Rumunsko je prý internetovou velmocí zítřka

Diskuze čtenářů k článku

Jarda.abc  |  06. 10. 2009 07:19  |  Microsoft Windows XP IE 6.0

Situace v ČR, ze země snů:
50% WiiFi - rychlost cca 3 mbity
30% ADSL - rychlost cca 4 mbity
20% kabelovku a optiku - Z www.rychlost.cz jsem si vypsal všechny zde uvedené kabelovky (asi 15) a podíval jsem se u nich na ceníky. Moje kabelovka se 2mbity s cenou do 500Kč je mezi kabelovkama zcela v průměru.
Takže situaci u nás zachraňuje UPC.
Nejhorší je, že rozšiřování optiky jde u nás neskutečně púomalu, takže tento stav je téměř neměnný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Crazy Ivan  |  06. 10. 2009 07:34  |  Microsoft Windows 7 Firefox 3.5.3

Mam v byte vlakno.
Platim 480Kc vc. DPH.
Rychlost mam garantovanu 30/10.
Vase kabelovka je cenove zcela mimo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda.abc  |  06. 10. 2009 08:00  |  Microsoft Windows XP IE 6.0

Upřesnění, moje kabelovka je Moravianet a provozuje se i na hranicích Brna - Šlapanice. Na Živě se ale pořád omýlá Netbox a UPC.
Jak říkám, prošel jsem si všechny kabelovky co jsou na www.rychlost.cz a tato kabelovka je mezi všemi udávanými (asi 15) naprosto v průměru.
Navíc nejčastější rychlost na www.rychlost.cz je od 2 - 4 mbitů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chupacabras  |  06. 10. 2009 08:43  |  Microsoft Windows XP Opera 9.80

Garantujem ti, že rýchlosť do internetu nemáš garantovanú. To by ťa stálo o rád vyššie. Máš tam agregáciu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Crazy Ivan  |  06. 10. 2009 08:55  |  Microsoft Windows 7 Firefox 3.5.3

Cituji smlouvu s ISP
Agregační poměr 1:1
Ne nemám agregaci.
kolem 4MB/s dostanu z mého připojení kdykoliv. 24/7 kdykoliv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda.abc  |  06. 10. 2009 09:11  |  Microsoft Windows XP IE 6.0

Gratuluji Ti k tomu, že patříš mezi 20% šťastlivců v této republice, kteří mají rychlost vyšší než u O2.
Ještě k ADSL. Pročítal jsem na německém serveru články o rychlosti ADSL . Bylo v něm napsano, že rychlost ADSL v SRN zdaleka nedosahuje inzerovaných hodnot 16mbitů a průměrná skutečná rychlost je 3,7mbitů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Niky  |  06. 10. 2009 09:17  |  Microsoft Windows Vista Firefox 3.5.3

"Agregační poměr 1:1"
Agregacni pomer 1:1 NEZNAMENA, ze mas tu rychlost garantovanou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chupacabras  |  06. 10. 2009 10:11  |  Microsoft Windows Server 2003 Opera 9.80

A ten agregačný pomer máš až do peeringového centra? Alebo iba po nejaký router providera?...
To je totižto ku*evský rozdiel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Crazy Ivan  |  06. 10. 2009 10:43  |  Microsoft Windows 7 Firefox 3.5.3

Az do centra
Ping do nixu ci seznamu o delce 1024 mam v prumeru za 8ms.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chupacabras  |  06. 10. 2009 10:47  |  Microsoft Windows Server 2003 Opera 9.80

ping do nixu NEHOVORÍ NIČ o tom, že aký máš agregačný pomer...
Ako si došiel na to, že máš až do nixu garantovanú rýchlosť, tj. agregácia 1:1?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Crazy Ivan  |  06. 10. 2009 07:34  |  Microsoft Windows 7 Firefox 3.5.3

Mam v byte vlakno.
Platim 480Kc vc. DPH.
Rychlost mam garantovanu 30/10.
Vase kabelovka je cenove zcela mimo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peslon  |  06. 10. 2009 07:58  |  Microsoft Windows 7 Firefox 3.5.3

kkkrrrrrrrrrrrreejzeeeh: ja tiez, cele moje telo je zlozene z vlaken... kolagenných... Mám ich na kilá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Niky  |  06. 10. 2009 08:06  |  Microsoft Windows 7 Firefox 3.5.3

Rychlost NEMAS garantovanou.
Prvne si precti, co to v tomto pripade znanema...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 10. 2009 07:56 | Microsoft Windows Vista IE 8.0

Jen bych chtěl upozornit na odkaz na stránku s měřením. V článku je odkaz na www.speedtest.net správně má být http://speedtest.net... . Vypadá to stejně , ale jen na první pohled. Stránka v článku odkazuje na přiživovač domény jak jim říkám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MXiQ  |  06. 10. 2009 08:20  |  Microsoft Windows Vista Firefox 3.5.3

Ve článku je odkaz na www.spedtest.net - nejen že má zbytečně www, ale chybí jedno e, takže odkaz nevede na měřák http://speedtest.net... , ale někam do ... tmavé díry.
Redakce, spravte si to, máte to pokažený

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
psychocowboy  |  06. 10. 2009 09:43  |  Microsoft Windows XP Chrome 3.0.195.25

9:40 a furt nic... kdy tam zacinaji pracovat? nemaji este volne misto?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NeoV  |  06. 10. 2009 16:03  |  Microsoft Windows XP Chrome 3.0.195.25

16:04 a furt nic... kam treba zaslat CV ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SittingBull  |  06. 10. 2009 08:12  |  Microsoft Windows XP Firefox 3.5.3

Bohužel, vypovídací schopnost těchto údajů je silně omezená stejně tak jako např. vypovídací schopnost údajů o průměrné mzdě v ČR na kterou cca 3/4 obyvatel nedosáhne.
Co se internetu týká , dosažitelnou rychlost zvedají univerzity nebo velká města, kde není problém 20Mb/sec za 700Kč/měs a ještě je možno si vybrat z několika konkurenčních nabídek, které stlačují cenu. Já na vesnici (ve kterých u nás bydlí těsná nadpoloviční většina obyvatel) mám WiFi pochybné kvality (512/128Mb/sec) za 370Kč/měs - bohužel utéct není kam, protože ADSL končí pár km za hranicemi většího města a poskytovatel WiFi je samozřejmě široko daleko pouze jeden a ten diktuje ceny (a kvalitu služby).
Takže podobné tabulky sice vypadají moc hezky (zvláště když v nich figurujeme nečekaně vysoko ), ale realita je někde úplně jinde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Niky  |  06. 10. 2009 09:18  |  Microsoft Windows Vista Firefox 3.5.3

Ja ve velkem meste mam 25 mbps za 490

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tycoon  |  06. 10. 2009 09:22  |  Microsoft Windows XP Opera 9.80

Já na malé vesnici 256/128 za 350, reálně to jezdí rychleji 2100/160. Na druhou stranu já nemusím platit šílené nájmy ve velkém městě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
terewo  |  08. 10. 2009 09:28  |  Microsoft Windows XP Opera 9.80

A ja mam v malem meste (40 000 obyvatel)
25Mbps za 490 bez agregace s garancí 1:10
viz ralsko.net

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fatman  |  06. 10. 2009 14:08  |  Microsoft Windows Server 2003 IE 6.0

Já na vesnici o 50 tis. obyvatelích jsem rád za Wi-Fi 4096/512 za 400 Kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Piiitr  |  06. 10. 2009 08:13  |  Microsoft Windows Vista IE 8.0

Tyhle statistiky ctu vzdycky s udivem... kde ty cisla berou..?.. CR a nadprumer?... Aha uz vim... vzdyt CR se sklada z Prahy, Brna a Ostravy... to bude ono...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SittingBull  |  06. 10. 2009 09:29  |  Microsoft Windows XP Firefox 3.5.3

Bohužel je to tak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tycoon  |  06. 10. 2009 09:20  |  Microsoft Windows XP Opera 9.80

Naproto nesmyslná data:
"Výzkumníci" získali data tak, že analyzovali data ze serveru Speedtest.net. Kolik procent uživatelů ho někdy použilo ? Já jsem o něm ani nesylšel.
Jednoznačně nepreprezentativní vzorek - běžný BFU takovou stránky nikdy nenavštíví, na takové chodí jen ti, co si chtějí vyzkoušet, jestli ta jejich optika jede opravdu slibovaných 50/10.
Moje situace: Doma wi-fi s garantovanou rychlostí 256/128 kbit, většinou to jede rychleji cca 2100/180. Na vyskokošloksých kolejích cca 30/10. Tam jsem to mockrát neměřil, protože tu rychlost stejně nevyužiju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda.abc  |  06. 10. 2009 09:39  |  Microsoft Windows XP IE 6.0

Když zprůměruješ Tvoji rychlost ve škole a doma, tak jseš těžkej nadprůměr a dokonce před Rumunskem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HumaBabula  |  06. 10. 2009 10:03  |  Microsoft Windows XP Firefox 3.5.3

Ale no tak přátelé, použiji příklad klasika. Snědl jsem celé kuře, jsem přežranej, je mi zle a když se na vás dívám tak vám nevěřím že máte hlad. Ale v průměru jsem snědl jenom půlku kuřete a jeden z vás také. A vo tom to je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oak  |  06. 10. 2009 15:20  |  Microsoft Windows XP Firefox 3.0.14

Mohu potvrdit Bulharsko a jejich mobilní data (leden 2009),
telefon všude v centru i ve vzdálenějším okolí Sofie ukazoval 3G a při měření rychlosti okolo 1024/256kbit,
Co na to náš T-Mobile a jejich zmatlanej 4G modem, když mám v notebooku 3G modul?
Teď mě jede v Třemošné u Plzně O2 56/10kbit, no prostě paráda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
greggie  |  06. 10. 2009 17:23  |  Microsoft Windows Vista Firefox 3.5.3

preboha, belgicko nadstandard? to akoze dychavicnych 4mb s llimitom 10gb za uzasnych 35e je nadstandard? belgicko je 100rokov za CZ/SK v tomto... a napokon v comkolvek inom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
grossman  |  07. 10. 2009 09:23  |  Microsoft Windows 2000 Firefox 3.5.3

Ten odkaz máte blbě
Má to být Speedtest.net

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

Aktuální číslo časopisu Computer

Test 9 bezdrátových reproduktorů

Jak ovládnout Instagram

Test levných 27" herních monitorů

Jak se zbavit nepotřebných věcí na internetu