V prosinci své skokany roku z hlediska vyhledávání zveřejnil Google, až teď na něj navázal tuzemský Seznam.cz. Ani jeden z vyhledávačů nepouští ven nejhledanější hesla, protože u nich hrozí opakování. Provozovatelé směrem k veřejnosti raději komunikují trendy.
Seznam konkrétně své skokany popisuje jako „dotazy vyhledávané mnohem častěji než v předchozím roce“. Pojďme se tedy na necelou desítku kategorií skokanů za rok 2021 podívat. Seznam konstatuje, že Češky a Češi už pandemii akceptovali jako běžnou součást životů a v online životě se chtějí bavit.
Nejčastěji se prostřednictvím vyhledávače zajímali o aktuální události, k nimž patřili výbuch sopky na Kanárských ostrovech, zablokování Suezského průplavu nebo volby do Poslanecké sněmovny. V kategorii Zprávy a kauzy přesto první místo obsadil ryze praktický dotaz Zavřené obchody 2021, který s koronavirovou pandemií souvisí. Obecně ale Česko nejvíce hledalo informace o různých videoslužbách.
Výsledky můžete porovnat s Googlem, který kromě globálních trendů publikoval také trendy ve vyhledávání v Česku. V jeho případě první místo obsadilo sčítání lidu, které v případě Seznamu ve srovnatelné kategorii skončilo páté. Mezi produkty v žebříčku deseti skokanů najdeme i dvě vakcíny.
Jednotlivé žebříčky najdete v následujících kapitolách.
Komerční produkty
- Samsung A52
- Astra Zeneca vakcína
- České nanoroušky
- České pistole
- Samotest na covid
- Loctite 243
- Vakcína Janssen
- CityZen trička
- Postinor
- Pažbičky CZ 75
Zdroje: Roční skokani via Blog Seznam.cz
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na devíti webech.
Vyzkoušet za 1 Kč
Nebo samostatné Živě Premium