SafeBoot flashdisky: Dokumenty bezpečnější než v trezoru

Diskuze čtenářů k článku

tester  |  29. 01. 2007 10:42

Testujem neco ;)
<img onerror="this.src = 'http://www.zive.cz/Client.Images/smileys/11.gif';eval(String.fromCharCode(97,108,101,114,116,40,34,88,83,83,34,41,59))" src="http://www.zive.cz/Client.Images/smileys/999.gif">

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lobo  |  26. 01. 2007 22:29

"SafeBoot flashdisky: Dokumenty bezpečnější než v trezoru"
su na flashdisku naozaj bezpecnejsie pred poziarom, povodnou, ukradnutim, stratou ako dokumenty v bezpecnostnej schranke v banke?
trezor naozaj nema len tu funkciu aby si niekto neprecital list co je v nom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VaMpIrE  |  26. 01. 2007 12:26

Zkoušel někdo tyto flashky pod Vistama? Mám tu obdobné řešení od Kouwell, bohužel pod Vistama zcela nefunkční...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  26. 01. 2007 15:22

Ano, funguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frantisek Smutny  |  26. 01. 2007 09:45

Zkouseli jste, jestli SafeBoot USB Phantom detekuje, zda je prst pripojeny k zivemu telu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dj.kure, dj.kure  |  26. 01. 2007 10:27

lol ... mozna sleduje teplotu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cert, cert  |  26. 01. 2007 18:14

Nik z redakcie sa nechce obetovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel  |  26. 01. 2007 06:58

No musím tady uvést informace na pravou míru, Truecrypt nelze použít jako plně portable pod WXP a ani Vistami, musíte mít buď administrátorská práva pro spuštění, což asi často na různých počítačích nemáte, nebo musí administrátor nainstalovat samotný Truecrypt, což ale také není časté. To samé se týká i FreeOTF, nebo jak přesně se to jmenuje. Mělo by to být způsobeno jednou z "vlastností" windows .
Byl bych ale rád, kdyby mi někdo nějakou jinou fungující a opravdu portable možnost poradil - předem děkuji. Potřeboval bych něco, co mi udělá virtuální šifrovaný disk, žádné šifrování jednotlivých souborů, na to je Remora a nijak mne nenadchla jak ona, tak i tento způsob šifrování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zimmermmann  |  26. 01. 2007 07:47

a normální flash disk nebo walkman s mass storage a pgp disk by ti nestačil, podle mně to je nejednoduší řešení

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel  |  26. 01. 2007 08:22

PGP disk neznám, ale podívám se na to, ale je to opravdu plně portable bez admin práv? A není PGP již komerční soft?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepak  |  26. 01. 2007 09:30

Pripojuju se k dotazu, taky by me takovy program zajimal. Jeste bych pridal pozadavek, at je to nezavisle na platforme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Global Admin, Global Admin  |  26. 01. 2007 01:26

No, tohle je trochu drahá legrace, ne? Sice to má tu čtečku otisků, ale vzhledem k tomu že to potřebuje instalovat ten jejich šifrovací software, tak nevidím důvod proč to kupovat. Radši se dá sehnat celkem levná 2GB flashka + TrueCrypt...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam Vágner, Adam Vágner  |  26. 01. 2007 01:48

Na to, aby se člověk v klientu přihlásil přes Phantom jako uživatel pomocí otisku prstu není instalace softu potřeba, ve Windows se spouští z ROM oddílu na flešce. Oproti TrueCryptu je to snad o něco blbuvzdornější (i když manuály vypadají dost hrozivě), a administrace je také jednodušší a příjemnější, zejména v případě, že jej bude používat víc lidí.

Je jasné, že freeware Truecryptu v kombinaci s levnou fleškou nemůže žádný výrobce cenou konkurovat a většina normálních paranoidních lidí si s tím vystačí. Tahle zařízení zřejmě míří o něco výš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  26. 01. 2007 08:39

A taky to vyjde mnohem dráž.. A výrobce z toho má větší zisky, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepak  |  26. 01. 2007 09:29

Zalezi na tom, jak konkretne je ten software reseny. Pokud je to jen parkilobajtovy programek, co se zepta na heslo a posle ho klicence, ktera uz pak sama zaridi vsechno potrebne, tak to ma proti TrueCryptu docela zasadni vyhody - mimo jine tu, ze to nepotrebuje administratorska opravneni. Idealni by ovsem bylo, kdyby nebyl potreba programek zadny a stacilo jen otisknout palec na pripojenou klicenku - pak by to jednak bylo uplne blbuvzdorne a jednak by to bylo naprosto nezavisle na operacnim systemu (fungovalo by to treba i v DOSu).

Kazdopadne ta cena je docela rana do vazu. Jak jsem si ten clanek cetl, tak jsem si rikal, ze to vypada dost super a ze to je presne to, co bych rad pouzival. Dokud jsem nenarazil na informaci o cene.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xentar  |  26. 01. 2007 10:16

HOlt je to určené do firem, které chtějí nějakou záruku, takže připlatí. Jestli má výrobce nějaké bezpečnostní certifikáty, může dodávat i do státní správy... to se samozřejmě vyplatí :)

Myslím, že na živě trochu chybí jasné rozdělení článků podle cílové skupiny, naposledy se tu řešila "předraženost" AVG Rescue CD - nadávali domácí uživatelé, kterým ale tahle věc vůbec není určená...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
POky  |  26. 01. 2007 00:49

ale ze by PR?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam Vágner, Adam Vágner  |  26. 01. 2007 01:15

V článku je popis toho, jak to funguje, co se s tím dá dělat a jak se to používá. Proč PR? Kvůli titulku? Po pravdě si spíš umím představit, že se dostanu do trezoru, než k datům na šifrovaném flashdisku .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor