Safari v iOS odesílá některá data čínské firmě Tencent. Bují podezření, co s nimi Číňané mohou dělat

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 60

Názory k článku

15. 10. 2019 17:11

"Bují podezření, co s nimi Číňané mohou dělat"
Hm a proč nebují podezření, co se stejnými daty dělá Google? Nejspíš proto, že všichni vědí, co s nimi google dělá - plní jimi databáze, dává je číst své vládě a prodává zájemcům.
No a ti číňani nejspíš dělají to samé. Nechápu, proč by mě to mělo vadit víc než to, co dělá google.
Dokonce naopak - je málo pravděpodobné, že česká vláda si koupí data o mě od číňanů a ma výlet do Číny se taky nechystám, takže co o mě číňani vědí, je mi celkem jedno. Zato co o mě ví google, by mi teoreticky někdy ublížit mohlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 10. 2019 12:59

Apple protects user privacy and safeguards your data with Safari Fraudulent Website Warning, a security feature that flags websites known to be malicious in nature. When the feature is enabled, Safari checks the website URL against lists of known websites and displays a warning if the URL the user is visiting is suspected of fraudulent conduct like phishing. To accomplish this task, Safari receives a list of websites known to be malicious from Google, and for devices with their region code set to mainland China, it receives a list from Tencent. The actual URL of a website you visit is never shared with a safe browsing provider and the feature can be turned off.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 10. 2019 11:43

Nebezpečná jakákoli bonzovací funkce (nebo JackBrno), je jedno jesli se jmenuje antivirus, safe browsing, smart screen, nebo jestli je z číny nebo mozilly. Doufám že chromium toto nemá, protože chrome je zdiskreditvaný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 10. 2019 10:38

a teraz som zvedavy ci Trump da Apple na ciernu listinu!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  14. 10. 2019 23:53

Apple zasílá prvních 8 znaků z SHA256 otisku URL (ten je 64 znaků dlouhý). Pro zařízení v Číně do Číny, pro ostatní je použit server Google.Takto krátká část hashe není unikátní a pokud je na serveru nalezena shoda, odešle se do browseru plný seznam všech phishingových stránek jejichž prvních 8 znaků odpovídá zaslaným. Pokud je LOKÁLNĚ V BROWSERU nalezena shoda, zobrazí se hláška.Jako bonus to jde vypnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 10. 2019 23:17

Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 10. 2019 20:45

Jestli si nejaci uzivatele iOS mysli, ze do ted byla jakakoliv jejich data soukroma a v bezpeci, tak me dovolte uprimne se zasmat :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 10. 2019 18:54

Tak z toho musí mít náš hradní pán radost, že jeho čínští chlebodárci to budou všechno mít zase o něco víc pod dohledem
Bude to pro něj jistě taková malá náplast na jeho zklamání z toho, že si pražský primátor a spol. nemíní nechat s*át na hlavu a nechat se vydírat Číňany ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 10. 2019 18:51

OMG to je aféra. Asi někde musí být ta databáze nebezpečných stránek a s tou se to porovnává. Nebo jste si mysleli, že to telefon pozná sám?
Zase mega Čína průser vyhoněný příznivci pražské TOPky z komářího lejna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 10. 2019 18:46

Tak tohle je pro mě jako uživatele Applu obrovské zklamání. Už i to, proč firma, která se specializuje na bezpečnost mobilního OS odesílá přes svůj prohlížeč data googlu. Proč mám pak používat na iPhonu Safari, když něco vyhledám na alze a za 5 vteřin to mám v reklamě na instagramu? Tohle se mi od Applu nelíbí už dlouho a osobně nechápu, proč to dělá.
Za tu bezpečnost si přece platíme v ceně produktu, ne? Když se jí honosí na každé keynote. Odesílat potom data kamkoliv mi přijde podvod na zákazníka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
14. 10. 2019 18:15

Jak je možný, že v nejdokonalejším a nejbezpečnějším systému na světě se něco takového mohlo stát? Zlatý BlackBerry. Tohle mě nepřekvapuje. Android = IOS. Žádný rozdíl. Akorát na Androidu máte víc možností a nedáte za to skoro celej plat. Jediná výhoda IOS jsou kvalitnějí aplikace a hezčí vzhled.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 10. 2019 17:43

Ak ma sleduje čínska firma, nemám s tým problém. Čínska firma nemá na mňa ako európana žiaden dosah. Problém by nastal, ak by ma sledovala nejaká európska alebo americká inštitúcia. Takéto inštitúcie na mňa dosah majú.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 10. 2019 17:16

Je vidět, že poslední iPhone se opravdu povedl. Takže není žádná “gate”, nad kterou by mohli pissálci a jejich čtenáři jásat. Tak se aspoň vymýšlí kraviny, jako je tohle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
14. 10. 2019 16:42

Zlaté staré časy,keď sme volávali z telefónnych búdok...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 10. 2019 15:27

Klasický pitfall proprietárních OS. I když se jeho pravidla používání jeví na začátku jako přijatelná, nikdy nevíte v co časem zmutuje. Zvlášť když nelze omezit updaty na bezpečností a uživatel je nucen přijímat i fashion updaty často vyžadující podepsat přepracovanou EULU (kterou fakt nebude nikdo co půlrok studovat, aby zjistil jakou prasárnu tam výrobce přidal). Majoritní OS mají tedy větší, či menší tendenci mutovat ve spyware. Ať už jde o Android, iOS, nebo Windows. Je třeba utéct k Linuxu, PureOS (nebo alespoň Sailfish OS) a nezabředávat do čím dál většího vendor locku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
14. 10. 2019 15:06

"Profesor Matthew Green z John Hopkins University..."
Nechci vám do toho moc kecat, ale ta škola se jmenuje Johns Hopkins University, ano Johns, ne John.
Vzhledem k významu té instituce byste to mohli napsat správně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 10. 2019 15:02

Zakazeme Huawei, protoze by teoreticky mohl potaji a bez vedomi uzivatele delat treba i neco nepekneho.Apple si za analyzu v Cine bez vedomi uzivatele plati, takze - zadny problem. Ted uz jen chybi nejaka ta vcasna a zodpovedna reakce nasich (zadarmo) drahych "odborniku" z NÁKYPU ... pripadne by mohli obhajit dalsi rok sve bezutesne existence nejakym hezkym cvicenim na tema "imobilni bezpecnost", aneb "bezpecnost bez mobilit". S trochou debility a penez z dani by to melo jit skoro samo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 10. 2019 14:21

Čím dál více mám pocit, že jde jen o hon na čarodějnici. Dělat senzaci tam, kde není. Prostě stačí slovo "Čína" a hned jsou tu všemožné konspirace, dojmy, obavy, nadnesené informace a tak dále. Svým způsobem se dá říci, že jde vlastně o takový čínský Snowden, kdy si až teď každý uvědomuje, že je někdo může sledovat, když se to stejně děje roky.
U tohoto článku tomu není jinak. Jakási čínská firma ověřuje podvodné stránky a hned si každý myslí, že jde o špehování, sledování, či cokoli špatného.
Jak se to proboha liší od toho, co totéž provádí Google? Google zase musí úzce spolupracovat s americkou vládou, která má "bezpečnostní/špionážní" zákony přikazující firmám poskytovat uživatelská data. Takže nevidím žádný rozdíl v tom, zda ta data dostane americká nebo čínská firma.
A kdyby skutečně došlo k tomu, že dotčené firmy musí předávat data vládě/agenturám, tak co to jako konkrétně pro mě, pro běžné uživatelé znamená? Pokud zůstanu v Evropě, tak jak USA, tak i Čína nezmůžou nic. Jsou jim ta moje data k ničemu a uschovávat je věčně nemůžou. A kdybych byl kontroverzní osoba a odcestoval do USA nebo Číny, tak ve výsledku by to bylo totéž. Čína by mě mohla zadržet a obvinit. USA podstatě to samé, zadržet, obvinit, ale tím spíše mě vyhostí. Ale stejně. Ty špionážní praktiky dělají USA i Čína snad desítky let a pochybuji, že se v tomto směru něco zásadního změnilo. Takže je tedy otázka, co dosud provádí Čína/USA se zahraničními lidmi? Mám za to, že nic zásadního. Tak proč ta hysterie?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 10. 2019 12:50

A není to prostě tak, že aby mohl Apple fungovat v Číně, musí pro něj data o čínských zákaznících zpracovávat čínská společnost?Pokud nějaká věc má snadné vysvětlení, většinou je to právě tohle snadné vysvětlení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
14. 10. 2019 12:49

To je ta super bezpečnost ala Apple.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 10. 2019 12:43

Ze strany Applu naprosto nepochopitelné spolupracovat s takovou firmu ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
14. 10. 2019 12:39

Vzhledem k tomu jak se chovám nemám problém s tím, aby jakýkoliv OS, jakýkoliv mobil (klidně Huawei, MacOS, Windows, Safari, FF ...) cokoliv kamkoliv odesílal. Abych byl přesný, já si hlídám, co které zařízení, aplikace vyžaduje, když ho chci používat, k čemu dávám/nedávám svolení. Dále si u chytrých telefonů vždy projdu kompletně nastavení a individuálně nastavuji aplikacím práva, přístup k hw i datům (focení, video, audio, úložiště, zápis do systému), blokuji sledování pozice (jen operátor bohužel ví, kde jsem), blokuji jakékoliv zálohy citlivých dat do sítě, vždy zálohuji místně (zálohu pak lze zašifrovat a odeslat na jakýkoliv cloud). Vím, že tato ochrana není dokonalá, proto odděluji zařízení s důvěrnými informacemi, používám je pouze pro tyto účely (rodina, obchod, bankovnictví, komunikace s právníkem, lékařem, úřady atd.) a pokud mohu i zde využívám zprostředkování (pomocí plné moci důvěryhodné osobě), čili data nevedou přímo ke mě. Určitě mi nevadí, když mobil, tablet nebo PC, na kterém nemám adresné, citlivé, privátní, choulostivé informace, v mobilu je pouze se mnou nespojitelná SIM (předplacená), někdo šmíruje. Prosím, když to někomu udělá dobře, pozici stejně nedávám, aplikace ošetřuji podobně jako u „chráněných” zařízení, a pokud už něco unikne (což unikne), asi to nikomu moc k ničemu není. Nemám prakticky žádné potíže s nevyžádanou reklamou a zprávami (ojediněle ano, když udělám pitomost sám), ani strach, že obsah nějaké aplikace, nastavení nebo adresáře kamsi unikne. Nikdy bych nedal telefonu právo, aby se má data posílala na cizí servery ke zpracování tůdle nůdle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 10. 2019 12:29

Kazdym dnem u me Apple klesa, a to rikam jako uzivatel Applu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor