Ruský internetový gigant Yandex a jihokorejská automobilka Hyundai budou spolupracovat na vývoji komponent pro autonomní vozidla čtvrté a páté úrovně. Prvním úkolem bude vytvoření funkčního prototypu auta.

Ruský internetový gigant Yandex a jihokorejská automobilka Hyundai budou spolupracovat na vývoji komponent pro autonomní vozidla čtvrté a páté úrovně. Prvním úkolem bude vytvoření funkčního prototypu auta.

Yandex přitom není v oboru autonomních vozidel žádným nováčkem – svá „samořídící“ začal testovat již v roce 2017 a v polovině loňského roku zahájil v Rusku plně autonomní taxislužbu.

Yandex přitom není v oboru autonomních vozidel žádným nováčkem – svá „samořídící“ začal testovat již v roce 2017 a v polovině loňského roku zahájil v Rusku plně autonomní taxislužbu.

Během čtyř let chce Yandex postavit auto bez volantu, které by mělo jezdit zcela bez zásahu člověka. Ruská firma tak chce uspět v segmentu, ve kterém se během dalších sedmi let očekává zhruba desetinásobný růst.

Během čtyř let chce Yandex postavit auto bez volantu, které by mělo jezdit zcela bez zásahu člověka. Ruská firma tak chce uspět v segmentu, ve kterém se během dalších sedmi let očekává zhruba desetinásobný růst.

Yandex se jednoznačně snaží dostat na špičku přinejmenším ve východním bloku, kde má silnou konkurenci. Například Daimler v červnu loňského získal povolení od čínské vlády, jež mu umožnilo testovat v Pekingu.

Yandex se jednoznačně snaží dostat na špičku přinejmenším ve východním bloku, kde má silnou konkurenci. Například Daimler v červnu loňského získal povolení od čínské vlády, jež mu umožnilo testovat v Pekingu.

Yandex kontruje tím, že jeho výhodou je testování v Rusku, kde panují náročnější klimatické podmínky. Má pro to ty nejlepší předpoklady v podobě vlastních, velmi detailních mapových podkladů.

Yandex kontruje tím, že jeho výhodou je testování v Rusku, kde panují náročnější klimatické podmínky. Má pro to ty nejlepší předpoklady v podobě vlastních, velmi detailních mapových podkladů.

Yandex přitom není v oboru autonomních vozidel žádným nováčkem – svá „samořídící“ začal testovat již v roce 2017 a v polovině loňského roku zahájil v Rusku plně autonomní taxislužbu.
Během čtyř let chce Yandex postavit auto bez volantu, které by mělo jezdit zcela bez zásahu člověka. Ruská firma tak chce uspět v segmentu, ve kterém se během dalších sedmi let očekává zhruba desetinásobný růst.
Yandex se jednoznačně snaží dostat na špičku přinejmenším ve východním bloku, kde má silnou konkurenci. Například Daimler v červnu loňského získal povolení od čínské vlády, jež mu umožnilo testovat v Pekingu.
Yandex kontruje tím, že jeho výhodou je testování v Rusku, kde panují náročnější klimatické podmínky. Má pro to ty nejlepší předpoklady v podobě vlastních, velmi detailních mapových podkladů.
5
Fotogalerie

Ruský Yandex a jihokorejský Hyundai budou vyvíjet komponenty pro autonomní auta

Ruský internetový gigant Yandex a jihokorejská automobilka Hyundai budou spolupracovat na vývoji komponent pro autonomní vozidla čtvrté a páté úrovně. Prvním úkolem bude vytvoření funkčního prototypu auta, které bude schopné zcela samostatné jízdy bez zásahu řidiče.

Obě společnosti konstatují, že by se jejich partnerství mohlo rozšířit do „dalších oblastí spolupráce“, jako jsou technologie pro komunikaci hlasem, navigace a mapy. Yandex přitom není v oboru autonomních vozidel žádným nováčkem – svá „samořídící“ auta začal testovat již v roce 2017 a v polovině loňského roku zahájil v Rusku plně autonomní taxislužbu.

Spojení velikánů

Hyundai Mobis je jedním z deseti největších výrobců automobilových komponent na světě. Mateřská firma Hyundai Motor Group, která má ve svém portfoliu značky jako Hyundai, Kia a Genesis, patří co do objemu produkce mezi pět největších výrobců automobilů na světě.

Ani Yandex není rozhodně žádným „béčkem“. Kromě toho, že je provozovatelem největšího ruského internetového portálu, se zabývá také autonomními vozy. Jeho služba Yandex.taxi se v posledních měsících rozšířila do 15 zemí: Arménie, Běloruska, Estonska, Finska, Gruzie, Izraele, Kazachstánu, Kyrgyzstánu, Lotyšska, Litvy, Moldavska, Pobřeží slonoviny, Ruska, Srbska a Uzbekistánu.

Během následujících čtyř let chce Yandex postavit auto bez volantu, které by v některých zemích mělo jezdit zcela bez zásahu člověka. Ruská firma tak chce uspět v segmentu, ve kterém se během dalších sedmi let očekává zhruba desetinásobný růst.

Silná konkurence

Yandex se jednoznačně snaží dostat na špičku přinejmenším ve východním bloku, kde má silnou konkurenci. Například Daimler v červnu loňského roku získal povolení od čínské vlády, jež mu umožnilo testovat automatické auto poháněné platformou Apollo společnosti Baidu na veřejných komunikacích v Pekingu.

Dalším konkurentem je přímo samotná firma Baidu, která letos zahájila kyvadlovou přepravu autonomními autobusy ve více než deseti čínských regionech. Yandex kontruje tím, že jeho výhodou je testování v Rusku, kde panují náročnější klimatické podmínky. Má pro to ty nejlepší předpoklady v podobě vlastních, velmi detailních mapových podkladů.

„Naše technologie jsou jedinečné a již prokázaly svou škálovatelnost,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Yandexu Arkadij Volož. „Samořídící auta Yandexu úspěšně jezdila po ulicích Moskvy, Tel Avivu a Las Vegas, což znamená, že flotila může být rozšířena na jakékoli místo. Od prvních základních testů až po plnohodnotnou veřejnou taxislužbu uplynuly jen dva roky. Díky dohodě s firmou Hyundai Mobis nyní vše půjde ještě rychleji.“

Určitě si přečtěte

Články odjinud