SaiyansX
11. 2. 2020 • 0:13

Diskvalifikovat! Nedovolený větrný doping! 😀

Taky skoro doktor
10. 2. 2020 • 12:43

No jo, let, ale co přistání?

TFSi
9. 2. 2020 • 20:57

Já bych cestujícím napařil nějaký příplatek za rychlejší let... 😉 😀

Adam Vágner
9. 2. 2020 • 20:54

Další pozitivní přínos klimatických změn!

dolph1888
dolph1888
9. 2. 2020 • 18:35

Už jsem se lekl, rekord drží v každém případě Concorde, rozlišuji jen stroje civilní a vojenské. Když bude jednou hypersonické civilní letadlo (náporový jet - extrémně jednoduchá konstrukce bez nutnosti kompresoru, rychlost Mach +5) bude rekord jeho. A, že byl Concorde krásný stroj! Přitom konstruovaný v 60-tých let minulého století, první let 1969. Jistě žral (v podstatě stíhačka pro lidi), ale dnes by dostal do alarmistů, zelených komunistů stopku, jenže co technologií se na něm vyzkoušelo a ověřilo, přes křídla, drak, avioniku, pohon a především materiály, které musely zvládat značné změny teplot, vlastně se přizpůsoboval celý trup letadla, to vše bychom dnes nevěděli a přitom tyto informace jsou nezbytné pro stavbu také úsporných strojů. A nesmím zapomenout na elegantní řešení výhledu pilotů, tedy sklopnou supersonickou špičku.

Určitě si přečtěte

Články odjinud