Symantecu se u nás pravděpodobně líbí. Založil totiž u nás kancelář. Zeptali jsme se proto Igora Levina, regionálního manažera pro střední a východní Evropu, a Radka Smolíka, obchodního manažera pro Českou a Slovenskou republiku, na několik věcí, které by mohly zajímat naši odbornou veřejnost.
Symantecu se u nás pravděpodobně líbí. Založil totiž u nás kancelář. Zeptali jsme se proto Igora Levina, regionálního manažera pro střední a východní Evropu, a Radka Smolíka, obchodního manažera pro Českou a Slovenskou republiku, na několik věcí, které by mohly zajímat naši odbornou veřejnost.
Živě: Jakou podobu má zastoupení Symantecu v České republice?
Igor Levin: Společnost Symantec založila v České republice reprezentativní kancelář, která je v podstatě součástí Symantec GmbH Germany. Kancelář na českém trhu má za úkol podporu marketingu, prodeje, operací a podepisování smluv. Všechny evropské kanceláře pak spadají pod Symantec Ireland.
Radek Smolík: Očekáváme na českém trhu velký růst. Symantec vůbec nepocítil nic z krize, o níž se v České republice všeobecně hovořilo. Český trh naopak generuje druhý největší příjem Symantecu v regionu, první je Polsko. Plánujeme proto dále rozšířit kancelář o systémového inženýra pro podporu zákazníků.
Živě: Máte lokalizován například Norton Antivirus. Na které produkty se u nás dále zaměříte?
Igor Levin: Český trh v podstatě kopíruje východní Evropu. V prodejích vede Norton Antivirus (NAV) a všechny ostatní produkty okolo něj. Druhým v pořadí je PC Anywhere. Je tomu přesně naopak než v západní Evropě.
Zde bych také podotknul, že Symantec nestojí na jediné noze NAV — jednak máme krabicový prodej NAV, jednak máme produkty pro velké podniky — NAV Enterprise Suite a další, I-Gear a Mail-Gear.
Živě: Co si myslíte, že se teď stane na našem trhu s antiviry? Máte zde přece silnou domácí konkurenci.
Radek Smolík: Krabicový trh s antiviry nevidíme jako problém konkurence, je to spíše stále bolavá záležitost počítačového pirátství.
Rovněž nepokládáme za velkou konkurenci velké americké firmy — Computer Associates nebo Network Associates. Velcí zákazníci si antivir InoculateIT od CA koupí jako součást celkového řešení, samostatně se s nimi příliš nepotkáváme. Provedli jsme zde však mnoho konkurenčních upgradů jak proti CA, tak proti Network Associates. Bohužel musím říci, že podle mého názoru je stejná situace je v případě domácí konkurence. Netěší mne to, chtěl bych spíše prodávat nové licence než konkurenční upgrady na české produkty. Podobná situace je však k vidění i v ostatních východoevropských zemích.
Živě: A co nejbližší budoucnost Symantecu na našem i světovém trhu?
Radek Smolík: Symantec se zde hodlá zaměřit na velké zákazníky a na e-commerce v tom smyslu, že oni si stahují produkt od nás přes Internet a licence jim zase prodá stejnou cestou e-distributor. Podle IDC tak máme 10 % celkového evropského trhu v nepřímém prodeji. Za významné partnery považujeme systémové integrátory.
Igor Levin: Mezi naše nové produkty patří Mail-Gear jako řešení pro správu obsahu elektronické pošty, který např. nedovolí odeslat poštu z určité podnikové adresy ven — to aby nedošlo k úniku informací, nebo naopak zakáže příjem pošty z určitých adres kvůli spammingu apod. Dalším je I-Gear, řešení pro zabezpečení obsahu, tj. chrání před zneužíváním a neproduktivním využíváním Internetu.
Během posledních několika měsíců jste si tedy mohli všimnout, že jsme kompletně přebudovali zaměření firmy na síťové produkty a na internetovou bezpečnost. Proto jsme také prodali jak vývojové nástroje, tak elektronický osobní organizátor ACT! ostatním firmám, protože tyto produkty nebyly v souladu s naším novým zaměřením.