Rozhovor s ČTÚ a operátory: boj o ADSL pokračuje

Diskuze čtenářů k článku

Underground  |  13. 11. 2002 19:09

Zdar Vsichni,
bydlim v casti Prahy kde neni kabel a jediny prijatelny pripojeni za rozumnou cenu je ISDN. Uz me fakt sere Telecom a vsechny ty oplejtacky okolo. Me nezajimaj naky pravomoce CTU atp. Me zajima to ze chci prijatelny pripojeni xDSL za rozumnou cenu-tak jako napriklad v Polsku nebo Slovinsku. Jenom my se furt serem s nakou byrokracii a lhostejnosti.Fakt toho mam dost-nejradsi bych tu kadibudku ve ktery sidli Telecom srovnal sekerou se zemi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sova Miloslav  |  17. 10. 2002 22:08

 
Dovolil bych si ještě poslední vstup do této diskuse . Týká se to novely telekomunikačního zákona kterou jsme v článku uvedli jakou základní podmínku dalšího zlevnění Internetu pro koncové uživatele, také skutečnosti že Telecom do dnešního dne nepředložil svoje skutečné náklady (konkrétně týkající se internetového připojení). Dnes byla na serveru Lupa.cz zveřejněná část hodnotící správy Evropské komise – povšimněte si že všechny nedostatky jsme uvedli v našem článku:
 "Pokud jde o liberalizaci telekomunikačního trhu, existující právní rámec neusnadnil vstup alternativních operátorů na trh. Mechanismy, doslova klíčové pro liberalizaci trhu, jako například možnost volby operátora, se staly dostupnými teprve velmi nedávno. Trh je stále z větší části ovládán jediným operátorem, ve kterém stát drží majoritní majetkový podíl. Inkumbent (rozuměj: Český Telecom) výrazně modernizoval svou síť, ale v daném regulačním prostředí se choval ne zcela tržně. Kvůli těmto důvodům bylo pro alternativní operátory obtížné soutěžit, i když trh byl jinak formálně otevřen. Nedávné rozhodnutí dokončit privatizaci Českého Telecomu, jakmile bude skutečně realizováno, by mělo pomoci zlepšit konkurenční prostředí."
 

Dále si celkové hodnocení všímá toho, že dosud nebyla vyřešena otázka zpřístupnění místních smyček (byť v Parlamentu už je novela, která by to měla vyřešit od 1.1.2003).

Hodnotící zpráva dále konstatuje, že stále chybí nákladová orientace tarifů operátorů s dominantním postavením na trhu, a že Česká republika dosud nebyla schopna vyhodnotit ekonomické důsledky plné implementace acquis v oblasti univerzální služby (tj. u regulovaných služeb). Tomu rozumím jako výtce, která říká, že regulátorem stanovené tarify, nejsou ještě určeny na základě skutečných nákladů, a že jsme dosud nepocítili efekt, který by toto přineslo ve smyslu zlevnění.

A na závěr jsem chtěl vyjádřit politování, že za 3 měsíce existence výzvy jsem si vyslechnul již spoustu kritických názorů od některých rádoby expertů ale nikdo mi ještě nezavolal a neřekl - pane Sova jde vám o dobrou věc ale máte tam takovou a takovou technickou nepřesnost,nebo jste špatně informován – nikdo se nepřipojil aby konkrétně poradil. Již několikrát jsem tady zveřejnil svoje číslo takže pánové Kapler,Jirka a atd. myslím že nám jde o stejnou věc – aby byl u nás rychlejší,levnější a dostupnější Internet – připojte se k nám a pomozte směrovat výzvu tím správným směrem. Kritizovat umí každý, ale kritika nestačí -  musíme konat!!! Včera jsem telefonoval s Vladanem CRHOU – tvrdil mi že velkoobchodní nabídku ohledně ADSL operátorům učinili již na jaře tohoto roku. Necháme si líbit takové lži? Podle CRHY bude další velkoobchodní nabídka učiněna až v lednu 2003  - dočkáme se vůbec ADSL?

 

 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sova Miloslav  |  17. 10. 2002 22:11

Za to velké písmo se všem omlouvám nějak jsem se překlepnul

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eL  |  21. 10. 2002 21:51

Maš recht

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  17. 10. 2002 18:12

Ve velkych mestech by to mohlo zacit a postupne rozsirit po cele zemi. Tech 0,5MB bez omezeni 24hod. Kdyz to jde ve Svedsku proc ne u nas kdyz je nas o 2 miliony vice obyvatel a nemame tak velkou plochu jako oni!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mkdev  |  17. 10. 2002 18:59

rekl bych to jednoduse a vystizne, ROZHODUJI O TOM JEN A JEN IDIOTI !!!! , kteri jen hrabou a hrabou  , az tam bude nekdo normalni, tak by se to mohlo zlepsit, rozumnou rychlost za rozumny penize

jinak preji pekny dbytek dne, papa jdu se ulozit do pohody

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondra  |  17. 10. 2002 15:52

mam ISDN, chytil jsem se na balicek ze zoufalstvi klasickeho dial-up pripojeni, mesic na to byl zvysen pausal, nedoslo mi, ze pri spojeni dvou kanalu (128 kB/s) budu platit dvojnasobnou cenu za pripojeni. Vazne uvazuji o tom, ze po uplynuti onech 18 mesicu ISDN uplne zrusim a pockam si na rok 2004-2005 na xDSL.

Nejvic mi vadi, ze musim platit za prosurfovany cas, melo by to byt jiz v pausalu (do 300,-CZK) a bez datoveho omezeni, pak by ISDN mozna prezilo jeste nejaky ten patek...

Ach jo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  17. 10. 2002 17:44

Nejenom ze tvoje tucne vysazena predstava je technicky nesmysl (neznam zadnou evropskou telekomunikacni spolecnost ktera neco takoveho nabizi bez casoveho vymezeni pouze na dobu "slabeho provozu"), ale rekni mi sam po zrale uvaze - ISP budou dostavat 8% z tveho mesicniho pausalu (tedy 24,- Kc/mes.) nebo chces zvlast platit Internet primo ISP??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sova Miloslav  |  17. 10. 2002 23:02

 

Souhlasím s tebou Jirko,ale uvědom si že tvoje pravda je postavená na současném modelu účtovaní – to je jedna věc. Co se týká toho paušálu u vytáčeného připojení v jiných evropských zemích – máš až na malou výjimku také pravdu, ale zapomněl si zdůraznit jednu věc – že téměř ve všech zemích už funguje služba ADSL časově ani datově nijak neomezená a proto zákazníci v jiných zemích nemají potřebu využívat nějaký paušál DIAL-UP protože mají v podstatě ničím neomezené,kvalitní připojení pomocí xDSL technologie.Ten kdo se v EU podívá na Internet 1-2krát za měsíc nepotřebuje paušál – ten kdo využívá Internet opravdu aktivně si na jejich poměry za babku pořídí ADSL. Nebo si myslíš,že když má Němec plat 2500-3000 euro měsíčně je pro něj 49euro za měsíční trvalé a datově neomezené ADSL velká částka? V nějaké debate si mi přiznal, že model současné existence ADSL a paušálu na noční hodiny by byl reálný – teď tvrdíš opak – přitom podle mých informací ČTc také uvažoval za předpokladu spustení služby Internet Plus o paušálu na noční hodiny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  17. 10. 2002 23:58

Ach jo, Milo, tys to zase četl jen povrchně - na tohle jsem reagoval:

"Nejvic mi vadi, ze musim platit za prosurfovany cas, melo by to byt jiz v pausalu (do 300,-CZK) a bez datoveho omezeni, pak by ISDN mozna prezilo jeste nejaky ten patek..."

A oponoval jsem, stejně jako tvému prapůvodnímu požadavku časově neomezeného (24hod.) dial-up za paušál, že to bez omezení není možné, navrhoval jsem za přijatelný příplatek (cca 500,-) co největší snížení tarifikace (nejlépe na nulu) alespoň v době slabého provozu, a tak netvrdím žádný opak ani dříve, ani nyní. A  současná existence ADSL k tomu vůbec není nutná, i když by za přijatelných cenových podmínek "odtáhla" z telefonních linek největší "sosáky" a "gamesníky".

Když před lety neměli ani v těch zemích EU ADSL, taky jim nikdo nenabízel flat-rate aby se vyřádili na inetu, i když tu potřebu měli jako my teď. Na to, z čeho budou na takovém připojení živí ISP to totiž neřeší, o technických překážkách nemluvě. V cenících, které nabízejí nějaký paušál  na přístup k Internetu je totiž skoro vždy někde dole docela malininkatým písmem napsáno, že při komutovaném připojení na číslo xxxxxxxxxxx je účtováno 0.02euro/min.

Součástí nového tarifu Internet+ kromě nového modelu účtování (ty chceš taky sám platit tomu ISP, kterého si vybereš, že) skutečně byl tarif i-víkend, který zavedl za příplatek flat-rate na So/Ne, bohužel vzal také za své s celým I+ :-(( Jeho zavedení však bylo technicky podmíněné, využívalo totiž povinného umístění POPu na HOST ústředně (kde už dnes jsou DSLAMy) aby nedocházelo k zatěžování meziuzlových spojů trvalými brouzdaly, což se samozřejmě nelíbilo alt-opům, takže my brouzdalové zase nemáme nic...

Jinak nevím, co bych na ADSL zdůrazňoval - všichni okolo vás to všechno vědí, taky umějí brouzdat na inetu - a já chci taky domů ADSL 256/64 za max. 1kKč/měs., jinak si můžu dál brouzdat na 128kbpsISDN za 500,-/600,- Kč/měs.

Myslel jsem, že jsi tomu už porozumněl......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloš  |  18. 10. 2002 01:06

 

Jirko, abych zareagoval i na tvůj poslední příspěvek,ten časově neomezený paušál za DIAL-UP vzpomenul autor článku Výzva – Souboj Davida s Goliášem ne já, v textu naší výzvy je jasně uvedeno – alespoň jeden paušální program u standardního vytáčeného připojení -  nic víc,nic míň – nijak jsem tedy ten paušál nespecifikoval.Jinak přiznávám,nevšimnul jsem si že reaguješ na příspěvek „do 300 CZK“ to asi opravdu není reálné – omlouvám se příště budu číst pozorněji.

Připadá mi poněkud zvláštní když se lidi kterým jde o stejnou věc, neustále dohadují v různých diskusích, místo aby spojili svoje síly a vědomosti k tomu, abychom  společným úsilím přesvědčili všechny zúčastněné strany o nutnosti finančně dostupného a rychlého připojení k Internetu.Už jsem tě několikrát prosil o pomoc technického rázu, dosud jsi se neozval.Sám bych velice uvítal tvojí spolupráci

 

Připadá mi Jirko jako by jsi se ve všech diskusích snažil ze mě udělat demagoga (vím, že to tak není a že skutečně o technické stránce víš víc než já) a přitom jak jsem pochopil nám jde o stejnou věc, odpověz mi teda jasně na tyto otázky:

1)Proč Telecom dosud neučinil velkoobchodní nabídku ADSL když mu to ČTU nařídil a Telecom měl tak učinit nejpozději v telekomunikačním věstníku 9/02

2)Proč Telecom do poslední chvíle nerespektoval rozhodnutí ČTU o pozastavení služby Internet PLUS?

3)Proč si myslíš že všechny tyto změny jsou limitované nedostatkem financí?Peníze tady jsou, jen je potřeba představit EK jasné projekty na které je chceme využít –„V tomto ohledu je možné uvažovat o pomoci mezinárodních finančních institucí (např. EIB, Světová banka, EBRD).“

4)Proč si nás do dnešního dne nekontaktoval, když máš tolik informací (technického rázu) které by se tak hodili při jednáních s ČTc? Telefon i adresu znáš – oba chceme dosáhnout stejného cíle – abychom tady měli ADSL v podobě běžné v mnoha státech Evropy? Jako člen občanského sdružení by si mohl aktivně zasahovat do všech aktivit výzvy – neláká tě myšlenka přispět k urychlení změn na českém telekomunikačním trhu?

 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivoš  |  17. 10. 2002 21:05

Tak přesně jak nám tady vnucují ISDN, tak nejžhavějším hitem současnosti v SRN je (titulní strana Deutsche Telekom):

http://www.telekom.de/dtag/home/portal/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  17. 10. 2002 23:01

Jojo, Ivoši, pořád jsou těch 6-8 let napřed...

Přál bych ti vidět jejich home-page kolem roku 1996

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  17. 10. 2002 23:55

Taky jsem Telecomu jako naprostý hlupáček naletěl s ISDN. Zcela vážně musím konstatovat, že ČTc je neuvěřitelně neseriózní firma, která mj. ani nerespektuje smlouvy o připojení k Internetu.
Rozhodně nikomu ISDN z vlastní zkušenosti NEDOPORUČUJI!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  18. 10. 2002 00:08

.. a doporučuji výhradně poštovní holuby a čerstvé propečené rohlíčky z pekárny "U královské koruny"..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  17. 10. 2002 14:56

Pánové, prosím vás, než se pokusíte dělat závěry z nějaké letmo zahlédnuté prezentace, zjistěte si k tomu nějaké údaje - váš závěr o ústupu technologie ISDN je holá hloupost - v Evropě (čti raději EU) se prostě už pár let jiná technologie zřízení pevné linky nevyskytuje a tak není nikde zvlášť sledováno co je "analog" a co je "ISDN". Z vašeho grafu vyplývá jen a pouze ústup dial-up techniky na připojení k Internetu, zůstává jen pro občasné připojení drobných a také, a to zejména, "mobilních" uživatelů (a to tam, kde zatím nejsou veřejné hot-spoty WLAN).

Kdo nevěří, ať se přesvědčí třeba na strákách D-Telekomu: http://www.telekom.de/dtag/ipl2/cda/mr2/0,15187,01301295111000013761,00.html

Penetrace ISDN v sítích pevných telefonů prostě přesáhla ve vyspělých Evropských zemích 50%, pro telekomunikační společnosti je však perspektivně výnosnějším tahounem momentálně ADSL, za pár let to může být zase něco jiného a pak budete psát že DSL je mrtvé????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Václav Rada  |  17. 10. 2002 18:50

Samozřejmě jsme nemysleli ISDN technologii jako takovou, ale pouze internetové připojení typu nabídky Českého Telecomu, tedy situace, kdy jste připojen k Internetu sice digitálně, ale pro každé připojení musíte vytočit příslušné číslo a platit protelefonované minuty. Nikdo nás nepřesvědčí o tom, že za současné ceny připojení k Internetu pomocí ISDN je možno očekávat nějaký další kvalitativní a kvantitativní pokrok ve využívání Internetu. Odvoláváte se na DT, ale ve skutečnosti mícháte jablka s hruškami. Když už jsme u čísel, zrovna v Německu byl počátkem července 2,2 miliónu uživatelů ADSL, dnes je to 2,5 miliónu. Kolik přibylo za tuto dobu uživatelů ADSL v České republice? Podívejte se na stránky Evropské komise, jak to Evropa myslí se širokopásmovým připojením vážně.(http://europa.eu.int/information_society/eeurope/news_library/eeurope2005/index_en.htm)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  17. 10. 2002 22:50

Vy to pane Rada zrejme mate oba s panem Sovou spolecne, poradne si nic neprectete ale poutave o tom hovorite a jeste jste presvedceni ze je vse presne tak, jak si myslite.

1) V Nemecku nemohlo byt v cervenci 2.2 mil. pripojek ADSL protoze samotny DT jich mel 2.2 mil. v prosinci roku minuleho. Prirustek poctu ADSL pripojek je v Nemecku velmi skvely (presne cislo pro 2002 neznam, odhad asi 20%), mnohem strmejsi je vsak krivka rustu zisku telco z teto technologie. Narust poctu ISDN-B u DT je 11% (2000/2001). Dr. Sommer uvadel(7/2001), ze asi u 50% novych ADSL je zrizovano soucasne na prani zakaznika ISDN.

2) Nemuzete mne obvinovat hruskami a jablky nebot jste to vy, kdo se tu ohani dokumenty, kterym vubec nerozumi (jak ten graf, tak ty dokumenty eEurope ktere s takovou oblibou citujete). Nebo snad dovedete sam popsat exaktne ty osy?

3) Chtete-li vyjadrit prekonanost soucasneho nejrozsirenejsiho zpusobu pripojovani k Internetu, hovorte o dial-up pripojeni (rozlisovat v tomto pripade analog a ISDN nema zadny smysl)

4) Neobvinujte CTc z neochoty zavest ADSL, oni jen vyuzili neexistenci regulacniho ramce k ziskani silne konkurencni vyhody, skutecny vinik patoveho stavu je CTU ktery proste svou ulohu nezvladl a vcas tento ramec nevytvoril - apelujte na CTU, aby definoval max. ceny jakztakz odpovidajici EU. Pokud CTU nema dostatek pravomoci (jak rika p. Stadnik), pomozte mu je vybojovat aby mohl svou ulohu regulatora skutecne zacit plnit (CTc mu k tomu nedopomuze) a nemusel pozary jen hasit

5) Pokuste se alespon apelovat na ostatni operatory, aby vyuzili vsechny dostupne prostredky pro naplneni hlavniho motivu vasi vyzvy - prave Mlynarovo usili jim zrovna ted dava k dispozici novy prostor - LLU

6) Nikdy a nikde jsem netvrdil, ze ISDN prinasi pokrok ve srovnani s ADSL, je vsak neoddiskutovatelne, ze prinasi kvalitativni a kvantitativni pokrok oproti prehistorickemu analogu - dial-up pripojeni tu pro urcite potreby proste jeste chvili vydrzi (snad ho za par let bude schopna nahradit nejaka plosne dostupna levna technologie typu "pripoj-se-a-jed"), zatim neni v dohledu nic, kam byste se pri sve ceste s notebookem mohl kdekoliv pripojit (krome telefonni zasuvky). Navic ustrednam, ktere jsou nyni v nasi siti, je sumafuk jestli to k vam domu pujde analogove nebo digitalne, ISDN proste "maji v krvi" a ISDN pro vas zvysuje kvalitu sluzby a pro telco snizuje naklady na udrzbu (jak uvadeji telco v EU).

7) Samozrejme mate pravdu s cenami - cena dial-up pripojeni na Sit by proste mela byt za jednotku casu maximalne polovina ceny voice, v noci atp. nejlepe bez pocitani - at to naridi regulator v cenovem vymeru nebo dotuje stat (teda zase my vsichni?). Preci jen budou u nas jeste par let existovat obce, kde nic jineho pro pripojeni na Sit nebude k dispozici proste proto, ze se tam zadny poskytovatel s nicim jinym kvuli dvema zakaznikum za par drobnych nepohrne a pro ADSL to bude daleko.

8) To, co rikaji poslanci kterehokoliv parlamentu je od reality obvykle dosti vzdalene, chcete-li resit nasi situaci tady a ted, vykaslete se na materialy Evropske komise - jsou velmi akademicke a pro nas zacnou byt pouzitelne az za par let...nebo byste to chtel uz dnes finacovat ze sveho kapesneho?

Tedy kdyz uz se s tim zabyvate...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sova Miloslav  |  17. 10. 2002 13:57

 
Pane Kapler jak už uvedl můj kolega Rada graf sme nešli v jednom s dokumentů eEurope2005 a skutečně tam nebyli žádné popisky – jen těžko se najde na světě takový odborník který by mohl zodpovědně prohlásit 1.1.2005 bude situace na trhu s internetovým připojením taková jako uvádím v grafu.Ten graf je výhledový a jasně ukazuje kam se bude situace ubírat a pro tyto účely plně postačí. Kdybychom tam napsali časovou osu začínající rokem 2000 a končící rokem 2005 jistě by jste nás obvinil že jsme si graf upravili podle svých představ.
2) O tom jestli protest vedeme profesionálně nebo ne můžeme polemizovat. Jestli máte nějaké výhrady k způsobu protestu můžete se k nám připojit – rádi vás uvítáme – ale uvědomte si co to obnáší – psal by jste články,chodil na jednání s Telecomem,ČTU,po nocích obvolával novináře a to vše za svoje penízky – stačí zavolat na +420 603 506 528 dohodneme se hned – rád si od vás nechám poradit jak dosáhnout toho aby se Telecom začal konečně vážit svých zákazníků jak je tomu v státech EU.
3)Že nepřinášíme nové informace? Možná pro vás – ale pro spoustu jiných ne tak informovaných uživatelů Internetu ano. Jestli jste schopen vymámit z některého alternativního operátora jakékoliv informace o tom jak by jsi aspoň výhledově za předpokladu že mu bude poskytnuta velkoobchodní nabídka představoval své služby ohledně technologie ADSL – tak o tom napište článek. Rád se vám omluvím a přiznám že jsem byl tak neschopný a mě se to nepodařilo.
4)Na závěr vám přináším pocity jednoho s organizátorů akce BOJKOT aby jste viděli jak složité je jednat s vedením Telecomu –

Byl páteční večer a já jsem spěchal z práce za svojí ženou a právě se narodivší dcerou Vandou. V tramvaji jsem si v Palmu procházel tato čísla, která jsem vám právě předestřel a nemohl jsem věřit svým očím. A tak jsem vytáhl mobil a zavolal jsem Ondřeji Neffovi, abych se ho zeptal, jak celou věc vidí on. Je to sprosťárna, křičel do telefonu Ondřej a ubezpečil mne, že hned druhý den hodlá celou věc rozmáznout na Neviditelném psovi. To je málo, děl jsem. Tohle už by si zasloužilo nějaký protest, nějakou demonstraci. Budeme protestovat, uděláme demošku, pravil rozvážně Ondřej Neff. Dohodli jsme se, že promluvíme s Ivem Lukačovičem ze Seznamu. Že byl Ivo hned pro, je zbytečné zdůrazňovat. A tak se 29. října 1998, zatím téměř neviditelně, narodil Internet proti monopolu (dále jen IPM).

Dál už celá věc probíhala poměrně předvídatelným spádem - SPT Telecomu to chvíli bylo jedno, jenže pak se ukázalo, že česká média stojí ve většině na naší straně. Internet se poprvé dostal na první místo hlavních Událostí na České televizi, SPT Telecom byl masírován ze všech stran. Nakonec nás pozval k jednání, samozřejmě ani ne tak proto, abychom mu poradili a předali cenné zkušenosti, ale aby ukázal svoji lidumilnost.

A tu je první obecně oblíbený omyl, který o naší akci IPM koluje. Bylo nám vytýkáno, že jsme na jednání s SPT Telecomem byli příliš málo tvrdí. Skutečnost je taková, že tvrdost můžete používat všude tam, kde máte sílu, jíž disponujete. Neměli jsme žádnou sílu, vyjma vrtkavého zájmu médií. Kdybychom na jednání SPT Telecomu přinesli soupis statisíc klientů, kteří jsou hotovi přejít ke konkurenci, mohli bychom tlačit. Jenže Telecom neměl konkurenta, neexistovala alternativa a nebylo jak tlačit. Mohli jsme lavírovat na tenkém ledě vnitřních půtek SPT Telecomu a strachu z negativní medializace, na takový strach ale SPT Telecom měl hroší kůži.

Tvrdost jednání může dokumentovat jedna scénka, když už jsme na sebe u jednacího stolu křičeli (pardon, nekřičeli, jednání probíhalo konstruktivně a intenzivně) - lidé z SPT Telecomu nám presentovali svůj návrh, jak bude vypadat tarif Internet 99. Ondřej Neff na konci bezvýchodné debaty, kdy bylo jasné, že SPT Telecom nikam neuhne, pravil: "Jak vidím, ani kdybychom tu spáchali harakiri, tak by to s váma nehlo." Z druhé strany stolu jeho názor potvrdilo jednomyslné přikyvování. V tu chvíli mě napadlo, co by se stalo, kdybychom my tři vyndali tanto a rituálně si prořízli břicho. Když jsem se s myšlenku po jednání svěřil Ondřejovi, ujistil mne, že by "pánové jen poblili tepich a jinak by se nic nestalo".
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
admix  |  20. 10. 2002 12:33

Dalsi gramaticka chyba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jouda  |  17. 10. 2002 11:00

Dneska rano u nas zvonil nejaky typek a ptal se jestli nemam zajem o vyhodne, rychle a spolehlive pripojeni k inetu.... ptal jsem se ho jaka technologie/jaka firma. Kdyz rekl ISDN/Telecom, videni mi prekryla cervena clona a dostal jsem berserkovy zachvat, na cenu jsem se ho uz ani neptal. Malem jsem toho kretena skopal ze schodu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  17. 10. 2002 15:39

Tak to mel typek stesti, ze jste nemel v ruce strelnou zbran. Kdyz si vzpomenu na X-COM, jak tam postavicky v takovem rozpolozeni strilely nekontrolovatelne kolem sebe...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deff  |  17. 10. 2002 19:58

na debilov motorovu pilu/obojrucnu sekeru/dvojhlavnovu brokovnicu s odpilenou hlavnou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bukovansky Richard  |  17. 10. 2002 10:35

...chce se mi brecet.

To Japonsko neni spatny napad, ale ty tri plus neprevazi ty minusy, co to ma (tedy, jak se tam dostat, kde tam sehnat job, kdyz i Japonci s tim maji problem, tam se bere prace jaka je, ne to co kdo ma rad ci vystudoval, jsou znamy pripady lidi, kteri maji vysokou skolu s "cervenym diplomem" a zametaji ulice , kde tam sehnat bydleni, jak sehnat pracovni povoleni atd....) Nehlede na to, ze bych si doma s nejakou 512/128kbps linkou uplne vystacil... Na ty maily a web to podle mne bohate staci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  17. 10. 2002 10:26

Pocitany prenos dat ?? S tim dete do

Významnou součásti IOL Platinum je optimalizovaný obsah  > to jakoze budeme moct chodit na iol.cz telecom.cz a microsoft.com zadara, no to je teda LOOOL

 

I ti polaci jsou jsou 100let pred nama, viz ten prehled pripojeni http://kdetoje.cz/petice/world.php

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bohuslav Roztočil  |  17. 10. 2002 10:04

Doplňte, prosím, do grafu popis os a to včetně vyznačení hodnot!
Takhle je k ničemu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  17. 10. 2002 17:55

Jen tak odhadem podle D-Telekom - kdyby na ose Y byl počet přípojek, tak rok 2002 je někde před polovinou osy X

DT(12/2001): 20 mil. ISDN B a 2.2 mil. ADSL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kapler  |  17. 10. 2002 09:52

1. článek je napsán jako zápis pionýrů do kroniky. ... A nakonec jsme se setkali i se soudruhem prezidentem Gustavem Husákem který nám vyjádřil podporu ....

