PC tu bude navždy a všechny ty tablety a ultramobilní počítače jsou jen doplňkem. Možné to je, ale stejně tak se možná dočkáme chvíle, kdy klasický x86 počítač zmizí z mainstreamu.
Čtvrtá kotva: Hry
Kevin Slavin před pár dny vypustil do světa zajímavý graf, který znázorňuje, jak se v průběhu let měnila popularita nejrůznějších herních žánrů a počítačových platforem, na kterých jsme tyto hry pařili. Ten graf není úplně dokonalý, poněvadž autor do něj vůbec nepromítnul Android, ale na ten na chvíli zapomeňte. O klasickém PC s Windows se tvrdí, že je to základní systém pro hry, což platilo zejména v 90. letech. Tehdy Windows společně s DOSem okupovaly bezmála polovinu trhu se všemi herními platformami. Jenže doba se mění a z grafu je patrný ohromný nástup Applu a jeho iPhonu a iPadu. Když k nim připočítáte webové hry, získáte tržní podíl, který hravě pohltí Windows včetně mnohých herních konzolí dohromady.
Časová osa s tržními podíly herních platforem a žánrů (Kevin Slavin)
Tuto proměnu herního světa podtrhuje i pohled na žánry. V druhé polovině prvního desetiletí najednou nastal ohromný nástup žánru puzzle – všemožných logických her, a také znatelný nástup tower defense, který dříve prakticky neexistoval. Co za tím stojí? Zpočátku javové mobily a posléze chytré dotykové telefony a tablety, které zpopularizovaly zcela nový typ her, poněvadž ty dosavadní se na nepřesném dotykovém displeji nikdy neovládaly zrovna nejlépe.
Jedna z nejúspěšnějších her současnosti dorazila i na Windows 8 a to včetně verze pro ARM, čili tady už ani zdaleka nelze mluvit o velkém klasickém Windows
Jistě, některé hry se budou vždy hrát na klasickém počítači s myší a klávesnicí a také na konzolích, ale běžná spotřebitelská masa už x86 počítač s Windows nepotřebuje – nádherným příkladem budiž fenomén okolo Angry Birds, který svět zasáhl podobně jako před dvaceti lety Doom.