Trosku to nechapu... Pokud uz jednou maji potrebny vzorek, tak preci vsechny ostatni auta pouziji stejnou logiku.Preci neni potreba ucit kazde auto zvlast..
Ne není, ale je třeba nasbírat data z těch miliard kilometrů (jedním nebo více auty). Přičemž se musí uložit data ze všech senzorů, což představuje neskutečné množství informací. Na palubě auta, které data sbírá, je v podstatě takový malý serverový park, s terabajtovými disky, které to všechno zaznamenávají.I proto je úplná blbost několikrát zmiňovaný náskok Tesly. Tesla sice sbírá data od řidičů, ale v tak omezeném množství, že jsou zcela nepoužitelná pro učení. Pro představu ty data, která sbírají auta pro učení AI jsou v řádech gigabajtů za vteřinu.Co se týká počítačových simulací situací v provozu, tak na to jsou již připravené programy, které generují video a k němu odpovídající signály pro vyhodnocení situace (rychlost, akceleraci, brždění atd.)
Souhlas, ze je nesmysl ucit kazdy auto zvlast a data se sdilej.Ale je absolutni nesmysl, ze by auta sbirajici informace zapisovaly GB/s. To by jim pri 1GB/s i terabajtovej disk stacit tak na 16 minut. Bohate staci kdyz auto data zpracuje a tim snizi objem zaznamenavanych dat na zlomek toho, co skutecne dodavaji sensory a posle pres internet do centraly a to jen v pripade kdy samo vyhodnoti, ze nevi co delat. Coz je presne to co dela Tesla a proc ma takovej naskok.
A co případ, kdy si auto myslí, že ví co dělat, ale je to špatně? To je bohužel taky případ Tesly.Už přechroustaný data jsou samozřejmě mnohem menší. To platí v případě, kdy někdo použije cizí chip (například MobilEye dnes koupený Intelem) a nemá vlastní inteligenci rozpoznávání objektů. Tak to až do podzimu loňskýho roku dělala Tesla. Rozpoznávání objektů tedy vůbec nebylo v jejich režii.Teď pracují na vlastní technologii a bijou se v prsa, jak budou skvělí. Jenže pokud mají dělat vlastní systém, pak pro něj potřebují právě ty GB surových obrazových dat. Pokud má kamera fullHD rozlišení, jsou to jednoduchý počty. 1920*1080*3*60. Máš 370GB/s pouze z jedné kamery. Například současný Mobileye má kamery 3, k tomu mají ještě auta různé radary. Takže v případě, že opravdu vyvíjíš vlastní systém (nemáš pouze implementovaný cizí) potřebuješ všechna tahle data zaznamenaná. A proto jsou také auta, která je sbírají, taková malá pojízdná serverovna.
Na video existuje taková věc, co se jmenuje komprese. To spíš data z lidarů a dalších sezorů bodou produkovat násobný datový tok.
Jenže ta komprese zanese do videa artefakty, odstraní detaily a tím pádem už to není ten původní obraz, na který se algoritmy trénují.Komprese videa pracuje na tom principu, že odstraňuje to, co lidské oko nemůže vidět. Ale to, že něco nevidí člověk, neznamená, že to "nevidí" počítač a není to pro něj důležitá informace.
Bezztrátovou kompresi před vámi utajili.
Akorát tam má u videa kompresní poměr 1:3 oproti více než 1:100 v případě ztrátové komprese.Navíc komprimovat v reálném čase tak velké množství dat, může být nad možnosti výkonu CPU.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.