje. To ať si řeší IT. Důležitý je že TO funguje ! Například jsem zjistil že počítač je ihned po nainstalování Win8 funkční. Ne jako u Visty, kde jsem musel zprovoznit net, zvukovku, myš a samozřejmě - ihned - grafiku, protože se spustily v 1024x768 namísto ve Full HD. Teď se počítač aktualizuje průběžně sám - a všechno. (Zřejmě i ovladače GPU.) A že má velice snadné ovládání ? To mi přijde fajn. To asi u Applu chtějí, ne, aby to uměl ovládat každý ? Třeba na Win 8 se mi líbí že se tam taky hodně věcí zjednodušilo. Ale pozor !!!! Já nejsem IT. Jsem více méně kancelářská krysa, takže mě nějaké sotisfikované tajnosti systému nezajímají. Já chci jedno-přijdu - zapnu to - nebo to vzbudím ze spánku - a chci aby to šlo. Pokud možno "Zu fast". Někdy mám pocit že takovéto reakce píší "ajťáci" kteří vydělávali na tom že si "BFU" pokazil nějakou pitomostí PCčko, zavolal odborníka (nebo "odborníka" ?) ten se mu v tom povrtal - a zinkasoval za to třeba 1000Kč. Teď je v OS X i W8 funkce kdy dáte uživateli možnost instalovat jen ověřené programy od ověřených vývojářů. Takže už si nikdo tak snadno "nezaplevelí" kompa bůhví čím... Počítače jsou od toho aby sloužily nám, ne my jim, není to luxus, je to součást našeho života. Dá se říci už téměř nezbytná. Co je špatného na tom že ovládání pochopí za hodinku (ani ne) každý a že uvedení nového přístroje do provozu se zkrátilo na minimum ? Dle mne nic-ale samozřejmě že ty "ajťáky" kteří příjdou o "easy money" trošku lituju.
Staci, kdyz ti pri instalaci nenajde ovladac sitove karty, a jsi tam, kde jsi byl u Visty. Ono to taky neni samospasitelne.
je zde spousta nicnerikajicich komentaru jak i clanek, s kotvama krome posledni.jen ta posledni je pro mne jako ta hlavni kotva, ktera oddaluje lidi od pocitacu tim nemyslime personal computer ale jako desktopy. takze spravne by mel byt nazev clanku ne pc ale stolni pocitace, i kdyz v tretine pripadu, lidi maji i notebooky na stole, pripojene k mysi, reprakum atd...coz i nebrani v dnesni dobe, pouzivat notas jako takovy nettop pc s vlastni obrazovkou a moznosti pripojit k vetsimu pc. coz jen brani tomu ze na vykonnejsi notas chce vic penez, nez si sestavit vlastni pc. coz doposud delam ja, a dokonce porad i sestavuji lidem starsi pc.a i v nasich domacnostech jsou vetsinou pc, a v moji nekolik pc a i pouzivame jako personalni pocitac, a jen jeden notas. pred nekolika lety, jsem travil vetsinu casu u pc (chaty,diskuze,strategie,online serialy dokud nam je neukradl), ale ted co uz mam pritelkyni a jsem z toho vyrostl, tak pc zapinam ne na dvanact hodin denne ale tak na jednu, dve...uz ani fb nemam, ktery pro mne nebyl zadnym prinosem, spis je uzitecnejsi az zavislostne pro zenske http://cdn.inquisitr.com/wp-content/2011/08/facebo... ... bohuzel, se mi nepodarilo net, vyuzit ani jako neco celosvetove nervove centrum a celolidske vedomi, abych treba prosazoval sve nazory, videni a treba i zaseval seminka do deni lidstva, aby uz konecne, lidi uvedomili ze nemuseji bat, opustit okovy k tomuto statu ktery ale nefunguje pro lidi, a zmenili svou zem podle toho co lidi potrebuji, bohuzel, ale cesky a slovensky prostor, je moc maly, na to aby se mobilizoval a z toho vzkvetlo neco vetsiho a jednotneho. no nic tehle odbocky necham, a zpatky k pcja bych si ke stolnim pc jeste pral takovou na prvni pohled zdalose by snadnou vec, a to dotykovou klavesnici to jest tvorenou s lcd panelu abych nebyl zavisly na layoutech a provedenich klavesnic, ale tak nikdo se toho neujal ani apple tak i ostatni zbrzdenci komerce nedelaji nic inovacniho. tak mozna si sam jednou vyrobim dostupnejsiho z normalniho dotykovyho lcd. zatim na dotykovy monitor a skombinovani s win8 nemam prostredky, a tak pokud prejdu na win8, tak jeho prvky metra se zbavim.co dalsiho pred par lety jsem nutne potreboval, a to jiny zpusob ovladani kursorem nez mysi, kvuli karp. tunelu, bohuzel nic nebylo. nadejne vypadalo to ocz via ale to ukazalo ze umi jen prikaz click a ne pohyb mysi, aplikace pres ovladani webkou a ocima taky na nic. chtel jsem prejid na ext. touchpad, ale tak nedosel, uz ani moc nepotrebuji, kdyz opustil hrani strategii. ale bylo by fajn, mit uz neco mene narocneho na ruce. a hlas a gesta to urcite nebudou.tedka jsem presel uz spis na tv, a poznavani informaci z nej, skoda jen ze nic z toho na tomto svete, kde jedinec bez financi nezmuze vubec nic, tak snad aspon moje vedomi po smrti pak bude mit z toho uzitek. ale zpatky, no skoda pc a tv, tak trochu ci vice, nas ukotvuji k ulitam ze ctyr zdi, kdyz prozatim nam venku unika nejvetsi krasa na svete a to priroda, slunce atd... a tak nase zdi jen rozsirujeme na ukor prirody, kdyz doposud nejsme shopni vzbudit a smerovat zivot k prosperite ducha lidstva a ne jen pohodli fyzickeho ale ne dusevneho, kdy vam nastroje nenazernych elit jako jsou soudy a exekutori vam nedaji ani svobodne dychat a uzivat zivota. proto mne uz napadlo, ze chci vic prirody, tak kdyz moc nedokazu odpoutat od tv/netu, mozna to chce brat se sebou ven, a aspon takoveho dosahnout kompromisu, a uplne nejlepsi a udelalo by z nas skoro dokonale pololidipolostroje, kdybychom meli pocitace v hlavach, a tak meli dokonalou textovou, zvukovou,obrazovou, cichovou atd...atd.... PAMET s tim co prozili ale i s tema nabytyma znalostma lidstva.ale tak to by chtelo tak mozna jen desetina lidstva aby to vyuzivalo k vyvoju lidstva, vetsinu asi by to premenilo jen na zombies.no nic koncim, a tak moje miliardtina energie, tady se ztrati skoro do nuly, s ohledem jak velky je vesmir a vubec...
Já ti dal "-" protože nejsem ochotný číst tak dlouhou blbost.
Pokles růstu celého trhu v posledních čtvrtletích: Nezapomínejte, že je celosvětová hospodářská krize a lidi šetří, odkládají nákupy.To je to samé jako napsat, že je za zenitem éra aut, protože v posledních čtvrtletích poklesl prodej nových aut.
Přesně tak. Vždyť ten pokles koreluje s poklesem většiny hospodářských ukazatelů v době recese. Takhle bych po vzoru autora článku mohl klidně vyvozovat konec průmyslu, konec exportu a konec sociálních dávek v ČR. Ten článek se hodí maximálně do nějaké nedělní přílohy Blesku (pokud takovou přílohu má, ani nevim).
tolko flamu pre nic... Uz to prestanme konecne delit na PC a nie PC. Beznych ludi nezaujima co je v krabici.Proste chcu svoje oblubene funkcie v co najpohodlnejsom baleni. HW/OS ,drivers a pod. tech. zalezitosti neriesia... Mne sa paci koncepcia Asus Padfone. Vsetka funkcionalita je v malom prenosnom Smarfone + k tomu pohodlne periferie podla potreby. Pre mna ma ale zasadne minus ze na tom nejdu zrovna moje oblubene software /hry.Staci ked to tam doprogramuju a hned si to pojdem kupit. Coze to potrebujem a nieje na na Androide ? Cubase , 3DS Max ,Sony Vegas, MS Offfice , CDBurner + DVD napalovacka , WoW, Call of Duty, Team speak, Far Cry atd. = Windows 7 64bit..
