Konecne. Microsoft jiz dlouho rozviji WSL (WSL2) a Edge v Linuxu ve WSL urcite smysl ma, protoze nabidne konzistentni rozhrani jak z Windows, tak z Linuxu...
A jistě také nepůjde odinstalovat 😀
přesně! včera v 19:29 si říkám:je to přesně rok, co microsoft slíbil fenomennální edge pro linux a já čekám 19:30 čtu zprávy ze světahádjte co psali v blesku ..novinky ze světa it:miloš zeman si na dnešek objednal katův šleh a petku kozla
napište mi jeden jedinej důvod proč by někdo kdo uteče k Linuxu z Windows chtěl sakra používat Edge ?? Dává to někomu smysl ??? 😐
trebars ze je to dobry prehliadac. co by ta este zaujimalo?
Jakej matroš bereš a kdo ti ho prodává? Protože je to evidentně hodně silný zboží.
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 11. 2021 22:22
ok, ake konkretne vyhrady mas k prehliadacu edge? cim ta trapi?
No, jen jednu, ale velkou - je od MS. Komu nevadí MS, nemá moc důvodů přejít na linux, když už ale přejde k linuxu, proč by se vracel k MS prohlížeči?Proto se mi edge na linuxu zdá úplně zbytečný.
Takže ideologicky. Nezájem.
Prd ideologicky. Prakticky. Jakej důvod by někdo měl, když chce používat edge, používat ho v linuxu místo ve woknech?
lebo pouziva linux a nie win?
no, ale otázka je stále stejná, proč někdo používá linux když chce edge? Máš na mysli duševně nemocné? Nebo znáš jiný věcný důvod pro takovou kombinaci?
bez urazky, pytas sa ako idiot.
Vidíš, mě to podobně přišlo u tvých komentů tohohle vlákna. Nevím, proč si nerozumíme, tak to nechme být. Čau 🙂
takze skusim tak, ze to mozno pochopis. pytas sa zle.nikto nepouziva linux kvoli tomu, ze chce pouzivat edge.su ludia, ktori pouzivaju rozne platformy a na nich rozne sw. jednym z tychto sw je edge od ms.ak si sa chcel spytat, preco niekto vobec pouziva edge (bez ohladu, na akej platforme), tak ti odpovedam znova, ze je to dobry prehliadac.uz tomu rozumies?
Souhlasím, že edge není špatný a nedivím se, že ho někdo používá.Divím se ale tomu, že ho někdo chce používat na linuxu. Jak to říct srozumitelně - proč bych přecházel na linux, jestliže chci používat software od MS? Tak zůstanu na win a užiju si edge. Opravdu nechápu důvod, proč by to někdo takhle kombinoval.
skus si predstavit, ze pouzivas win aj linux sucasne a k tomu este mas mobil s androidom.je celkom logicke pouzivat jeden browser, lebo mas synchronizaciu hesiel, tabov, historie, vies si medzi zariadeniami posielat linky atd. tak mas moznost vybrat si edge.alebo dalsich iks scenarov.
Opět souhlasím.Proč by si ale takový člověk měl vybrat právě edge? Když má rád linux (proč jinak by ho používal), asi nebude mít rád MS produkty a vybere si cokoliv jiného raději než edge. To je to celý, co jsem si k tomu myslel.
Preco by niekto, kto ma Linux na pracu nemohol pouzit MS Edge? Ak je spravca a ma aj Windowsove PC. Kvoli synchronizacii. Je to len kabat, za tym aj tak je Chromium.
"Když má rád linux (proč jinak by ho používal), asi nebude mít rád MS produkty"myslim, ze tu je koren veci. mozno ti to pride zvlastne, ale su ludia, ktori v tom nemaju emocie, a sw jednoducho pouzivaju.
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 11. 2021 20:37
On ten důvod toho, že je edge na linuxu, je celkem jednoduchý. Je totiž založený na multiplatforemním chromiu, tudíž ta portace na linux byla patrně velmi jednoduchá. Stejné je to u Skypu a MS teams (elektron). Navíc nemá nikde Microsoft monopol. Opačná situace je u ms office, tam by si to musel portovat sám. Problém je spíš ten, že edge nebude na linuxu skoro nikdo používat.
Microsoft je firma, která vydává, co nikdo nepotřebuje, a odstraňuje, co naopak lidé chtějí.
přesně. Takhle třeba odsranili Nokii. Pak koupili funkční a oblíbený Skype, ten následně zničili a utesali z něj obskurní a strašný Teams. Koupili Minecraft a teď pomalu pracujou na jeho likvidaci. Prostě ... ví jak na to 🙂
nokia sa odstranila sama, tak neklam
na linuxe Edge nieje potrebny, tam na prvotne stiahnutie Chrome je uz vacsinou predinstalovany Firefox.
Nové verze firefoxu jsou překvapivě použitelné, samotného mě to před nedávnem překvapilo, když jsem se po delší době v chromu/brave s firefoxem setkal. Nevím, co říkají benchmarky, ale za mě je to na stejné úrovni použitelnosti jako chrome.
Je to tak, a zlepšuje se to. Zrovna jsem četl o Firefoxu 94, který by měl zase o něco zlepšit výkon, protože přináší podporu EGL, viz:https://mozillagfx.wordpress.com/2021/10/30/switching-the-... Dřív byl FF na Linuxu líný, protože zabugovaný GUI, takže Chrome byla pro Linux celkem spása. Pak to FF postupně dotáhl.Zdar Max
To nevíš, že v Linuxu existuje repozitář a z webu se tedy software nestahuje?
Chrome v žádném ubuntu/debian repozitáři není, tam je potřeba stáhnout .deb, který si přidá vlastní repo...
to fakt? Ukaz mi ako nainstalujes chrome v ubuntu, ked ti ziadny chrome nenajde. Tam si ho musis klasicky stiahnut a este aj potom to ide jak u kktov na dvore, ze zakazdym ked ho pustis musis dat admin heslo.
😉 Taky ne zcela pravda. Repozitářů dister-Linux je spoustu. I Google ho má.https://www.google.com/linuxrepositories/Stačí si jen distro-Linux/verzi rozšířit o další repozitáře. Například přes Synaptic (Ubuntu) nebo příkazem (příklad u debianisty od Microsoft).sudo apt-add-repository https://packages.microsoft.com/debian/10/prodsudo apt-get update>>> nebo pro Ubuntu:curl -sSL https://packages.microsoft.com/keys/microsoft.asc | sudo tee /etc/apt/trusted.gpg.d/microsoft.ascsudo apt-add-repository https://packages.microsoft.com/ubuntu/20.04/prodsudo apt-get updateHlavní výhoda repozitářů je, že jsou chráněné proti podvrhu, připravené/odladěné návaznosti a provádí se update (pokud povolím).
Názor byl 9× upraven, naposled 1. 11. 2021 16:41
Úchvatné, stačí si doinstalovat repozitář, protože klepnout na instalátor a nechat to udělat automaticky, je málo geeky.
Při užití repozitáře se dosáhne 😉:1. automatické aktualizace, lze nastavit jak často zjišťovat aktualizace/zakázat, zda jen informovat nebo stáhnout a neinstalovat nebo ihned instalovat ...2. instalace/update z ověřeného zdroje, balíčky na netu bývají na 'kdovíjakých' nedůvěryhodných adresách3. v repozitářích nebývává jen jeden program, v "terminálu" zadáte jméno SW a začnete instalovat bez stahování přes browser4. nesplete se ve správnosti verze pro Váš systém, vyřešené závislosti, jazykovou mutaci ...
Názor byl 4× upraven, naposled 2. 11. 2021 09:01
To vypadá jako by se Microsoftu zastesklo po starých časech kdy byl jeho Internet Explorer dominantní prohlížeč. Nu, budu to sledovat a kdyby se mu to náhodou začalo dařit, začnu používat alternativní prohlížeč i ve Windows. Microsoft se proto na mně nesmí zlobit, prostě mám rád alternativy 😉
To máš aj manželku a deti alternatívne...? 😀
Nevím zda pamatujete časy IE, ale byly to doby kdy pokud jste chtěl mít jistotu že se vám zobrazí maximum stránek korektně použil jste Internet Explorer. S alternativními prohlížeči byly problémy, řada stránek se v nich nezobrazovala správně, některé se nezobrazily vůbec. Přesto komunita nadšenců prosadila alternativní internetové prohlížeče a zlomila tak monopol Microsoftu. Tak nějak v koutku duše doufám že i dnes žijí nadšenci kterým jde o dobrou věc, i když někdy musí pro to něco obětovat 😉
:-/ Trochu jinak. 😉Komunita nadšenců nic neprosadila. Prosadili jiné prohlížeče profi vývojáři. MS v IE od verze k verzi nic nedodržoval (doporučení, nepsané standardy ... XML, W3C ...). Vývojář musel odchytávat verzi prohlížeče a pro každou verzi musel v podstatě vyvíjet stránky nově.Dorazila vše děravost prohlížeče. Microsoft ve své době kašlal na bezpečnost. A to už se nelíbilo i uživatelům (banky, e-shopy...). Nastoupil Netscape ...
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 11. 2021 19:40
co?
Ja si pamätám časy, keď neboli mobily, internet... no a ľudia boli iní 😀
Tak snad za "alternativní" nepovažujete Chrome 🙂
Tak pořád lepší dva prohlížeče než jeden, ale možností je naštěstí daleko více 😉
Z historické zkušenosti. Kdysi, pokud jste neměli Microsoft produkt Internet Explorer, ale například Firefox, Chromium, Netscape Navigator, či jiný "špatný" browser pod Linuxem, tak byl odmítnut přístup. 3-[ Takže takhle vidím případné užití MS Edge pod distry Linux. Ale snad už podobné nesmyslnosti jsou za námi.😐
edge je dnes jen prebarvene chromium
A já si myslel, že lidé odcházejí na lInux protože mají po krk mizerných produktů Microsoftu.
To ani ne,MSOffice je jeden z největších důvodů na Linux nepřejít. Né, že bych měl MSO nějak rád, ale korporát to chce
No, ale tak potom nepřejdeš. Ale ten kdo přece jen přejde na linux, to udělá proto, že se chce MS zbavit.
Vážně si myslíš, že každý kdo používá Linux, tak nepoužívá Win? Já mám třeba na Linux na jednom notebooku, a jelikož jinak používám Win, tak Edge pro mě dává větší smysl než Chromium.
Neřekl jsem "každý". Ale čekal bych to jako většinový postoj linuxáků. Dokud jsem mohl používat linux všude, měl jsem ho všude. Když musím mít kvůli práci wokna, mám je taky všude, proč si komplikovat život.
Názor byl 2× upraven, naposled 2. 11. 2021 10:09
Pokud je něco tvé očekávání, tak bys to měl asi tak i napsat.Ovšem tvé tvrzení: "Ale ten kdo přece jen přejde na linux, to udělá proto, že se chce MS zbavit." nic o tvých očekáváních či domněnkách neříká, a dokonce ani nepřipouští výjimku.
No, to máš pravdu. Nenapadlo mě se tak pečlivě vyjadřovat o něčem, co se mi zdálo samozřejmé, zjevně jsem se mýlil 🙂.
On na to někdo čekal?
Asi redaktor
Ano, uživatelé co mají MS účet a synchronizaci a chtějí přejít na Linux a nepřijít o to.
Možná čekání ve smyslu, jestli z toho něco bude, nebo jen beta, která vyšumí do prázdna.Není to prohlížeč, ze kterého bych padal na prdel a pravidelně ho používal, ale párkrát se hodil. Microsoft občas u nějaké svoje služby napíše, že daný prohlížeč není podporován a duck off. Ještě nedávno třeba Skype ve Firefoxu. V tomto případě použít Edge je cesta nejmenšího odporu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.