A co na tom běží? Západní Windows 7, nebo východní Oкна 1?
Tohle vypadá jako závist, jó nezávislost je těžká, ale jsou to borci že se toho nebojí.
Jistě.Závidíme Rusku prochlastanou populaci a život bez splachovacích záchodů.:) Běžný ruský Mužík stejně na podobný šrot nikdy nebude mít,takže opět smůla.Rusko je tak v háji že se v dohledné době rozpadne.Ekonomika v troskách,průmysl 50 let za západem.Nebo snad má doma ruský televizor,mobil,pračku,auto? Jak to? Taková ,,velmoc,,:)
Nechci ti do toho hazet vidle, ale za velice nebezpecne povazuji podcenovani protivnika. V soucasne dobe je opakovaně registrovano ze Israel nebo chcete-li Israelske spolecnosti za nemaly peniz tlaci “problematicke” komponenty vyuzitelne v armade.
A co bychom prosimte tomu narodu pitomcu, kteremu se cely svet smeje, zavidet? RuSSko je zaostala dira zasekla v 60. letech minuleho stoleti a diky Putinovi se posouva zpatky do stredoveku. Uz se nemuzu dockat az se definitivne rozpadne.
Nicméně nezávislost je nezávislost. Ani cukr už není náš a tak se chikubi me cítím perim. Zvlášť když většina píše na čínském výrobku.. U když od ruských bych nechtěl ani zadarmo nic. .. Heslo "malý, ale náš" je v případě možnosti, když se k nám Čína obrátí zády, nebo pokud naší velcí bratrů to cCine zakázku, budem s navážky vítat předražené, ale že svobodného světa, všechno zboží. Sice lepší, nicméně cítí a my budem stále jen kolonii.. radostnou jako za císaře pána. Jinak to ostatně nejde.
Ta překlepy se omlouvám. Smysl je jasný... Jestli bude výhra až Rusko bude za velkou zdi, si nemyslím, byl bych radši, když by na nás bylo zavisle.
Hele cetl jsi ten clanek vid? Delaji navrh (archaicke), ale tovarny nemaji... Tolik k te nezavislosti
Tohle povinné kopání do všeho ruského se EU a USA jednoho dne dost možná vymsti.Poválečné zdecimovane Německo, je díky americkým penězům, dnes nejsilnější ekonomika. Kdo garantuje, že Čínou drzene miliardy $, neskonci v Ruské ekonomice, kam Číňan přesune svoje technologie, které tam přinesly právě EU a USA?
Nemci su pracovity narod, ktory sa vzdelava, neklamu si medzi sebou na kazdej urovni a nekradnu.Rus nikdy nic ako silnu ekonomiku nevybuduje, pretoze je to primitivny, zaostaly narod. Tie miliardy co sa rozkradli a rozkradaju mohli ist na vystavbu vodovodov, kanalizacie, plynovodov a nemocnic. Oni ale skoncili na uctoch oligarchov.A rusakovi to nevadi. Ved tam kradne uplne, ale uplne kazdy. Klamat a fuserit tam nie je odchylka, ale norma.Rusko sa rozpadne a do roku 2050 z neho ostane len moskva a par enklav. Bez surovin, ktore si zoberie cina (a mocou nad nimi sa budu hlusit separovane regiony) bude rusko taka vacsia severna korea..
Remen musis se divat i za Dunaj, ten tvuj zaostaly narod má prozatim prim v obrabeni vysocelegovanych oceli, bohuzel s vystupem pro armadu.
Fakt si v dnesni dobe budeme davat za vzor stat, ktery umi prvovyrobu?Hmm 🙂 No budiz... Snad jim ta znalost pomuze v rozsirovani automatizace (a tim padem lacinejsi vyrobky pro svou populaci, ktera se pak muze venovat vzdelavani, sluzbam a inovacim.... oh wait, rusko...) 😀
Na Rudém náměstí zastaví mladík babku s dvěma těžkými taškami. Soudružko, nevíte kolik je hodin?Tetka s úlevou položí obě tašky, vyhrne rukáv a mladík žasne.Dnes je 15. dubna 16 hodin 45 minut. Měsíc vychází v 18:45 a zapadá ve 4:22. Vy se jmenujete Igor a je vám 26 let.Fíha, to tam všechno je? Ukažte. To jsou japonský hodinky?Ne ruské a je toho tam mnohem víc. Hodinky jsou to dobrý, ale ty baterky.A s povzdechem zase zvedne své dvě tašky.
Tak to se divím ...od země, která již v polovině 60.let minulého století dokázala rozdojit kozla a vypěstovat 12 metrů vysokou kukuřici bych vážně čekal víc ...
To si pleteš, to nebyla výška, to byl rozestup mezi klasy 😉
Pro Rusáky naprosto typické! Co kdy vymyslí sami (kromě věcí pro válčení) - vždycky stojí lautr za...!
Ako sa ukazuje aj s tou armadnou technikou, aj ta stoji za lautr.Mimochodom, ako sportovy strelec vam viem povedat, ze vybajneny kalach je kus nepouzitelneho srotu. Voci rovnako starej AR-15 je to uplny crep, zaostaly, bez moznosti namontovat modernu optiku, laser a inu vybavu.
Tak dobře už jsem se dlouho nezasmál. Ta deska vevnitř vypadá jako nějaký klon Raspberry PI, od kterého vedou normální tlusté kabely ke konektorům. Ale z venku to nevypadá tak špatně. Nejspíš to nebude trhač asfaltu ale pokud tam bude SSD a Linux, tak to může být na kancelářskou práci i celkem rychlé.
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 3. 2022 21:34
Je vcelku logicke, ze zakladni deska vypada jako klon raspberry pi, protoz raspberry pi neni nic jineho. Nevim, jestli jste videl desky v macboocich nebo mensich noteboocich, zrovna tohle je prakticky totozne - deska, ze ktere vedou kabely. Teda u tech lepsich, u tech horsich jsou konektory primo na desce. Ostatne nevim, proc resit zrovna vzhled zakladni desky, jako ta appli cerna je pekna, ale uplne to na tom nestoji.Vzhledem k tomu, ze pro Elbrusy neni zrovna moc dostupnych operacnich systemu, a na tom Cortexu budou widle fungovat dost divoce, ano, lze predpokladat, ze tam pujde Linux, moc jinych moznosti neni.
Tak Raspberry pi je kategorie SOC tj. vše v jednom čipu. U běžných notebooků a počítačů to je jinak. Samozřejmě, že zrovna na té desce RPi je i pár dalších čipů a součástek, ale to jsou spíš základní, pomocné věci jako stabilizátory napětí, převodníky nebo násobiče taktu krystalu. Ale např. už takové ESP32 může být při použití 3.3V napájení skoro bez aktivních součástek, třeba jen s pár rezistory na GPIO B-] A to tam máte Wifi, Bluetooth a spoustu možných i nemožných periferií s různými protokoly pro potřeby vašich projektů...
Názor byl 1× upraven, naposled 22. 3. 2022 09:57
U Chromebooků, Macbooku nebo nových Macboocích je to totéž. Je to jen úroveň integrace.U x86 to není tak úplně možné, protože to takovou úroveň integrace neumožňuje; i tak se ale malé destičky objevují.A tohle je navíc prototyp.To, kolik součástek k chodu vlastně potřebuje ESP32, je docela zajímavé. Ještě zajímavější je to v kontrastu s jeho technologickou zaostalostí. Vynikající výsledky za použití kadiva 😀 Díky ceně je to můj nejoblíbenější MCU, za $2 USD nemá smysl řešit nic jiného, napájet to jde napřímo LiFe baterií, spotřeba 5uA v deep sleep...
Technologickou zaostalostí myslíte horší proces ? Pokud vím, tak je to dělané na 40nm což je něco, co Rusáci zatím ani zdaleka nedosáhli (jejich 65nm mělo mizernou výtěžnost, takže si to stejně nechávají vyrábět v zahraničí). A těch 40nm pro dané účely úplně stačí a díky tomu je to právě tak levné a to je hlavní. Nepochybně by to šlo umístit do 5nm chipu na špendlíkovou hlavičku a nabíjet atomovou baterií s roční výdrží, třeba takový James Bond by to jistě využil 😀
Rozebraných notebooků už jsem viděl několik, je to obvykle jedna nebo více desek spojených plochým kabelem
Náhodou, můj Dell s i7–9750 a RTX 2060 taky nevydrží o moc víc jak dvě hodiny a tloušťka 4-5cm by mě taky tak moc nevadila, kdyby tomu odpovídalo chlazení, protože ten můj docela topí. 😀😀
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 3. 2022 15:34
Proč to sem dáváte?!? My žijeme v 21. století a tyto ruský středověký nesmysly nás fakt nezajímají B-]
A proč ne? Pro nás sice středověký nesmysly, ale pro rusáky jde o výdobytek jejich nejmodernější techniky, který navíc určitě sestavil sám a vlastníma rukama velký, nesmrtelný a hrdý vůdce Putin, jehož ego již opustilo hranice naší sluneční soustavy a v současné době hrdinně stíhá americkou sondu Voyager 1.Navíc je řada lidí, kteří mají muzeální kousky a muzea samotná rádi.
No, pokud mají alieni z blízkých hvězdných systémů možnost pozorovat naši planetu, tak o existenci tohoto šílence už vědí, protože světlo radiového signálu letí óčeň bystro - takže tak do 25 ly už můžou, když se chtějí bát, sledovat horor šou v přímém přenosu. Teď je tam promítán asi film Groznyj 2004 nebo Gruzie 2007, někde v blížších soustavách už i ti aktivní zelení mužíčci na Krymu 2014 😀
No zase když vezmeme do úvahy , že Rusko je rozvojová země (žije z prodeje surovin) tak to zase taková hrůza není.Vzpomněl jsem si na ten vtip s babičkou a dvěma velkými kabelami. Babi kolik je hodin ? Dnes je 21.3.2022, 13,38, 15 sekund , všude jasno a ubývající měsíc. No to je úžasné babi to jste všechno vyčetla z těch hodinek ? Jo Jo to jsou Ruské, ale až na ty baterky.
Autor byl někdy v Rusku, nebo čerpá z informací na iDnes.cz?
Ana Marsu jsi byl?Protože to je přesně stejný argument. U obou máme jasnou představu jak to tam vypadá i bez přímé návštěvy.Nebo chceš tvrdit že mnozí Rusové naschvál vykreslují stav své země v horším stavu než je? Tak to potom jo:)))Reálné Rusko:)https://www.youtube.com/watchhttps://www.youtube.com/watchDlužno dodat Rusko před válkou...Teď se vrátí o 20-30 let zpět.
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 3. 2022 12:38
slovenskohttps://www.google.com/search
českohttps://www.google.com/search
Jenže ruský mužíku,to jsou vyloučená geta,ne celá země jako Rusko.Jaký že je kurz Rublu? Jaký že je průměrný plat v Rusku? Jaké že mají dožití?Takže to nejsou příjemné otázky pro obdivovatele zločineckého Ruska co?A jaký že mají počet poměr suchých záchodu? :)))
Názor byl 2× upraven, naposled 21. 3. 2022 08:42
Přesně tak a pokud bychom hledali něco podobného po Rusákově, tak tam takových míst bude daleko více a ještě mnohem horších (na ty odkazy jsem se nedíval, ale je mi jasné, o co asi tak jde) B-]
Ne, to mělo jen doložit, že si nelze dělat obrázek ani na tak malou zemi, jako je Česko, na základě videa. Takže odůvodňovat nějakým videem Rusko je nesmysl.Tohle binární myšlení, kdy jste schopen uvažovat jen pro-rusko a proti-rusko, a pokud něco není proti-rusko, tak je to pro-rusko, vám zabránilo pochopit pointu toho příspěvku, a ještě tu vytahujete úplně zcestné otázky.
To co máte na prvním obrázku rozhodně není ten prodávaný notebook, ale dětská stavebnice. Smažete článek jako nesmysl.
Je to obrazok toho recenzovaneho prototypu. Staci si pozriet tu rusku videorecenziu...
Ten notebook je totální marginálie. Současný ruský byrokratický blábol, výborně známý z četných případů i v tuzemském provedení, rozhodně neměl za cíl plnit nějaké hráčovy vlhké sny.Vždy mne velmi pobaví to nekrálovské "MY" jakože tzv. demokratický tábor a "ONI", tedy Rusové, Číňani a spol. A pravidelně mne napadá základní otázka.. jak do onoho "MY" pasuje český kynutý Knödel z Balíkova, čím on světu do toho křemíkového demokratického úsilí přispívá. Ona ta invence neskončila s profesorem Svobodou a přítomní diskutující snad provozují železo zn. Tesla nebo aspoň nějaké související periferie? 😀 Samozřejmě, že je to mnohem horší.. v kotlině se nic nevyrábí a krom pár antivirů, zabezpečených čupr routerů a startupových důležitostí snad ani nenavrhuje. Zato v Čínách vyrábí kdekdo, včetně Američanů a Evropanů, takže Rus vystupuje v dobré společnosti a, summa summarum, můj čacký spoluobčan jest povýšen hlavně svými svalnatými ústy. Ruské procesory mají historii docela dlouhou a zadání pro ně bylo úplně jiné.. klíčovou infrastrukturu a náročné počítání zvládnout po své ose, i když s extenzívnější přístupem a za pomoci kámošů. A svoje atomovky s raketami zdá se zvládají. My už dvacet let na úplně cizích prostředcích digitalizujeme stát a dospěli jsme až k povinným datovým schránkám. Zatím.. teď si otřeme zpocené čelo a jistě pokročíme i dál.
To je zajímavé, jak ve zdejších vláknech na téma současné situace přibývají "nenápadně" po desítkách plusy k proruským plácalům a mínusy k normálním komentářům. To už musí být směna i na Živě?Ale k věci... těžko říct, čemu světu přispěl zrovna "český kynutý Knödel z Balíkova", ale máš tedy zajímavé mínění o své zemi a hlavně velmi nedostatečné znalosti, pokud je Česko skutečně tvou původní domovinou, o čemž by šlo vyslovit řadu pochybností.Česká republika je každopádně zemí nepoměrně menší, než Rusko, z čehož také vyplývají omezené možnosti ekonomiky, kdežto Rusko má mnohem větší možnosti, ale nevyužívá je. Vůbec. A nelze zapomenou, že nás zde ještě před pár desítkami let také "osvobozoval" právě Rus a za tu dobu vyrostla aspoň celá jedna generace pokřivených charakterů, což má dopady i na smýšlení dnešní občanské společnosti. Kvůli těmto dopadům jsme třeba posledních 8 let prožrali a při tom upravovali zákony pro potřeby jisté trestně stíhané osoby. Pro ČR je samozřejmě klíčové být součástí světové ekonomiky a dle toho se také naštěstí dlouhodobě chováme, bez ohledu kdo je zrovna u vesla. Také si nemyslím, že se ČR v dohledné době chystá na někoho zaútočit a nechat se izolovat od okolního světa. Rusko si vybralo tuto cestu, leč má holou prdel. K tomuto rozhodnutí mohlo dojít jedině zoufalou nekompetentností těch, kteří to v Rusku vedou, přičemž o jejich schopnostech ostatně vypovídá stav jejich země. U nás možná bojujeme i s digitalizací a neharašíme raketami, ale zato má každý, kdo chce, určitý životní standard a když dáváme naše děti do školky, tak nehrozí, že by tam byl suchý hajzl.Jaderný arzenál Ruska a jeho provozuschopnost je pouze jeden velký otazník. Zejména proto, že Rusko nezvládá ani svůj zbrojní průmysl. Nezvládá, protože neexistuje, tudíž není možná jakákoliv sériová výroba. Aktuálně vypálili jednu ze svých možná pěti raket Kinžal a vzhledem k jejich celkovému počtu, to byl hlavně drahý špás, než v boji využitelná technika. Moderní techniky je minimum nebo ve stádiu prototypů, převládá hromada starého šrotu. Přitom zbrojení je jedno z odvětví, kde zločinecké režimy vynakládají většinu prostředků, leč většina se také rozkrade. Dodávám, že ani s tou Čínou to nemá Rus nijak jisté a už vůbec to není kámoš, to je taková obecná a mylná zdejší většinová představa. Čína a Rusko mají velmi komplikované vztahy, a to i v územní oblasti, velmi citlivém to tématu pro věčně nedoceňovaného Velkého Rusa, který má stále potíže najít na mapě své hranice. Asi to bude nějaký problém s orientací.
K čemu směnu? Abych to tlačítko mohl stisknout podruhé, stačí mi otevřít nový prohlížeč. Tzn. záznam o kliknutí se bude ukládat nejspíš do cookies, a Živě si v databázi ukládá pouze počet kliknutí.Na to, abych někomu přidal plusy, nepotřebuji nějakou směnu. Stačí mi na to primitivní skript, který bude v náhodných intervalech klikat na tlačítka pořád znovu a znovu. Nemusíte za tím hledat zrovna Rusko (nebo kohokoli jiného), tohle zvládne osmiletý script kiddie.A jak je vidět, tak spousta takových osmiletých se tady realizuje, a to je dobře, protože se toho díky tomu spoustu naučí 🙂Mám trochu problém se zkratkou "byla tady totalita -> pokřivené charaktery -> Andrej Babiš". Ty pokřivené charaktery budujeme i po totalitě, a Babiš s totalitou podle mě moc nesouvisí.Taky nesouhlasím s kritikou vedení Ruska, od roku 93 udělalo Rusko obrovský kus vpřed a vděčí za to hlavně Putinovi. Ano, Rusko je chudá země, ale nemáte zjevně představu, jak chudá byla před třiceti lety. Vím, že vyjádřit se tu o Putinovi jinak než kriticky, se tu nesmí, ale v tohle Putin zaválel. Vůbec si jako vůdce počínal dobře. Nic, co by odpovídalo mým životním hodnotám, ale já taky v Rusku nežiju. Těžko říct, co to předvádí teď, v žádném případě bych ho nepodceňoval. Ruské jaderné zbraně jsou sice otázka, ale jsem si jistý, že dost je jich funkčních. Rusko si na jaderných zbraních zakládá, věřím tomu, že jsou v dobrém stavu. Možná ne všechny, možná dokonce jen desetina, ale něco mají. Udržovat pohromadě jaderné zbraně není jen tak, je na to potřeba spousta specializovaného vybavení, a to Rusko (narozdíl třeba od Ukrajiny) má.
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 3. 2022 10:42
Nemusíte mi to tak obšírně vysvětlovat, vím jak to tady technicky funguje. Akorát si nemyslím, že toto snažení u konkrétních příspěvků k tomuto tématu je zrovna výsledek osmnáctiletýho kluka, co se baví, ale záměr ovlivňovat veřejné mínění. To je celé.Zkratka. Většina co napíšete do diskuze bude vždy svým způsobem zkratka, jinak by se místo příspěvků musely psát slohové práce. Vím, že někteří to praktikují, ale na tohle nemám čas a už tak byl můj příspěvek dlouhý. Kdo chce pochopí, kdo ne, bude se v tom nimrat a rozebírat všechny nuance a vedlejší uličky.Ruské vedení kritizuji primárně z pohledu napadení Ukrajiny, což je ve světle stavu Ruska a jeho závislosti na okolním světě, absolutně nekompetentní rozhodnutí. Jak se jim v Rusku žije, to je celkem jejich věc a je pravděpodobné, že před 30 lety to bylo horší než dnes. Ono je to tak nějak i přirozený vývoj i částečně přidušené společnosti. Putin od svého nástupu a vlastně nezákonného prodlužování svého mandátu, ale hlavně utahoval šrouby. Nevšiml jsem si také, že by Rusko nějak významněji investovalo do toho, aby kromě vývozu surovin zvládlo vyvážet i něco více, jak by se od moderní země 21. století s takovými zdroji a nepochybně chytrými lidmi dalo očekávat. Co zůstalo, to je vývoz bídy.Ano, nějaké jaderné zbraně Rusko bezpochyby má, v tom se shodneme. Jak moc jsou akceschopné, nevím, myslím, že vy také ne. Zpochybňoval jsem to v širším smyslu s ohledem na stav jejich armády a přidruženého průmyslu, což může leccos naznačovat. Rusko si na jaderných zbraních možná navenek zakládá, ale Rusko si zakládá i na mnoha jiných věcech a víme, jak to vypadá. Třeba si zakládá na své velikosti, reálně to ale není pravda, je to ekonomický trpaslík. A stav ekonomiky je dnes jeden z hlavních ukazatelů "velikosti".
Od roku 93 ušly všechny postkomunistické země obrovský kus vpřed. Podstatný rozdíl mezi Jelcinovou a Putinovou dobou byl v ceně ropy. Za Jelcina byla rekordně nízká, za Putina začala prudce růst, takže mu dovolila financovat ekonomiku. Jestli můžeme mluvit o nějakém úspěšném období Putina, tak to bylo tak do roku 2008-10, pak se ten jeho model financování z prodeje ropy a plynu a pevné držení moci vyčerpal a jeho velkomocenské choutky tomu podkoply nohy. Rusko je jednou z mála zemí, kde za posledních 10 let nerostly reálné mzdy a životní úroveň. Je to zkorumpovaná země, kde většina bohatství teče do rukou pár vyvolených a režim vynakládá obrovské prostředky na to, aby zbytek přesvědčil o tom, že se mají taky dobře. Jeden z důvodů, proč terorizuje svoje sousedy jako Ukrajinu a Bělorusko, je ten, že nechce, aby v postsovětském prostoru vyrostla suverénní a nedejbože úspěšná demokratická země, protože to by nádherně ukázalo, že Putinovo Rusko je jen jedna velká Potěmkinova vesnice. Jejich armáda budiž dokonalým příkladem. Doteď budila dojem moderní, druhé nejsilnější na světě. A realita je taková, že na Ukrajinu posílají sotva vycvičené záklaďáky v 50 let starém tankovém šrotu a s roky prošlým proviantem. A tak to je v tom slavném Putině Rusku s většinou věcí.
To ještě úplně nevíme, co to tam Putin vlastně předvádí. Jestli je to fakt potěmkinova vesnice (což je vtipné zmiňovat zrovna s Ukrajinou a Krymem, kvůli kterému tehdy vznikly), a Putin to nevěděl, nebo je v tom nějaký jiný záměr.Putinova armáda akceschopná je, poslat 3000 výsadkářů do Kazachstánu na potlačení povstání zvládla v mžiku, vynikne to pak zvlášť v kontrastu s Ukrajinou o pouhý měsíc později.
To mi připomíná ten vtip o ruských digitalkach. Mimochodem kdysi jsem takové měl. Měly asi 1 cm na výšku, zobrazovaly pouze čas a byly pěkné těžké.. do tehdy v Tuzexu prodávaných japonských s kalkulačkou se sedmi melodiemi měly hodně daleko..
A proč asi byly tak těžké ? 😀 Přece aby přežily ten jaderný výbuch, jak tady už někdo vtipně napsal 😉
Neprezili ani pad do bazenu. Tezko by to prezilo jaderny vybuch.
Ale co jsem slyšel, tak byly aspoň nejrychlejší na světě. 😀
Rusko je v p*deli a riti se do jeste vetsi p*dele. Znas dobre ruske auto, TV, pocitac, atd.? Armada je k smichu, zbrane zastarale a nefunkcni. Rusko je benzinova pumpa Evropy, nic vic. Putin je b*zerant s malym perem.
Rusko je tak vyznamny obchodni partner. V obchode se s tim setkavam casto, kdyz se do cela dostane egoista, je zle pro vsechny kolem. V tomto pripade trpet bude nejen Rusko a vsichni Rusove, ale i spousta dalsich, vcetne me. Muzete mit radost, ze vy si jen nekoupite bazen, a soused Rus bude chcipat hlady, ale pohorsite si oba.Do Putinovy sexualni orientace mi nic neni. Ani do velikosti jeho penisu. Ale jeho ego stoji obrovske mnozstvi clovekolet, a zatim se nenasel nikdo, kdo by si s nim poradil. Co ale sleduji zahranicni zpravy, tak americanum i Nemcum uz doslo, ze pokud to ma dopadnout jinak nez padem Ukrajiny, treti svetovou nebo smrti Putina, je treba zvolit takovou diplomatickou cestu, po ktere bude moci Putin kracet se vztycenou hlavou.To ale vyzaduje vytahnout si hlavu ze zadku kisto vzajemneho pomerovani penisu uvazovat pragmaticky. Klidne Putinovi to jeho pero vykourim, kdyz diky tomu uzna, ze je na case odejit do duchodu. Protoze vojensky porazit ho nedokazu, zavrazdit taky ne, a sledovat to, jak nici zivot stovkam milionu lidi mi taky dobre nedela.
Nejde o Putina, ten problém je daleko hlubší, on reprezentuje určitý rys ruské národní povahy, která se utvářela po staletí... Styl vládnutí a demokratické kontrolní mechanismy a instituce tam neexistují a po něm klidně může přijít další Voldemort. Změna Ruska bude muset být založena na jiných principech, např. denacifikace po které volá u Ukrajiny je přesně ten případ Ruska. Ale to je běh třeba na 50 let, viz poválečné Německo. Žádné způsoby jak to tady vzít zkratkou neexistují, protože to musí postupně probublat celou společností a všemi generacemi. A současný proputinovský postoj běžného mužika se tvořil během posledních 20 let vymývání mozků a všudypřítomné propagandy, která začíná už v mateřských školkách (viz fotky dětí hrajících si dnes s tanky s *Z* a učitelkama s podobnými plakáty stojícími před třídami). Za takových podmínek to nebude jednoduché a proto si myslím, že teď je třeba hned Rusko uzavřít vůči světu, odříznout veškeré produktovody a sítě a nechat ho fungovat jako ostrovní systém, ve stylu Severní Koreje. O změně se bude moct uvažovat postupně, až začnou být masy mužiků nespokojené a to všechno může trvat i několik let B-]
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 3. 2022 16:31
Voldemort je dobrý výraz, to je na bronzového bludišťáka 😀 jo, po Putinovi klidně může přijít další Voldemort. Ale Putin nevládne sám, a pokud ho někdo sundá, budou to nejspíš jeho spoluvládnoucí oligarchové. A ti o dalšího Voldemorta, doufám, nestojí. Podle všeho si Putin žádného nástupce nevychovává (za což ho kritizuji už dlouho, protože se zdálo, že je jedním z těch lepších diktátorů (ve smyslu býti diktátorem, ne svobody a lásky), ale jaksi to na něm stojí a padá). Ale další Voldemort jistě vyloučen není.Mně ten přístup s uzavřením Ruska přijde trochu sebevražedný. Rozvoj civilizace je v konečném důsledku omezen jen množstvím energie, které je schopna zpracovávat (na to mimochodem přišli v Rusku), a Rusko nám té energie dodává hromadu. Uzavřít Rusko znamená v konečném důsledku zabít spoustu lidí, včetně Čechů, kteří zemřou v důsledku horší ekomonické situace, horší zdravotní péče a podobně. Ale jasně, není to přímé zabití, tak to nevypadá tak blbě. Nemá ale smysl hrát si na to, že zastřelit někoho je úplně jiné, než mu sebrat přístup k jídlu a nechat ho umřít hlady. A ta druhá varianta je to, co se stane uzavřením Ruska.Klidně to ale může být nejlepší možná varianta, kdo ví.
Alespoň na to funguje evoluce - tzn. z horší ekonomické situace si můžu sám pomoct. Pokud na mě někdo střílí, ochránit se je mnohem horší.
Pro koho je významný obchodní partner? Víte vůbec jaké nicotné číslo tvoří export z ČR do Ruska? Evropa má Rusko jako benzínku,nic více.Rusko nemá mimo surovin k exportu nic.Používáte snad ruskou televizi,počítač,pračku,auto? Že ne? Čím to? Taková ,,velmoc,,...Pokud něco v reálu Rusko ukázalo jak v nemožném stavu má armádu.Tu armádu kterou Rus vyhrožoval Evropě s tím že za pár dní bude v Berlíně. V reálu se jim postupně ničená kolona přesouvá rychlosti chůze po Ukrajině dlouhé dny po začátku války...Ona cesta jak z toho ven je jasná.Sankce,sankce a sankce dokud se ruská ekonomika totálně nezhroutí a Rusko opět nezkrachuje.Potom budou vhodné podmínky na politiku a zcela na místě bude stejná politika jako u Německa po první světové.
Presne tak, nechat je padnout na hubu a vymachat ji v tech sr4ckach, ktere zpusobili. Jeste radi pristoupi na podminky, ktere si budeme diktovat my.PS: Bzuci je rusky troll, navic presvedceny, takze, jak priznal, to dela zadarmo. Odporna putinovska devka.
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 3. 2022 20:46
Kéž byste měl představu, jak směšně to tady ode mě vypadá 😀
Jen se smej. Putin se pri pohledu na o, jak si vede jeho "uzasna" armada na Ukrajine, moc nesmeje. A kolaboranty a ritolizace jako ty si budeme pamatovat.
Taky doufam, ze se moc nesmeje. A ze ho brzy sunda nekdo z jeho blizkych.A to, jak se lidem zatemnila mysl, a stali se z nich paranoici vidici za kazdym nesouhlasem ideoveho nepritele, zname z ucebnic. Bohuzel ne vsichni dokazi odolat, ze.
Ty jsi skutecne osel a wolfram, titan a dalsi do ČR dodával asi Mars…Ancora resi vypadky dodavek docela vehementne, ale ubytek dodavatelu a rust cen…
Pro nas.Rusko zatim moc neukazalo. Jen tak mimochodem poslali 3000 paradutistu na potlaceni povstani v Kazachstanu. Akceschopni zjevne jsou. A podcenovat nepritele je snad to nejnaivnejsi, co muze jeden udelat.
Ale tak alespoň se snaží, sice zase budou zaostávat, ale bude to zdělano v SSSR! Brzy je začnou budit hlídky NKVD a pracvoní tábory budou zase jejich denní chléb. Co nakonec s tolika protestujícíma "nerusama", následovat bude málo spolehlivá, pochybující část, až nakonec dojde na straníky.Jinak tento server je hodně zavšivenej SPD nacionalisty. Tak sledujte bedlivě vývoj vaši autokracie v ruSSku.
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 3. 2022 13:38
Náhodou ty baterie není špatný nápad. Tady se dají normálně koupit myslíme mají označení 18650 pokud odejde jedna da se jen vyměnit. Lepší beze vyhoditw celou baterii v plastovém obalu.
Nikdy neodejde jen jedna. A ikdyby, tak se musí vyměnit všechny. Všechny baterky v packu musí mít stejnou kapacitu, parametry (stáří atd). Ty samotný články 18650 můžeš teoreticky měnit i v tom packu u normálního notebooku. Dřív se používaly úplně všude, teď z důvodu tloušťky se dávají placatý lipol.
nechápu proč takový těžký prototyp vůbec ta firma dala do testu, jediné co na tom je pozitivní že vyvíjí ten přístroj ve smyslu negativní reklama taky reklama.Co se týče výroby 28nm u SMIC to může dobře klapat, mohou tam také přisypat nějaké peníze a koupit minoritní podíl. SMIC to může jen prospět beztak je dávno pod sankcemi. Ono se řekne že nějakých 20nm procesy jsou pravěk ale i Intel nedávno používal na čipsety 22nm, tak jako základ to špatné není.A co se týče sw, tady ten ban MS paradoxně může a určitě velice pomůže Linuxu - doteď neměli velkou motivaci ho pořádně rozvíjet ikdyž patřili mezi velké přispěvatele kódu. Je to veliká země kde odchod od Win může být impulzem i pro ostatní a ukončit jednoznačnou dominanci toho OS. A nejen linuxu ale i ARM arch. na kterou se bude mnohem víc vyvíjet. Takže ty efekty sankcí mohou být opravdu v IT světě zajímavé. I vývoj AOSP co dělá Huawei tím může dostat nový impuls, nebude omezen pouze na Čínu. Fakticky v IT vznikl mohutný blok kde prim bude hrát linux/os.
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 3. 2022 13:15
Protože jí to dělá reklamu. Jak můžete vidět, tak i v ČR.Proto jí nevadilo, když to v recenzi tak schytala. Jednak ví, že finální verze budete vypadat jinak, a teď ještě víc ví, jak jinak by měla vypadat, no a taky se o ní začne mluvit.Vůbec to není špatný nápad.Otázka je, jestli to, co dá Rusko do Linuxu, GNU a vůbec světa opensource, nezůstane náhodou v Rusku. Rusové, jak píšete, jsou velkými přispěvateli, ale nikdo neříká, že musí nadále své příspěvky zveřejňovat. Úplně klidně si Rusko může udělat svoji uzavřenou variantu Linuxu s vlastními patchi, která nebude jinde dostupná.
taky mě napadlo, ale zase bude společný informační prostor se zbytkem Asie (tedy nejen ČLR ale i Indie a další lidnaté země) a tak by to mohlo prokapat oklikou i do Evropy. Plus pro to je že narozdíl od čínštiny je s nimi podstatně lepší domluva.
Proslýchá se, že z ruska prave dost masivne (snad uz pul milionu od zacatku "operace") emigruji programatori. Ten vyvoj nebude mit kdo delat.
proslýchá se leccos, celkem to připomíná propagandu před Velkou válkou, tehdy také nic moc neměli proti Rusům ale propagandisté jim nasazovali vytrvale psí hlavu, jenže tehdy nebyla masmédia a lidi tak zpracovaní jako dnes. Tedy těžko odlišit co je práce propagandistů a co pravda.
Teraz ste sa asi najviac trafili, takutoto nejaku picovinu som si predstavil.
Doufal jsem v nějaký cyberpunk, pohon na benzín, integrovaný zapalovač a gril, tělo se kterým lze zarazet stanové koliky a ...nic, nuda
To bejvavalo. Ted uz Rusove nemaji youtube, tak takove veci jako betonove pneumatiky uz moc neuvidime 🙁
Né, je krásný. Já v tom otevřeném notebooku tak nějak vidím ruskou duši 😀
jsou to naprosti idioti 😁
V Rusku měli vždy pocit že mají všechno největší a nejlepší. To vypadá jako NTB tak do 7k max, a ne za nějakých 22 tisíc.
Problém je ten že i ten Umax za sedmičku bude pořád celkově použitelnější.A 22 litrů to nebude,ale podle toho jak jim padá Rubl tak spíše za 20. A to ani neotevřou burzu,Velmoc:)
Spíš je otázka, jestli nebudou muset zvednout tu cenu v rublech, protože součástky odjinud z Asie asi v rublech neplatí...
úkol zněl jasně, musí přežít atomový výbuch😀
Baterky doslova z Aliexpressu přesně tyhle, i tu nálepku tam nechali 😃 Liitokala, kopie LG HG2https://www.aliexpress.com/item/32793701336.html
A jéjej, Liitokala... Tak to ten notebook na baterky moc dlouho nevydrží...https://www.youtube.com/watch
Prototyp? Slavné tanky T 14 Armata jsou už taky několik let ve fázi prototypu. 😀
Velký ruský národ sestavil novou generaci stealth tanků, aby tak ukázal svou nadřazenost a dominanci nad prohnilým západem vedeným USA. Tyto tanky jsou také zapojeny do "speciální operace" na Ukrajině, což mimo jiné dokazuje i fakt, že je tam dosud nikdo nikde neviděl. 😀😀😀
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 3. 2022 20:14
Bohužel to vypadá, že všechny peníze na armádu šly na vývoj takových věcí jako jsou rakety Kinzhal a podobná zvěrstva... V této technice byli dobrí už od Ciolkovského a Západ 30 let spal. A pak kouká že mu mužik s rukou za zády a s úsměvem bodne čepel do břicha. Protože NATO je momentálně nahrané a nějaká funkční odezva v podobě laserových děl byla děsivě podfinancovaná. Přitom s laserovými děly se počítalo třeba už na ty lodě třídy Zumwalt a letadlové lodě třídy Amerika (kvůli tomu se dimenzovaly rozvody a generátory). Bez toho bude možné jedním takovým Kinžálem poslat celou letadlovou loď, o lehkých bitevnících jako Zumwalt nebo ty novější založené na italském designu, ke dnu B-]Západ a NATO má momentálně asi budíček, ale připravme se na strašlivou budoucnost a velké oběti všech občanů. Nebude to totiž zadarmo. Ale furt nic proti statečným Ukrajincům 🙂
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 3. 2022 16:20
Státy NATO se domnívaly, že armády už v dnešní době už nejsou třeba, že všechno je možné dohodnout jen kecáním a obchodními smlouvami a doba válčení už je pryč. Takže s vyjímkou Amíků země sdružené v NATO téměř nezbrojily a své armády nechávaly zastarávat v polofunkčním stavu. Všechno co bylo spojené se zbrojením bylo považované za "fuj" - banky nechtěly otevírat bankovní účty zbrojařským firmám, investoři nechtěli investovat do firem, které vyrábí zbraně, atd....Avšak Putin s náma všema pěkně silně zatřepal a zdá se, že politici i firmy se konečně začínají probouzet ze svého naivního pacifistického snu. Takže jsem přesvědčenej, že pokud nás Putin nechá v klidu následujících pár let, nebodne nám tu svou čepel do břicha (jak jste napsal) teď hned, tak NATO opět bude připravené - vč. třeba těch laserových děl. Vědecké a výrobní kapacity na vývoj takových technologií Západ rozhodně má.
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 3. 2022 17:55
" pokud nás Putin nechá v klidu následujících pár let"Což ovšem nejspíš tuší i Putin. Jeden z důvodů, proč mám strach, že se s ním nepůjde dohodnout jen kecáním a obchodními smlouvami.Trochu to vypadá, že na Ukrajinu vytáhl staré krámy s očekáváním, s čím se protivník vytasí, jak zareaguje. Ukrajina zareagovala asi víc, než čekal, ale vojenská pasivita západu ho nepřekvapila. Na sankce a izolaci se připravoval. Připraven ovšem nevypadá.
Názor byl 2× upraven, naposled 19. 3. 2022 18:05
To pochopitelně poznáme jak se v následujících letech bude situace vyvíjet. Zatím se Rusko dostává do ekonomické izolace a politici se předhánějí ve slibech zvyšování výdajů na obranu. Tak snad všem to odhodlání vydrží i dlouhodobě.Že Putinovo Rusko cpalo prachy především do útočných zbraní proti kterým NATO nemá obranu a naopak státy NATO vydávaly energii spíš do úvah typu - zda voják, který se cítí být vojačkou má být braný jako vojačka, apod.... to je prostě fakt.Tak snad nás Putin opravdu dostatečně probudil a zároveň nám nechá pár let klidu aby NATO svoje síly dokázalo dorovnat.
Ruská armáda má určite v zbraniach elektroniku z Tchajvanu a polovodiče z nitridu gália do radarov kupujú na trhu v Istanbule. Armádnu komunikačnú techniku na princípe kvantového šifrovania ukradli v Česku.
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 3. 2022 19:15
Osobně jsem viděl video scrreenshoty kterého jsou zde ve článku, a blogger tam schválně několikrát zdůrazňuje že je to pouze prototyp, a sériový notebook bude úplné jiný. Ale zřejmě na lidi jako je autor tohoto článku to nefunguje, oni slyší jen to co chtějí
Vždyť Lukáš v článku několikrát zmiňuje, že to je prototyp.
som si spomenul ako som natlacil farebny display a nove creva do nokia 7110, tiez to vyzeralo podobne ako toto proste slo to dalo sa volat pisat ist na net wap.. ale realne nepouzitelne dnes
V článku píšu na třech místech, že jde o prototyp či nefinální produkt. Zmiňuji to už i tady někomu v diskuzi. A stejně tak zmiňuji, že ve finále sice notebook bude mít lepší design, ale pořád mu zůstane příšerně pomalý procesor, nízká výdrž a vzhledem k tomu i vysoká cena. A to je na tom přece také hrozné.
Hlavne i kdyby by vyresili design, porad to bude jen skladacka z importovanych dilu - nic vic. Sam rus nedokaze vyrobit o moc vic nez tu plastovou krabici do ktere to posklada.Muzeme si samozrejme zoufat ze u nas to neni lepsi - ale v pokrocile technice je mezinarodni kooperace nutnosti. (tupe kremrole "hýk hýk, vzdyt ty chipy mas stejne z ciny, taiwanu". Ano. A vyrobene byly na strojich z Holandska.) Jen rus si udela vse sam, protoze proto. Ja jim tu cestu do nejen technickeho stredoveku preji, nic jine si nezaslouzi.
To mate prave v clanku, importovane je dusevni vlastnictvi CPU a GPU, vyrobene by to melo byt lokalne. A hlavne planuji variantu s Elbrusem, coz je ciste rusky procesor.A technologicky docela zajimavy.
A vyrobi ho kdo? Ivan? Ne, nema zadnou kapacitu pro vyrobu modernich polovodicu. A nejblizsi(ch nekolik) desetileti ani mit nebude. A zadne TSMC jim ted uz taky nic nevyrobi.
SMIC
Len aby ste neboli prekvapeny!Ked dokazu v kratkom case rozbehnut vyrobu vlastnych materialov pre kridla MC21 ako nahradu zo zahranicia budu schopni rozbehnut vyrobu aj vlastnych procesorov!Kazda zahranicna sankcia len posilni ich nezavislost a nubost rozehnut vlastnu vyrobu nehovoriac o vyvoji a vyskume!Mimochodom co z mikroelektroniky vyraba sama CR ci CR?
Aspon vidite, ze zive.cz je uspesne a citaju ho aj v Kremli :) Celkom rychlo sem nabehla minuskujuca uderka prokremelskych trolov.
To trochu odporuje podstatě "prototypu". Pokud je úplně jiný než sériový produkt, tak to není jeho prototyp. Musíte si vybrat jedno nebo druhé 🙂
I prototypů může být trochu více. Vzhled se může u prvního dost ignorovat, testují se jiné věci a slazení komponentů a systému. Pokud se však má měnit třeba i základní deska a vnitřnosti v nějaké větší míře, tak je to na pováženou.
Přesně tak, jako prototyp to není špatné, teď jen vyměnit SoC, logic board, IO board, kabely, trackpad, baterii, šasi a pár dalších drobností, snížit cenu tak na polovinu a mělo by to být nějak použitelné.
Tak když bude úplně jiný, proč vytváří tohle? To aby si ověřili, že dokáží dát nějaký Hardware, placaté skříně a propojit kabelama? Kdyby ještě měli přístup na YouTube, tak se kouknou na nějakého kutila, a zjistí, že to jde, dost možná by pak byl výsledek toho snažení lepší, než teď.
Ale můžou zcela po pravdě prohlásit že "v zapadnych gusodarstvach nyet sravnatelno technologichesko analoga" 😀😁
Možná protože to je jen developerský prototyp?
A tam to taky zůstane...Viz to komerční dopravní letadlo, tuším Suchoj...Viz tank T-14 Armata...Viz letoun SU-57... Realizace možná bude, ale uběhne ještě hodně let a bude to pak ještě zastaralejší než teď. Samozřejmě u vojenských realizací to nebude o zastaralosti ale spíš počtu kusů, vhodné možná tak akorát na přehlídku na Krasnoj ploščadi 😀
Za chvíli si tam asi moc počítačů nekoupí, ať z Ruska nebo odjinud.
Zase na druhou stranu Rusové jsou poměrně schopní recyklátoři. Dá se čekat, že ta kouzla, která oni dokáží za pár let s dnešním (včerejším...) hardwarem, nás hodně překvapí.Protože náš konvenční HW u nich bude špatně dostupný (drahý), jejich hardware také nebude levný, a tak jim nezbyde, než recyklovat ten dnešní. Podle mě budeme ještě hodně koukat, co všechno se dá nabastlit s takovým Skylakem :)
Éto tipičnaja balšája ťéchnika!😝
Mne to skôr príde ako nejaký prototyp ... Nemyslím si, že takto bude vyzerať finálny produkt..Z desktopových komponentov prejdu na klasické "notebookovské" komponenty... Uvidíme
Kdyby sis ten článek přečetl, tak bys nemusel psát tenhle komentář. Je tam výslovně uvedeno, že je to prototyp a finální nb má vypadat jinak.
Na třech místech v článku píšu, že jde o prototyp nebo nefinální vzorek.
tak mozno by nebolo od veci zmenit titulok na Ruský prorotyp notebooku je přesně tak hrozný, jak si představujete
Akorát že pak to nemá moc smysl, prototypy bývají hrozné tak nějak by design. Tam jde o to ukázat, že to vůbec nějak technicky jde, vzhled nebo miniaturizace se řeší až později.
Ono se to moc nezlepší ani ve finále. To už možná dostane normální tělo, ale pořád uvnitř bude nesmyslně pomalý procesor, max. čtyřhodinová výdrž a to za 20 tisíc.
To uz nechajte na nich a na zakaznikov.Urcite napisete dalsi clanok ked uz bude finalna verzia a porovnate jeho vyhody a nevyhody:Alepredsa lepsie sa venovat technickemu hodnoteniu a nie politike.Je to Vase meno ,ktore sa podpisuje pod clanky a potom ludia budu hodnotit,ci to pisal len politruk, a tohodne slaby alebo technik ,ktory sa niecomu rozumie!Ale to je len moj pohlad... mimochodom, notasy nevyraba ani CR a ani SR,alebo sa mylim?
Tak potom načo ten super clickbait nadpis "Ruský notebook je přesně tak hrozný, jak si představujete" ... Len a len kopnúť do Ruska .. Všetko čo je z Ruska je zrazu zlé ... Netreba do všetkého montovať politiku ...
No silnější procesor a grafiku určitě nedostane. Ani ta efektivita nebude nic moc. A úroveň integrace podle mě taky nebude úplně na úrovni dnešních velkých asijských zavedených výrobců. Takže jo, ten notebook je hrozný i s ohledem na to, že je prototyp.Pamatujete na průšvih jménem Opteron A1100? Tak ten měl těch jader, co tenhle drobeček, 8. Před osmi lety.
Kdyby byl český, italský nebo peruánský, tak to tam napíšu taky. Tady nejde o kopnutí do Ruska, ale tu stereotypní představu, že podobné země dnes nedokážou nic tak komplexního vyrobit.
Nie vsetko nie je z ruska, zle. napr Kalasnikov, T72 a klamanie,klamanie, klamanie, klamanie..........
pritom kdyz neco takovyho udela nerus, tak pisou jak je to super, ze nekdo z rasberry pi vyrobil notebook
A když to bude navíc příslušník nějaké menšiny, tak ho ještě budou fotit na titulky a oslavovat ho 😀
Když něco takového udělá nerus, je to nějaký projekt, občas to dělá nějaký kutil i sám, rozhodně nemá ambice ten stroj prodávat za tak vysokou cenu státním institucím, když i náklady na výrobu toho jednoho byly jen zlomek ceny toho ruského.
Je jasne, ze o prvotni prototyp je udelany, aby fungoval. Na jeho velikosti nezalezi. Ve finalni verzi se vetsina prevede na plosne spoje, optimalizuji se dratky treba jen na seriove rozhrani, atd...Naopak, ja to chvalim, vypada to dost dobre a i 2h na baterii je vynikajici vysledek. Na to, ze to delaji v podstate od nuly. Vetsina ceskych domacnosti nema ani takhle vykony pc natoz notebook. Aspon muj pocitac v praci ma mnohem mensi vykon a dalsich 5-10 let se na tom nic nezmeni :)Jsem moc zvedavy na dalsi vyrobky, jesli se jim podari nakoupit lepsi vypabeni z vychodu ci zapadu.
Vubec to nedelaji od nuly.Napriklad procesor je koupeny z Velke Britanie, a na jeho vyrobe se v Rusku pracuje uz 10 let. Podobne jsou na tom ty Elbrusy.Na druhou stranu krom USA (AMD, Intel) a Japonska (ARM) jsou Rusko (Elbrus) a Cina (MIPS) jedine zeme, ktere maji vlastni procesorovou architekturu pouzitelnou jakz takz v desktopech. Rusko navic ty zbyvajici tri dohnalo i s vyrobou (v USA ma vyrobu Intel, v Japonsku nevim, ale urcite tam neco snesitelneho je, v Cine SMIC), tudiz je schopno opravdu postavit desktop, ktery bude komplet rusky. Bude to sice zrave, drahe a pomale, ale pripravili se na to.
MIPS je originální čínská architektura ? 😀 😀 😀 A teď prosím tu o Pinocciovi 😉
To tvrdim kde? Mate problemy s chapanim psaneho textu?MIPS je cinska. Protoze to odkoupili, ale to nehraje roli. Stejne tak ARM je japonske (a ehm cinske, ale to pomineme), protoze to odkoupili. Ale tim, ze neco koupim, tak to vlastnim, a mohu tim disponovat. O tom prispevek je.Priste klidne poproste o vysvetleni, nemusite se za sve problemy stydet.
Je otázka co koupili. Podle mně si to akorát licencovali a to je něco jiného. B-]A jinak typický troll, na snahu o opravení chyb nebo nepřesností reaguje nikoliv opravou, ale útokem na druhou osobu. To znamená, že jeho motivací není věda, ale ideologická předpojatost. A víc není potřeba dodávat, ty probléme 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 3. 2022 16:08
Neprijde mi. Licencoval si to treba Huawei. Zda se, ze kontrola nad licencovanim MIPS je cinska.Ale klidne me opravte, jen to prosim necim podlozte. Klidne se muzu mylit, ale nemyslim si to.
Pak to není prototyp, ale jenom studie, že to snad nějak půjde.
"Vetsina ceskych domacnosti nema ani takhle vykony pc natoz notebook."Lol, kde žiješ? Většina lidí u nás má pravděpodobně výkonnější počítač než tady toto v kapse v podobě telefonu. Toto je postavené na 10 let staré mobilní architektuře.
Abych to podepřel nějakými fakty: tady ten procesor má na Geekbench skóre 217 pro single core a 1440 pro multicore. Můj 9 (!) let starý desktopový procesor má skóre 990 a 3700.Procesor MediaTek MT6833, který se dává do telefonů do 5 tisíc, tedy toho nejlevnějšího, má skóre 550 a 1700.
Ano, telefon do 5k má o něco slabší výkon, než ten notebook, to je asi tak všechno pozitivní, jinak ten telefon stojí 4x méně, má výdrž 20 hodin a né dvě. Ale máte pravdu, je to super notebook, hned bych si ho šel koupit.
Jsem čekal alespoň 8-osminápravový podvozek 😀No je to jednodeskový počítač zabastlený do těla notebooku, něco jako CrowPi. Kdyby to nabídli tak do 200USD jako budgetový makerbook, tak to vlastně je docela v pohodě. Jako seriózní stroj samozřejmě je to bizár samozřejmě :)
Každý nějak začínal. A chtěl bych vidět český notebook.
cesky notebooky jsou proste odm, clevo apod.
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 3. 2022 13:24
trapny titulok, nie je o nic hroznejsi nez by bol cesky ci francuzsky
Jsou veci, ktere maji smysl a jsou veci, ktere smysl nemaji. Ruska ekonomika je presne ta, ktera casto dela veci naprosto zbytecne a nelogicke a namisto orientace na to, co umi nejlip a to proste vyvazeli a prodavali, tak prodavaji pouze suroviny a vsechno dovazi a pak si reknou, ze, takhle ne a ze budou sobestacni a zacnou delat naprosty nesmysl. Ano, Cine jsme se vsichni smali a nakonec diky tomu kopirovani se dostali tam kde jsou, jenze oni proste vyrabeli to co dostali zadano a zaroven delali reverzni inzenyrstvy, jenze predstava jak se tohle podari Rusku taky je teda hodne naivni. To uz prisli s krizkem po funuse. Problem tohodle je porad stejny - kram, co je neprodejny a k nicemu je porad jenom kram. A do Ruska se nikdo s knowhow, aby tam neco vyrobil fakt nehrne. Tak levni a spolehlivi jako byli cinani nejsou, to spis jdou do Indie. Tohle je absolutne slepa ulicka a opakuje se to stejne, co se delo u nas. Politicky cil, ktery nema logiku.
presne tak 👍🏿
Dievčatá majú pekné
Což je ale podstata toho článku. Dnes by žádná země nedokázala vyrobit tak komplexní zařízení jen s pomocí vlastních zdrojů a technologií. Titulek se akorát nese v duchu té přiložené recenze.
podstata to byt moze, ale nic to nemeni na trapnosti titulku na urovni Blesku
Jenže ten notebook je opravdu hrozný.Mně ten titulek přijde zcela v pořádku. Zvlášť když je pak v článku všechno pěkně vysvětleno.
Teď jde o to, zda to má nějaký smysl. Zda to dává nějaký smysl, snažit se o jakousi počítačovou Čučche.
Určitě dokázala, USA, Taiwan, Korea nebo Japonsko. Otázka je v komerční oblasti, takový výrobek by byl z důvodu ceny neprodejný. Globální ekonomika využívá totiž principu komparativních výhod ekonomik, to je několik set let starý princip, na kterém je založen mezinárodní obchod a spolupráce...Jinak řečeno, dělat takové závěry se moc neliší od psaní těch hloupých titulků :-/
heeej ty akumulatory... to jsou zasobniky ropy?
jadrové články 😉
To jsou standardní články 18650, které se běžně používaly (a někdy i dnes používají) ve výměnných bateriích do notebooků. U moderních tenkých už to samozřejmě nejde.Možná jsi chtěl ukázat, jak jsi vtipný, ale na technickém webu ses akorát ztrapnil.
to je super... ty pamatujes jeste hitlera ne? dobrej borec
Možná narážel na jejich barvu, protože ta hnědá vypadá vážně docela odporně, a nebo na množství.Jste na technickém webu, takže vám určitě nemusím psát, že notebooky mívaly od čtyř článků do osmi (tady je jich deset) a jejich barva bývá růžová nebo modrá (tady odporně hnědá).I mně to na první pohled trklo, co to je, a vybavily se mi staré svitkové kondenzátory, ty mívaly podobnou barvu, a ještě byly leckdy zamaštěné a lepkavé.
Není to hnědá, ale tmavě červená a tuto barvu používá pro své články firma Sony. Jsou celkem kvalitní, téměř na úrovni Panasoniců. A původní komentář byl samozřejmě vtip, vypadá to prostě trošku jako nálože TNT 😀 I když jeden takový TNT článek navíc by mohl sloužit jako autodestrukce, třeba při krádeži 😀
Tak to by byla super funkce. S tou by se zákazníci o jejich notebooky poprali, ostatní parametry by byly podřadné. Už by tě neměl kdo tahat po soudech, že jsi zveřejnil video zloděje svého notebooku. 🙂
Podla farby vyzeraju na LG HG2, co su velmi kvalitne 3000mAh Li-ion clanky. To ze ich je az nestandardnych 10 je len dobre, 30 000 mAh moze zabezpecit velmi slusnu vydrz. Tieto korejske akumulatory su jednou z mala pozitivnych veci co ten notebook ma (ani sa necudujem, Korejci toho na rozdiel od Rusov vedia vyrobit hodne a v spickovej kvalite).Pouzitie standardnych a najrozsirenejsich clankov (18650) je len plus, ktore povazujem za plus aj ked su pouzite v akejkolvek inej elektronike vratane notebookov. 18650 v oblasti akumulatorov je v podstate to iste co USB-C v oblasti konektorov (univerzalny, najrozsirenejsi, de-facto standard...).
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 3. 2022 14:55
použití standardních 18650 článků je za mě naopak velká výhoda toho notebooku, protože to pujde snadno zrepasovat až odejde baterka
Spousta notebooku mela a ma porad standardni clanky.Snadno zrepasovat nejdou kvuli elektronice te baterie, ktera v sobe ma pamet, a takovy repas neumozni. Pochybuji, ze by si tam Rusove neco takoveho dali, ale kdyz to pouziva Dell, HP, Asus, a i skoro vsichni ostatni, tak proc asi ne.
Slůvko snadno je namístě, samozřejmě se to zrepasovat dá a dá se pak v biosu resetovat stav baterie. Akorát je ale potřeba zajistit napájení během výměny, jinak většinou umře, patrně na vymazání RAM... U jednodušších baterií třeba u tabletů nebo mobilů ani to potřeba není B-]
Nezazil jsem notebook, ktery by umrel na chybejici baterii. Urcite ne kvuli systemove RAM, to je blbost.Reset v BIOSu jsem taky nikdy nevidel. Snadno to nejde proto, z neni mozne vymenit jen clanky, ale casto s tim musi jit i ta elektronika. Nektere se mozna resetovat daji, u vetsiny (muj tip) ten postup neni, nebo neni znamy.
Vůbec nevíte o čem mluvím, ne o notebooku ale o čipu baterie, bez kterého ty nové nebo vyměněné články k notebooku už nepřipojíte.Reset se provádí v Biosu tuším se to jmenuje překalibrace nebo formátování baterie všude je to označené trošku jinak. Nové notebooky to mají ale jen v servisním menu, pokud vůbec. B-]
On Eric není nejbystřejší a v jiném odvětví, natož v technickém směru.
Rusko je naozaj krajina , kde zajtra znamená včera. Ten NB mali predávať za 100000 rubľov /cca900€ , a dnes je to úž nie 100000 , ale 270000 rubľov ! Ke´d ho začnú predávať bude to milion rubľov , alebo aj viac ? A my sa sťažujeme na infláciu ?
Ten notebook bude nakonec na příděl (talonnaja sistema), protože rubly by na to nestačily... Ostatně jako ostatní zboží, Rusko vždycky jelo na přídělový systém, protože po většinu času, minimálně od 20.století bylo ve svrabu :-/A za carů se používal hlavně výměnný obchod.
Obávám se, že celý konflikt se přesouvá do světa hardwaru, softwaru a online prostoru. Ruský úřad Roskomnadzor ruší blokování Rustrackeru, asi největšího ruského torrentu. Lidé by si mohli stáhnout to, co potřebují a teď v rusku i legálně. Ale Rustracker uvedl, že "V současné situaci nepodporujeme žádné kroky ruských úřadů. Proto bude uživatelům z Ruska zablokován přístup, i když Roskomnadzor odstraní web ze seznamu zakázaných webů." Problém je, že ruské úřady kvůli kontrole šíření informací stále víc blokují VPN a chybí pořád ty státem prověřené (blukující/obcházející jen to, co blokovat mají). Rustracker rozhodně není přítel západního liberalizmu. O politice je tam zakázáno mluvit, občas něco prosákne, a admini mají jako avatary srpy a kladiva. Ale asi se staví proti establishmentu ze zásady. V každém případě nechtějí normální přístup (bez VPN) z Ruska, což časem stejně může být problém.
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 3. 2022 12:23
co to je Rustracker?TVL, ked o niecom pises tak si aspon zisti ako sa to vola
Maně se nabízí otázka, jak to všechno je ve skutečnosti, co je nařízeno a co se dělá tak nějak přirozené ve smyslu jednak autocenzury a nebo naopak odporu proti autoritě. Nejlepší je letité vytváření dojmů na téma "co všechno se tam nesmí" a pak se pohoršovat nad tím, že třeba pan Navalnyj něco v novinách plkal a od věrchušky za to pochvalné mručení nesklidil. Tak mají tam vše zakázané a nebo se to především říká, že mají? Je to jiné a odlišné od Zemí bruselských, kde sice můžete vše, ale jen v mezích pružných výkladů vágně položených kodifikací? Tyto základní nejasnosti samozřejmě mají daleké přesahy mimo rámec IT, proto je zmiňuji. Soukromě se domnívám, že požitky jako teoretická možnost cestovat kamkoliv, vcelku plné břicho a lékař na zavolání nejsou schopny verifikovat naše pravdy a postulovat západní styl konzumu jako jediný správný model bytí. Bezobsažné plkání o demokracii a když dojde na naplnění nějakého "Acta, non verba", tak zhusta vidíme ne čin s racionální argumentaci v názorovém střetu, ale mnohem pohodlnější legislativní regulaci názorového prostředí tak, aby nikoho už ani nenapadlo podobné názory či pochybnosti navenek ventilovat.
Téda, väčsiu slovnú sračku som ešte nečítal, to píšete sám, alebo na to máte neurónku?
Za to z vašich argumentů inteligence vysloveně čiší. Proč máte vůbec potřebu reagovat?
Sorry, že slovné sračky nazývam pravým menom, budem ich nazývať intelektovo insuficientné ridikúlne verbálne konštelácie.
Kdyz nemate co rict, staci mlcet.
Aspoň, že máte sebareflexiu, už len dodržiavať.
Tak tos pochopil špatně, bruselouši. 😀
Ja už pár horších hej, ale ich pisatelia asi fičali na pervitíne alebo podobných mňamkách...
Méně politiky, jste přeci IT webzine. 😉Notebook je hrozný, prototyp. Uvidíme co finální verze.
Naopak. Tady ta politika byla důležitá pro vysvětlení kontextu, proč takový notebook vlatně vzniká a že stejně není tak úplný ruský.
finalna verzia ma niest nazov Ultrabook a za nim XXXL
Právě, viděl jsem to video, ze kterého autor čerpá. A ten blogger neustále říká že je to pouze prototyp, a v seriové výrobé bude úplné jiný, speciálně pro takovéhle lidi... Ale autor článku vidí jen to co chce.
To nedaj... v seriové výrobě, pokud ji vůbec spustí, bude jen o malinko lepší, ale prostě vzhledem k stavu ruské ekonomiky nemají šanci, pokud to budou vyrábět z domácích zdrojů, vyrobit cokoli lepšího. Prostě ne B-]Koupit čínský notebook a dát tam pár ruských komponent a nálepku, to je samozřejmě něco jiného. Ale o to tady teď nejde...
nemaji sanci, je to chuda zeme, co nic neumi a vzdy byla.
Ty jsi ale bambula a ke vsemu jeste hloupej. Ja jsem v CSFR u tech zbrani "chude zeme" slouzil v Rapoticich u Brna , jedno z mist kde byla raketova zakladna a svete div se tyto rakety s dosahem 250 km a vyskovym dostupem 40 km. Raketa po navedeni na cil se v blizkosti ciloveho obejktu odpali hlavici a vytvori mrak fragmentu z ochuzeneho uranu (kvuli merne hmotnosti), z leticiho cile po zniceni dopadaji casti ne vetsi nez 40 cm. Jedine omezeni je ze cil nesmi letet rychleji nez cca 3000 km/h
A jak to souvisí s osobními počítači 😀 Chápu, máš toho moc, ona se do toho vlezla nějaká diskuze o těch jejich Kinžálech a všechno jsi tak nějak zpatlal dohromady. Patlala patlala paprťála bum ! 😁 😀
Dalsi idiot bez elementarnich znalosti.
nahodou, to vypada ze v cene notebooku su aj sulky s TNT. tvl 5,5 cm vyska, to uz i zlate stranky su tensie 😃DD
" přesně tak hrozný, jak si představujete"Škoda, že jste předem neuveřejnili anketu na téma "Jak si představujete ruský notebook a o kolik let má opožděné technologie." Potom by ten nadpis nebylo možné označovat za click-bait.
Já si ty doby pamatuju, nakonec u nás to bylo jen o málo lepší.Dostiženija sovětskoj nauki i těchniki (no, dnes ruskoj), buď je to hrůza, výjimečně se povede prototyp (z importovaných komponent) nebo je to jako ruský traktor ANT 4135F - což je traktor sestavený z koupené stavebnice Zetor Forterra 135 - tedy klasická Potěmkinova vesnice.
Ja som si predstavoval veľkú krabicu, kde dve bábušky na sčote riešia matematické operácie. To, že ide o ceľkom bežný aj keď neforemný počítač ma milo prekvapilo.
Fanoušci sci-fi literatury jistě znají čínského spisovatele Liou Cch'-sin a jeho skvělou historickou/sci-fi trilogii (začíná v minulosti a jde až do velmi vzdálené budoucnosti) Problém tří těles.V ní je moment, kdy se jeden člověk snaží vytvořit počítač bez technologií a tak vytvoří "tranzistory" a všechny komponenty z milionů vojáků na obrovském prostranství, kteří signalizují pomocí zvedání vlaječek a ti, kteří jsou "pevný disk" si zapisují na papír. LOLTakže Rusko má inspiraci jak se může pokusit problém s nedostupností počítačů vyřešit!Mimochodem "ve světě tří těles" ten "lidský počítač" nakonec krachl na zdrojích a daná civilizace byla zničena.
ruska milionova armada se zasekla na maximalne ctvrt milionu a ten pochcipa hladem na Ukrajine. Jeste muzou zkusit klastrovat scoty
Však už existuje i CPU vytvořené v Minecraftu. https://youtu.be/FDiapbD0Xfg
tak zjevně je to celej počítač když to má i displej. To je masakr. Před lety jsem podobnou mapu s jednodušším počítačem procházel, tohle vypadá na jeho verzi 2.0.. 🙂
Tak elektroniku můžete vyrobit z různých věcí, třeba na vodu nebo si tam posílat kuličky. Problém je, že to bude tak pomalé, že to je prakticky k ničemu. Až vynález tranzistor umožnil takový nárůst rychlosti. Elektronky byly pomalé, poruchové a měly velkou spotřebu.
Ano, ale můžete rychlost nahradit paralelizací, pokud vymyslíte systém, který to bude umožňovat... To znamená obdoba "Nas mnógo" ve výpočetní oblasti. Když budete mít miliardu rychlých sčotů, jediný problém je v signalizaci, resp. sběrnici, která ty jednotlivce propojí... B-]
Viz třeba projekty seti@home a podobné...
To je ale něco jiného, tam fungují stroje nezávisle na sobě a počítají nějaké dílčí úlohy. Už myšlenka postavit superpočítač třeba z 386 by asi nebyla reálná, natož to stavět z něčeho mechanického. CPU dneska jedou řádově na GHz a stejně si na některé věci člověk počká. Nahradit to třeba miliardou lidí (nebo jednoduchým mechanickým zařízením) co zvládne jednu operaci za sekundu, by nepomohlo.A u paralelizace je ještě problém, že řada věcí tak ani efektivně dělit nejde. Nebo je kolem taková režie, že se to stejně nevyplatí.
No šlo by to zparalelizovat třeba přes mobilní sítě... 5G je k něčemu takovému stavěná a tyhle technologie už Rusáci mají od Číny...
Ale pořád potřebujete nějaké balíky dat, co zvládnete rozumně rychle zpracovávat nějakou dobu a pak dát výsledky dohromady. Přičemž doba zpracování je řádově delší než doba potřebná na komunikaci a to rozdělování práce a spojování výsledků. Takže třeba nahradit grafickou kartu milionem počítačů s 386 procesorem k cíli nepovede (i když by ten výkon ve FLOPS třeba papírově stačil), tam potřebujete dostávat výsledky hodně rychle (třeba 60x za sec) a při tom množství strojů to uvaří už ta samotná komunikace, rozdělování práce a spojování výsledků dohromady.
