Rok 2004 v hrách: je to vážné

Diskuze čtenářů k článku

Johnny  |  12. 09. 2006 20:21

Máte rádi klasické MMORPG hry podobné jako Lineage? Tak neváhejte a zkuste si zahrát ShadowBane. Toto je odkaz na bohužel jedinou česko-slovenskou gildu= http://forumadab.proboards55.com/index.cgi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pernicek  |  12. 01. 2005 23:31

Jedine Enemy Territory!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
by Loki  |  05. 02. 2006 14:11

Me je 18 hry parim tak od 9 let a asi nikdy neprestanu, ale zastavam nazor ze:
!!!Flashpoint is BEST!!!
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ales  |  12. 01. 2005 10:31

Teda tohle mě fakt dostalo:

-- Citace z článku ---
Tak, jak svět počítačových her vyspívá a zdokonaluje se, získává přirozeně další zájemce, které určitá primitivnost či „myšlenková vyprázdněnost“ starších her odrazovala. Dnes i ten „nejtupější“ žánr čili střílečky v první osobě dostávají zajímavý a nešablonovitý děj (Half-Life 2)
---

Nevím, jak dlouho autor článku sleduje dění okolo počítačových her, ale doba spěje k přesnému opaku, dřív hry byly postavené hlavně na příběhu, protože dobrá grafika byla technicky nemožná. Dneska opravdu příběhové hry skoro vymizely, třeba adventury, což byly před lety nejhranější hry (založené právě na příběhu) se už skoro nedělají a na špičce produkce jsou dnes střílečky. To ža mají "příběh" je dobou vynucená záležitost a nejde mluvit o rozsáhlém příběhu, ale jen o něčem co tam je proto, aby člověk jen tupě netřílel po tunách moster. Half-life 2 vyjímám, to je pravděpodobně nejlepší akční hra vůbec, ale i tak zkuste srovnat jeho příběh s nějakou straší adventurou nebo RPG (např. Baldurs Gate).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nathal  |  12. 01. 2005 10:23

Hrám se věnuji již od dob pongu na tv, mohlo mi být tenkrát 10-11 let. Nyní je mi 30. A s hraním asi jen tak nepřestanu (:
V mém případě ale s věkem přišel rozdílný přístup k hraní. Nehraji singleplayer hry. Resp. občas si nějakou koupím, ale velmi zřídka (naposledy Vampire Bloodlines a za ten měsíc jsem ji akorát nainstaloval). Nehraji a nestahuji cracknuté hry. Nemám na ně čas ani chuť se jimi zabývat. Proč .. protože mi stačí hrát jednu hru - mmorpg http://www.darkageofcamelot.com
Ta se dá hrát rekreačně i maniakálně, hw náročnost se za ty roky příliš nezměnila, měsiční paušál cca $14 je díky kurzu pohodka. Jednou za čas si člověk koupí nebo stáhne zdarma datadisk plný novinek.
Hráč samotář se zde nebude cítit dobře, hru hraje spousta lidí, máme zde fajn komunitu složenou z čechů, slováků, američanu, skandinávců, asiatů ... používání ingame chatu je nutnost, používání hlasového komunikačního programu také... člověk sedí doma, hraje hru a přitom je se svými přáteli, baví se s nimi ... jednou za čas se dělají srazy v reálu, kdy zajdem na pivko ...
Je to o něčem jiném, hraní singleplayerovek přijde spíše jako přečíst si knížku nebo shlédnout film v soukromí, tj. není to na každý den.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ales  |  12. 01. 2005 10:35

Pozdravuj Fera Vejce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
schali  |  13. 01. 2005 00:25

na jakym jste serveru?nebo je jeden centralni?chci to zkusit aspon na tech 14 dni.at vim jak tyhle srandy vypadaj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Smrt  |  11. 01. 2005 23:02

ja stejne zustavam u nenarocneho CSM 2002
je to super hra na hoooodne dlouho a je ZADARMO!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kezned  |  11. 01. 2005 23:02

hardware náročnost souvisí s leností a neschopností vývojářů ... proč by to měli optimalizovat, že jo
když se to seká ... kupte si paměť
když se to nelíbí graficky ... kupte si novou grafárnu
a všichni mají vyšší tržby
... aneb náklady na samotné spuštění hry jsou řádově vyšší než na shlédnutí filmu na DVD-přehrávači, že jo
tak nechápu, proč by je měli zdražovat, spíš by je měli slevňovat, protože HW, na kterém to optimálně běží s využitím všech vývojářských "vychytávek" je čím dál dražší a argumenty typu "bez těch efektů to jde i na starších PC" u mě neobstojí, JÁ ZA TO ZAPLATIL, TAK CHCI PLNÝ VÝKON, to je jako domácí kino se dvěma reprákama

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  12. 01. 2005 09:05

Tyhle reci me fakt zvedaji ze zidle. Uz jste nekdy neco naprogramoval, ze vykladate o lenosti a neschopnosti programatoru? Uz jste nekdy pracoval na vetsim projektu? Kdybyste mel alespon male znalosti o SW inzenyrstvi, tak byste vedel, ze je to cele o dost slozitejsi.
Nektere hry by se jiste daly napsat lepe, ale otazka zni, jestli to zato stoji. Moje nejoblibenejsi hra je Morrowind, ktere se da programatorsky vytknout strasne moc a ja jsem presto jejim vyvojarum vdecny, ze se zamerili na jine veci, nez HW narocnost.
Trochu si uvedomte jak to funguje s penezmi na vyvoj hry a pak si uvedomte si, ze za poslednich 15 let se cena her radove nezmenila, zatimco narocnost jeji tvorby (ve clovekohodinach) se u prumerne hry zvysila podstatne. Uvedomte si, ze at sezenete na vyvoj hry penez kolik chcete (a vetsinou sezenete mnohem mene nez chcete), tak penize na optimalizaci muzete vzdycky investovat jinam - treba do pridani dalsich dvou levelu navic, nebo do dukladnejsiho bug-testingu. A plati to i obracene - ten kdo optimalizoval vice, nez je bezne (a oproti bezne optimalizaci treba zmensil HW narocnost o dalsich 300MHz rychlosti procesoru a 100 MB pameti) vlastne pripravil hrace o nekolik levelu.
Kazdopadne me pobavil vas nazor, ze kdyz jste si zaplatil hru, tak chcete plny vykon a neberete argument o vypnuti efektu pro starsi HW. Co vlastne chcete? Chcete aby kazda nova hra mela v minimalnich pozadavcich 3.0 GHz P4 a ATI X800? Nebo chcete aby hry vychazely takove, aby chodily na Celeronu 800 MHz s integrovanou grafikou (a vypadaly jako z roku 2000)? Nebo chcete, aby vysla hra vypadajici jako Far Cry a aby sla spustit na tom celeronu 800? Nebo chcete aby treba Far Cry vysla az dnes (tedy aby vyvojari 3/4 roku pilne optimalizovali) a chodilo to o 30% rychleji a bylo drazsi o ten 3/4 rok prace?
Kdyz si koupite ferrari, taky chcete "plny vykon" a nezajima vas, ze na nasich dalnicich se 300 km/h jezdit neda (nemluve o tom, ze se to nesmi)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kezned  |  12. 01. 2005 11:33

To byla jako rada programátora ? nebo programátoři nejsou lidi ? ... fušerů je všudu dost
Nepotřebuji programovat, stačí porovnat hardware náročnost FarCry,Conflict:DesertStormII,Vietnam s HL2,MoH PacificAssault nebavíme se o bugs, ale o neoptimalizaci na HW !
Lidi zajímá, jak jim to poběží na "střední" tříde PC a jestli jim to vůbec (!) poběží. Pokud budou muset každý rok kupovat nějaké drahé komponenty, tak to prodeji asi neprospěje a TO povedede ke zdražení.
Můj příspěvek byl o tom, že HW náročnost je zbytečně velká a že ji (?záměrně?) zvyšují, např.HL2 na GF5900XT se nedal hrát ani se základním nastavením, natož s efekty, dokud nevyšli opravné patch. Ale někdo to může vyřešit koupením nové grafiky+paměti+procesoru ... třeba každý rok
Jestli FarCry nepatří k nejlepším FPS hrám (jako Ferrari u aut) tak už teda nevím, škoda mluvit ... Kupodivu právě FarCry patří mezi ty hry, které běží velmi dobře i na starém HW (radeon9200), sice chybí pěna u moře, trochu trávy a ryby v moři ...
Jde o to, že dnešní hry jdou bídně dnes na středních grafikách a příští rok nové hry na nich už asi nepůjdou vůbec, nepotřebuju 150fps, stačí 80, ale s efekty, na to by měla stačit střední třída grafiky a ti "nejnáročnější" získají vyšší rozlišení a více fps právě díky "ferrari" grafice
Toť vše.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  12. 01. 2005 12:16

Skoda, ze jste uplne minul pointu meho prispevku (coz je mozna moje chyba). Optimalizace na HW je jedna z mnoha cinnosti pri tvorbe kazdeho SW. A penize a cas, ktery vynalozite na optimalizaci vam budou chybet jinde. Mnou zminovany Morrowind byl v dobe kdy vysel velmi narocny na HW a taky byl obrovsky. Kdyby ta hra mela polovicni HW naroky a ostrov byl o polovinu mensi, tak bych nemel radost ani trochu.
Velmi casto je za HW narocnosti hry to, ze byl zvolen spatny engine. To je presne problem MW - jeho engine nebyl pro hry nejvhodnejsi - zobrazoval smerem od horizontu k hraci (nikoliv od hrace k horizontu). Jenze kdyz se tvurci rozhodovali pro engine, tak na trhu nebylo nic lepsiho, co by splnovalo jejich pozadavky.
Porovnat HW naroky nekolik si podobnych her mi neprijde tak vypovidajici. Ty hry pouzivaji ruzne enginy, ruzne modeluji fyziku, maji ruznou implementaci umele inteligence/skriptovani. A taky nabizeji ruzne moznosti treba v moddingu.
Nektere hry jsou opravdu napsany spatne (fuseri jsou jiste vsude). Naprosta vetsina neoptimalizovaneho SW je zpusobena umyslnym manazerskym rozhodnutim pri rizeni projektu. Proste sef projektu zvazuje, jestli se mu vyplati platit programatory o mesic navic aby to zrychlili o 5-10%. To, ze se vyda hra a zacnou se inkasovat trzby a casem se vydaji patche, ktere to zrychli (misto aby se s vydanim 2 mesice pockalo) je take manazerske rozhodnuti. Urcite ne lenost a neschopnost tvurcu.
Jestli mate pocit, ze tvurci SW zamerne zvysuji narocnost her aby vyrobci HW meli vetsi zisky, tak se vam jenom smeju. Tvurci se urcite snazi, aby v jejich hre sly zapnout co nejlepsi efekty. A ty jsou velmi HW narocne - zejmena proto, ze pouzivaji novou technologii, pro kterou treba jeste ani nejsou odladeny ovladace. Soucasne ale chteji svoji hru co nejvic prodat a chteji, aby s normalnim nastavenim chodila co nejvic lidem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kezned  |  12. 01. 2005 13:28

Musím uznat, že máte pravdu v těch manažerských rozhodnutích a tlacích na programátory.
Add. technologie - pokud tu novou technologii využije 10% hráču, tak to moc není ať se to vezme jakkoli.
Ono stejně záleží jen na spokojenosti zákazníka, bez těch taky nebudou ani ti programátoři a ani výrobci herních VGA, takže Váš názor je poněkud pokroucen, navíc v článku se píše, že zažívají žně, tak to už vůbec by ty hry měli být odladěny, jestli to vydají o 2 měsíce později ? to je celkem jedno, nemají slibovat nemožné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Programator  |  12. 01. 2005 14:14

Koukam, ze ty tomu rozumis asi jako muj pes. Ale neber to jako urazku, on je docela chytry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  12. 01. 2005 14:27

Nevim kolik vam je, takze nevim, jestli vam mohu doporucit toto: Prectete si nejakou ucebnici SW inzenyrstvi (tech je dost) a nejakou ucebnici zabyvajici se marktetingem u SW (v cestine asi nejsou). Pak byste pochopil jak je datum vydani SW (a zejmena hry) nesmirne dulezite. Vydat hru o 2 mesice pozdeji (a zapracovat na optimalizaci a bugfixingu) muze v konecnem dusledku znamenat, ze prodate o 1/3 kopii mene. Treba nestihnete dulezity termin (vanoce, prazdniny), nebo mezitim vyda podobny typ hry konkurence. Nebo opadne kratkodoba modni vlna. Kdyz vydate hru rychle, tak budete mit v danou chvili graficky nejhezci hru a budou o vas vsude psat. Kdyz ji vydate za dva mesice, tak uz budou na trhu 2-3 hry se stejne dobrou grafikou. Nerikam, ze se mi to libi, ale v softwaru obecne plati, ze je lepsi prijit drive se spatnym produktem (a ten postupne opatchovat), nez ten produkt poctive odladit a poslat na trh pozdeji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kezned  |  12. 01. 2005 18:11

To je ovšem špatný přístup, který v konečném výsledku vypadá takto: verze A)
1. čekám až hra vyjde (např.Doom3,HL2)
2. zaplatím nejvíc, protože je to novinka
3. dostanu něco, co není úplně doděláno (není pravidlem)
verze B)
1. koupím po 1/2 až roce
2. koupím levněji, někdy i podstatně
3. dostanu software včetně záplat
První se dá tolerovat jen v případech, že jste herní nadšenec, nebo máte neomezeně financí a nebo to hrajete někdy znovu, což záleží ovšem na zábavnosti. Po ročních zkušenostech jsem zjistil, že kupovat novinky je nesmysl, počkám až "vyzrají".
Vše berte z hlediska kupujících, druhá stránka věci jsou cracky. To jsou ztráty, které v podstatě platí ten, kdo hru koupí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  13. 01. 2005 20:39

Ale to hlavní je, že je to tak jak píše Flasi. To je primárně zaměřeno na trh v Americe (Japonsko, V.Británie). A tam to tak prostě funguje. Nějakej piditrh v nějakých Čechách :))) to je k smíchu! Mluvíme o trzích, kde cena hry (jak tu už bylo uvedeno) je nepoměrně menší než u nás (typicky Japonsko: v Tokiu si za cenu hry můžeš třeba koupit jablko). Takže pohled od nás je deformovaný tím, že pro mě je 1499,- Kč docela dost. Ne tak pro Amíka, třeba, toho tacena tolik nezabolí, a proto se chová tak jak to popsal Flasi. Prostě jde a koupí to, protože je to nový, popř. to teď frčí. A zejtra si jde koupit něco jiného, protože teď frčí zase tamto.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roaf  |  11. 01. 2005 22:36

"jestli zákazník zaplatí za hru (kterou hraje desítky, ale i stovky hodin) tolik, co za jeden film na DVD (který si pustí jednou, dvakrát), jde o nepoměr."-Ano, souhlas, ale ten nepoměr je dle mého názoru na straně filmu či hudby.
Cena her které jsou pro mne kvalitní není předražená pouze v bandlu a jak již některé starší příspěvky, pokud nechci krást, tak si počkám.(netvrdím, že jsem nikdy kreknutou hru neměl-dost mě to uchránilo od vyhozených peněz neb dema ukazují pouze to nej) Je mi 43, souhlas s Paia, vracím se k starejm pařbám, dnešní jsou orgie grafiky atd. ale hratenost až na vyjímky mizerie.
Pro mě za mě si ty nový extrasuprrealistické hry můžou zdražit, ono se jim to vrátí . Trh se chová všude stejně. Proč se tak daří slušnejm restauracím? (cenově i kvalitou)
Valve: dobrý pokus jak zařídit aby vydavatelský moloch nesežral tolik vývojářům. Jsem zvědavý jestli Steam bude
fungovat až bude HL2 (snad) levnější. Jó rodina a peníze. Jinak dík p.Hlavenkovi za tento článek na tak všeobecně zaměřeném servru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kezned  |  11. 01. 2005 22:32

No, film se většinou dá shlédnout ať už je jakýkoli, je to pasivní zábava, ale u her to neplatí, pokud bych měl zaplatit za novinky ještě více než teď, tak asi končím. Momentálně mě baví tak každá druhá hra a skóre se zhoršuje
Asi jsem náročný, ale měli by se vývojáři nad tím zamyslet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Upíř smolař  |  11. 01. 2005 21:53

No mě je 24let a už rok si užívám tak jako nikdy v životě protože jsem si pořídil loni nový komp,sice s ním mám starosti ale zato už nemusím běhat po bazarech a levných knihách a můžu si zahrát nové tituly (jenže mám v PC AGP sběrnici a jestliže už nebudou nové karty na AGP tak je to v háji a sbohem PC to si snad raděj koupím plejstešnu 2 a začnu šetřit na trojku... Předtím jsem živořil na obstarožní rachotině P1 a pokud nebudu chtít mít za chvíli doma rachotinu č.2 musím upgradovat-to konzolisti ne a proto jim závidím.

No - s výdrží her je to všelijaké - Hl-2 mi zabral cca.týden,doom 3 asi taky tak,painkiller rovněž. Nejdéle jsem hrál FC nejen díky rozlehlosti ale i obtížnosti.Osobně si myslím že je to lepší než koukat na bednu. I když u stříleček se asi nikdy nepodaří natáhnout je navíc - podle mě je ten týden 14dní hraní OK.

Potom ale existují hry s velkým H jedním je již zmíněný Pharaoh - hraju ho s přestávkami minimálně PĚT LET ! A nedohrál jsem ho ! Nebo další hrou na dlouhou trať jsou RPG kde ale platí zálohovat na cd je nutnost. Protože před půl rokem jsem smazal BG-2 u kterého jsem se skvěle bavil hodně dlouho - jenže představa že se budu opět strašlivě dlouhou dobu prokousávat tam kde jsem skončil je děsná ! I když se to dá hrát s několika různými druhy postav tak to má něco do sebe,že.

Slavná AA hra nemusí být hit - hrál jsem Splinter cella Pandora Tommorow - skvělé,jako akční špionážní film.Teď jsem si koupil SC 1 a ouha - není to ono,dvojka je prostě lepší,napínavější, zábavnější. Jak jsem říkal Pharaoh má u mě rekord ve hraní - řekl jsem si bezva pobavím se v sim city 4 jenže ouha - nepochopil jsem jak se to hraje ! Zkusil jsem několik návodů ale stejně - ten princip je nějaký divný,sotva se mi rozroste trochu město spadnu do bankrotu a game over. Hmm,takže sim city i když jsem myslel že bude hra na věčnost jako pharaoh, tak odpočívá na polici a kdoví kdy zavítá na HDD mého kompu. Asi už nikdy.

Simulátory- ty jsem jako fanda do letadel miloval - jenže ouha koupil jsem si Il-2FB a skvělá zábava,nehrál jsem nic jiného - jenže fandové do simu létají akorát virtuálně a na max což je sice fajn jenže já se chci u hry bavit. Sice jsem to max zkusil jenže rázem se z toho stala fakt simulace takže málo sestřelů,furt na štítě. A po chvíli mi začali chybět Američané a Angličané. Tak jsem si koupil,trouba jeden ACE expansion pack s mustangem jak sundává Kometa a šok - kampaně tu sice nové jsou, i spit tu je i mustangy a lighting a další oblíbené stroje ba i na Luftwaffe 1946 se dostalo jenže tu není kampaň za USAAF a RAF.Dokonce ani za nová německá letadla ne ! Takže 700 vyhozených oknem ! Protože argument RAF je v battle over europe neberu !

Ještě bych rád řekl že dvě hry které jsou mnohdy označené za zklamání tj. DOOM3 i hitman 3 mě prostě a dobře bavily. Osobně si myslím že scénář je u hry důležitý stejně jako ve filmu,i ta nejtupější akce by měla mít aspoň nějaký příběh protože i když jdu a kosím a umírám chci vědět proč.

Teď momentálně hraju RPG Vampires bloodlines a jak to vypadá na BG délkou mít nebude ale je to velice zábavné - tedy až na bugy. Nejspíše již zůstanu u relaxačních stříleček které jsou v poseldní době opravu filmové a po jejich dohrání máte stejný pocit jako po dobrém filmu (který je na čs. televizích velikou vzácností). Hádejte co jsem dělal na silvestra - ano hrál Vampíry: bloodlines a celý frmol prastarých fórů mi mohl být fuk. zdar.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  12. 01. 2005 09:30

PC vs. konzole je tema na mnoho flamewaru, takze jenom kratkou poznamku:
Az si koupite konzoli, tak hodne stesti se simulatorama jako Il-2FB a se strategiema jako Pharaoh
Jinak jste vystihl jeden z hlavnich problemu herniho prumyslu - kupujete zajice v pytli. To co se libi/vyhovuje vam nemusi vyhovovat/ libit se ostatnim. Muzete si precist sto recenzi a hrat dve dema, to jestli bude hra dobra nebo ne, zjistite vy osobne az pote co si ji koupite. Az pote co zaplatite +/- 1500 Kc. Kdyz vyhodim 100-150 Kc za spatny film, tak me to tolik neboli, jako 1500 za spatnou hru. Muzu ji prodat, ale to neni vzdy tak jednoduche. Navic 1500 za novou hru zcela vylucuje pristup - "to by mohlo byt zajimave, to zkusim". Jesteze se da provozovat try&buy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
N.O.V  |  11. 01. 2005 19:40

Jak už někdo napsal - PSX není kapesní herní počítač (měl jste zřejmě na mysli PSP) a dát to do jedné věty s N-Gage je také poněkud mimo - výkonnově je PSP někde na úrovni PS2, což je na handheld pořádný výkon (nemluvě o jiných funkcích jako přehrávání videa MPEG4, audio, bezdrát, atd.). A neúspěšná ???????????????????????????? - okamžitě vyprodána - to je neůspěch jak sviňa, co?
Sony stále sklízí bohatou žeň u PS/2 ????????????????????? - to je označení portu pro připojení např. klávesnice, tohle beru jako hloupý vtip.
Microsoft pověsti technologického lídra nikdy nedosáhne, každý kdo slyšel alespoň útržky informací o procesoru CELL, který vyvíjela Sony společně s IBM a Toshibou a hodlá ho použít (nejen) v PS3, tomu nemůže věřit. Celý projekt už stál víc jak půl miliardy dolarů. Myslíte si, že pozici technologického lídra dosáhne pouze dřívějším uvedením nové konzole na trh?
 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jack B.  |  11. 01. 2005 20:30

Vzdyt ano. Microsoft s XBOXem 2 zalidruje druhym smerem. Smerem ke dnu, jako to malem dopadlo s jednickou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  14. 07. 2006 08:59

Jak jsem se dočetl zde (http://www.cdr.cz/a/18013) asi není CELL moc dobře navržen - alespoň pro spotřebitele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pfk  |  11. 01. 2005 18:29

Pan Hlavenka umí psát a ještě lepší je, že si umí vybrat o čem bude psát. BTW super diskuze, stejně hodnotná jako samotný článek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
permonik  |  11. 01. 2005 17:56

dobry den,
jake hry mate ted nainstalovane vy pane Hlavenka :]]

K.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
schali  |  11. 01. 2005 15:45

To zdrazovani her zminene v clanku bude zrejme vtip.Podle me to bude do budoucna probihat jinak.Online hry budou za pakatel nebo se budou rovnou stahovat z netu zdarma.Platit se bude hlavne a nebo jen a pouze za provoz.Bude klasicky mesicni poplatek a ted si to parane uzij.Je to pojistka proti piratum a zaroven hrac plati za hrani a ne za placku software.Dokonce se tak pekne poznaji dobre parby, nikdo nebude platit mesicni polatek za hrani neceho co ho nebavi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rool50  |  11. 01. 2005 15:11

Hlavně by měli začít dělat i hry pro linux. Až na pár vyjímek je to stále bída.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m1c4a1, m1c4a1  |  11. 01. 2005 15:22

Hlavně to chce dobrou hardwarovou podporu.
Hry pro Linux se začínají rozšiřovat, jak se tento OS začíná tlačit na desktopy a do multimédií. Dočkej času.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doli  |  11. 01. 2005 16:21

Chtělo by to lepší drivery. Teď jsem si koupil GeForce 6800 Ultra a od té doby si můžu o hraní pod Linuxem nechat prozatím jen zdát:

Současné drivery jsou mizerné i pro Windows, Win BETA drivery už jsou lepší, ale zase mívají BSoDy (že prý nv4_disp uvíznul v nekonečné smyčce). Když zkusím jenom pustit 3D hru pod Linuxem, tak se chvíli nic neděje a pak to slítne - s GeForce4 MX440 mi tam chodilo 3D úplně dokonale

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Andy  |  11. 01. 2005 14:12

"Něco ale na názoru vývojářů je: jestli zákazník zaplatí za hru (kterou hraje desítky, ale i stovky hodin) tolik, co za jeden film na DVD (který si pustí jednou, dvakrát), jde o nepoměr."

Jak to můžete napsat p. Hlavenko? Vždyť snad znáte základní ekonomické zákonitosti! Zákazník zaplatí za hru tolik, kolik uzná za vhodné. Výrobce nastaví cenu tak, aby vydělal. Pokud mu klesá zisk, musí to řešit. Že by to ale nějak souviselo s tím, že zákazník hraje hru více než je zdrávo???? Tak to asi ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hlavenka, hlavenka  |  11. 01. 2005 19:12

Zákazník zaplatí za hru tolik, kolik ta hra bude stát, nikoli, kolik uzná za vhodné. V případě, že má pocit, že hra stojí víc, než je ochoten dát, nekoupí si ji. (Dávám stranou to, že si ji ukradne - to není standardní jednání). Výrobce nenastavuje cenu tak, aby vydělal, alebrž tak, aby vydělal maximum - tedy nastaví ji nejvýš, jak je to možné. Horní akceptovatelná hranice zatím není moc známá, nikdo ji nevyzkoušel. Hra na Západě stojí tolik jako oběd v kvalitní restauraci. Je limit na úrovni dvou, tří, nebo pěti kvalitních obědů?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sytem Security  |  11. 01. 2005 13:52

Znáte toho rybku v levelu?????Mě připadá jako konzolista, ve svejch intelektuálních příspěvcích píše jak je sláva her pryč a že těd se všichni přeorientujou na konzole atd.
Někteří ho podporujou,protože si myslej že když ho čtou dostanou nálepku "čtenář inteligentních názoru".

S jeho žvástama ať padá do PS2 magazínu,idiot jeden...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hyperion  |  11. 01. 2005 14:16

o konci "pařanů" v Čechách, o konci "kvalitních" PC her na pár disket (v době, kdy se začaly objevovat první gamesy na CD-ROM), o nesmyslné platformě pro hry jménem windows (3.11, win95), o multimediálních shi*ech.....psal už ve své době jistý A.Anastov ve SCORE někdy v roce 94/95(?) Kdeže loňské sněhy jsou. Hrát si na proroka je velice ošemetná věc. Sami si můžeme hrát třeba kuličky za barákem, trh to ale vždycky rozsekne podle svýho..Každá generace má pocit, že ona je ta nejlepší, a že s příchodem novejch dravců odchází "to dobrý". Kašlete na nostalgii, jede se dál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sick_of_CT  |  11. 01. 2005 23:54

tak pozor, s tema multimedialnima sh*tama mel nahodou pravdu? videl jste nekdy jeden z tech "interaktivnich filmu" ty doby? zamerne nepisu hral... hrat se to nedalo, bylo to priserny - slepa ulicka, priklad jako z citanky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hyperion  |  12. 01. 2005 09:43

ano, viděl (7th Guest např. a to byla ještě jedna z těch lepších) vždycky existuje určité procento inovátorů, kteří si koupí každou novou blbost jenom proto, že obsahuje nějakou vychytanou grafickou featuru nebo jinou technologickou inovaci a díky které je všechno víc "kůl" než předtím, nehledě (v případě počítačových her) na příběh a hratelnost. Viz. např. hra Turok 1, která v podstatě uváděla 3Dfx a nad kterou všichni slintali právě kvůli grafice, která byla ve své době opravdu přelomová. Dnes už ty (grafické) skoky pravda tak velké nejsou, takže to marketingová oddělení mají trochu těžší (ale oni zase najdou nějaký nový triky, viz. PCI-e). Pamatujete, že když vyšel Magic Carpet, tak každej nadával, že to chce na SVGA grafiku Pentium 90 a 16MB RAM, což byl v tý době fakt high-end?:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
normalni clovek  |  11. 01. 2005 12:10

konecne poradny clanek !!! a pozitivni !!!
thx

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef  |  11. 01. 2005 11:37

Pane Hlavenko, Sony PSX opravdu neni kapesni herni pocitac. A zajimalo by mne, proc jste se vubec nezminil o novych prenosnych konzolich - Nintendo DS a Sony PSP. Nintendo DS se o vanocich skvele prodavalo v Americe a v Japonsku, konzole PSP zatim vysla pouze v Japonsku a je vyprodana, hlavne diky nedostatku kusu uvedenych na trh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mysel, Mysel  |  11. 01. 2005 13:19

Většina vyprodaných věcí je "je vyprodana, hlavne diky nedostatku kusu uvedenych na trh."
:o))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
devon  |  26. 01. 2005 14:11

NO tak rozhodne zadne triky ala carrefour v tom nebyly...problemy s PSP jsou ale prvni milon ks byl vyprodan hnedka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kelvin, kelvin  |  11. 01. 2005 11:21

Časy se mění, hodnoty zůstávají.  Doom.
http://www.idoom.cz
;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  11. 01. 2005 11:00

Je mi 51 let a pařit nepřestanu nikdy.V kombinaci se sportem vydržím až do smrti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jack_b, Jack_b  |  11. 01. 2005 11:06

Nekomu s takovym pristupem preju jeste alespon dalsich 150 let mezi nami hraci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
magnum  |  11. 01. 2005 12:32

Mně je 51 ,pařím o 106 a v kombinaci s potravou vydržím až do smrti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otto  |  11. 01. 2005 09:44

Co to plácáte "určitá primitivnost či „myšlenková vyprázdněnost“ starších her odrazovala". Naopak novější hry jsou čím dále primitivnější a stupidnější než byli ty starší. A podle toho co vidím ve svém okolí naopak čím dále klesá průměrný věk hráčů. Ne že by žádní dospělí hráči nepřibývali, ale s počtem malej capartů je to nesrovnatelné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
choro  |  11. 01. 2005 10:38

Možná jste neúmyslně spojil ty dvě věci. "určitá primitivnost či „myšlenková vyprázdněnost“ nových her odrazuje starší hráče, protože ti jsou zvyklí od hry očekávat něco víc než jen hory mrtvého masa a potoky krve. A průměrný věk hráčů klesá možná díky tomu, že mladí ještě nemají moc zkušeností na světě a proto jim ty potoky krve nevadí. Otázkou je, co z nich potom vyroste, ale to už taky můžeme v poslední době v Americe vidět...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jack  |  11. 01. 2005 10:52

Nemuzu nez souhlasit, ze hry jsou sice cim dal tim vic technicky vymakanejsi, ale jejich uroven klesa. Docela bych uvital nejakou poradnou 2D arkadu, jako byla sveho casu Hearth of Darkness.
Ad prodej virt. veci: Rad bych vedel, o ktere hry se jedna, protoze ze svoji zkusenosti vim, ze na eBay aukcich sice sezenete kde co, ale nejak mi to nezapada do koncepce autora clanku, kdy z prodeje tezi i vyrobce hry. Nehlede na to, ze je to podle 99% Terms of use oznaceno za protizakone rozprodavani majetku firtmy, ktera hru vytvorila. Viz World of Warcraft, Everquest, Star Wars Galaxies....
Ad ceny her: Myslim si, ze pokud by mela nova hra, treba i poradna pecka, stat pres 1500,-, nikdo si ji nekoupi. BTW: proc dnes, kdyz jsem si nechal z UK poslat dve kopie (originalni ) Jump to Lightspeed jsem zaplatil skoro stejnou cenu, jako bych zaplatil za jednu kopii u nas. (nehlede na to, ze bych musel jeste mesic cekat, nez ji dovezou)
ad hraci: Nevim jak treba na GameZone u nas, moc tam nehraju, ale kuprikladu na Star Wars Galaxies hrajou nejvic lidi okolo 30 let. (Na jednom Freelancer serveru jsem potkal manika, kteremu bylo 55 . Clovek si pak pripada hned normalni, kdyz vi, ze lidi, kteri by mohli byt jeho rodice hrajou jako on)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZZZZ, ZZZZ  |  11. 01. 2005 09:34

Pane Hlavenka, nemyslite, ze jste to s tim vyrazem "bananova republika" trochu prehnal. O jake zemi konkretne mluvite ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hlavenka, hlavenka  |  11. 01. 2005 19:00

Nerozumím vám, co jsem přehnal? Urazil jsem nějakou konkrétní zemi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
quas  |  11. 01. 2005 09:12

1. Neznam herniho novinare pouze herni publicisty - jestli povazujete clanky ve SCORE apod. za novinarskou praci tak jste patrne nikdy nedelal v novinach.
2. Vas "novy" styl psani je hrozny. Pominu-li fakticke chyby v clanku a Vasich clancich obecne, coz beru jako ukazku amaterismu, pominu-li prekrucovani faktu coz beru jako hloupost tak ta stylistyka je opravdu hrozna.
3. Vyvoj hry je drazsi nez vyvoj filmu? Tak se nad tim zamyslete a pak se podivejte na rozpocty filmu a her. U kolika komercne uspesnych filmu jsou naklady pod smesnych 30 milionu dolaru? A u kolika je to her?
4. Vasi teorii o zvysovani cen si s chuti dovolim napadnout - trendem je prodavat online hry tedy hry vpodstate neukradnutelne (pokud chce clovek hrat kvalitne) pres internet - vytezek jde tedy do tvurcu, ne do distribuce. Stejne tak je asi k nicemu ukrast MNORPG kdyz nemate predplaceny server ze...
5. Chapu ze Zive je bulvar pro nactilete ale zkuste psat i trochu pro ty ostatni, tohle je hruza.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sytem Security  |  11. 01. 2005 13:45

buzerovat buzerovat buzerovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sytem Security  |  11. 01. 2005 13:46

buzerovat buzerovat buzerovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ghuul, Ghuul  |  11. 01. 2005 08:57

Staly problem u her ale de facto u jakehokoliv SW je nepomer mezi cenou a "vykonem" resp. mezi tim co platim za hodinu provozu. Vubec mi nevadi platit treba pausalne mesicne za pristupy na herni servery pro online gamesy, ale zaplatit treba 1800 za novou hru, kterou pak dohraji za 6 hodin je trochu moc. Bohuzel ta doba stravena u hry je take limitovana zkusenosti hrace - ja jako pocitacovy fanatik jsem kuprikladu dohral Call of Duty na jeden zatah asi za 6-7 hodin, kdezto kolega v dome, ktery se k tomu dostal az nyni (rozumej hrani na pocitaci) to mastil asi dva tydny (ne v kuse ). Nekdy bych si rad vymazal kousek pameti, abych si ty hry zase uzival

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Krakenek  |  11. 01. 2005 08:19

Z věty "Něco ale na názoru vývojářů je: jestli zákazník zaplatí za hru (kterou hraje desítky, ale i stovky hodin) tolik, co za jeden film na DVD (který si pustí jednou, dvakrát), jde o nepoměr."  vyplívá, že snad hra stojí stejně jako film na DVD. Hry jsou v průměru asi dvakrát dražší než filmy. Jakožto vývojář ale s myšlenkou souhlasím, výce peněz pro programátory !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
robert  |  11. 01. 2005 08:44

Jo jo, mohli by si z těch peněz zaplatit třeba kurs češtiny, aby věděli, kde se píše jaké i.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirIN  |  11. 01. 2005 09:11

Jasne, vice penez Billovi, skoda jen, ze jsme jeste neobjevili mimozemskou civilizaci. Takhle je pouze nejbohatsi pouze na Zemi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirIN  |  11. 01. 2005 09:12

Jasne, vice penez Billovi, skoda jen, ze jsme jeste neobjevili mimozemskou civilizaci. Takhle je nejbohatsi pouze na Zemi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eso  |  11. 01. 2005 11:31

je to tak.

napr.:

film Já, robot (2DVD) 719 Kc
hra Half-Life 2 DVD verze 1599 Kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stovky hodin ???  |  11. 01. 2005 22:19

ha ha ha kera nova hra mi bude trvat prejit 100 hodin ???? HL2 za 12 h cca..., sacred my trval myslim do dvoch dni vkuse..ale 100 hodin ... ha ha .....sak take nic neexistuje ..A za tupe scenare v hrach by chcely take prachy... nech sa zobudia a urobia nieco fakt co zato stoji. HL2 bol dobri a stal za to, ale taky hitman , colin sak to je stale o tom istom ... neoriginalne... za neoriginalitu chcu byt plateny..
Maximalne CS1,6 online stoji zato na 100 % ale to je o inom .....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ales  |  12. 01. 2005 17:50

zkus nějaký RPG, řek bych, že třeba u Morrowindu bys 100 hodin strávit moh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  12. 01. 2005 23:35

A to ještě jen za jednu postavu...pokud si člověk vyzkouší alespoň tři hrubé zpecializace (combat skills, magic skills, thief skills) tak má zábavu na celý rok :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HL  |  11. 01. 2005 08:13

Sablonou HL je porucha teleportu. HL2 se mi moc libil (az na posl. level), ale je desne linearni - clovek si nemuze vybrat, jak neco vyresi. V tomhle je HL2 velmi "sablonovity." To mi u her chybi - ruzne moznosti reseni, pribehu (byl by vyvoj neekonomicky, kdyby hrac pri dohrani hry prosel 1/10 tvrde prace vyvojaru? Treba by se takova hra stala obrovskym hitem, ze by to diky obrovskemu zajmu mohlo byt rentabilni.. )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julek  |  11. 01. 2005 10:16

Deus Ex

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petrik (CZ)  |  11. 01. 2005 13:17

Takových her je mnoho - je lépe si o problému nejprve něco zjistit, než rovnou brečet.
první co mne napadne bez jakéhokoliv přemýšlení je celá serie GTA........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HL  |  11. 01. 2005 14:21

Je lepsi si neco nejdriv zahrat nez chytracit. GTA patri mezi me oblibene, ale rozhodne se neda dohrat vice zpusoby. Muze tam delat cokoliv, to jo, ale dej je linearni! To ten Deus-Ex je tomu rozhodne bliz!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
swift  |  11. 01. 2005 15:32

Jenze o tom proste HL je...je to jen "tupa" strilecka se super dejem, kterej ale nemuzes ovlivnit...jako film.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HL  |  12. 01. 2005 07:28

Presne tak. Bylo by super moci ovlivnit pribeh svym jednanim ve hre. Jenze to by se musely udelat ruzne verze, vetveni v deji.. Bylo by to mnohem narocnejsi, x-krat vice prace, ze ktere by kazdy ale videl jen zlomek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ditys, Ditys  |  12. 01. 2005 17:38

Flashpoint

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
moskarun  |  11. 01. 2005 07:54

se mi líbí, jak se neustále snaží být lidi zajímavý a originální se svýma vlastníma novýma slovíčkama v uvozovkách - "originalita je sterilní bláznovství", se zapomíná,.................a to taky je
z toho by generace velevzdělanců, které světlo světa už nikdy nepozná, Otty řvala :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Baf  |  11. 01. 2005 06:45

Mám několik poznámek. Neúspěšná PSX není kapesní herní počítač, ale pořádná bedna sloužící jako centrum domácí zábavy. Kapesní kerní konzole (ne počítač!!!) se jmenuje PSP a dle ohlasů z prodeje v Japonsku se o neúspěchu mluvit nedá ani náhodou. Jo a označení PS/2 si nechte pro ty svý voježděný myši, ne pro konzoli. Howgh!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majsner, Majsner  |  11. 01. 2005 06:23

Clanek se mi taky docela libil, jen bych nesouhlasil s temi stovkami hodin stravenimi hranim jedne hry... prijde mi, ze herni vyvojari delaji hry zamerne kratsi a kratsi, aby byl zakaznik nucen si bezet dalsi... napriklad first-person strilecky: vetsinu dnesnich dohrajete bez problemu za 10-15 hodin. Ja jeste ne, ale dva mi pratele uz dohrali HL2 a bylo to dohromady vyrazne mene, nez za 15 hodin.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majsner, Majsner  |  11. 01. 2005 06:27

No a jestli budou hry stat napriklad 5000 Kc, tak se, alespon v Cesku, neda mluvit o nejakem poklesu prodeje... to si to zkratka nikdo nekoupi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fidel_Kastrol, Fidel_Kastrol  |  11. 01. 2005 07:11

No autor myslel spis hrani online, nez singl. To je snad jasne. Jinak ja osobne treba nechapu lidicky, kteri hru daji na jeden zatah. Ja treba HL2 hraju od doby co je venku a jeste nemam dohrano a myslim, ze si to uzivam min.stejne jako ti, co ho dali na jeden zatah. ;oD
Takze me az tolik nevadi, ze hra se hraje treba 12h cisteho herniho casu (ale nekdy ty ceny jsou fakt sileny). Osobne si myslim, ze do budoucna se hry budou kupovat prevazne pres net (viz HL2). Ne ze by se tim eliminovalo piratstvi, ale zisk byl urcite vetsi, ale to by chtelo u nas taky upravit podminku v pripojeni k netu, to uz je ale na jinou diskuziu ;o/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  11. 01. 2005 14:12

No doufam ze v tom budoucnost neni, kdyby mi kazdy vyrobce nutil instalovat bordel typu Steam jako HL2, tak ty hry snad balim, navic by se v tom OS ani na nic nezbyla pamet :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackRider, BlackRider  |  11. 01. 2005 16:45

Steam je super... doufam ze neco podobnyho zavedou i dalsi... HL2 sem sice uz dohral, ale diky Steamu muzu pokracovat HL1: Source a Opposing Force :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  13. 01. 2005 00:48

Me tedy steam vubec super nepripada. Chci hrat singleplayer hru i kdyz nejsem pripojen k internetu. Chci si vzit notebook a odjet na vikend pryc a obcas si tam zahrat hru (a ne, ze mi v sobotu rekne, ze potrebuje checknout online). Chci abych to byl ja, ktery rozhodne, ktere patche naistalovat chce a ktere nechci. Pokud budu mit pomale pripojeni (mobil, nebo dialup), tak by mi rozhodne neprislo vtipne, ze by nejaka hra zrovna rozhodla, ze zacne stahovat mnohomegovy patch a do doby nez ho stahne si nezahraju. Vubec se mi nelibi, ze kvuli hrani her budu nekomu na druhem konci sveta vypisovat bianco sek na instalaci kdoviceho na svem pocitaci.
Doufam, ze se steam nerozsiri (minimalne v takove podobe v jake je dnes).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackRider, BlackRider  |  13. 01. 2005 11:19

Kdyz se ti nelibi, tak ho nepouzivej :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  13. 01. 2005 12:02

Taky to nepouzivam. Jenom se bojim aby se to nerozsirilo i mezi dalsi hry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomas 2  |  12. 01. 2005 15:33

neboj, vzdycky se udela crack a jede se bez Steamu a podobnych nesmyslu....:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
malcor  |  11. 01. 2005 14:43

No nemyslim ze autor zrovna v tomhle pripade myslel onlineovy hry protoze to srovnaval s cenou DVDcek a podobne. V pripade Online do hry vstupujou poplatky a tim padem je cenova hladina ve vysledku o dost jinde nez u toho DVDcka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petrik (CZ)  |  11. 01. 2005 13:13

Samozřejmě, to co píšeš je pravda - pokud ovšem pomineme on-line část - která speciálně u Half-life 2 je na dalších X let bez přehánění (viz klony původního HL - CStrike apod.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paia, Paia  |  11. 01. 2005 15:12

No vidíš a já si koupím hru za 300,- (Railroad Tycoon 2 Platinová Edice) v Kauflandu (asi loni na jaře, už nevím přesně) a loni v létě Pharaoh, taky za 300,- v počítačový prodejně u nás a hraju je dodneška. V RT2 mám za sebou asi 18 scénářů a dalších minimálně 20 mě ještě čeká (jeden scénář se dá hrát čistýho času 20-30 hodin), ve Faraonovi hraju 15. scénář a taky nejsem ani v polovině celkovýho počtu a na jeden to vychází ještě dýl - celých 10 vánočních dnů jsem hrál 13. a 14. scénář (5-9 hodin za den). Takhle se mi to líbí - za málo peněz hodně zábavy. Kdybych měl vypláznout litr a na celé zahrání by mi pak stačily 2 hodiny, nadával bych si za zbytečně vyhozený peníze. Až si koupím Sims2, tak budu mít do důchodu na hraní vystaráno (a to nepočítám těch několik různých her stažených z bittorrentu - k vyzkoušení na novějším HW za pár měsíců/let - mezitím vyjdou v reedici levněji i s češtinou). A nedá se spočítat, kolik nocí jsem strávil před 15 lety na kolejní síti s Civilizací 1 - taky jedna z herních perel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adéla  |  09. 05. 2005 21:56

Ahoj.Nevíte jestli je na The sims2 nějaký program jako třeba homecraft ale na stavění nábytku?Za každou odpověd jsem moc vděčná.Pište mi na adela.pour@seznam.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid, elipsoid  |  11. 01. 2005 00:38

Výborný článek, velmi zajímavý a čitelně napsaný. Což tu nebývá vždy pravidlem...
A "vítěz ve skákáni s kotrmelci" mě fakt pobavil :D
Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomas  |  11. 01. 2005 15:37

Pokud je vítěz ve "skání s kotrmelci" původní, tak gratuluji pane Hlavenka. JInak článek se mi také líbil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pjotr, Pjotr  |  11. 01. 2005 00:37

Jo s tim vekem souhlasim - nekde jsem cetl prumerny vek hracu her - udajne statisticky zpocitano, ze nejvice "paranu" je v rozmezi 25-35let, pak seniori a nejmene procent maji lidi v pubertalnim veku. Docela zajimave.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DigitalDooM  |  11. 01. 2005 01:53

no to je logický...to je generace odchovaná na prvních kompech....mě je 20 a od maminy už neslyšim nic jiného než kdy už z toho vyrostu....s klidem odpovídám že už nikdy :) odchovanej na Doom I,II, WAR I a Ufo x-com apod na tom ani nechci nic měnit.... PC games není zábava...to je životní styl.. :);)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iXY  |  11. 01. 2005 06:47

Můžeš mamině klidně říct, že až ti bude 26,tak z toho vyrosteš... Mě už se to v tom věku podařilo , a to jsem u a v PC trávil velkou část dne.
A hodně se na tom podepsalo to umělý zvyšování nároků na PC. Klidně bych si dneska zahrál nějakou strategii, nebo cokoliv i v menším rozlišení než 800x600 (což už nejde), abych nemusel na každou novější hru kupovat lepší PC. To jsem dělal dřív, dneska už těch 30.000 táců radší investuju jinak,např do potomka.

(*J*)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ghuul, Ghuul  |  11. 01. 2005 08:44

Kdyz mas potomka, tak to mas tezky . Ja tech 30k radeji investuji do kompu.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
josephino, josephino  |  11. 01. 2005 08:51

no a kdyz zatim nemas potomka, tak z toho nevyrostes ani v 31 :) ovsem obcas vedes spory se zenou :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
romanca  |  11. 01. 2005 09:10

dobre poznam tieto pocity, je mi 31, tiez som vyrastal na hrach ale dnes sa radsej hram so svojim potomkom. ale neda sa povedat, ze by som uplne vyrastol - ako dobra nahrada na obcasne abstaky sa mi osvedcil xbox, na ktorom sa da zahrat a funguje aj ako multimedia centrum, prehrava mp3 a divx a podobne. oproti pc ma tuvyhodu, ze je omnoho lacnejsi a nove hry neznamenaju kupu noveho hardveru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eso  |  11. 01. 2005 11:30

Ja jsem z toho vyrostl v 25...
A ve triceti jsem se k tomu zase vratil )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_xdrm_  |  11. 01. 2005 12:34

netreba reset jestli prestat nebo ne. Je potreba najit rozumnou miru. potomk, zena < 21:30 > PC games < 9:00 > prace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hyperion  |  11. 01. 2005 14:07

záleží do jaké míry je člověk ochoten dělat kompromisy - třeba výměna HW za starší (XP 1800+ který se dá v pohodě přetaktovat o několik set Mhz, např. KT400, půl giga RAM a starší grafika - např. Radeon 9600Pro) může vyjít na několik málo tisíc a HL2 nebo Doom 3 (800*600) s tím v pohodě uživíte. Problém je někde jinde - a to, že není čas na shánění nějakejch bazarovejch komponent, shánění her (lítat po obchodech / hubech DC++ - ať si každý vybere), natož pak bezesný noci u komplu. Ve chvíli, kdy jsem zjistil, že opravdu nemám tolik času, abych moh gamesám věnovat několik hodin denně (a člověk jen obtížně navazuje na "vychladlý sejvy"), tak už to zkrátka není ono (pro lidi, kterým nestačí bezduchý smažby na dvouhodinový odreagování)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paia, Paia  |  11. 01. 2005 14:52

Hmm...
bude mi 37, s počítačema pracuju od devadesátýho roku, jsem 4 roky ženatej (2 holky 12 a 4 roky), plat lehce podprůměrnej (jinej správce sítě v Práglu obvykle bere 2x tolik, ale nejsme holt v hlavním městě) a tak máme tichou domácnost. Před vánocema jsem si konečně vyměnil vysloužilej K6/266 (ale nadupanej!) za Athlon1333 (a to ještě s půjčenou RAMkou z práce). Když si nečtu něco na internetu, tak si hraju budovatelský strategie (Railroad Tycoon 2 (chystám se na 3), Pharaoh, Sims...). Teď zrovna mám období, kdy si hraju denně, po 4 měsících absolutního nehraní (byly vánoce, volno, novej komp, tak mě to zas chytlo).
Žena má počítač svůj (P120), zatím si na něm hrajou děti, ale do měsíce budou mít můj starej nainstalovanej taky (chyběj mi komponenty, který jsem přenes do svýho novýho).

Takže kdo je takovej počítačovej blázen jako já, musí holt počítat s tím, že se mu manželka zblázní, přestane s ním mluvit (ještě že aspoň vypere a občas uvaří ) a začne dělat věci, který dřív nedělala a nedělat věci, který dřív dělala. A nejhorší ze všeho je, že za vším jsou prachy. Kdybysme neměli tolik toho všeho splácení a vždycky den před vejplatou by zbývala aspoň ticka, tak bysme byli v pohodě. Ale takhle už před koncem měsíce skoro nic a přežij dalších 14 dnů!
Jo a nekamenujte mě vedlejšákem - přijdu v půl pátý z práce a jsem rád, že jsem rád a chci mít svatej klid a vymazat si z palice pracovní starosti. Jak? Přece u počítače...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hyperion  |  11. 01. 2005 15:23

no vidíte a já přijdu z práce o půl sedmý (holt jsem v hlavním městě) a můžu začít shánět čerstvý pečivo po supermarketech:) berte to taky tak, že ten pofidérní dvojnásobnej plat (při dnešním zdanění) by vám taky přines třeba dvojnásobnej nájem, neznal byste ani svýho souseda a do přírody by to bylo sakra daleko.  pokud člověk obrací každou kačku, když chce někoho pozvat do restaurace tak to je už blbý, nicméně materiální blahobyt mi nikdy štěstí nepřinášel (kromě nějakýho toho malýho upgradíku, že) , záleží jak to kdo bere (manželky to většinou berou míň:). přeji hodně příjemně propařenejch dnů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paia, Paia  |  11. 01. 2005 18:09

Když jsem byl pražák, taky jsem chodil do práce od 9, dokonce i od 10, jó, to byly časy. Přiženil jsem se na sever, kde "normální" je dělat od 6, nadšenci chodí ještě dřív. Já si to zařídil aspoň od 8, ale i tak je to pro mě krutý (vstávat musím v 6 abych se nasnídal, převlík a udělal hygienu dřív, než začnu budit dítě abych s ním mohl jít do školky). Byt máme vlastní, ale platíme do fondu oprav a za služby skoro 6 táců. Co je to kino nebo hospoda, o tom si můžu akorát tak nechat zdát. Takže jsem na tom v podstatě stejně tak blbě jako v Praze, tam nám výdělek taky nestačil (drahý pronájem). Fakt je, že je tu trochu lepší životní prostředí (i se zácpama na silnicích, ale auto naštěstí nemám).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DogHunter  |  11. 01. 2005 22:22

Je to pravda pre nas je TV neatraktivna vo vecsine pripadov ... take telenoveli ja nikdy pozerat nebudem....
Zivot ide dalej ale CS forever...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wotnel  |  10. 10. 2006 14:46

já pařím od svých 8 let do dneška a to už je 41 let a do posledního kompu sem investoval 168.000 Kč asi z toho už nevyrostu....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor