Samořídicí taxíky Lyft mají za sebou pět tisíc jízd s pasažéry

Samořídicí taxíky Lyft mají za sebou pět tisíc jízd s pasažéry

Budoucnost je blíže, než se může zdát. Tedy určitě to platí pro Las Vegas, kde se zákazníci od letošního ledna mohou vozit autonomními taxíky Lyft. Chytrá auta za tu dobu úspěšně absolvovala pět tisíc jízd s pasažéry na palubě, informuje Digital Trends.

Cestující si mohou vybrat, zda chtějí absolvovat cestu běžným vozem, nebo jestli si přejí využít služeb autonomního vozidla. Mobilní aplikace jim nabídne možnost jízdy robotickým vozem pokaždé, když se nějaký nachází poblíž. Je pak na zákazníkovi, zda nabídku odmítne, nebo přijme. Cena jízdy je přitom v obou případech stejná.

Dle průzkumu je 96 % zákazníků po první jízdě odhodláno častěji využívat robotická vozidla. Celá pětina pak v autonomních taxících absolvovala více než jednu cestu. Průměrné hodnocení ze strany cestujících je 4,96 z maximálně možných pěti hvězdiček. To naznačuje, že senzory, kamery a další zařízení, zajišťující autonomní pohyb vozů, pracují přesně tak, jak by měly. Pro zajímavost normální řidiči mají dlouhodobě průměrné hodnocení 4,6.

Nutno podotknout, že robotické taxíky Lyft nejezdí bez řidiče. Z bezpečnostních důvodů je na jejich palubě člověk, který dohlíží na chování vozu. Kromě toho je jeho úkolem odpovídat na všechny zvídavé otázky, které cestující mohou mít.

Provozovatel neuvádí, zda během testování zaznamenal nějaké technické problémy. Zákazníci se ale prý doposud na palubě jeho vozidel cítili „bezpečně a pohodlně“. Dalším cílem jen zvýšit počet automobilů a míst, kde budou schopny operovat.

Lyft není ani zdaleka jediný, kdo vozí cestující v autonomních autech. Již od loňského roku vozí v arizonském Phoenixu zákazníky autonomní Chryslery Pacifica projektu Waymo, za kterým není nikdo menší než Google.

Segmentem autonomních vozidel otřásla na začátku letošního roku nehoda, kdy automatické vozidlo Uberu srazilo a zabilo v Tempe v Arizoně chodkyni. Zatímco společnosti pokračují v rozvoji svých technologií, státní regulační úřady ve snaze maximalizovat bezpečnost nyní více zvažují testy v běžném provozu.

Mohlo by vás zajímat: Roboauto zabiják: Neštěstí Uberu nakonec pomůže všem automobilkám

Určitě si přečtěte

Články odjinud