Ale vy NE-řešíte real-time zobrazování, ale státní nebo vědecké úlohy 😉 To jsou úplně jiné věci. Třeba tento notebook by na hry mohl používat jen masochista, i když nepochybuju, že např. emulaci Amigy, Nintendo nebo starého PC pro tehdejší hry by to jistě v pohodě zvládlo B-]
Názor byl 2× upraven, naposled 18. 3. 2022 18:29
No já reagoval na ten lidský počítač nebo mechanické řešení. Tím dnešní elektroniku nenahradíte.Řešit vědecké úlohy na slabším stroji by do určité míry šly, ale taky žádná sláva. I ten dnešní základní software jako je prohlížeč webu je nenažraný a vezme si stovky MB paměti, počítač s méně jak 4GB je už prakticky nepoužitelný. Před 20 lety měl tak 128/256MB.
Znovu opakuji, porovnáváte neporovnatelné... prohlížeč má pro každý tab vyhrazeny samostatné pamětové a další zdroje... na nějakou numerickou úlohu nepotřebujete dvacet tabů, ta může běžet v několika vláknech se sdílenou pamětí... nepotřebujete přepínat namespacy, ukládat stavy a podobné věci, které všechny mají režii... Navíc třeba tento stroj má jestli jsem to dobře přečet 16GB paměti, určitě to budou čínské moduly, s pamětí bude ten nejmenší problém. B-]
To by mě zajímala latence takovýho systému, prohnal bych to přes aidu, hádam že 50ms to asi nebude. 😀
Řekl bych, že takové Raspberry Pi řady 4 s 8GB RAM (například ten krásný model klávesnice-počítač) bude o dost použitelnější, ideálně když si k němu pořídíte malý monitor, třeba s USB napájením. A to všechno se spotřebou 3W, což uživíte v pohodě i silnější powerbankou 🙂 Pravda, není to moc na současné hry, ale to vlastně ani tento ruský pokus.
Měl jste možnost ho vyzkoušet? Jen se ptám.
Zatím ne, protože mám už normální 4ku, lehce přetaktovanou a zvládá vše co potřebuju + BT klávesnici s touchpadem a malý monitor, a tak mi to vyhovuje 🙂Ale kdybych byl začátečník, tak se nerozmýšlím.
nemá smysl se snažit o clickait titulky. Rusko nevyrábí nic konkurenceschopnýho... počítače, operační systémy, mobilní telefony, telekomunikace, auta, motorky, dopravní letadla a dokonce ani ty rakety neumí vyrobit bez toho aby do nich nepoužilo prohnilý a odporný západní (nebo východní) čipy a procesory.Licencovat a zadat výrobu ARM čipů na Taiwanu nebo v Číně opravdu není vlastní vývoj a výroba.
Na druhou stranu, ani samotný západ dnes již bohužel až na výjimky nevyrábí nic konkurenceschopného bez Číny/Tchaj-wanu.
Přesně, před pár lety byla při vývoji americké vojenské techniky razena strategie komercionalizace, tedy používání co nejběžnějších komponentů, místo drahých specializovaných. Takže spousta vojenské techniky závisí na Ttaiwanu a Číně.
Ale to neznamená, že by to nedokázali vyrobit z čistě amerických případně evropských dílů... Dělba práce a konkurence na mezinárodní úrovni je naopak prospěšná, pokud se dodržují elementární pravidla. U Číny je to diskutabilní, o Rusku nemá smysl diskutovat. Korea, Taiwan, Malajsie nebo Japonsko jsou ale úplně stabilní demokracie už od 2.SV. To se o Číně a Rusku říct nikdy nedalo... B-]
Nedokázali. To, že tu nejsou třeba továrny s tak jemnou litografií je ten nejmenší problém. A i ten by se řešil x let. Hlavně nejsou lidi, kteří by měli zkušenosti něco takového vymyslet a realizovat. A to už je problém možná na generace. Stejně jako to trvalo generace Taiwanu.
Ale ale ale... na 20nm procesu to může vyrábět Intel nebo Global Foundry kdekoli po světě... a litografii vyrábí nizozemský ASML... To že to dělají na Taiwanu, je dané asijskou pracovitostí a precizností kdy využívají úspor z rozsahu, ale není to nic daného. Problém na generace by to byl, kdyby si to měl vyrábět každý stát jen PRO SEBE sám v polomasovém měřítku, kdy úspory z rozsahu jsou vzhledem k vstupním nákladům malé, tak jak o tom teď bláhově sní Rusko 😉
ale prosimte
Neni to pravda... litografie je západní knowhow. Celé knowhow je vlastně západní.Ano, byl by tu mnohaletý výpadek špičkových čipů, ale ode dneška třeba za 10 let by mohla být celá výroba v EU/USA a pokračovat ve vývoji stejně rychle, jako se vyvíjela do dneška.Naproti tomu v asii by sice aktuálně výpadek špičkových čipů nebyl, ale za deset let by neměli zřejmě funkční ani to, co mají dneska... natož nějaký vývoj dopředu.
Si jako vážně myslíš, že by Čína nedokázala zkopírovat litografii během pár let?
JJ, ty nejvíc hitech věci na výrobu čipů jsou vesměs z Evropy. Ale ve výsledku je to asi jedno, Evropa by zase ani tohle nevyrobila bez surovin a čipů.. Je to prostě takový smotanec, kde je úplná soběstačnost v podstatě nereálná (byla by tak drahá, že by byla nekokurenceschopná).To co se řeší teď není čistě sobestačnost, ale spíš zastupitelnost.
A co přesně chybí? Min. 14, ale spíš i 10nm je jak hojně v USA, tak v EU.Jediné, co mě napadá je pouzdření a testování (což ale není tak technologický náročné) a možná displaye. Jinak vše na západě je. Akorát cena bude vyšší. Ale ne zase tak dramaticky, 2x, 3x, tzn. na cenové úrovni začátku století. To není žádná tragédie.Většina designu čipů se dělá na západě, asiaté si většinou jen kupují IP a pečou to dohromady. Chcete slušný počítač vyrobený v ČR pouze že západních součástek? Žádný problém, stačí mi objednávka. Umíme to.
Pisete to, jako by to bylo neco, co by Rusko od ostatnich odlisovalo.Ale nevsiml jsem si, ze bychom tu na tom byli lepe. Jedna z manter ruske propagandy je, ze se zapad globalizaci prepiskl. A s tim se da i vcelku souhlasit. Protoze my bychom v situaci, ve ktere je Rusko, neresili jen chybejici technologie, ale nemeli bychom ani spoustu potravin.
My se na rozdíl od Ruska nehodláme izolovat, nebo vojensky napadat svoje sousedy, aby nás izolovali ostatní.
Na druhou stranu by bylo pro nás nejlepší vyhlásit Německu válku kapitulovat a stát se spolkovou zemí. Měli bychom se lépe než jako kolonie
Pojďme z EU udělat federaci. Stejně jiná cesta není. Je tam sice spousta problémů, ale když se nás dost zapojí, půjdou odladit.
Jednu federáciu si pamätám, nebolo to moc dobré riešenie.
Třeba USA?
Velka Britanie, Francie, Spanielsko, Cina a nebo Rusko.
A to do toho tahate proc?Musite do vseho natahat rozdily mezi Ruskem a CR? Co kdybyste si tu svoji valku sel bojovat nekam, kde to ma smysl?
Zalez tupý kremlobote...
Tomu rikam vyraz zoufalstvi, za vsechno muze Rusko, a kdo tvrdi neco jineho, tak je Ruskem zaplaceny. Ver a vira tva te ochrani.
Tak pokud to delas zadarmo, tak jsi jeste vetsi de8il, nez se zdalo. A to je co rict...
Je to o tom mit nadhled a brat veci v sirokem kontextu. Pak se clovek nepotrebuje vulgarne vyjadrovat k nejakemu diskutujicimu, a pokud ho neco trapi, ma moznost celit tomu tvari v tvar, a ne nejakym falesnym cilum.Verte mi, ze at uz vas tizi cokoli, nejspis za to nemuzu, a i pokud jo, nadavanim to nevyresite. Ta chvilkova uleva je vs chno, co za to dostanete.Kde jste nechal zdravy rozum, to nevim. Ale pokud by mi nekdo mohl platit za to, ze se snazim dostavat na vsechny strany vsechny informace, aby si nazor mohl vytvorit kazdy sam, tak mi prosim dejte kontakt. Penize s vzdycky hodi.
U nás sa tomu hovorí "Na hrubé vrece, hrubá záplata." S kremlobotmi sa nedá jednať slušne, ani nacisti neboli porazení tak, že by sa s nimi jednalo v rukavičkách. Kremloboti môžu mať desať titulov pred menom, desať za menom, vyjadrovať sa učenými floskulami, vždy to budú len putinovské hovná.
"nevsiml jsem si, ze bychom tu na tom byli lepe" tak uz jenom to, ze se muzete svodobne vyjadrit tady na diskuzi je samo o sobe faktem, ze se mame lepe.pokud chceme dlouhodobe prezit na nasi Zemi, tak musime tahnout vsichni za jeden provaz, takze globalizace musi byt. Pro srovnani v lokalnim meritku: v Praze se nepestuje psenice a preci tam maji chleba.no ale Rusko se odlisuje od zbytku sveta. Uz jenom tim, ze my nepotrebujeme mit vlastni notebooky, protoze si proste koupime ty co jsou. A pokud my nevyhlasime valku americe, nebo amerika nam tak se na tohle muzeme vzdycky spolehnout.
Jiste, ze se Rusko odlisuje. Ale v tom, na co jsem reagoval, ani moc ne S tim svobodnym vyjadrovanim bych trochu brzdil. V Rusku i v CR plati, ze kdyz rekneme neco, co se nelibi vlade, muzete za to jit sedet. Rozdily jsou 3: Co se ted zrovna vlade nelibi, jak dlouho budete sedet, a jak fesacky kriminal to bude. Jinak mi to prijde ekvivalentni.Muzete si uplne stejne jako v Rusku vsimnout magoru na obou stranach, kteri znemoznuji rozvijeni diskuze. Totez zde. Opet ekvivalentni.Co jsem zacal cist ruske zpravy, tak jsem hodne prekvapen, jaky pohled na svet prezentuji media nam a Rusum. Ale stejne jako nas pohled u nich, i jejich pohled u nas je zakazan.Pak si otevru coverovy znaky totality a zjistim, ze nam jich moc do Ruska uz nechybi. Pokud to bude totalita, bude hezci nez ta ruska. Ale porad totalita, a pomalu se k ni blizi.
Jasně, půjdete si sednout, jenže ten rozdíl je za co. Tady to máte 3 roky za schvalování války. V Rusku, máte 15 let za to, když budete tvrdit, že to je válka, nedej bože, když ještě řekněte, že se ruským vojskům nedaří.
V obou pripadech je to za to, ze rikate, co se vlade nelibi.To, co popisujete, je vas pohled na to, co je spravne, ze se vlade nelibi, a co se ji nelibi spatne. Ale o tom to vubec neni. Podstata je v tom prvnim odstavci, a to plati pro obe strany. A nevim jak vam, ale mne to v poradku neprijde spravne ani v jednom pripade.
Takže Ty nevidíš rozdiel medzi kriminálom za schvaľovanie vojny a za pravdu (napr. že je vojna zlá)? Alebo medzi kriminálom za schvaľovanie vojny vs. slobodou za to isté. Tu nejde o to čo sa vláde nepáči, ale o morálku. Vojna morálna nie je. Podľa Teba je vždy zlé ak sa za niečo zatvára a je jedno za čo, však? „mne to v poradku neprijde spravne ani v jednom pripade.” = takže zákon by nemal omedzovať nikoho? Ty si ozaj kremlobot. Keď Rusko urobí niečo zlé, odsúdiš u nás aj morálny zákon len aby si odviedol pozornosť.
To je paranoia, že to nejlepší, co vás napadne, je nazvat mě kremlobotem? Pak se mnou neztrácejte čas.Vyčítáme Rusku věci, se kterými máme sami problém. Všimněte si vlastní zaujatosti.Válka může být morální. Pokud je to obrana, pak ano. Rusko svým lidem mimochodem tvrdí, že se brání. Co není morální, je stát, a to z jeho definice. Morálkou bych se moc neoháněl.
Presne ja to hovorim dlho. Az na to ze na slovensku hrozi DOZIVOTIE za nazor sme to dopadli s tou "demokraciou" co je vlastne totalita ako z ucebnice. V podstate sme na tom horsie nez ti rusi s demokraciou. Pekne napisane.https://cyril.blog.pravda.sk/2022/02/27/za-co-to-vlast...
Nie je podľa Teba rozdiel medzi agresorom a tým, ktorý sa bráni? RF sa snaží UA obsadiť, nejde o bránenie sa. Preto by mal byť rozdiel medzi súhlasom s napadnutím a bránením sa. O tom čo sa deje v Luhansku naše média neinformovali? Toto ozaj neviem, tak sa iba pýtam.
To je tak ked nase media informuju o tisicoch mrtvych ktorych zabili ukrajinci v Donbase a luhansku. PReco o tom neinformuju? No lebo by vykrelili naseho "priatela" v zlom svetle. Preco neinformuju o fasistoch na ukrajine ktori sa tak rozmohli? Zase z toho isteho dovodu. Takze samozrejme ze rusi vyzeraju ti zli a ukrajinci ti dobri. Az na to ze ukrajinci maju na svedomi tisice mrtvych v tych republikach.
Detaily neviem, ale keby sa Rusi do Donbasu nemiešali, tak neviem či by tam Ukrajinci robili to, čo robili. Som proti násiliu, ale to o čom píšeš Ty mi pripadá ako ozaj bránenie (aj keď s nám aj tak nesúhlasím). O vojne v Donbase predsa nejaké správy boli. A tak či tak, ak už Rusom vadilo čo sa tam deje, mali riešiť Donbas a nie celú UA. A ideálne nie vojensky.
Ano spravy boli ibaze nie o mrtvych donbasanoch. A tiez si myslism ze mal putin riesit iba donbass. Lenze potom tu zase boli vyhlasenia ukrajiny ako chce do NATO a to samozrejme rusko nemoze dopustit. Nakolko NATO ho otvrene aj pred vojnou nazyvalo nepriatelom. A ponizovali rusov kde mohli. Napr. Sankciami za Nord sream 2 a dalsie veci. Uplatnneie kolektivnej viny na sportovcov. Atd, atd. Ale je to jedna podstatna otazka. PRECO usa mozu vies vojny vo svete a rusko nie? Usa zabili len v iraqu 700k ludi. To je skoro 3/4 miliona. V afganistane 400k. Preco nikto netresta usa? Cize usa mozu robit chranit si svoje zaujmy a rusko nie? Preco. Neznasam dvojake metre.
Rusko nechce suseda, ktorý je v NATO? Ak ho anektuje, nebude mať to isté? USA aspoň nevedie vojny, aby si zväčšil územie a keď sa ukázalo, že jadrové zbrane Irak či ktorý štát to bol, nemá, nikoho za pravdu (že sa USA pomýlilo) nezatvára ako to robí Rusko. USA nie je bez viny, ale aspoň, že neprenasledujú ľudí za poukazovanie na jeho chyby.
Vojnu začína agresor, nie ten, ktorý sa bráni. UA nezabrala žiadne územie RF, aby sa Rusko muselo brániť ani nenasmerovala pár km od hraníc delá na RF. Alebo podľa Teba sa RF vojnou bráni?Kremlobot si podľa mňa preto, lebo odsudzuješ u nás zákon postihujúci súhlasiacich s vojnou, len aby si benusel nepriznať, že Rusko urobilo niečo zlé. Vyjadruješ sa akoby si s Kremľom súhlasil.„Rusko tvrdí....” - neznamená, že je to pravda. Napadnutie UA, lebo UA chcela napadnúť RF, a/alebo preto, lebo tam majú nacistov, prípadne že dochádza ku genocíde v Donbase je total scestné. Hádam tomu neveríš.
Haha. Ste na smiech.
Lebo neverím Kremľu?
Jeste jednou. Je rozdil mezi utocnym a obrannym nasilim. A Rusko v tomto pripade tvrdi, ze se brani.Cetl jste vubec neco z Ruske strany?My samozrejme jasne vidime ruskou agresi. Ale valka muze byt i obranna, a to je to, cim to Putin zduvodnuje.
Pred čím sa Rusko bráni?? Putin predsa klame, veď pravdu nepovedal ani vojakom, ktorých tam poslal a vojnu nazýva len špeciálnou vojenskou operáciou, lebo to znie lepšie. Videl som čosi v Russia 24 a to, čo povedal Putin na štadióne ukázali aj naše médiá.
To je tak ked nase media informuju o tisicoch mrtvych ktorych zabili ukrajinci v Donbase a luhansku. PReco o tom neinformuju? No lebo by vykrelili naseho "priatela" v zlom svetle. Preco neiformuju o fasistoch na ukrajine ktori sa tak rozmohli? Zase z toho isteho dovodu. Takze samozrejme ze rusi vyzeraju ti zli a ukrajinci ti dobri. Az na to ze ukrajinci maju na svedomi tisice mrtvych v tych republikach.
Mozno je to preto ze je to vsetko loz.
https://youtu.be/wIj_mc0rxes
Takze podla teba tie tisice mrtvych v donbase su rozpravka? Vidis co robi zapadna propagna? Totálne ti vymyla mozog. Ibaze ja mam kolegynu z donbasu a tak spravy z prvej ruky. Ona nema preco klamat.Okrem toho ked budes odsudzovat agresie usa potom sa mozeme bavit o tom kto je tu vacsi grazel ci rusko alebo usa.A k tomu zakonu. Je nemysliteľné aby si za nazor nech je akykolvek dostal dozivotie. To nebolo ani za najtvrdšieho socializmu co ty si nezazil. A preto chvalis tuto diktaturu prezlecenu za akoze "demokraciu". A dalej nemysliteľné blokovat weby ktoré maju iny nazor nez je oficialna propaganda. To je jeden z velmi významných znakov DIKTATURY. V ktorej sme dnes az po usi.
Skrátka Západ klame, Rusko hovorí len pravdu a nič nezatajuje. Síce nie je dovolené povedať pravdu o tom, že v UA je vojna, ale aj tak Rusko hovorí pravdu, však? https://www.youtube.com/watch
Tohe je argumentace ve stylu "když se mnou nesouhlasíš ve všem do posledního písmene, jsi tedy můj nepřítel."
vojnu začína agresor, tak USA by mala byť odstavena,zo života ,odstrihnutá za posledných 30 rokov už aspon 5x
Absolutne.!!
my v te situaci ale nejsme a ani teoreticky se s tim nepocita. jinak je to samozrejme blbost
A neco, co bychom vsichni nevedeli? Nejaky prinos k diskuzi? Argument?Nic moc teda.
Ano, Rusko sa od ostatnych odlisuje hlavne tym, ze odtial nikdy nic poriadne nefungovalo 😀 A to si nerobim srandu na zaklad dojmov, ja som tu eru s nimi zazil, nikdy viac, fujtajbl, eeee
Ake potraviny si v EU sami nevyrabame? Jedine co ma napada su caj, kava, kakao, a mozno niektore exoticke ryby a plody mora. Nic zivotne dolezite, nehladovali by sme. Len by boli niektori ludia bez rannej kavy nervoznejsi, ale aj ti by si zvykli.
Vyrábíme hnojiva. A s růstem cen energií prudce zdražila i ta. Už před válkou na Ukrajině se v Německu řešil "plán na spravedlivé přerozdělování hnojiv". Pokud budou špatně dostupná hnojiva, tak s potravinami bude zle i bez toho, aby byla válka na Ukrajině.Jasně, všechno bude nadále dostupné, ale hůř, tedy za vyšší cenu.
No jo, ale nad tím neplač tady. Tady za to nikdo nemůže. Své stížnosti adresuj Putinovi, protože on je příčinou těch problémů.
Putin určitě není příčinou toho, že hnojiva zdražila už předtím.Putinovi mohu poděkovat za leccos, ale svojí blbost na něj svádět nemůžu.
To je otázka času. Mají vše potřebné na vlastním území. Zatím nemuseli. Teď budou muset zapracovat na samostatnosti. Předpoklady k tomu mají. Držme jim palce!
Jaké předpoklady? 😄 Měli na to desítky let během studené války, a co tam vzniklo? Na Ukrajině největší dopravní letadlo na světě, jediný exemplář, který teď Rusové zničili. Po rozpadu sovětského svazu a pádu železné opony, byl západní svět jako zjevení...
Tak hlavně, že Tescoma prodává české nádobí, alzapower jsou český nabíječky a škodovka dává do aut české čipy a komponenty. 😃
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 3. 2022 17:19
Licence nikoho netlačí, v nejhorším případě se prostě technologie ukradne. Ve válce se na nějaké průmyslové právo nehledí.
Ale na čo ti to bude , keď to nevyrobíš ?
poprosi nepritele o desetiletou pauzu, nez se k tomu dokope
To byla zjevně narážka na odstavec o Číně. A ta to vyrobí.
Za USD
Možná za juany, kterými budou Rusko skupovat...
Za juany si koupí Rosněft a Gazprom. Za procesory budou chtít USD.
Továrna na výrobu čipů není žádná levná sranda. A ani se nedá postavit za pár měsíců. V době COVIDových opatření Čína vyhrožovala vojenským zásahem Tchaj-wanu, protože ten se na pár týdnů uzavřel a nedodával čipy.
A stavba FABky je závislá na tom, co může dodat jen EU....
V tom je docela naděje.Na druhou stranu nepochybuji, že Čína už hezkých pár let dělá, co může, aby ty stroje uměla vyrobit taky. Bude určitě hodně pozadu, ale nevím, jestli to něčemu zásadně vadí, že se zastaví třeba na výrobě těhle procesorů. Protože i s tím se dá žít a "hrát Fortnite" (ten je zrovna asi náročnější, ale to Čína vyřeší novou ekvivalentní méně náročnou hrou, která bude povolena o 2 hodiny denně víc než Fortnite, a má vyřešeno). Servery se vyřeší hrubou silou. A taky je možné, že Rusko prostě bude krást licence, protože proč ne, když je v izolaci, a s Čínou to nějak zkoulejí. Válku jim kvůli intelektuálnímu vlastnictví nikdo nevyhlásí.
Jenže Čína na Rusko zvysoka s*** Jediný důvod, proč s ním jedná, jsou suroviny a má ho jako určitou páku a protiváhu na USA (podobně jako Severní Koreu)... A určitě by si ráda i uloupla kus ruského území o který se v Mandžusku vedou dávné spory. B-]
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.