Satelitní určování polohy už dávno neznamená jen GPS. Konkurence roste na všech frontách

Názory k článku

Arvo  |  26. 12. 2018 16:05  |  Macintosh OS X Chrome 49.0.2623.112

A to nejdůležitější samozřejmě chybí: EGNOS. Překryvný systém družicových navigací Galileo a GPS získal certifikaci ICAO, což je revoluce v navigaci. Tam, kde je k dispozici, mohou letadla opustit dosavadní pozemní navigační prvky či inerciální navigaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 12. 2018 16:29 | Microsoft Windows 10 Firefox 65.0

No nevím, z článku vyznívá jako že jediná funkční možnost dneska je GPS nebo Glonass přitom i můj rok a půl starý OnePlus 5 bez problémů chytá Galileo a Beidou v takovém počtu, který stačí pro určení polohy naprosto bez problémů. Ano, není jich ještě tolik jako u GPS nebo Glonassu, takže třeba v baráku Galileo nechytím, ale venku naprosto bez problémů. Takže asi tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sibstr  |  26. 12. 2018 18:23  |  Linux Chrome 70.0.3538.110

Článek je hodně neaktuální, evropský Galileo je od srpna 2018 plně funkční po celém světě. A od 1Q 2019 bude mít Galileo na všech drahách plný počet aktivních družic (zatím jsou čtyři v testovacím režimu). A ruský Glonass taky nemá ideální pokrytí celé země (má lepší pokrytí na severní polokouli).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
28. 12. 2018 03:20 | Microsoft Windows XP Firefox 52.0

To, čemu se ve firemních autech říká zabudovaná GPS, nemá se satelitním určováním polohy nic společného. Ve skutečnosti to je jen na stálo zapnutý upravený mobiní telefon (jeho část) , který je z principu věci krátkovlnou vysílačkou a je zalogován v síti mobilního operátora. Samozřejmě, že existují satelitní mobilní telefony, ale ty jsou na zcela jiném principu, jelikož třeba v Gronsku nebo na moři není síť pokrytí, takže tyto opravdu přijímají signál ze satelitu . Jenže u aut GPS je na principu klasického mobilního telefonu a ten komunikuje s nejbližší stanicí mobilního operátora (na střechách budov, vodáren, stožárech na kopcích apod. na několik málo km a ty samozřejmě již mají přesně geodeticky určenou polohu a pohybující se auto se k němu přibližuje, resp. vzdaluje a dle toho se tato poloha dopočítává online, jak jinak, než v zeměpisných souřadnicích systému WGS. (možná by bylo lepší a praktičtější, kdyby tam také byla transfomace na JTSK či S-42). A podobně fungují i různé navigační panely do auta či v mobilním telefonu, jež mají svůj program a data a údaj o poloze je opět vzhledem k pevným bodům, jež odpovídají komunikujícím vysílačům a přijímačům signálu od mobilního zařízení= (telefon či navigace)= malá krátkovlná vysílačka, ostatní je jen dopočítávání polohy dle přijatého a vyslaného signálu vůči uzlovému bodu v síti operátora online za jízdy. Skutečné satelitní určování polohy je především to, jež se používá v geodezii s příslušným zařízením.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky