Cetl jsem celou diskuzi, mozna ne zcela a neco trochu mi uniklo, ale hodne casto jste daval za priklad SUSE. Existuje jeste mnoho dalsich ruznych distribuci, mandrake, slackware, debian a kazda z techto distribuci se zameruje na urcitou oblast lidi.
Operacni system, programovaci jazyk ani lopata nemuze za to, ze jej, nebo ji chce pouzivat nekdo, kdo tomu nerozumi. To obecne nejde na urovni toho systemu, lopaty apod. zaridit. Je to stejne, jako kdyz nekdo jezdi autem a pak si sedne do autobusu a mysli si, ze kdyz umi autem, muze umet i autobusem. Tomu nezabranite. Pokud udelate prostredky prilis slozite, nebo drahe, snizujete tim efektivitu prace i tem, kteri s tim normalne budou umet velice dobre, protoze se budou muset stale soustredit na spoustu detailu, ktere sice znesnadni pouzivani tem ostatnim, ale stale jim v tom nezabrani. Toto neni reseni.
Problem, ktery jste popisoval spise spociva v tom, ze o nasazeni technologii rozhoduji lide, kteri se nechavaji ovlivnit reklamou, nebo obecnym, byt mylnym podvedomim o dane problematice a nejsou kompetentni k temto rozhodnutim. To z hlediska systemu, nebo nstroje ale neni resitelne.
Stejne ale napriklad neni resitelne rizeni jakosti, kdy popisujete, ze do kodu muze byt pridavan pozue smysluplny kod. To nelze objektivne a obecne popsat a vzdy musi byt clovek zodpovedny za projekt. Odstavec ve smlouve to nevyresi.
Co se tyka vami zminovaneho problemu se SUSE a zkracenim podpory, to je otazka firmy k zakaznbikum, nikoliv Linuxu k uzivatelum. Existuji jiste jine fiormy, ktere sve zavazky dodrzi a umele udrzovani nezivotaschopneho stavu spise skodi, tudiz pokud se jim neco takoveho povedlo z duvodu spatneho manazerskeho rozhodnuti, zadna z dalsich firem by nemela podobnou chybu udelat, protoze by se dostala do stejne spatne pozice. (Pokud je tedy ridi lide schopni se poucit).