2. na obsahu to ale nic nemění, jsou v něm informace, které všichni víme, žádné novinky, žádné východisko

3. Graf je úžasný žádné popisky osy x a y ani o kterou zemi či svět se jedná. Klidně to může být graf naší republiky kde osa x začíná v roce 2002 a končí v roce 3050

4. celá vaše akce postrádá nějakou páku na Telecom. Ta v 99 měla úspech právě v tom, že se veřejně (ne jen pro pár tisíc internautů) protestovalo, netelefonovalo, atd. Ta vaše akce není protest, to je pouhý otevřený dopis s nulovou hodnotou. Já se ani nedivím. Lidé kteří mají vliv a možnosti ovlivnit masu (signatáři petice 99) jsou nyní šéfredaktoři úspěšných e-periodik, sedí za ohromnou pevnou linkou, často zadarmo či za minimální peníz a barter s reklamou a tak problémy 3 milionů lidí, kteří mají teoretickou šanci v blízké budoucnosti internetovat, jsou jim naprosto ukradené. Navíc do mnohých periodik Telecom zainvestval reklamou a tak si je koupil, protože nepíšou proti Telecomu, ba spíše naopak (za všechny např. ISDN.cz).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Václav Rada  |  17. 10. 2002 11:47

ad 1) To se sice na první pohled zdát může, ale co máme napsat, když jsme se s Neffem opravdu setkali. Pokud to myslel se svojí podporou vážně, tak si myslím, že to „Výzvě“ rozhodně nemůže uškodit.
ad 2) Nemyslím si, že čerstvé informace od šéfa ČTÚ a alternativních operátorů byly v této podobě publikovány. Jestli ano, tak alespoň ne na ŽIVĚ.
ad 3) Nad tím grafem jsme taky přemýšleli, našli jsme ho v nějakých materiálech týkajících se plánu eEurope a jeho plnění. Bohužel tam ty popisky fakt nebyli. Naším záměrem bylo pouze poukázat na to, že s jakým připojením se v EU počítá. Jelikož se to všechno vztahovalo k eEurope 2005, je možné, že cílovým rokem je právě tento rok, ale jelikož jsme to nevěděli přesně, nechtěli jsme mystifikovat. V žádném případě to ale nebude rok 3050!
ad 4) Je pravda, že „bojkot“ v roce 1999 měl mnohem rychlejší a masovější odezvu. Je třeba si ale uvědomit, že došlo ze dne na den k více než 60% zvýšení ceny za hodinu telefonního hovoru resp.internetového připojení. Dnešní problém je pravděpodobně v tom, že velká většina občasných uživatelů Internetu (domácnosti, živnostníci a malé firmy) se připojuje sem tam, aby stáhli poštu od tety a nějaký ceník od svého dodavatele. Tací uživatelé platí měsíčně za dial-up linku něco kolem 300 Kč, což jim vyhovuje a v podstatě si ani neuvědomují, že by se Internet dal využívat více a že pomocí rychlého a permanentního připojení by mohli beze zbytku využívat např.instant messaging, internetovou telefonii, živnostníci by mohli být napojeni na databáze svých dodavatelů a mít informace nejen o cenách ale i o aktuálním stavu skladu atd. Menšina těch, kdo si toto uvědomují, ale těžko ovlivní ČTc tím, že se v den nějakého „druhého bojkotu“ nepřipojí k Internetu. Internet je dnes taky v trochu jiné situaci, pro určitou část uživatelů se stal denní přístup naprostou nezbytností (novináři, obchodní zástupci apod.), takže si těžko můžou dovolit být celý den nepřipojeni z důvodu „bojkotu“. Na druhou máme informace ze zemí jako je Velká Británie, kde iniciativa Broadband for Britain úspěšně tlačí British Telecom jako dominantního operátora do dalšího rozšiřování širokopásmového připojení pouze formou propagace a osvěty bez nějakých demonstrací apod. Stejně tak my chceme pomocí medializace a jednání dosáhnout větší podporu veřejnosti a pomocí této páky tlačit jak na stát tak i na ČTc, aby se situace změnila. Důležitou věcí jsou pro nás právě podpisy na stránkách „Výzvy“, jejichž počtem se můžeme při jednáních zaštiťovat. Co se týče podpory vlivných lidí a jejich serverů, mrzí mne, že není větší, na druhou stranu není nulová, o čemž se můžete přesvědčit na stránkách „Výzvy“. V žádném případě však nechceme „Výzvu“ zakonzervovat v současném stavu „otevřeného dopisu s nulovou hodnotu“, bohužel to děláme ve svém volném čase, takže se může zdát, že pokrok je trochu pomalý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
admix  |  20. 10. 2002 12:31

Opet gramaticke chyby, jen koukam, kolik lidi neumi psat spravne cesky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  17. 10. 2002 09:38

