Nevýhoda je podle mě v platformě. Například Apple těží z toho, že každý prodaný přístroj mu neustále generuje zisk tím, že lidé nakupují v AppStore a iTunes. Tím si lidi zakotví a může jim prodávat dražší telefony, protože přejít na jinou platformu by bylo náročné. O něco takového se zprvu pokoušel i MS, ale trh byl rozdělen.Nevýhoda Androidu je v tom (paradoxně), že je dostupný všem výrobcům. Blackberry může prodávat hezký přístroj, ale ten mu už žádný další zisk negeneruje, pokud neprodá nějaké nadstandardní služby. Ale v tom je háček - uživatelé mají volbu, a když nemají zájem o nadstandardní služby, mají volnost ve výběru značek. A zde vyhrává ten, kdo prodá nejvíc přístrojů - dlouhodobá údržba je konkurenční nevýhodou. Spokojený zákazník, který by si s telefonem jen (například) za cenu výměny akumulátoru, svůj přístroj hýčkal třeba 6 let, je pro výrobce zhouba. Podobně to platí na platformě Windows a v prodejích notebooků.