Jo, hned začnou doprogramovávat WoWko a Far Cry pro ARM. 😀
Hmm tak práve táto koncepcia sa mi nepáči, je to k ničomu. Naopak dobrý nápad je Transformer.
Je to subjektivni nazor jedne generace... moje sestra ma 13 a vyrusta na mobilu, tabletu a facebooku... Co bude ona rikat kdyz ji bude tricet?Ten clanek nerika nic noveho.
Nebude rikat nic, v hlave bude mit implantovany chip a online bude i ve spanku.Rano ji "wake-on-lan" probudi robot zamestnavatele, spusti skript a dovede ji do tovarny na chipy. Po praci domu atd., stale on-line.
Taky varianta. 🙂
Bohužel není příliš vzdálena od představ mnoha mocných tohoto světa o jeho ideální podobě. :-/
"Zítra si pak spustím Visual C# Express, napíšu si nějaký prográmek a stejně tak upravím kód androidí aplikace v Eclipse."Asi ti to moc nejde, když pořád musíš psát nesmyslné články (nejen) o kotvách. 🙁
Pokud pominu to, že kotvy slouží k tomu aby se něco někde udrželo, ne k tomu aby se to potopilo...1/ PC trh je za zenitem asi tak stejně jako se trh s dámskými vložkami octl za zenitem poté co se objevily tampony. Holt je větší výběr, to ale neznamená že to staré skončilo.2/ PC webové prohlížeče podporuje, jak pod Windows tak pod Linuxem. Kde je problém?3/ Windows 8 je experiment asi tak jako byly Visty experiment. Visty se podle obecného povědomí moc nepomohly, ale W7 slavily úspěch. A kromě toho, nikdo mě nenutí si na stolní počítač instalovat Windows.4/ Zapomeneme-li na Android, měli bychom vynechat i iOS.Každopádně, pokud PC obstál jako herní platforma v konkurenci herních konzolí, nevidím důvod proč by neměl obstát proti telefonům. V obou případech je to boj univerzálního s jednoúčelovým, respektive ne až tak univerzálním. Pořádné hry si na telefonech stejně nezahrajete.5/ V poměru cena/využitelnost je s prominutím PC bezkonkurenčně na prvním místě. Za to že si můžu mobil strčit do kapsy a posílat s ním maily v tramvaji platím obrovskou ztrátou komfortu.6/ To je asi jediný bod se kterým souhlasím, dnes už pomalu každý stolní počítač má všechno potřebné v rozumné kvalitě integrované na desce a přehazování komponent už opravdu většinou nemá smysl.7/ Tady to souvisí s prvním bodem. Alias, do gaučů se stěhují ti kdo počítač vlastně nepotřebují a v minulosti si ho pořídili jen proto že to k čemu ho chtěli nešlo dělat jinak. Teď už můžou používat udělátko které skoro nic neumí ale můžou si ho vzít na gauč.
Nevim, co je nekomfortního na tom psát emaily z mobilu? 😃 Pravda není to tak rychlé, ale účel to splní kdekoliv na cestách narozdíl od PC. Jinak jsou ty poznámky rozumné. Ale stejně... už teď spousta mých přátel má prostě svůj "noťas" a jakmile přijdou ze školy nebo z práce, maximálně připojí reproduktory a jedou.... Pro současnou generaci prostě už určitě nebude běžné mít doma skříň. A bude to sílit.
Jak jste sám řekl "svůj noťas". Notebook je stále Personal Computer, pouze místo ve stolním provedení, je v provedení přenosném. Pro ty, kteří ocení (využijí) spíše mobilitu, než modularitu či maximální výkon, je takový notebook výtečným řešením.Tablety a smartphony jsou již ale dosti odlišná zařízení. Jsou vymyšlená, a i dobře optimalizovaná na konzumaci (filmy, hudba, internet, jednoduché hry, ...). Na pracovní využití (ať již v zaměstnání či ve škole) příliš vhodná nejsou. Ne že by na řadu věcí nešla použít. Použít je lze, je to ale spíše nouzové, či náhradní řešení, a bez doplnění vhodných periferí je značně nepohodlné a neefektivní.
Docela by mě zajímalo co si tak autor článku představuje pod pojmem kotva a ještě pod pojmem PC. 😀
Ja mam pocit ze spolocnost cim dalej tym viac sprostie a sprostie inak si to neviem vysvetlit tento posun len k bezduchemu webovemu konzumu. Kazdopadne nie vsetci potrebujeme chodit len na facebook, kukat videa na youtube a maximalne upravit nejaky word cez google docs. Este stale je na svete vela ludi, ktori obsah vytvaraju a nielen konzumuju ? Post-PC je len zbozne prianie firiem ako je Apple, u ktoreho tvoria 80% prijmov tablety a telefony == kozumne neproduktivne zariadenia. A co sa tyka hier.. tak nieje hra ako hra, uz vidim ako niekto hra Starcraf 2 alebo novy CoD na tablete. A porovnavat angry birds a doom , za to by si niekto zasluzil preplesk :)
Tak s tímhle 100% souhlasím. iPad a iPhone ať sám Apple nebo jeho fanoušci (speciálně DIGIT to pořád omílá) NEJSOU PRODUKTIVNÍ ZAŘÍZENÍ! Jsou to jen krabičky pro čístý konzum multimédií, hraní jednoduchých her alá Angry Birds. iPad ani Surface ani Android nemůže nahradit počítač a to dokonce i ten "osobní", o pracovním nemluvě. Osobně jsme to s manželkou zkusily jako doplněk ke stolnímu PC a jak rádi jsme šli každý pro svůj notebook.BTW ke hraní: Jestli jste někdy zkusili hrát na tabletu něco "vyššího" než Angry Birds či Cut the Rope déle než deset minut? Urtpení, hrůza, děs! RPG, FPS či jakékoli jiné hry vyžadující přesnost nebo rychlost jsou utrpením protože prostě nemáte jistou odezvu a brzy se dostaví křeče nejen do prstů ale do celých rukou.Děsím se toho, že právě díky cenám < 100 Kč zlikvidují tyhle matlací blbosti herní konzole s analogovými páčkami, či PC s myší a klávesnicí ...
Lidi sedí na zadku, čučí na TV, hrajou si na tabletu/mobilu a nic nevytvářejí, nebo nedělají nic užitečného.... A pak si stěžují že nemají prachy. Jen utrácí peníze, které si musí půjčit.
Jasně, pokud budou pařir WoW na nadupaným PC, tak jsou z nich do tří let milionáři! xD
Tyto "kotevní" články jsou velký soubor nesmyslůa a pokřivených osovbních názorů založených na neznalosti čehokoli.Kdyby někdo nasypal praseti do chlívku písmena a ono se v nich rochnilo tak by jeho články mohly být na hlavní straně zive ... byla by to asi stejná úroveň.
Píše anonym, který nemá ani dostatek odvahy k tomu, aby se podepsal a seznámil nás se svými vlastními referencemi odbornosti. Nene, toto je kázání vody a pití vína. Pakliže web s poměrně dlouhou historií a relevancí srovnáváte s chlívkem, docela rád bych věděl, kdo jste a co jste sám vytvořil.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 11. 2012 12:01
ses utrh 😀😀😀
Píše anonym, který nemá ani dostatek odvahy k tomu, aby se podepsal a seznámil nás se svými vlastními referencemi odbornosti. Nene, toto je kázání vody a pití vína.Tak lid a dej si ještě jedno to pívo.
Vůbec se nedivím, že někdo nechce na webu uvádět svoje jméno, aby se při vygooglení jména mohl kdkoliv probírat hromadou komentářů od dané osoby. Zvlášť pokud má jméno, který se moc nevyskytuje, takže je velká pravděpodobnost, že to psal přesně on. Na idnesu do dovedli k dokonalosti, že chcou i scan občanky, to už mi přijde jako trochu "přes čáru"...
Ale kdež, na iDnesu stačí napsat libovolné jméno a příjmení, jen nesmí být příliš nápadné, třeba Václav Havel nebo Jan Hus. A kdyby po vás chtěli občanku, vyfláknete se na ně a zkusíte jiné jméno a příjmení.
No po mně chtěli občanku a to jsem se tam doonce přihlásil facebookem...takže dobrý no. Zkusím si udělat nějaký alterego až bude nálada
Mozná ze kdyz zacnete platit za prispevky v diskuzi (nakonec vam nekteri nekdy generujeme zobrazeni reklam, ne?), tak se mozna zacnou nekteri podepisovat.
Zaujimave je, ze Windows 8 este moze urychlit prechod na post PC eru, pretoze prinasa dotykove ovladanie aj tam, kde je uplne zbytocne. Ak si na to ludia zvyknu, tak este rychlejsie budu prechadzat na tablety.
mna by zaujimalo na com pisete tieto stupidity? na mobiloch? no az bude mat mobil Core i7 a 16 Giga ram a aspon NVidia GTX 680 tak mi dajte vediet. Sroty s 2 GB ram a 4jadrovym ARMom sa daju pouzivat fakt len na telefonovanie, raz som sa na galaxyS3 snazil napisat email tak som nadaval ze to nema klavsenicu porad som ho isiel hodit o zem.
Mám smartphone, tablet, android mini PC na TV, Netbook a plno dalších kravín ktoré denodenne používam ale svoje PC by som NEDAL za nič na svete. Aj keby boli teraz tablety s rovnakým výkonom ako moje PC tak by som nemenil. Nič iné ma nepoteší ako ked možem svoje PC rozoberať, vylepšovať a proste sa v ňom rýpať. Robím to už 20 rokov a stále nemám dosť 😀
moja reč. nič čo sa nedá rozobrať ma dlho nebaví.
Už se těším na článek "Sedm kotev které táhnou IT novinařinu ke dnu", První kotva se bude jmenovat "Radek Hulán" a hned druhá "Jakub Čížek". Ne že bych nevěřil že PC klesá ale ty argumenty...
Pochopitelně Vám nikdo nebrání, si takové kotvy sepsat třeba k sobě na Facebook.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 11. 2012 11:42
Problém je hlavně to že PC nic ke dnu netáhne, je to prostě přirozenej proces kdy část lidí prostě přesedlá na "moderní" zařízení. Není to tak že by se někdo počítače zbavil protože se v něm daj měnit vnitřnosti nebo že se Angry Birds daj hrát i na mobilu.Jinak si to neberte tak že jste podle mě druhý nejhorší IT novinář, jste prostě jeden z nejznámějších a většina vašich článků zavání bulvárem.
I já už si jen matně vzpomínám, kdy jsem kupoval rozšiřující kartu...Pane Čížku, že vy používáte internet na procházení webu a lepení článků, ještě neudává trend PC oblasti. Jsou věci, které omatláváním tabletu neuděláte, o ergonomii práce škoda mluvit.
Prosím, přečtěte si článek v klidu ještě jednou. Trend neudávám ani já, ani vy, ale běžný uživatel a jasné metriky trhu, které najdete v kotvě č. 1. Proč bych měl používat výhradně dotykový tablet? Mohou se rozšířit ARMové laptopy,, tencí klienti aj. bez jediné dotykové obrazovky. Ale klasické PC to už není.
No tak to já kupoval domů dvě rozšiřující karty do PCI-E 16x loni touto dobou.
K telce jedině (mini)PC, které si sám zbastlím a odladím.
Je jasně vidět, že autor nepochopil jednu věc: pro obyčejného soukromého uživatele bohatě stačí tablet, max s externí klávesnicí, aby si mohl napsat nějaký email, nebo soukromý dokument. Nemá cenu s sebou tahat terabyte disků, pokud nechcete mít stovky filmů atd. V tom má asi autor článku pravdu. Jenže, drouhou - a troufnu si tipnout, neméně početnou částí uživatelů PC jsou profesionální uživatelé. Takže například lékaři, konstruktéři, architekti, právníci... Všechny tyto osoby potřebují klasické PC, nebo noťas. Možná obojí. Soukromý uživatel s PC bude čím dál vzácnější, zatímco v kanceláři profesionála bude počítač pořád opravdu nezbytný. A pro tyto uživatele nepotřebujete ani Windows 8, stačí Vám Windows XP, protože technologie, které potřebují jsou už tam, je to odladěný a stabilní systém, relativně rychlý.... atd.
Myslím, že z těch skupin profesionálních uživatelů, kteří nutně potřebují počítač, by se dali např. právníci vyjmout. To je zrovna skupina, kterým stačí mít na čem psát (což je na tabletu řešitelné) a potřebují mít přístup k zákonům (což je řešitelné také). Vlastně si nedokáži představit činnost, kvůli které by musel mít právník klasický počítač. Podobné to je i s lékaři. Na vedení zdravotní dokumentace dostačuje tablet s klávesnicí (který si navíc může vzít jednoduše s sebou k pacientovi). Speciální zdravotnické přístroje sice používají klasické PC, ale tam je spíš v pozici inteligentnějšího záznamového a ovládacího zařízení. A jestli to bude PC nebo to bude něco speciálního, třeba na ARMu je pouze otázka vývojářů daného zařízení, kteří to programují. Pokud to naprogramují pro tablet, tak to může sloužit prakticky totožně.U konstruktérů či architektů musím souhlasit. Tablety nejsou na toto využití úplně vhodné, ale dokáži si představit, že by se i pro ně dalo na bázi tabletu vyvinou řešení pro jejich potřeby. Monitory připojovat lze, stejně tak by neměl být až tak zásadní problém umožnit použití kreslících tabletů nebo displejů. Výkon těchto mobilních zařízení bude postupně stoupat a už nyní jsou výkonnější než běžné počítače před několika lety. A i před několika lety tito architekti a konstruktéři počítače používali, tak by neměl být problém napsat software, který bude optimalizovaný na běžný výkon tabletu.
Poprvé vidím v jedné větě dohromady slova Windows XP, odladěný a stabilní 😀
Ano, je to zvláštní, protože třeba já to pokládám za naprostou samozřejmost, a proto takové věci vůbec nepíši... 😝
Právě profesionál v terénu tyto přenosné zařízení ocení. Je to jen otázka na míru ušitých aplikací výpočetní výkon dostačuje už dnes. V kombinaci s klasickým Pc je tablet velmi dobrým pracovním nástrojem. 📱(Je to fajn mít u sebe na stavbě veškerou stavební dokumentaci včetně komentářů a relevantních norem.)
Nesnášim když mi někdo řiká že ví líp než já co chci.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a2/St... ...
Pro ty, co nejsou jenom konzumenti obsahu, ale i něco tvoří - design, fotografie, programování, nebo pracují - správa databází, vědecká činnost atd. bude vždy standardní pracovní stanice nutností. Takže pokles prodeje je především dán jen konzumenty.
Myslím, že to je jenom otázka aplikací a vhodných doplňků. Jakmile budou aplikace a bude možné jednoduše přijít do kanceláře, dát tablet do docku a začít fungovat s běžnou klávesnicí, myší a jedním či více monitory, tak nebude důvod, proč by to nemohlo fungovat. Na cestách primárně konzumace obsahu a běžné kancelářské činnosti s možností alespoň limitované práce, následně v kanceláři kompletní využití s plným komfortem. Stačí si vzpomenout na situaci s laptopy před nějakými 10 lety. Sice bylo možné pořídit dostatečně výkonný laptop s dockem, ale bylo to ukrutně drahé. S postupem času a zlevňováním je toto řešení již velmi přijatelné pro značnou část lidí. Tablety mají proti tomu jednu nezanedbatelnou výhodu: aplikace pro ně jsou psány s ohledem na jasně definovaný výkon a podmínky, takže mohou fungovat z hlediska uživatele stejně dobře i při výrazně nižším výkonu. V kombinaci s aktuální módní vlnou cloudových služeb se navíc dá představit situace, kdy např. výpočetně náročnější procesy budou z tabletu zaslány do cloudu, kde se to zpracuje a zpátky dorazí už hotový výsledek.
V češtině táhnou ke dnu spíše cihly, balvany, sudy s louhem, ale rozhodně ne kotvy. Tento příspěvěk je samozřejmě, stejně jako všechny ostatní na toto téma, nošením dříví do lesa, protože jak se říká "hloupého nepoučíš". Je smutné v praxi vidět, že to není pouze rčení.
Ale ta kotva samozřejmě táhne loď ke dnu. Jen je patřičně "velká" tak, aby ji nepotopila, to by ji loď ostatně ani nemohla brát s sebou, že jo.Můžeme si to krásně demonstrovat, když tě připoutáme ke kotvě takové středně velké lodi a hodíme přes palubu; potáhne tě ke dnu nebo ne? 😀
V podstatě nepotáhne, protože kotva je na řetězu, který je dostatečně dlouhý na to, aby kotvu dostal ke dnu. Takže budeš na hladině jen s lanem kolem pasu a kotva bude krásně v zemi .
Vzhledem ke značnému rozdílu hmotností středně velkého člověka a kotvy středně velké lodi (+ dostatečně dlouhého řetězu) bych se, být vámi, o potvrzení pravdivosti této teorie raději nepokoušel. 🙂
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 11. 2012 20:29
Smrt dotekům!
Sex bez doteků? 😝
Sex? 😝
?
WUT ??
V práci jsem občas nucen používat tablet (iPad) a, slovy klasika, "Je to běs! Je to běs! Je to běs!". Po chvilce "práce" mám sto chutí fláknout s ním o zem, jak je to neergonomické zařízení. Na klikání po webu ještě jakž takž. Ale i jen napsat komentář na Facebooku je utrpení, nedej bože, když bych potřeboval napsat třeba mail. Když se třeba přepíšu ve webové adrese, tak je mnohem jednodušší to smazat a napsat znova, než by se mi povedlo iPadu vysvětlit, že chci ten kousek opravit, tak to mám 3x napsané znova.Mám telefon s Androidem, který je o trochu lepší v ovládání, nevýhodou je samozřejmě menší displej než má tablet. Hlavním důvodem, proč ho používám (v roli počítače) je to, že ho mám prakticky neustále po ruce, což u tabletu z velké části odpadá. Ale i tak, pokud mám psát delší text, než jen jednu kratší větu a není to urgentní, tak s tím často počkám, až budu u opravdového počítače, než bych se trápil s dotekovou klávesnicí.Takže abych to shrnul, na čistě browsení po webu / Angry Birds je tablet dobrý, ale už jen psaní mailů je dobrým důvodem, proč mít "opravdový" počitač - alespoň notebook.
Možná by stačilo spárovat běžnou bluetooth klávesnici a dá se psát na ní. Nebo si pořídit nějaké pouzdro s klávesnicí (ačkoliv tam hrozí, že nebudou dost velké klávesy). Jednoduchým hledáním se dá nalézt nějakých 10 různých pouzder s klávesnicí přímo pro iPad.
Jistě, klávesnice se hodí. Pak zjistíš, že tablet ve stojánku je daleko a bolí tě z něj ruce, takže si pořídíš bezdrátovou myšku. Pak externí monitor a jsme zase u Desktopu 🙂
Tablet s příslušenstvím není desktop. Stejně jako třeba z laptopu dock a příslušenství neudělá desktop.
V princípe je. Je vcelku jedno, aká veľká a ťažká je tá krabička, pokiaľ k nej potrebujem/mám rád veľké a ťažké príslušenstvo. Z tohto pohľadu je aj laptop desktopom, resp. článok je aj tak o PC.Áno, máš tam výhodu určitej (obmedzenej) využiteľnosti zariadenia aj bez príslušenstva, ale pokiaľ to je schopné fungovať AJ ako desktop, je to desktop. Post PC éra nastane, až keď to, na čom dnes spúšťame desktopové programy, prestane byť bežné, keď pevládnu rozhrania programov, ktoré na klasickom desktope budú nepoužiteľné alebo použiteľné horšie než na niečom inom.
Jak píše kolega, pak to ale není tablet, ale spíš notebook.Když tak shrnu situaci, tak na "prohlížení webu v posteli" stačí mobil, na cokoli co aspoň trochu připomíná práci je mnohem lepší notebook. Fakt nevím, proč bych si pořizoval tablet (kromě toho, být free, cool a in ;) ).
Já neřešil smysl a filozofii tabletu. Prostě jsem jenom konstatoval, že pokud je nucen v práci používat tablet a chybí mu hardwarová klávesnice, tak není žádný velký problém nějakou pořídit. Nic víc, nic míň.
Já tedy na svůj domácí stolní PC s pořádným stolem a židlí nedám dopustit! http://img824.imageshack.us/img824/1528/25062012418.jpg... A ani do postele žádný tablet nechci, dva pořádné monitory jsou dva pořádné monitory. http://img72.imageshack.us/img72/3936/25072012423.jpg... (třeba teď si takhle v pohodě píšu z postele).Pořádný PC mi nahradí tablet, rádio, televizi, DVD/video/satelit/herní konzoli/Kindle na čtení knížek... Naco mít několik zařízení, když to můžu mít pěkně pohromadě?S sebou (i v lese) mám všude taky 13'' notebook s plnými Windows a tablet ani chytrý telefon nechci. Mně to takhle přijde pohodlnější, než někde šmatlat po displeji a nemoct prakticky nic dělat.Sice by se mi líbilo zařízení ve stylu chytrého telefonu, který by měl dejme tomu Windows 8, stačilo by ho připojit do displeje a udělal by se z něj tablet, ten by stačilo zadockovat do modulu s klávesnicí, baterkou, silnějším CPU, velkým diskem a dedikovanou grafikou a udělal by se z toho notebook, navíc by k tomu byl třeba ještě druhý displej, že by se daly dát vedle sebe a mít tak velkou plochu s rámečkem uprostřed o tlouštce pár mm (třeba dvakrát 12'' na stojáka vedle sebe), ideálně pak úplně bez rámečku, aby se na tom daly sledovat třeba filmy. Takové univerzální zařízení by bylo super .. na cesty. Ale doma chci stejně pořád plnohodnotný počítač, takže takový modul bych chtěl mít pořád možnost připojit doma do docku, který by z něj dělal pořádný stroj s pořádným procesorem, grafikou...
Když čtu ve vlaku z Kindla, lidé občas na mně koukají se zájmem, kdybych ale podle vaší rady chtěl číst ve vlaku na plnohodnotném PC, tak když nebudu přemýšlet, zda bych tam vůbec našel zástrčku, kam zapojit elektriku, tak by mne asi na další stanici čekali zřízenci z blázince a to nemluvím o tom, že ani do postele nebo do vany není tahání fullHD monitoru spojeného se stolním PC dvakrát pohodlné. A stále platí, že e-inkový displej je pro oči mnohem příjemnější než klasická svítící obrazovka. zejména pokud za sebou máte celý den koukání do počítače v zaměstnání.Pokud by jste netrval na kotvě jménem windows, tak "docking" mode pro mobily již funguje.http://www.omgubuntu.co.uk/2012/08/ubuntu-for-androi... ...
Na kotvě jménem Windows trvám, protože programy na ní mě živí.Ani s tou vanou to není úplný problém, http://img208.imageshack.us/img208/1923/24230095.jpg... Jen jsem líný se tam s tím tahat, takže už jsem se půl roku nekoupal (jen sprchuju offline 😁Abych pravdu řekl, dřív jsem jezdil hodně vlakem, ale s notebookem a na Internetu nebo jsem spal, co mi paměť slouží, tak jsem si tam nikdy nečetl. A kde jsem nepotřebal knížku, tam ani Kindle.
Nevím, asi jsem starej, ale tahat si kompl i s monitorem do vany, nejen, že mi to příjde přehnané, ale vzhledem k tomu, že ten monitor je nejspíš i v zásuvce, tak i trošku nebezpečné
Mně to nepřijde o nic nebezpečnější, než třeba sejít ze schodů. Samozřejmě, stát se vždycky něco může .. Ale i takové elektrické okruhy mají ochranu proti zkratu a co se pamatuju z dávných hodin fyziky, tak jsem velmi odporný (protože hubený=netučný) člověk (nějakých 40 kiloohmů), takže pouhých 230V by mě zabíjelo snad půl hodiny v kuse? Ale třeba to nějaký elektrikář uvede na pravou míru 😀Ten monitor je připevněn ke stolku na rameni a když se připevní na protější stranu stolku, tak se rozhodně nijak snadno nevyvrací.. Ale jak jsem říkal: jsem líný tvor, tak se mi tam s tím nechce tahat, sprcha je mnohem rychlejší.
Dneska jsou v koupalnach proudovy chranice, ktery to vypniu behem par ms driv nez vas to vubec staci stipnout
Si to vyzkoušej, když si tak chytrej. A pokud možno to natoč na video aby si rodinka mohla u pohřbu připomenout jaký jsi byl idiot
Dřív jo? Je vidět, že jste to nezkoušel. Ale nedoporučuji to, nestojí to za to.
Tak zaprvé tě nezabíjí napětí, ale proud. Frekvence 50 Hz je navíc velice příjemná pro srdce.při ukázkové situaci: Jsem ve vaně a spadne mi tam monitor, protýká veškerý proud přes vanu a tebe do země, protože je zde minimální odpor, tak proud který tebou bude protékat je hodně hodně hodně velký. Na to časem zareaguje jistič (nejspíš asi 10 A), který si uvědomí, že přes něj protéká mnohem větší proud než by měl a vypne se.Podle normy musí být dnešní domácnosti především koupelna vybaveny proudovým chráničem. (Dřív to bylo doplňkové vybavení, ještě předtím se to nepoužívalo a ani ne před 20ti lety se ještě rozvody tahaly pouze 2 ma drátama, kam se chránič nesmí připojit, takže pokud žiješ ve starém baráku, tak tam Fíčko téměř s jistotou není) Fíčko má reakční dobu do 30 ms, což sice nestačí na to aby tebou protekla celá perioda proudu, ale může se stát, že se akorát trefíš do srdečního rytmu a dojde k fibrilaci.Jinými slovy -> Jistící prvky (proudový chránič) musí podle normy vypnout dříve, než by tě protékající proud mohl zabít, ale stát se může. Ekvivalent k tomu je : Mám 6 airbagů, pásy, a auto má plný počet v crash testu, ale i tak pokud se rozjedeš ve 200 Km proti zdi nemusíš to přežít.
- podľa normy nesmieš z vane dosiahnuť na elektrické zariadenie a ani nesmie byť umiestnené tak aby mohlo do vane spadnúť - porušuješ obe podmienky- prúdové ističe nie sú na ochranu pred elektrickým prúdom! - na to je určený prúdový chránič (zďaleka nie je v každej kúpelni)- 230V ťa môže bez problémov zabiť- máš istotu, že v tom monitore nie je aj vyššie napätie? (menič pre výbojku, zdroj???)
Sedm kotev, které táhnou Živě ke dnu:1) články o kotvách2) bulvární nadpisy3) články bez obsahu4) reklamy blikající přes celou obrazovku5) grafomanské onanie nad grafama v Connectu6) zase jen druhé místo v křišťálové lupě7) accualy is dolan// Přidejte i své kotvy! Za každých tisíc kotev pošleme litr vody do Afriky!!!
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 11. 2012 07:45
Litr vody do Afriky klidně pošlete, k tomu přeci nepotřebujete Živě.cz
Živě.cz možná ne, ale kotvy ano.
8) Komentáře upozorňující na nesmyslnost obsahu. Bez nich by všichni byli spokojený.
Ten článek už tady jednou byl, ne? Včetně vysvětlení, že kotva není od toho, aby něco táhla ke dnu... 😝
Ale to přece nemusí být kotva jako na lodi...Třeba taková v lyžařským areálu... ne, ta táhne nahoru.Tak kotva na stavbě... ne, ta drží věci pohromadě.Tak kotva v motoru... ne, ta se točí.Tak Kotva v Praze... ne, tam se nakupuje.Nojo, tohle se asi nedá ukecat... 😀
Tak Kotva v Budějcích... ne, tam se chodí koukat na filmy.
Chybí mi jedna věc a tou je složitost a s ní jdoucí cena.Když se podíváte na motherboard. Xvrstvá deska s desítkami integráčů a s myriádou dalších součástek (ano, vím, daň za modularitu jež ale s rychlým vývojem a přesunem zařízení na externí sběrnice ztrácí význam).Složité, drahé, náročné na chlazení, náročné na testování, náročné na spotřebu atd.Oproti tomu když člověk koukne např na Raspberry.¨Uprostřed procesor, na něm přímo RAM paměť, o kousek dál USB switch s integrovaným USB/ethernetem. Tady je stabilizátor, tady konektory, pár filtračních součástek, pár dalších věcí a hotovo.Zařízení mnohem jednodušší, levnější, úspornější, menší a konající stejnou práci (s nižším výkonem, zatím, ale vše je otázkou potřeb).PS.: Eclipse na Armu klidně běží a pokud vím, nejsou technologické důvody (krom neochoty portace, někdy jednoduchá, jindy pro přílišnou optimalizaci složitější) aby na Armu neběželo všechno, co v současnosti běží na x86.
Na ARMu běží ledacos, otázkou ale zůstává, jak... Eclipse tam rozhodně nepoběží svižně, protože ARMové aplikace prostě musí mít jiný use case a UX. Vím co s Tegrou3 udělá desktopový multitasking a práce s víceokenním prostředím, protože jsem prostě měl tu čest.
Názor byl 2× upraven, naposled 29. 11. 2012 11:48
Vše je vo tom, jak efektivně je napsanej OS. Amiga 500 s 8 MHz Motorolou 68000 zvládala preemptivní multitasking a okna docela svižně. Acorn Archimedes měl sice kooperativní multitasking, ale vokna s 8 MHz ARM2 zvládal taky v pohodě.
Celé je to úplně o ničem, mám rád svoje pc, ale když mi prodáte něco odolného jako Surface, s výkonem stolního herního pc, k čemu se dá připojit velký monitor a klávesnice, dají se na tom hrát všechny hry, a můžu to zároveň brát na cesty a do postele, případně používat jako skejt, tak budu jenom rád. Doufám, že jednou se to vejde všechno do telefonu.Nic nemůže růst do nekonečna.PS: Podařilo se mi získat fotku z doby, kdy Jakub Čížek viděl poprvé loď v jejím přirozeném prostředí a dozvěděl se vše o kotvách: http://nd04.jxs.cz/298/504/7dbff9dcdf_677238... ...
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 11. 2012 14:38
Ono mozna mas pravdu ale ty duvody co napsali a jeste to nazvou "kotvy" ...
Ono se vzdy jedenou vejde do telefonu, ale né nejnovější technika.V roce 2000 jsem měl AMD 450 Mhz 64 MB Ram a 13 GB HDD -> na svoji dobu naslapaná masinaV roce 2010 jsem si pořídil mobil 650 MHz 256 MB RAM a 16 GB SD karta -> na svoji dobu průměrný low endVidíš? co bylo kdysi v desktopech máš dnes v mobilu, ale v desktopu je něco výkonějšího.Je naivní myslet si, že Notebook / mobil / tablet by někdy mohl dosáhnout stejného výkonu jako desktop.
no psat neco odolneho jako surface, ehm nebyl zrovna nejlepsi priklad 😃jinak ja mam vsechno, mam smarta, mam tablet ale kdyz si chci poradne uzit web, zahrat poradnou parbu stejne u toho PC travim 5-6h denne a ty keci o konci PC posloucham uz 20 let
Ono to možná i tak má být. Lamy se odvrátí od počítačů k plackám a tvrdé jádro se vrátí k podobě jako před 10 - 15 lety kdy se lamy báli počítače jak čert kříže. Mě to příde jako krok v před, jen výrobci HW zapláčou při pohledu na prodeje.
Možná ani nezapláčou, vezměte si, jak se uhnízdily herní konzole. Nevidím důvod, proč by neměly být poměrně levné tablety nebo malinká krabička zapojená k TV (ostatně takový minipočítač už s Androidem existuje), připojím bezdrátovou myšku a klávesnici a dělám, co chci, na TV. Na psaní na Facebook to stačí, připojím kamerku a mikrofon a mám vše co potřebuju na Skype a na 90% mailů to stačí také.Prostě zařízení především na konzumaci a na tvorbu velmi jednoduchého obsahu. Pozoruju to u manželky, která si pořídila nedávno smartphone a dnes už reaguje na maily z telefonu (resp. je tam čte).Takže výrobci prostě budou co 1-2 roky upgradovat celé krabičky a možná budou vysmátí víc, než kdy předtím.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 11. 2012 12:13
Dnes již sou televize co umí v omezené míře net skype facebook a připojení klavesnice myši a hdd neni problém. U lepších modelů bude možná stačit upgrade firmwaru.
Ovšem pak je třeba dodat, že ono tvrdé jádro zřejmě zapláče při pohledu na ceny komponentů.
Tak ono každá sranda něco stojí ale základní komponenty se budou čím dál více sjednocovat a nebude zas tak zle jako před 20 lety.
Lamy se počítačů bály tak před 20-25 rokama. Před 15 rokama už na poči s Win95 a Office 95 svištěla kdejaká sekretářka. Lamy se bály DOSu, na druhou stranu na něm plno lam hrálo hry. Stejně jako na C64, Amize apod.
Kdo byl schopnej naučit se něco na DOSu nemá takový problémy pochopit cokoli nového. Tam šlo hlavně o to že se člověk po nějaké době začal nudit a zkoumat systém. Když ho schodil tak buď přestal zkoumat nebo to začal víc studavat a přestal být lamou.
Nevím jak na tohle reagovat. Asi tak, i já si hrozně přeju, aby PC tak jak je v krabici, vzalo za své. Určitě je na spadnutí doba, kdy v monitoru bude i PC. OLED monitor, totiž sám o sobě, nezabere skoro žádné místo s minimální spotřebou. Komponenty budou chlazeny pasivně, nebo je minimem aktivních chladičů. All-in-one PC je budoucnost. Tak k tabletům, je to reálné, dosáhne-li výkon tabletu dnešních i7 (6c/12t) CPU a nakonec i 2x a více Xeon (12c/24t) CPU, není žádný důvod, nepřipojit k takovému zařízení velký nebo několik OLED monitorů (později holoprojektorů), klávesnici nebo vstup příkazy okem (později rozhraním v mozku) a použít ho jako malou výkonnou krabičku, která obstará výkon všemu, co je v jejím dosahu a čemu "rozumí". Je velice pravděpodobné, že "krabice" budou za nedlouho mrtvé. Ale, je tu velké ale, vždy tu musí být zařízení, které také produkuje obsah, tedy SW a multimédia. Nelze si vystačit s "konzumními" zařízeními. Kdo by následně do nich ten obsah připravoval. Otázka tedy nezní, zda PC zmizí, nýbrž co ho nahradí. Nejprve asi all-in-one jednotka, a následně velice výkonná přenosná zařízení s inteligentním rozhraním, která budou schopna operovat a přizpůsobit se dalším a dalším zařízením a jejichž výpočetní výkon bude obrovský. Jejich vstupy a výstupy nebudou tvořeny pevnými obvody (USB interface, FireWire, eSATA např.), ale sám vstup, přeprogramuje obvod tak, aby rozuměl i naprosto starému rozhraní z roku "zwei", v té době to asi bude právě naše slavné USB 3.0 .Dodatek: Bohužel i tato zařízení budou často vyžadovat "šňůru", dokud se něco nestane s tím žalostným způsobem uchováváním energie, jak ho známe dnes.
All-In-One PC v monitoru už jsou dloooouhou dobu realitou. Pokud nemáte rád desktop, račte navštívit nejbližší prodejnu elektroniky, rádi Vám něco vnutí.Jinak by mě vážně zajímala ta technologie, která dodá zmiňovaný výkon s minimální spotřebou. Jak poslední desetiletí ukázala, tak není problém skokově miniaturizovat, ale je problém snižovat spotřebu a uchovávat efektivně energii.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 11. 2012 02:05
A) Překvapuje mě, že někdo kdo chodí na ŽivěCZ, prakticky nevidí do budoucnosti (blízké) a nemá žádnou vizi.B) Dnešní all-in-one PC nemají dostatečný výkon a nevyrovnají se "krabicím".C) Problém s nedostatečným uchováváním energie, tu jistě nebude věčně, co myslíte?
Tu máš výkonné All-in-One PC HP Z1 workstation. http://www.zive.cz/clanky/tyden-zive-190-hp-... ...
Otázka je proč dělat tak výkoné placky? Nejvýkonější tablety i telefony mají přebytek výkonu. A na spuštění webu a nějakej ten film to neni uplně potřeba.
"Nejvýkonější tablety i telefony mají přebytek výkonu. "Neni pravda.
Tak tak, ono to sice má výkon na akcelerovaný HD video nebo tak, ale jinak je nějakej ARM sice na 1Ghz výkonově na úrovni PC před 10lety...Přesný čísla výkonu jsem nezkoumal, ale myslím že nějaký Pentium 3 by strčilo výpočetním výkonem drtivou většinu mobilů a tabletů do kapsy (samozřejmě s desetinásobnou spotřebou, ale o tom se teď nebavíme)
Jistě i na PC umí GPU popohnat moc věcí, ale tranzistory jaké jsou v CPU, GPU čip nemá. ARM v žádném případě nemá logiku, a zpracování kódu jako x86 architektura.
Ach jo. Co je to zase za dvě moudra? GPU nemá tranzistory jaké jsou v CPU? A to má jako nějaký jiný tranzistory? A jaký? Vodpovím: má ty samý. Oboje se v současnosti dělá x-tou reinkarnací CMOS technologie, takže oboje má NMOS a PMOS tranzistory.ARM nemá logiku a zpracování kódu jako x86? Jakou logiku? Na úrovni vyšších jazyků je to totéž, na úrovni ASM je to samozřejmě jiný, ale v zásadě podobný. Má to nějaký registry nad kerejma se dělají operace, adresuje se jima paměť atd. Jinak samozřejmě konkrétní x86 procesory budou technologicky pokročilejší (aby ne, za ty stovky miliard $$$ co nastrkaly Intel a AMD za ty desítky let do vývoje), ale to není věc x86 vs ARM, ale konkrétních procesorů, tj. nikoliv věc architektury, ale konkrétní implementace.
Doufám, že PC v krabici tu bude ještě dlouho. Základní desky a pořádné grafické karty jsou umělecká díla.Každý to zná, když vybalí desku z krabice, ne? Procesory jsou taky krásné.
Přesně tak... rozbalování PC komponent je na tom to nejlepší... skládání a oživování už taková zábava není
"Určitě je na spadnutí doba, kdy v monitoru bude i PC."To myslite jako vazne tuto vetu? Jste zaspal par let, ne?
To co tam je dnes, nemá výkon, jaký si představuji. Navíc, cena takového kompletu nesmí atakovat x násobek "krabicové" sestavy, jinak se nerozšíří dostatečně.
Nemůžete nikdy nacpat do monitoru takový výkon jako má stolní PC. Jen samotná grafická karta ze stolního PC je někdy velká jak půlka all-in-one tak jak byste chtěl něco takového smrsknout na třetinový objem? Samozřejmě, že velkou část takových komponent zabírá chlazení, ale při takovém výkonu by úsporné a malé čipy museli mít stejně velké chlazení.
Ty komponenty jsou takové dnes, ale stačí 2x CPU 14 - 10nm a GPU tam vůbec nebude. Nebude důvod. HDD tam vůbec nebude jen SSD, nebo pevná RAM atd. . Nelze přece budoucnost 5 - 10let, prognózovat podle dnešních 196W GPU proboha.
2X CPU ale úsporné CPU jinak by se znovu naráželo na stejný problém... chlazení. CPU navíc nelze moc s GPU srovnávat, ale když už jste s tím začal tak má GPU mnohonásobně vyšší "ekvivaletní" výkon než CPU a nahrazovat výkonou grafikou kartu úspornými čipy a to i za předpokladu že jich je několik je spíš úsměvné a naprosto nevyrovnané. Pokud byste chtěl nahrazovat GPU čip CPU jednotkama tak i kdybyste použil nejvýkonější modely tak byste jich musel mít několik. A pokud narážíte na výrobní technologii tak zřejmě zapomínáte, že CPU nejsou jedíné čipy kde se zmenšuje výrobní technologie. Takže při stejné spotřebě bude mít při menším výrobním procesu GPU větší výkon.Ono totiž úsporné ekvivalenty běžných čipů mají tak poloviční výkon? Nebo ještě méně? Tak jaký budou mít výkon mobilní čipy do nějakého telefonu? Desetinový?
Ach, jo, ach, jo. Při práci na projektu "likvidace krabic", je potřeba postupovat systematicky. All-in-one PC, musí poskytovat takový výkon, jako dnes min. sestava i7 (6c/12t), GPU samostatná dnešní, např. GTX 690 (2x GPU, max. 2x SLI, 512 bity na sběrnici VRAM, 3072 CUDA jádry a 300W odběr), kdy i zdroj musí mít 48A na větvi je hloupost. Pochopitelně, že je výkonnější než 2x HD4000 dnes v CPU, ale i CPU budou mít lepší grafiku, bude jich v PC i víc, ne jen jako jádra, fyzicky a navíc i GPU zmenší proces k 10nm a méně. Pak si i model, který dnes vyžaduje extrémní napájení vystačí s pasivem, nebo jen ofukováním z dálky. Jistě, v té době již bude potřeba větší výkon, jenže jak CPU bude výkonnější, tak GPU čipů může být více, a všechny si vystačí s pasivním chlazením. V té době, už dávno bude zákaz karet do 300W, možná i do 100W co my víme. Ale rozhodně je to cesta vpřed. PC, jako sestava, PC jako spotřebka, koupíš, odpotřebuje se, vyhodíš. Jako dnes TV. Upgrade bude znamenat, nový all-in-one PC. A s tím si myslím já, nikdo nic neudělá. Otázkou navíc je, zda vůbec bude možné, ještě koupit jednotlivé komponenty samostatně, já myslím, že ne. Firmy budou přímo (tak jak to zákazník bude vyžadovat) montovat sestavy a po komponentech už nikdo nic prodávat nebude.Poznámka: Ono GPU, když už jsme u nich, má velice primitivní tranzistory i logiku. Nevyrovná se CPU, a pokud vemu více CPU, speciálně (instrukčími sadami) připravené pro grafiku, budou poskytovat stejný výkon jako GPU, ale s nesrovnatelně menší spotřebou.
To čemu říkáte grafika v CPU není nic jiného než nevýkoná verze GPU co se nemůže dedikovaným výkoným kartám ani rovnat. A to s tím, že nutit zákazníkovi jen spotřební zboží snad ani nemyslíte vážně ne? Je mi jasné, že firmám se to hodí aby prodávali jedno zařízení za druhým, protože vada na jedné komponentě = koupit celý nový stroj. Jaká je v tom výhoda pro zákazníka? Poškodí se nějaká komponenta za např několik stovek, ale díky nulové modulárnosti je nutné koupit celý stroj za např několik tisíc... hm velká výhoda pro zákazníka. Jinak CPU na výkony GPU nemá... pokud si myslíte, že ano tak mi vysvětlete jak je možné ,že superpočítače skládající se z GPU karet mají větší výkon s menším počtem jednotek? Samozřejmě, že když postavíte GPU před problém co umí lépe CPU bude CPU lepší ale v obecném výkonu má GPU navrch. GPU má větší spotřebu ale díky mnohem vyššímu výkonu udělá práci rychlejí a naproti tomu CPU udělá práci s menší spotřebou, ale za mnohem delší čas takže spotřebuje více energie.
A je to tady zase. GPU mají primitivní tranzistory. Kdežto CPU mají vysoce civilizovaný a studovaný tranzistory 😀Sorry, viz moje poznámka výše.Jinak další blbost - mít víc procesorů vs. jenom jader jako dneska. Kouzlo více jader v jednom chipu je to, že mají společnou L3 cache a můžou spolu komunikovat výrazně rychleji než by mohly po venkovní sběrnici.A poslední poznámka - pokud bych vzal tolik CPU, aby se grafickým výkonem vyrovnaly GPU, tak by nebyly úspornější, přesně naopak. Je to daný tím právě tím, že CPU je all-purpose, kdežto GPU se na grafický operace optimalizuje. Fakt to není vo pár SSE-3 instrukcích přidanejch do CPU.Jinak až budou mít pasivně chlazený chipy výkon dnešní i7, tak bude mainstream zase někde jinde a zase to nebude výkonově dostačovat na budoucí SW, co já vím, třeba s nějakým 3d real time renderovaným webem nebo co. Třeba na něco jako street-view akorát v reálný kvalitě.A jak už jsem ti jednou psal, pouhý zmenšení technologie (třeba na 10nm) samo na markantní snížení spotřeby stačit nebude. Rozhodně ne na výkon dnešní i7 s pasivním chlazením. Mrkni na TDP Sandy a Ivy Bridge (32nm a 22nm), snížilo se to, ale ne markantně. Vony ty malý tranzistory mají docela problémy s únikem náboje a čím menší, tím hůř (kvantový jevy).
...poněvadž... =7x 😃
Nějak nechápu tady tu debilizaci - resp čumím, jak málo stačí "plebsu" ke štěstí....A ono to není o zkušenostech - ano, jsem power-user, ale často na PC dělám naprosto normální věci jako filmy, facebook, email. A přijde mi mnohem pohodlnější si sednout do kvalitního křesla k PC, zapnout PC (resp probudit ze spánku, takže naběhne za pár sekund), hezky se opřít, vzít do ruky ergonomickou myš a na velkým full HD monitoru prohlížet kraviny na facebooku. Představa že sedím někde na sedačce s tabletem v ruce, kterej musím dlachmit v ruce a nad kterým se krčím se mi naprosto hnusí...Nebo využití víc mointorů, kde na jendom mám třeba otevřený skripta a na druhým otevřenej dokument do kterýho ty data zpracovávám...ukažte mi, jak tohle dělám na nějakým tabletu....Nebo email a cokoliv...neříkejte mi, že "normální lidi" nemají potřebu mít otevřených víc věci zaráz, kde třeba porovnávají dvě věci....
Ale to podle mě platí pro drtivou většinu lidí. Neznám nikoho, kdo by měl tablet jako primární "počítač".Klávesnice + myš je pro většinu věcí o třídu pohodlnější a efektivnější než dotykový displej. Já jsem si koupil tablet spíš ze zvědavosti a protože jsem si chtěl pořídit novou hračku, ale prakticky ho nepoužívám.
Suhlasim. Neviem si predstavit na tablete upravu fotiek alebo webky. Popripade prezeranie logu na serveri.Tablet pouzivam hlavne na cesty (knihy, web, maili, angry birds SW)Sem tam pozriet film ci napiat nieco v Kingsoft office alebo v google docs. Ale vsetko radsej robim na desktope.
Jak je patrné z článku pokud si nepořídíš tablet a nebudeš na youtube čumět z křesla v obýváku tak nebudeš cool a budeš vodepsanej. Já beru prohlížení webu z mobilu jako nouzovku tak hold asi taky nejsem cool a in.
nebo taky: na jednom monitoru film, na druhém WoT, na třetím nějaká práceještěže nemám tři monitory
Já 3 monitory mám...ale ono je to spíš tím, že to nějak zbylo a je škoda je nezapojit. Jako hlavní mám 24" 1920*1200 a na obě strany 19" 1280*1024. Ty 3 monitory už nejsou úplně ideální, protože se v tom ztrácím. Stačil by jeden hlavní + jeden na takový ty drobnosti, ale jak říkám - lepší než to vyhodit, vypnout a nepoužívat jej můžu vždycky a občas se to hodí
Ztrácet se na třech monitorech? Já bych využil klidně víc, kdyby je bylo kam dát...Aktuálně mám hlavní 1920x1200 jako základní pracovní plochu, vpravo 1680x1050 na pracovní palety, vlevo 1920x1080 na poštu, dokumenty apod. Docela bych uvítal ještě jeden monitor, protože někdy musím zpracovávat více zdrojů najednou a prostě se mi to na tři monitory nevejde. Jenže už další monitor není kam dát, po stranách jsou už skříňky a nahoru to je blbost, nemám oči na výšku a nerad zakláním hlavu. Uvítal bych, kdyby bylo možné mít i stůl jako zobrazovací (a dotykovou) plochu. To by bylo ideální - zobrazit tam dokumenty jako by to byly papíry položené na stole, dělat si do nich poznámky... A normálně na tom používat myš, klávesnici i klasické monitory před sebou...
No jako ztrácet jsem myslel tak, že si pamatuju že jsem měl otevřený okno totalcommandera a někam jsem ho dal a nevím kam. Samozřejmě pokud to aktivně používám, že mám na jednom to, druhým to a třetím to, tak to jde v pohodě. Co bych spíš uvítal tak vyhodit ty 2 malý a hodit tam další 1920x1200. Nebo spíš ten 1920*1200 co mám hodit na bok a koupit nějakej 2560*x...Ale dokud jedou tady ty dva malý, tak se mi moc nechce utrácet, protože to relativně stačí...Stůl bych jako monitor nechtěl...nedělám jen čistě na PC a stůl je plnej elektronickejch součástek, papírů a miliardy dalších věcí, takže tady je lidově řečeno dost bordel...
Bordel na stole by přeci nebyl problém. Prostě si posunu zobrazovanou věc stranou. ;)Vážně, zkuste si to představit - klasický stůl s odolným zobrazovacím povrchem, který by navíc dokázal rozpoznat dotyky buď přímo prsty, přičemž položené dlaně u klávesnice či myši by ignoroval), nebo speciálním nástrojem (pero - stylus). V klidu si tam tedy postavím i nadále cokoli, roztahám si tam cokoli (součástky, papíry...), ale navíc jsem schopen něco zobrazit, psát do toho, odsunout to atd. Nebyl by problém k tomu vymyslet nějaký ovládací sw, který by zajistil náhled na celou plochu s vyznačením toho, kde se teď zrovna něco válí (kniha, hrnek, šroubovák) a posunout si tak cokoli jinam.Ono i u těch součástek by to byla výhoda - když si vzpomenu na své kutilské období, kdy jsem měl před sebou pár součástek, před sebou věčně se zavírající manuály... Hodilo by se to mít přímo na ploše, mít možnost porovnat si nějakou věc přímo vedle sebe, udělat třeba i zoom apod.
Jo to je fakt, mohlo by to být dobrý, ale to bych asi musel změnit moje prostorové vnímání stolu, kde momentálně je problém položit 12" notebook aniž by na něčem ležel 😀
Myslíte něco jako bylo ve filmu tron? (myslím ten z roku 1982) Delinger měl na stole něco podobněho, akorát tam byla jen virtuální klávesnice a textové rozhraní centrální jednotky. Ale kdyby se už mělo realizovat něco z filmu, tak by to byla právě ta centrální jednotka (samozřejmě zpacifikovaná) alias něco jako Siri nebo Voice asistent, nebo možnost nechat se dostat do počítače, na které byl celý film založen.
To mi připomnělo - zapomněl jsem zakotvit loď. Sakra... 3-[
Kdybys ji zakotvil, tak ji to stáhne ke dnu přece...
http://www.youtube.com/watch...
suhlasim so vsetkym 🙂 moje slova...
To je náhoda, já zase se vším nesouhlasím 😉
Já si zase život bez velkého PC nedovedu představit.
tiez sa obcas nudim.
To jsme 2.
no když to napíši stručně: nesouhlasím
To je velice zajímavý podnět. Možná by pod článek nebo na začátek každé diskuze stálo za to implementovat tlačítka souhlas/nesouhlas popř. líbí/nelíbí.
tak je to taky názor a myslím si, že to co se píše v článku je spíš přání výrobců než zákazníků.
PC - personal computer - osobní počítač. Můj osobní počítač je notebook, kamarád jako osobní počítač používá smartfone, manželka má stolní počítač. Dokážu si představit, že pro někoho je osobní počítač tablet. Ďáblové z Microsoftu mají pravdu, že žijeme v PC éře, jen se jejich forma mění s pokračující miniaturizací, zjednodušováním a modernizací.Neexistuje postPC éra. Výraz PostPC je blábol vytvořený marketingovým oddělením Apple, aby poskytli pocit něčeho modernějšího, něčeho neobyčejného lidem kteří si kupují jejich produkty.Post PC éra začne až na světě bude "Centrální počítač lidstva" popř. začneme používat druhou polovinu mozku ve spojení s rozhraním na náš nervový systém. Už nebudeme potřebovat s sebou nosit výpočetní výkon ve formě krabiček a informace budou do nás proudit mimo našich 5 smyslů.P.S. Návrh na diskuzi. Deset kotev co táhnou živě.cz ke dnu ? KOTVA 1: Redaktoři umí psát excelentně pouze o věcech které je baví a ostatní témata brutálně šidí.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 11. 2012 00:28
KOTVA 2: Javůrek a jeho 10 článků denně o hovně.btw, letos už amatéři ze živě nedostali lupu, tak snad je to nakopne, si mysleli že jsou králové IT světa a nemusí proto nic dělat, poslední rok to tady fakt šlo ke dnu.
KOTVA 3: Čížek a jeho kotvy.
kotva 4. za normalnich okolnosti nejde pres reklamy videt web
Existuje něco jako zavedené označení. V pčoítačové technice je PC výraz pro následníky stroje IBM PC (IBM PC kompatibilní), čili stroje jež mají BIOS, x86 (uplně tehdá 8088) procesor, rozšiřující sběrnice XT, později ISA, později ... atd.Když chcete chytat za slovo, tak můžete argumentovat, že Apple nejsou počítače, ale ovoce.
😀😀😀
KOTVA 5:BULVARIZACE
pocuvaj, post-industrialni doba taky neznamenala konec prumyslu nebo snad ze uz prumysl v te dobe nebyl. zkus jeste chvili premyslet, treba ti dojde, co vlastne ty post-* doby znamenaj ;)
zkus travit vice casu na wiki a mene casu na forech
Už si ani nespomínam, čo do čerta som robil na PC, keď ešte nebol internet taký rozšírený.
pracoval? 😀
hral wolfenstein 3D a pozdeji Doom
a pak transport tycoon 😀
Já si nosil zástupce her na disketách 😀
ladil himem.sys, aby sla hrat kyrandie se zvukem B-]
No s některými věcmi souhlasím ale už by jste fakt mohli přestat dělat tyhle kotvy a udelat něco co právě vyzdvihuje daný subjekt a takové věci jako v článku 10 kotev tahnoucí Google ke dnu jako pardon ale napsat "nebezpečný Facebook, Microsoft, Apple" hned za sebou v řadě je prostě šílenost protože to by se dalo napsat prakticky ke každé společnosti.K tomu poslednímu pokud vím tak PC je Personal Computer do čeho spadá také tablet a notebook.Jinak stále lepší článek než ten o Googlu...Pouze muj nazor!ps. podle komentáře níže ano... Kotvy přeci tahaj ke DNU... ... ... ...:-O
Názor byl 3× upraven, naposled 29. 11. 2012 06:29
Kotvy netahaj ke dnu, ke dnu te muze táhnout sud s betonem na krátkém provaze který máš přivázaný k noze.Opravdu.😀Pokud kotva tahá ke dnu, tak se odhazuje.
Kotva mode yahat Ku dnu ak so ju priviszes na krk
Kotevní články nepíšeme proto, abychom se zalíbili čtenářům. Jinak ne, mobilní počítače definují výrobci a velké analytické domy jinak. Nelze míchat trh s tablety a mobily s PC, stejně jako nemícháme prodej osobních vozů a traktorů. To že někdo smartphone používá jako PC, jen podtrhuje fakt, že tento článek popisuje realitu.
Kotevni clanok o gooli bol fakt hroza.. vobec nechapete ako google zaraba peniaze, som sa len s usmevom bavil ako opisujete ako katastrofu nieco co google vobec neohrozuje a uplne vynechavate to, co je prenich alfa a omega bizmisu. Tento clanok je dobry, suhlasim len ma tiez istu dieru. Ak je stolny pocitac s linuxom PC tak potom tablet s linuxom s napojenou klavesnicou a povedzme monitorom je tiez PC? definujete PC vlastne cez klavesnicu.. Sami pisete, ze je to o aplikaciach, ze kreslit v autocade sa na tablete neda.. no to ale ani na PC s velkostou obrazovky 7 palcov.. Preco by sa to ale nedalo ak by som na tablet napojil obrazovku klavesnicu a predpokladali by sme ze je pren autocad napisany a aj ho utiahne? Preco by ste nemohli pisat aplikaciu na tablete ak knemu napojite klavesnicu? Lebo ma malu obrazovku? a definuje snad PC velkost obrazovky a klavesnica? Vy nepotrebuje PC potrebujete klavesnicu, mys, monitor a aplikaciu.. ci to taha PC alebo nePC nam moze byt sumafuk a to je pointa post pc ery...
Měli byste udělat článek "101 kotev, které táhnou české ajtíky ke dnu" a NEmyslet to jako vtip. Sice byste se nezalíbili čtenářům, ale mělo by to rekordní počet zobrazení, což je hlavní 😉
Takže to v podstatě děláš Jakube jen pro prachy a kvůli toho, že nemáš o čem psát. Tak se má chovat pravej novinář!
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.