Myslím si, že nemůžeme veškerou odpovědnost házet na Český Telecom. Tady v té zemi se stalo mnohem víc průserů a je třeba je platit. A kde na to vzít peníze - třeba z úspěšných ziskových firem jako je právě Telecom. Navíc dělají i dobré věci pro lidi, viz nedávné snížení meziměstských hovorů. Třeba by se jim to ADSL v této době nevyplatilo. Kdo chce rychlejší internet, ať si pořídí pevnou linku, ty přece už existují. Já se několikrát týdně připojuji přes telefon, na internetu provolám asi 300 Kč za měsíc a bohatě mi to stačí. To přece nejsou žádné velké peníze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  17. 10. 2002 09:58

Nebo se odstehujte do japonska aspon nas tam bude vic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  17. 10. 2002 10:07

Telecom žádné ceny za meziměstské hovory v poslední době nesnížil. Možná máte na mysli snížení počtu telefonních obvodů - to je ale výsledek práce ČTÚ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  17. 10. 2002 10:40

A kde na to vzít peníze - třeba z úspěšných ziskových firem jako je právě Telecom.
Každá monopolní firma je zisková (navíc, když je jen jedna). Doposavad jsem ty  - s prominutím - nenažrance krmil nejen platbami za účty, ale i ze svých daní. (Navíc krmit firmu, která je schopná strhávat svým zaměstnancům prémie za to, že nespotřebovali dotace od státu tak, jak měli mi připadá vzhledem k daňovému poplatníkovi mírně vulgární.)

Navíc dělají i dobré věci pro lidi, viz nedávné snížení meziměstských hovorů.
Nevím, co je to "snížení meziměstských hovorů" - dokážu pochopit, co je "snížení cen meziměstských hovorů" nebo "snížení počtu meziměstských hovorů". ČTc neudělal ani jedno.

Třeba by se jim to ADSL v této době nevyplatilo.
A podle čeho tak soudíte? nejde o to, že by se nevyplatilo. Jde jen o to, že ČTc nezodpovědně investoval do implementace technologie, o které už bylo jasno v tom, že žádnou velkou budoucnost nemá. Současné postavení na trhu ČTc umožňuje na tom ještě "dobře zarejžovat." Uveďte prosím důvod proč by se ADSL nevyplatilo. Slovo třeba s oblibou používejte např. při hraní "VADÍ - NEVADÍ"

Kdo chce rychlejší internet, ať si pořídí pevnou linku, ty přece už existují.
Myslíte místo předraženého dial-upu platit předraženou pevnou linku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivoš  |  17. 10. 2002 12:11

Kristapána, vždyť oni už mají ty DSLAMy nainstalovány - přinejmenším ve městech. Když jsem to ale v době, kdy to šlo zkoušel Holice v Čechách, tak to bylo už taky průchozí! Současný stav je jen taktika, jak zase a opět z toho vyrejžovat maximum. No, to chceme ale všichni. Je to fakt na ČTU, tady není USA, ale SKOROevropa. Kdyby bylo na CTc, tak ADSL nikdy nezavede - zisky z Dial-upu už dávno překročily zisky z hovorného.
Je ale pravda, že při zavádění ADSL na Západě s tím byly dost velké trable (asi 2 roky) viz. nmoho článků na ISDN, LUPA atak. Takže se Telekominíci můžou důvodně obávat, že stejné trable nastanou i tady. Ten rozšířený pilot na velká města bych docela chápal, možná i na prvotní spuštění jen pro firmy. TO VŠECHNO ALE UŽ MIN. PŘED DVĚMA lety. Kdy na Západě sice ADSL už dávno frčelo, ale dejme tomu, že u nás jde všechno s (malým) zpožděním. Současný stav je jen bolševický výsměch všem lidem v ČR. Já pevně doufám, že poslední.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jim  |  17. 10. 2002 12:11

Ty seš ale asi pěknej debil. 300,- není moc, to je pravda. Co ale za těch 300 získáš?. Nic. Potřebuju a chci být online 24x7x365 za normální peníze a ne si zařizovat a platit pevnou linku.
Jestli jezdíš autem, tak ho prodej a kup si trabanta za 3-5 tis. Kč. Není to moc a přece jezdí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jetset  |  18. 10. 2002 15:19

Vazeny pane

Myslite to s tim Vasim prispevkem vazne, nebo jde jen o nejapny zert. V pripade ze jde o zert tak sem se zasmal. V pripade ze to myslite vazne, tak je to dalsi priklad lidske kratkozrakosti typu poslanec. Bud jste tedy poslanec nebo agent Telecomu a nebo jste na netu poprve a chtel jste taky prispet svym nazorem do diskuse o ktere toho moc nevite.

takze kratce k tem bodum

At prusery v teto republice - platime je stale a stale z nasich dani a absolutne to nema s Telecomem co delat takze to sem neplette

Telecom uz davno nic normalniho nezlevnil, nebo jestli vubec nekdy neco zlevnil. Popud k srovnani nesmyslnych UTO s kraji urcite nevzesel od Telecomu. Od nich bych tak cekal ze zavedou mezimestkej pausal od mesta k mestu z odkazem ze se prave jedno o dve mesta

O ADSL asi s Vami nema cenu bavit. ADSL je nutnost a zavest se musi. Stajne jako je pro Vas samozrejma televizi tak uz je ted pro nekoho na zapad od nas samozrejmosti vysokorychlostni pripojeni. Bohuzel prognozy na jeho zavedeni jsou nulove i kdyz veskere zelezo je nachystane a bude rezivet v zemi.

