Garfield73
Garfield73
9. 5. 2018 • 18:20

Ty bláho, tak tu paní bych nejspíš srazil taky...
Bylo to tak 1,5 sekundy, možná (možná!) bych strhl volant doleva a dupl na oba pedály, srazil kolo a paní trefil přinejlepším bokem, to kdyby při mě stáli všichni svatí a strážní andělé, kolik jich je...
Autonomní auta jsou pořád jenom auta. Čím víc jich bude, čím víc budou mít najeto, tím víc budou mít nehod. Třeba na ujetý kilometr podstatně méně než auta řízená lidmi, ale od strojů se přece očekává naprostá dokonalost, že jo...

STROX
STROX
9. 5. 2018 • 13:02

No on je to obecný problém, který život má větší cenu? Chodce nebo posádky? Co je prioritou vozu při rozhodnutí, které vždy povede k úmrtí? Má vás vaše auto nechat zabít aby ušetřilo život dvou opilců na dálnici? Nebo dvou dětí před školou mimo přechod? Odsuzovat je vždycky snadné.

Zbyněk Říha
9. 5. 2018 • 8:38

Nedozrál jen software uberu, jine automobilky takove problemy nemaji.

George2005
8. 5. 2018 • 18:26

Já bych všechny ty Ubery zakázala 😀

Protonic
Protonic
8. 5. 2018 • 17:33

Ještě budou muset zapracovat na zákonech robotiky, nemají mít ty samořiditelné vozy lepší reakční dobu než člověk, nemluvě o nočním vidění?

pegr
8. 5. 2018 • 17:04

snaží se udělat revoluci v dopravě ,ale měla by to být spíše evoluce.Napřed at auta komunikují mezi sebou a UI at jen učí a pomáhá řešit situace,není to sice cool pro rychlé výdělky ale jinak to nepůjde.Nacpat léta zkušeností do počítače hned tak nepůjde a člověk se je učí celý život .Hlavně předvídání situací které má člověk v hlavě musí počítač mít někde uloženy ,musel by stále kontrolovat jestli něco podobného nevedlo k nehodě a zpracovat.Například děti hrající si na honěnou u silnice.1000x se nic nestane ale jednou může a těchto scénářů mohou být miliony v různých variantách

Arctia
8. 5. 2018 • 14:40

Odmitl.
"Vzpoura mozku" je muj oblibeny. 😀

Názor byl 1× upraven, naposled 8. 5. 2018 23:58

dpcstb
8. 5. 2018 • 13:46

takze som mal pravdu 😀citujem sam seba z povodneho clanku "mozno tu zensku pocitac videl takto prechadzat viac krat a povedal si ze stacilo 😀"rozpoznavat chodov a cyklistov uz v budu musiet vediet vsetky auta, pretoze je to ponovom zahrnute v euroncap testoch.

zkill
8. 5. 2018 • 12:30

To že má Uber velké problémy s vývojem autonomních aut se ví více než dva roky. První informace prosákly když několik vývojářů opustilo Uber poté co se jim nelíbilo kam tento projekt směřuje. Uber se snažil osekat náklady až na absolutní dřeň. Používal daleko horší senzory než ostatní a nedostatečně odladěný software. A to se jim nyní nevyplatilo.Problém je však ten, že na to doplatili i ostatní výrobci, kteří k celé problematice přistupují daleko svědomitěji.

armykcz
8. 5. 2018 • 12:05

Autonomní auta budou mít nehody. Ony nevyřeší problém s nehodama. Nespadnou na 0, ale sníží se nehodovost 10x. Jenže všichní očekávájí nehodvost 0, což je nesmysl. To by pak člověk nemohl ani vyjet.

xls
8. 5. 2018 • 11:57

Takže to samořízení reaguje prakticky jako člověk. Když mě tam vběhne bez rozhlédnutí bába s kolem, tak taky nezačnu brzdit jako zběsilý a předpokládám, že sebou bába hodí s stihne to. Prostě někteří chodci se chovají jako sebevrazi, jak by to měl asi stroj řešit?

jankomrska
8. 5. 2018 • 10:56

To je celý problém samořiditelného vozu. Nedokáže to vyhodnotit jako člověk. Před jistou dobou jsem čel článek o tom, jak se má zachovat takto řízené auto, když bude např. přecházet školka (tzn. hodně malých dětí), nebo stařec a nebo pes. Co má udělat auto, má přejet školku (děti) a zachránit řidiče a nebo má řidiče zabít srážkou o semafor apod. A kdy má přejet psa? A kdy starce?
Podle mne samořiditelná auta patří na dálnici, tzn. na uzavřený a jednosměrný provoz, kdy by měly být spíš ochranou proti únavě z jednotvárnosti jízdy. Možná ještě takto koncipované městské koridory (tunely, obchvaty (Blanka, Jižní spojka, D0) atd.

Neurotic
8. 5. 2018 • 10:43

Fajn, takže za předpokladu, že má článek pravdu tu máme docela problém. Bud bude autonomní auto nastaveno moc citlivě a nebo občas někoho sejme dokud se nepodaří trefit se do nastavení tlustého asi jako papír. Za předpokladu, že takové nastavení vůbec existuje. No a pak je tady ta těžší část určit jestli se má auto jenom brzdit nebo se i vyhnout, přičemž existuje asi milion možností pro to jak má to vyhnutí proběhnout a autonomní auto se musí narozdíl od řidiče vždy rozhodnout správně, jinak si ho nikdo nekoupí

Jan Smetana
8. 5. 2018 • 10:36

Porad jsou mezi nami lidi, kteri veri, ze treba strojvedouci nakladniho vlaku s 50 vagony uhli dokaze na centimetru vlak zastavit. Treba kdyz vidi, ze zustalo auto na prejezdu. Realita je takova, ze zastavi asi po trictvrte kilometru brzdeni. Rika se tomu fyzika.Vcera jsem byl svedkem, jak si to maminka s kocarem masiruje pres servisni prechod na nadrazi (vite, takovy ten dreveny, co NENI urcen poro cestujici, jsou na nem cedule a je jen pro mistni personal). No jen tak tak ji vlak nesrazil a troubeni slyselo cele nadrazi.Blbost lidi je proste nekonecna a tu nezachrani ani milion chytrych aut. Porad jsem ale pro chytre auta, co projdou tisici hodinama testovani, nez aby mi zase nekoho z rodiny smrtelne srazil nejaky ozraly deb*l prijizdejici z vedlejsi silnice.

Uurban
8. 5. 2018 • 10:34

Článek je pořádná hloupost. Pokud automobil nevyhodnotil chodce jako nebezepčí, tak ho neviděl dostatečně dobře. To samé se děje i lidem, není to problém technologie.

Určitě si přečtěte

Články odjinud