Rychlý a efektivní způsob inventarizace majetku

Diskuze čtenářů k článku

BooT  |  14. 11. 2007 09:54

asi to mate spocitany dobre, ale nehlede na reklamu jsem vas kontaktoval pred cca 2mesici ohledne rfid technologii, lec dodnes se nikdo od vas neuracil ozvat a domluvit schuzku....tak nevim asi zakazniky nepotrebujete....uz jsme vzali jinde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš Doležal  |  16. 11. 2007 12:19

Pokud Vaše poptávka nesla kontaktní údaje o firmě a nástin toho, co poptáváte a nikdo Vás z naší společnosti nekontaktoval, tak se Vám velmi omlouvám. Pokud mi zašlete podrobnosti na email, rád Vám sám/ případně někdo z kolegů vyhledá kde se stala chyba a obratem odpoví.

Nezlobte se, že toto píši, ale setkáváme se i s poptávkami typu

Chceme RFID, na kolik to vyjde?

S pozdravem

XXXX@volny.cz

(tím ovšem nechci naznačit, že to musí být zrovna Váš případ)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BooT  |  16. 11. 2007 18:45

Dekuji za reakci, ale opradu jiz pozde, kontaktoval jsem vas primo telefonicky, clovek na druhe strane si zapsal vsechy potrebne udaje s tim, ze se mi ozve nekdo kdo ma rfid nastarosti, avsak jiz se neozval.

Verim, ze to byla snad jen vyjimka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jmeno  |  12. 11. 2007 15:11

presne toto som potreboval

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Javůrek  |  12. 11. 2007 21:15

Až moc komerční článek

Zaprvé je nutné mít v tomto zařízení aplikaci, ve které se inventura napípá (sejmou čárové kody a zadá množství, šarže, expirace, dílčí množství v balení, sumování atd.) to není taky zadarmo.

Obvykle se to řeší buď aplikačkou přímo v terminálu tedy offline nebo tenkým klientem přímo do informačního systému (vzdálená plocha, citrix ...)

Takže představa koupím si čtečku a udělám inventuru je mylná.

Offline verze

- synchronizace z IS problémy

prostě se to nedá rychle rozšiřovat dvě aplikace 2x více problémů

Online přímo do IS

+ nejlepší volba pokud je v dosahu wifi síť

- nelze dělat inventury např. v konsignačních skladech, kde nemáme pokytí wifi

Nákup čtečky je pouhým začátkem v procesu inventarizace.

Načtená data je nuté zpracovat nejlépe přímo v IS atd.

Bylo by toho hodně co napsat o tomto způsobu inventarizace.

Ze své zkušenosti pokud Váš sklad není jako fotbalové hřistě a nemáte přes 5skladníku tak to je uplně k ničemu papírová forma inventury je pořát to nejrychlejší a nejlepší.

Inventru přes čtečky doporučuji např. pro zdravotnictví kde je nutné sledovat šarže expirace ...

Rád si přečtu názory ostatních.

S pozdravem Jan Javůrek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GA  |  13. 11. 2007 08:09

Bodejď by to nebylo komerční, když to reklama;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš Doležal  |  13. 11. 2007 10:29

Vážený pane Javůrku,

tento článek popisuje principy na kterých řešení evidence majetku funguje. Jak již z názvu (ale i textu článku) vyplývá, netýká se Vámi popisované inventury skladu, ale inventarizace majetku (nábytek, počítače, vybavení firmy apod.). Naše společnost nabízí i ucelený systém řízeného skladu (více například na http://www.rizeny-sklad.cz)

K účelům evidence majetku se používají dávková řešení. Není potřeba budovat Wi-fi síť a v případě požadavku na průběžné zasílání výsledků inventarizace z terénu se použije jednoduchý přenos pomocí GPRS.

Se synchronizací dat s informačním systémem zákazníka je samozřejmě počítáno i v řešení evidence majetku. To je jasné už z principu. Účetní stránku věci (ceny, odpisy, apod.) samozřejmě řeší IS. Proto je vždy nový majetek založen v IS a následně se přeš automatické rozhranní synchronizují základní údaje o založeném majetku i do databáze evidenčního software. Zpět do IS se naopak dostávají údaje jako je rozdílová sestava plynoucí z prováděných inventur.