Za 300 mesicne si tak stahnu e-mail. Na to nepotrebuju internet na to mam mobilni telefon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloš  |  18. 10. 2002 15:53

 
Dnes jsem měl telefonát s ČTU,příští týden se uskuteční jednání AO právě ohledně technologie ADSL – takže šance nejsou zas tak mizivé. Proto prosím všechny kteří mají zájem na tom aby  jsme se dočkali levnějšího a rychlejšího připojení k Internetu aby podpořili výzvu a nepřehlédly ani náš průzkum kterého výsledky by jsme rádi použili při jednáních ale bohužel počet zúčastněných to nedovoluje. Jestli máte nějaké otázky na ČTU nebo AO napište kterémukoliv z organizátorů – zeptáme se za vás. www.kdetoje.cz/vyzva

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
admix  |  20. 10. 2002 12:31

Prece jen, ta gramaticka chyba nepusobi ve Vasem prispevku moc nadejne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloš  |  21. 10. 2002 16:38

 
Karle nečekal jsem, že zrovna ty budeš hledat, pravopisné chyby v mých příspěvcích. To mám kvôli tebe začať písať po slovensky? Uvedom si, že v tejto dobe by sme  mali spojiť svoje sily, pretože Telecom nikdy v svojej histórii neurobil pre svojich zákazníkov nič sám od seba, vždy ho k tomu musel niekto dotlačiť. Predstavitelia Telecomu vždy hľadali argumenty, prečo to nejde a keď ho k zlacneniu prinútil mediálny tlak, tak to naraz všetko šlo a ešte sa na tom dalo pekne zarobiť. Takže ak si protest podpísal, zameraj sa nabudúce na obsah článku alebo diskusného príspevku a nehľadaj chyby u človeka o ktorom dobre vieš, že nestrávil ani hodinu v českých školách. Ako jeden z prvých signatárov výzvy by si sa skorej mal zamerať na to, ako čo najskôr dosiahnuť rýchlejší,lacnejší a všetkým prístupnejší Internet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
admix  |  21. 10. 2002 21:28

Vzdyt mate mou plnou podporu Ja jen nerad vidim gramaticke chyby a neodpustil jsem si poznamku. Verim, ze jste se preklepl, pokud vas to urazilo, omlouvam se Jinak s Telecomem se mylite, SPT pro zakazniky nikdy nic neudelal, ale ani neudela, kazdopadne vase petice ma rozhodne co do sebe a verim v jeji uspech, protoze uz nam moc monosti nezbyva. A slovensky nepiste, uz jsem z ni cely zblbly
P.S.: Protest jsem zamozrejme "podpisal"

S pozdravem admix

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  17. 10. 2002 08:21

No jak nato koukam tak jedu do Japonska, japonsky sice neumim, oni zase maji problem s anglictinou.

Ale uznejte sami: 12Mb za 1000kc, hezke holky a vyborna kuchyne .... a frci tam Linux, takze praci tam pro mne urcite maji taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yusaku  |  20. 10. 2002 01:53

Jedinym problemem je, ze pro ziskani pracovniho povoleni se budes muset ozenit s japonkou, prokazat znalost japonstiny a kazde tri roky zadat o manzelske vizum. A doufat, ze do dvaceti let se ti povede premluvit urady, abys dostal trvale povoleni k pobytu.

PS: Jo a vlastne jeste jedna cesta: pro ziskani pracovniho povoleni si take muzes najit praci u firmy a pak presvedcit japonske imigracni uredniky, ze tutez praci nemuze vykonavat ani jeden z tech desitek milionu japoncu

just kidding :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  17. 10. 2002 06:53

je fakt dobra ;) podle toho grafu uz nekde kolem 2300 nastane vyrazny propad vytaceneho spojeni a zacne nastup alternativnich rychlejsich technologii ktere temer ovladnou trh nekde kolem 2700 kdy se trh ustali az do roku 3000 ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Simacek  |  18. 10. 2002 11:52

Tak tak, redaktorum mohu jen doporucit, aby se na grafy vykaslali, protoze je stejne neumi pouzivat. Na to je treba mit hotovou alespon zakladku.

JS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Satyricon  |  17. 10. 2002 06:52

......... nekde se ti milionari musi vytvorit !!!  jinak by jsme si byli asi moc rovni !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
off_cz  |  17. 10. 2002 06:30

....bude to těžké (nejtěžší boje jsou s lidskou blbostí a primitivitou), ale musí to vyjít..... at zije ADSL.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaromír Vít  |  17. 10. 2002 02:06

Výzvu hodnotím kladně. Je potřeba, aby se všichni dozvěděli o její existenci. Koukněte také na moje stránky na www.volny.cz/braillmag kde se dozvíte, kolik může slepec odkázaný na internet za něj platit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaromír Vít  |  17. 10. 2002 02:00

Jsem rád, že tady na Živě vyšel tento článek. Výzva za dostupný inet potřebuje medializaci, aby se to konečně někam hnulo ke spokojenosti lidí co potřebují levné připojení. Článek, jakožto i výzvu na www.kdetoje.cz/petice kladně hodnotím, též přístup pana Neffa z Neviditelného psa. Zajímá vás, jak žijí nevidomí lidé a jaké mají možnosti platit za internet? Podívejte se na moje stránky na www.volny.cz/braillmag Jaromír

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor