Nechápu, proč se v každé diskusi o filtrování reklamy objeví její obhájci, kteří nabádají: Koukejte na reklamy, jinak berete zisky vydavatelům.
To je totiž stejné, jako by vyzývali: "Reagujte na reklamy, KUPUJTE INZEROVANÉ PRODUKTY". Inzerenta totiž nezajímá ani tolik click-rate, ale kolik toho na základě reklamy nakonec prodá. A když nic neprodá, tak příště reklamní banner nekoupí a website o příjmy z reklamy stejně přijde.
Já osobně nehodlám kupovat nějaké pitominy jen proto, abych podpořil svůj oblíbený website. Nebo je tu snad někdo takový? Kupujete prací prášek X abyste se odvěčili TV Nova, že vám připravuje Televizní noviny???
Že se tak zhroutí obchodní model? Tak se přejde na jiný, např. placený přístup. Navíc, až do roku cca 1995 se internet rozvíjel velmi úspšešně i bez reklamy, tak nevím proč by to nešlo i v budoucnu.