Jak o skladovém hospodářstvím založeném na moderních technologií tak i o evidenci majetkus e můžete dočíst víc dole v odkazu(ano komerčním).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
truhla  |  13. 11. 2007 17:20

Vážený pane Doležale,

pro využívání skladového hospodářství vedeného moderními technologiemi potřebujete kvalitní IS (není zadarmo), IT gramotnou obsluhu (opět není zdarma) a pak teprve kvalitní technologické zajištění. Chci tím jen říci, že firmu pro zajištění technologií/služeb spojených s moderně vedeným skladem (nebo evidencí majetku) začne většina podnikatelů hledat v momentě kdy si může být jistá výkonem svých zaměstnanců. Málokdo si může dovolit začít podnikat na zelené louce tím, že si pořídí kvalitní IS včetně vašich nabízených technologií. Naprostá většina podnikatelů začínala doslova v garáži a každou korunu třikrát obrátila. Pan Javůrek zcela jistě neměl na mysli jen technické specifikace "jednoduchosti" s jakou jste schopni vaše produkty nasadit, ale dle mého také onen lidský faktor, který (celkem přirozeně) v reklamě nezmiňujete. Jistě, že to může fungovat, jistě, že to může ulehčit práci. Pokud máte vyškolený personál a kvalitní IS. Je to stejné jako tvrzení, že vám motorová pila pokácí strom lépe než sekera. Pokácí, pokud do ní máte benzin a pokud ji obsluha vůbec umí nastartovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
truhlik  |  13. 11. 2007 21:40

Dobrý den,

také se zabývám nasazováním obdobných systémů do praxe a při jejich implementaci (předprodejní podpora, analýza, konfigurace, vývoj, testování, instalace, školení, poprododejní podpora, helpdesk) se v rámci prostředí zákazníka setkávám se zaměstnaci na všech pozicích. Výpočetní technika je již mnoho let naprostou součástí každodenního života a pokud neprodáváte na rohu ulice zmrzlinu, pak prostě potřebujete výpočetní techniku k podnikání jako vodu k životu. Ať už je to jednoduchý pokladní systém, účetní systém, IS, ERP, WMS atd. Chci tím říci jenom to, že IT negramotná obsluha není částým jevem. V dnešní době si nelze představit logistiku bez podpory mobilních technologií. Pokud máte sklad velký jako pět fotbalových hrišť, pak mi věřte, že si nebudete pamatovat co se vám po regálech válí. Říká se tomu POKROK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
truhla  |  14. 11. 2007 10:05

heh a kolik firem ma u nas sklady velke jako pet fotbalovych hrist? Zajiste mate s tim pokrokem pravdu, ale to se pohybujete ve specifickem segmentu na trhu (kde se to jaksi ocekava). Ja si predstavil bezneho maleho podnikatele ktery umi skvele pect housky, ale nesnasi papirovani a ucto mu dela pani za par stovek, protoze on pocitacum "nerozumi". Tomu moderni technologie sice MOHOU ulehcit, ale pouze za predpokladu, ze nebude nucen se ovladani pouzivaneho SW ucit od nuly. A pokud vy se setkavate s IT odborniky na pozici skladniku, pak ja se setkavam s IT analfabety na ridicich mistech. Budete se divit, ale je jich celkem hodne, hlavne mezi malymi zivnostniky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš Doležal  |  16. 11. 2007 12:23

Máte jednoznačně pravdu, pro živnostníky WMS řešení určena nejsou. Zavedení by přineslo jen výdaje, které se Vám nikdy nevrátí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš Doležal  |  16. 11. 2007 12:13

Vážený pane anonyme,

souhlasím s Vámi, že implementace takovýchto systémů je vhodná pro firmy, které mají alespoň základní IT zázemí (alespoň základní účetní/informační systém a obsluhu, která dokáže pracovat s kancelářskými aplikacemi a dokáže ovládat webový prohlížeč). .

Máte pravdu, že podmínka efektivního fungování jakéhokoliv WMS (řízeného skladu) je i existence celopodnikového informačního systému. Zároveň si ale musíme přiznat, že tyto systémy řízeného skladu podnikatel s jedním nebo dvěma skladníky v garáži nepotřebuje a používat nebude. Stejně tak požadavek na základní schopnost ovládat Pc/terminál (myš, klávesnice) skladníkem přeci není třeba psát. Žádné vyšší znalosti od skladníků požadovány nejsou.

Diskuzi o řízeném skladu bych rád zakončil znovu tím, že TENTO ČLÁNEK SE PROBLEMATIKY SKLADŮ VŮBEC NETÝKÁ A POPISUJE JEDNODUCHÉ ŘEŠENÍ EVIDENCE MAJETKU.

Navíc "systém" evidence majetku pomocí č.k. nebo rfid nevyžaduje žádný, jak vy říkáte kvalitní IS a pokud si společnost (v extrémním případě) bude evidovat ceny odpisy a další účetní záležitosti v tabulce v MS Excel, nebude to mít na vlastní inventuru pomocí mobilních terminálů žádný vliv.

Musím se dotknout i Vaší představy o požadavcích na obsluhu provádějící inventuru majetku pomocí mobilních terminálů. Máme toto řešení nasazeno i u společností, kde inventuru provádí né-příliš česky mluvící brigádníci.

Na závěr nabízím otázku k zamyšlení.

Malá frima XYZ má 8 zaměstnanců, sídlo ve formě jednoho rodinného domu se základním vybavením. Tato firma eviduje majetek papírovou formou. Kdo zde provádí inventarizaci, ukrajinská uklízečka?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor