Růst příjmů z kontextové reklamy na internetu prý slábne

Diskuze čtenářů k článku

Jan M.  |  24. 07. 2004 12:19

Chapu ty, kteri maji pomale pripojeni, ze blokuji reklamy, i kdyz mi prijde vyhodnejsi celkove nacitat jen vybrane obrazky. Ale proc ostatni? Pokud na me ze stranky vyskakuje milion oken, tak dany server proste nepovazuji za duveryhodny a uz na nej neprijdu. Je to stejne jako v televizi. Pokud mira reklamy prasahne muj zajem o porad, prepnu.

A musim rici ze reklamy obcas nesou i zajimavou informaci - kliknu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karel  |  22. 07. 2004 22:42

Není náhodou nevyžádaná reklama, která vede k výdajům na straně "zákazníka" zákonem zakázaná?
A to že stahování nevyžadané reklamy k výdajům vede je snad mimo diskusi.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rdm  |  22. 07. 2004 20:32

Je zajímavé, že v České republice je zatím tento typ reklamy málo známý

mno..nefim..ale billboard tento typ reklamy taky pouziva a to pod nazvem Edwards

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  23. 07. 2004 01:18

ovsem v podstate s nulovym nasazenim, ze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rdm  |  23. 07. 2004 15:04

jakym nulovym nasazenim?sam ji pouzivam a je to perfektni..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Synkretik  |  22. 07. 2004 16:44

Nechápu, proč se v každé diskusi o filtrování reklamy objeví její obhájci, kteří nabádají: Koukejte na reklamy, jinak berete zisky vydavatelům.

To je totiž stejné, jako by vyzývali: "Reagujte na reklamy, KUPUJTE INZEROVANÉ PRODUKTY". Inzerenta totiž nezajímá ani tolik click-rate, ale kolik toho na základě reklamy nakonec prodá. A když nic neprodá, tak příště reklamní banner nekoupí a website o příjmy z reklamy stejně přijde.

Já osobně nehodlám kupovat nějaké pitominy jen proto, abych podpořil svůj oblíbený website. Nebo je tu snad někdo takový? Kupujete prací prášek X abyste se odvěčili TV Nova, že vám připravuje Televizní noviny???

Že se tak zhroutí obchodní model? Tak se přejde na jiný, např. placený přístup. Navíc, až do roku cca 1995 se internet rozvíjel velmi úspšešně i bez reklamy, tak nevím proč by to nešlo i v budoucnu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clusk  |  23. 07. 2004 09:33

na druhou stranu - ublizi nekomu, kdyz si stahne par kilobajtovej gif-banner? Bezziskovymu serveru to pomuze a treba i zachrani zivot

...ale objemny flash bannery suxx mno...to uz krapet prehani (viz idos.cz a jejich "folie")

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kejboard Manyjak  |  22. 07. 2004 14:44

Problem kontextovej reklamy moze byt aj v jej nevhodnom nasadeni. Ked napr hladam pohrebne sluzby a objavi sa mi reklama na truhly... alebo ked citam dennik na webe a pod clankom o hromadnej havarii s 15 smrtelnymi zraneniami sa objavi reklama na film Smrtonosna pasca...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka V.  |  22. 07. 2004 15:29

Jo, to bylo "vesely", kdyz pod clankem o utonuti Karla Zicha byla reklama na potapecsky potreby...
Ale to jsou potize rustu, jinak si myslim, ze kontextova textova reklama je fajn, na rozdil od flashovych opruzenin

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kejboard Manyjak  |  23. 07. 2004 16:13

Kontextova reklama je urcite lespia nez flash reklamy ktore zaberu obcas celu obrazovku!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rdm  |  22. 07. 2004 20:40

taky si myslim ze tento typ reklamy je rozhodne prijemnejsi nez flash pres celou obrazovku..viz treba zive ktere pred casem melo jednu takovou efektni flash animaci pres pul stranky..nejhorsi na tom bylo ze ti kreteni co tu animaci delali byli asi stejne streleni jako programatori zive-s mozillou do fucku, AT ZIJE MSIE!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ludo  |  28. 07. 2004 15:52

Ten priklad s truhlami ako kontextoveho vyrazu na "pohrebne sluzby" sa mi nezda vhodny, podla mna to v kontexte je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reklamu  |  22. 07. 2004 10:09

vsechnu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka V.  |  22. 07. 2004 10:23

Přesně tak. Od é doby, co existují AdMuncher a AdHunter, tak se mi zrychlil internet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pj  |  22. 07. 2004 10:41

no, priznavam, ze ja taky, ovsem z moralniho pohledu to neni uplne OK, predstavte si, ze by zacali filtrovat vsichni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bleďoch  |  22. 07. 2004 11:09

Tak s tím bych zásadně nesouhlasil. Pokud se reklama dostane do fáze, kdy zabírá skoro polovinu toho, co stahuji (za svoje peníze) z netu, vystřeluje do nových oken, roztahuje se přes půl obrazovky, lítá po obrazovce nebo vyluzuje nechutné zvuky - tak to každý uživatel zcela právem řekne - tak dost! Příkladem typické nenažranosti v tomto směru budiž zrovna ZIVE. Já jsem jednoho dne prostě řekl - tak dost. Přešel jsem z MSIE na MYIE2, asi měsíc ladil filtry a dnes mám pokoj, nevidím nikde žádnou reklamu. Kdyby nebyla reklama tak odporná (řekněme jeden banner na jedné stránce), tak bych to nedělal a spousta dalších uživatelů jistě také ne. Naprostým vrcholem byla před časem odporná reklama s obrázkem Lenina. Nechodím na ZIVE proto, abych koukal na ksicht jednoho z největších zločinců. Kde by to skončilo? Příště by vyskočil přes půl obrazovky Adolf Hitler? Já jsem s reklamami prostě skončil. Howgh!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka V.  |  22. 07. 2004 11:09

Oni filtrovat časem začnou. A divíš se jim? Já jsem začal, když mě začaly prudit agresívní záclonky a podobný nesmysly. Takže nenažranost serverů vedla k tomu, že se lidi začali bránit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vrabcak  |  22. 07. 2004 12:58

No co, tak by si prostě provozovatelé serverů museli najít jiný obchodní model nebo jinou technologii. Garance věčného zisku není u nás (zatím) zakotvena v ústavě. Prodejci parních strojů museli po elektrifikaci také měnit svůj sortiment (i když dnes by se to asi řešilo spíš lobbováním za zákaz elektřiny).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:-D  |  25. 07. 2004 18:48

ne dnes se to resi tak, ze tu elektrinu vyrabi "parni" stroje :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CZ  |  22. 07. 2004 11:14

To by mně zajímalo, jak blokuješ zmíněnou textovou reklamu. Třeba při hledání v Google?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  23. 07. 2004 01:17

Pri hledani na google ne, ale kontextovou od google na jinem serveru zablokujete (ve firefoxu s adblockem) na jedno kliknuti .... nacita se javascript, ktery zablokujete a je to operace na 3sec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  22. 07. 2004 13:21

No tak vsechnu urcite ne. Clanek je o kontextove reklame, kterou google vklada jako soucast clanky na _svych_ serverech, bylo by obtizne ji vystrihnout. Navic takova reklama IMHO neobtezuje, napr:

http://www.google.com/search?q=restaurace&ie=UTF-8&hl=cs&btnG=Vyhledat+Googlem&lr=lang_cs

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas D  |  22. 07. 2004 16:48

 Taky tu odpornou reklamu blokuju,  net se mi výrazně zrychlil, hlavně zpravodajské servery kde je reklam požehnaně (idnes.cz , zive.cz , novinky.cz , atd)

 Vřele doporučuju    Ad Muncher

 Mám ho  grátis sehnal sem crack  - www.crack.am

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
venca  |  23. 07. 2004 18:04

Díky za doporučení!!!
Zkusil jsem tebou zmíněný "Ad Muncher" a je klid, po reklamě ani stopy. Už jsem ji měl taky skutečně plný zuby a nyní jsem v pohodě.
Doporučuji všem!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor