Rok 2003: jaký byl (IV) - Open Source a procesory

Diskuze čtenářů k článku

Raistlin  |  16. 01. 2004 18:30

To, že se vyjadřují k funkčnosti a použitelnosti Opensource software BFU(běžní Frantové uživatelé), frustrovaní vlastní neschopností si např. zprovoznit Linuxovou distribuci, rozhodně nemá žádnou vypovídací hodnotu. Tyto systémy jsou primárně určeny pro profesionální použití a díky popularitě se jako vedlejší produkt dostávají i na desktopy. Lidé z IT, a nejenom ti mezi kterými se pohybuji, si velmi dobře uvědomují výhody Opensource a jeho produkty stále více nasazují do reálných provozů především díky otevřenosti, prověřené spolehlivosti i celkové koncepci, přičemž nízké pořizovací a provozní náklady jsou až druhořadým faktorem. Vedle vykazovaných výší tržeb, které jsou zatím nesouměřitelné, je zde ale pro budoucnost významným atributem rozšíření(implementace). Především jeho dynamika nenechává konkurenci chladnou, stačí sledovat její reakce a opatření.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ktv  |  18. 01. 2004 15:37

jj - pravda pravda, jakoze si myslim, ze lin je hodne konkurenceschopnej ne pro to, ze je zadarmo, ale hlavne kvuli tomu, jakej je (koneckoncu jako co je 5000 za oem M$ win se vsim vsudy pro treba i malou firmu - v rocnim rozpoctu opravdu malo, zejo)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza111  |  15. 01. 2004 15:03

No, je to hezké ale Linux s Windowsem ještě hodně dlouho soupeřit nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivos  |  15. 01. 2004 16:25

Co to placas ? Vzdyt uz davno souperi !! Nevsiml sis, ze Microsoft si Linuxu vsiml uz pred pekne dlouhou dobou a vrazi penize do reklamnich kampani, aby uzivatele od Linuxu odradil ? O cem jinem by to soupereni melo podle tebe byt ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lumpy  |  16. 01. 2004 19:06

Napříště si namísto plácání svých nepodložených výmyslů račte doplnit info:
http://www.spoxdesign.com/web/overview/technology/proc_oss_souhrn.html
http://www.dwheeler.com/oss_fs_why.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza111  |  15. 01. 2004 14:50

Tak to mohl říct totální chorej mozek, protože Microsoft je firma která táhne celý hospodářství USA, když posilujou akcie Microsoftu tak se s tím vezou všechny firmy v USA, takže takový bláboly může vypustit totální pomatenec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Greg  |  15. 01. 2004 16:24

Jo, to je na tom to, ce mne nejvis desi. O tom, ze Linux a Open Source zvitezi, prilis nepochybuji, protoze jej prosadi Asiati, ktery nemaj sebemensi zajem lit penize nekam do USA, to je jen otazka casu. Co mne desi je to, ze ekonomika USA sleti spolu s Microsoftem, protoze se v USA nedokazou od Microsoftiho softwaru odpoutat. A pak asi sleti i ekonomika zbytku zapadniho sveta a na to se vubec netesim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza111  |  15. 01. 2004 17:03

Je vidět, že si nikdy nedělal na Linuxu já sem ho měl nainstalovanej a zdaleka nemá na Windows, asiati nic neprotlačí když nestačej ani na chipsety a ty jejich sra..y, nikdy nefungovaly a ani fungovat nebudou. Ekonomika USA ještě dlouho nesletí takže se není čeho obávat, že tam maj zrovna krizi, to je jenom dočasný, nebo víš o nějaký sondě na marsu která posílá fotky na zem kromě Americký? že by nějaká asijská nebo že by Evropská?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
it  |  15. 01. 2004 17:17

Nazdar chytraku. Asi jsi jeste neslysel o novem cinskeme formatu DVD zvanem EVD (viz. napr. www.cdr.cz) nebo o cinskych projektech cestovani do vesmiru? Rekl bych, ze velmi brzy prestanes pochybovat o tom, co je Cina schopna protlacit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza111  |  15. 01. 2004 17:36

O novém formátu sem neslyšel nezajímám se o to, jenom jsem slyšel, že budou nějaký vysokokapacitní DVD a dvouvrstvý, co se týče Číny, tak sem se setkal s několika výrobky, co se týká spracování, to mají dobrý, ale ten materiál už tak úžasnej nebyl, ale než Čína bude na tom líp než Amerika tak toho já už se nedožiju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
it  |  15. 01. 2004 18:39

Aha!!! Neslysel, nezajimam se, nevim vubec, co to je, ale je to shit, ze jo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza111  |  15. 01. 2004 18:55

Nikdo se tady nebaví o formátech DVD, tak nevim o co ti jde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
test  |  15. 01. 2004 18:40

Rusové taky lítali do vesmíru a dneska sou v prdeli....

Tohle je jen demonstrace síly - Čína chce převzít úlohu Ruska.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Greg  |  15. 01. 2004 17:33

Nahodou tenhle prispevek pisi z Linuxu, pouzivam Linux uz asi tri roky (zpocatku dualboot s Windows), takze s tim svym odhadem meho operacniho systemu jsi trochu mimo. A jsem spokojeny uzivatel. Mimochodem, Soveti meli svyho Gagarina ve vesmiru prvni, pokud se nepletu, a co z toho plyne ohledne stavu jejich ekonomiky ? Dopln si sam....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza111  |  15. 01. 2004 17:41

Linux je pomalej a kolik programů se vyrobilo na linux?????????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
it  |  15. 01. 2004 18:41

Chapu, ze si chces pekne zaflejmovat, ale melo by to mit alepson trochu uroven.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
test  |  15. 01. 2004 18:42

Mužeš mi vysvětlit, proč teda nepíšeš diakritikou ?

Už byste se to mohli pomalu naučit, Linuxáci..

Já vim - ono je to těžký, když vám každej druhej program v konzoli tu diakritiku prasí - to se potom nani člověk holt těžko zvyká...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
it  |  15. 01. 2004 19:10

Inu dobrá, pro ty, co si tu diakritiku neuměj domyslet ještě jednou: Když už tady někdo chce dělat flame na téma Linux vs. Windows, ať to má aspoň trochu úroveň.
Tak co? Spokojený? Máš tam i ň a ť. Klidně ti to můžu napsat i velkýma - Ň a Ť a ještě Ú a Ů. A umíš taky tohle: è, ç, à, ü, ä, ö, Ü, Ä, Ü. Pokud si s tím ovšem tvuj IE poradí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  16. 01. 2004 14:49

vazne? skusal si to asi nie lebo je z viacerich testou jasne ze na jednoprocesorovej masine ma najvedsi hruby vykon Linux  sietovy ma nejaka *BSD a diskovy si nepametam ale co viem tak v ziadnom z testou tvoj uzasny WIN nefiguroval. mimichodom keby nemal taky dobny hruby vykon tak bi asi nebol najpouzivanejsou platformou pre clustery.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lumpy  |  16. 01. 2004 19:33

"Linux je pomalej a kolik programů se vyrobilo na linux?????????"
A k čemu je Ti to dobrý vědět? Není snad důležitější, když existuje program, který komfortně a efektivně zvládne požadovaný úkol??? Stačí několik dobrých programů, ne tiscíce nekvalitních. Kvalita nad kvantitu... http://linuxshop.ru/linuxbegin/win-lin-soft-en/table.shtml

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tonda  |  17. 01. 2004 14:57

Linux je pomalej? A jak jsou rychli xp? Taky to neni zadny zazrak...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  16. 01. 2004 14:42

som zvedavy kolko si tomu linuxu dal ked toto tvrdis typujem ze si si nainstalil nejake pribalene CD z casaku nieco bezmislienkovyte naklikal a potom sa cudoval ze to nieje ako windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ktv  |  18. 01. 2004 15:24

flamewar flamewar :))))))
jako mne treba lin vyhovuje - 1) nemam rad point&click systemy a unixovej pristup je pro me 1000x pohodlnejsi 2) vyvoj sw pod lin je strasne vpohode - vsechno prima zdokumentovany, jednoduchy, cisty jedina skoda, ze se zatim vetsina firem zdraha vyvijet komercni softy pod lin, ale zlepsuje se to - dneska se docela da sehnat prace i v tomhle

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  18. 01. 2004 20:20

A proč je asi nevyvijej? asi by jich hodně prodali když celej svět jede na Windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  15. 01. 2004 13:28

K tomu rozhovoru s ESR. Nechápu, proč by měl MS kolabovat jenom kvůli tomu, že hardware zlevňuje.

Někomu asi nedochází, že napsat operační systém současnosti je mnohem složitější než výroba jednotlivých HW komponent. MS si může určovat takovou cenu, jakou uzná za vhodnou. Zatímco ceny hardware tlačí dolů konkurence, MS v operačních systémech ŽÁDNOU reálnou konkurenci nemá a zřejmě dlouho mít nebude - tak proč zlevňování?

Odborníci jako ESR se můžou jít vycpat, když nerozumí základním tržním mechanizmům

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Geronimo Podhajský  |  15. 01. 2004 14:04

Já na té neexistující reálné konkurenci jedu už čtvrtý rok . ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MarS  |  15. 01. 2004 14:04

No mozna by neskodilo si vsimnout toho slova "monopol" v souvislosti s tim kolabovanim. A MS (minimalne na poli serveru ma hodne silnou konkurenci..a na desktopech ma sice fakticky monopol, ale konkurence by tu byla..tak schvalne kolik penez si dal za Win+Office?)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hacker  |  15. 01. 2004 08:33

Ja v letosnim roce ocekavam (a ze srdce si preju) konec ztratove a nekompatibilni firmy Apple!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steve Jobs  |  15. 01. 2004 09:27

LMAO, ROFL, LOL ...ale vazne, dobrej frk - tahle prognoza se opakuje uz 20 let a taky mne prekvapilo ze ji zive nevytahlo. Ale letos to zase nebude, pokud vim tak jenom cash kterou ma aktualne Apple k dispozici je vetsi nez pokladna CR , je v zisku a o ty pocitace je takovej zajem, ze je nestihaji dodavat. +iTunes a iPod, Apple se proste dari. Osobne co jsem naposledy videl produkt Apple byl PowerBook Titanium s G4  15" na 867MHz a  to je proste uzasnej kus HW, vykonnej notebook s dlouhou vydrzi na baterie a perfektim displayem, OS X mi taky celkem vyhovoval. No proste vrchni je takovej divnej, ale notebooky dela nejlepci (mrknu na nejnovejsi Aluminia..).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jugo  |  15. 01. 2004 09:50

jojo dokud bude na svete dost blbcu tak Apple pojede jak drak (budeme jim rikat hudebnici applofilni)



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Snehulda  |  15. 01. 2004 10:28

Panacku - tys asi nevidel nikdy notebook od Apple. Jinak bys nemohl placat takovy nesmysly. Ted to zrovna pisu z Dellu Latitude C840 a je to proti apple notebooku fakt bida, ackoli se jedna notasovskej hi-end. Jediny, kdo muze apple trochu konkurovat v noteboocich je Toshiba (naprosto uzasny jsou Protege) nebo Sony s Vaio. Ostatni ani nahodou ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
C  |  15. 01. 2004 11:04

IBM rulezz, kulatý věci jsou hnusný!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  15. 01. 2004 11:14

No fuj, představ si, že by ženský měly hranatý kozy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej Noak  |  15. 01. 2004 11:25

IBM by mohlo vyhrát cenu o nejhnusnější notebook pod sluncem.

Nevzpomínám si, že bych kdy viděl nevkusnější věc. Fakt síla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  16. 01. 2004 14:36

to je frakt vzpadaju hnusne ale na druhu stranu to bol jediny z ktoreho sa mi do pol roka nepodarilo nieco ulomit ci prasknut.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SuD  |  15. 01. 2004 11:27

ty vole dělal si v životě na applu, myslím opravdu nějakou tvůrčí práci a smažení her??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SuD  |  15. 01. 2004 11:31

mám tym chybu místo "a smažení her" má být "než smažení"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honzax  |  15. 01. 2004 12:24

Jo a celkem dlouho Musim vsak rict, ze me MacOS moc nesedl, jsem holt spis wokenni typ. A i kdyz se mnou (i hodne PC uzivatelu) nebudete souhlasit, nelibi se mi ani design ktery ma Apple. Tedy s vyjimkou PB ty jsou opravdu skvostne a nechapu ze jeste nikdo neprisel s podobne elegantnim a propracovanym PC notasem. Skoda.
Nicmene nepatrim mezi fanatiky plivajici kolem sebe a Applu preji dlouhe a uspesne roky mezi nami, je hodne lidi kterym jak design, tak logika MacOS vyhovuje a je bezva ze maji moznost si ho poridit a pouzivat ke sve spokojenosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  15. 01. 2004 12:47

Po pravdě jsem vlastně nikdy s žádným Applem do styku nepřišel, živím se řadu let vývojem software pro Windows, ale nedávno jsem navštívil jedno Applovské obchodní centrum v Chicagu a docela mne ten jejich hardware uchvátil - designem, systémem, aplikacemi.

A jejich notebooky jsou prostě dokonalé. Kdybych se tím programováním neživil, tak bych si snad i jeden pořídil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vláďa  |  15. 01. 2004 13:52

Možná jsem trochu mimo, ale povězte mi, čím vším se liší takový netobook Apple od jiného běžného. A proč by i notebook s jiným porcesorem a jiným OS nemohl být stejný. Apple má pro některé lidi zajímavý design, ale mě třeba monitor z průsvitnýho plastu neuchvátí. Mě spíš zajímá, co s tim můžu dělat. Podle mě půjde Apple cestou ke sbližování se s PC. Už teď používají klasický grafický karty, disky a mechaniky asi mají taky stejný. Liší se už jenom v CPU, desce a software. Jde třeba vůbec na procesoru od Maca používat jinej OS, třeba Linux? Licenční politika s OS X se mi zdá ještě horší než u MS. Chtít platit za update každý rok je nechutný. Vláďa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka  |  15. 01. 2004 14:48

Ja si myslel ze desitka ma linuxove jadro.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZhuJo  |  15. 01. 2004 15:22

Omyl, MacOS X pouziva Darwin, co je vlastne BSD Unix, hoodne spolocneho ma s FreeBSD. Ako kernel je pouzity Mach kernel, ktory bol vyvinuty na univerzite v Berkley a pouzival ho napr. aj OS/2.
A Vladovi a ostatnym: na Macu mozes robit presne to, co na PC, akurat je to vsetko akesi krajsie a lepsie sa s tym pracuje. Napriklad Photoshop pojde na Macu vzdy lepsie nez pod Windows, a kopa dalsich programov, ktore maju svoj povod prave na Macu (ano, aj MS Office). A napr. strihat video na Macu je oproti Windows jednoducho balada. Treba si to len skusit a nebat sa toho.
Nechapem mnoho PC uzivatelov, preco pluju na Apple, ked by nebolo tejto firmy, mnoho veci by dnes nepouzivali ani uzivatelia Windows/PC.
Jo a mimochodom, na Macu je mozne bez problemov pouzivat nielen Linux (Debian, YellowDog - varianta RedHAt pre Mac), ale aj OpenBSD ci NetBSD. Ale podla mna na to nie je dovod, MacOS X je Unixovy system postaveny na BSD.
A pisat, ako hacker, ze Apple je nekompatibilny je davno nezmysel. Apple je kompatibilnejsi so zbytkom sveta nez Microsoft, ktory si neustale robi svoje vlastne formaty a tie otvorene dobre dorype. Apple silne podporuje OpenSource a otvrene standardy, pouziva standardne suciastky snad okrem CPU. Lenze, myslite si, ze PowerPC 970 (alias G5, postaveny na serverovom Power4) od IBM, ktory je majstrom v novych technologiach, je zly 64 bitovy procesor? To snad moze tvrdit len uplny blbec a ignorant.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZhuJo  |  15. 01. 2004 15:24

Omyl, MacOS X pouziva Darwin, co je vlastne BSD Unix, hoodne spolocneho ma s FreeBSD. Ako kernel je pouzity Mach kernel, ktory bol vyvinuty na univerzite v Berkley a pouzival ho napr. aj OS/2.
A Vladovi a ostatnym: na Macu mozes robit presne to, co na PC, akurat je to vsetko akesi krajsie a lepsie sa s tym pracuje. Napriklad Photoshop pojde na Macu vzdy lepsie nez pod Windows, a kopa dalsich programov, ktore maju svoj povod prave na Macu (ano, aj MS Office). A napr. strihat video na Macu je oproti Windows jednoducho balada. Treba si to len skusit a nebat sa toho.
Nechapem mnoho PC uzivatelov, preco pluju na Apple, ked by nebolo tejto firmy, mnoho veci by dnes nepouzivali ani uzivatelia Windows/PC.
Jo a mimochodom, na Macu je mozne bez problemov pouzivat nielen Linux (Debian, YellowDog - varianta RedHAt pre Mac), ale aj OpenBSD ci NetBSD. Ale podla mna na to nie je dovod, MacOS X je Unixovy system postaveny na BSD.
A pisat, ako hacker, ze Apple je nekompatibilny je davno nezmysel. Apple je kompatibilnejsi so zbytkom sveta nez Microsoft, ktory si neustale robi svoje vlastne formaty a tie otvorene dobre dorype. Apple silne podporuje OpenSource a otvrene standardy, pouziva standardne suciastky snad okrem CPU. Lenze, myslite si, ze PowerPC 970 (alias G5, postaveny na serverovom Power4) od IBM, ktory je majstrom v novych technologiach, je zly 64 bitovy procesor? To snad moze tvrdit len uplny blbec a ignorant. Ked procesory od IBM vyhovuju v narocnom nasadeni pre NASA (RS6000), ci su pouzivane v najvykonnejsich superpocitacoch, len tazko sa moze jednat o zle riesenie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honzax  |  15. 01. 2004 17:18

Nerikej ze je " vsetko akesi krajsie a lepsie sa s tym pracuje" to je pouze tvuj dojem a nazor. Me ani nepripada hezci a uz vubec se mi s nim nepracuje lepe. Rychlost Photoshopu.. no, neni spatna ale rozdily se stejne drahym PC jsou opravdu minimalni. Pokud ti Apple vyhovuje, bud rad a rad ho uzivej, nam kterym nesedi zustaneme u PC. A o to jde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  16. 01. 2004 09:24

Čím se applovský notebook liší? Některé prožitky jsou asi nesdělitelné, je potřeba si s ním zkusit alespoň chvíli něco dělat. Kdyby byl stejný notebook pro XP, šel bych do něj hned.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ander  |  15. 01. 2004 16:13

Delals nekdy na Macech? Asi ne, protoze jinak bys z huby takove blaboly nevypoustel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ktv  |  18. 01. 2004 15:18

ono to s tou nekompatibilitou taky neni tak strasny - kamos ma notase PB a ma na nem vpohode gentoo linux a vsechno chodi jak ma. a tech dister pro apple platformy je vic - mdk, slack a myslim ze i suse

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarry  |  15. 01. 2004 07:59

"...Eric Raymond, prohlásil, že Microsoft zkolabuje do šesti měsíců..."

Mohli by ste uviest, kde to Eric Raymond povedal? Lebo v spominanom rozhovore odznelo nieco dost odlisne:

___________________________________________________________
ESR: I think Linux will become dominant before it is really ready technically for the end users. And the reason I believe that is because I now think that Microsoft monopoly is going to collapse for other reasons in the near future.

One of the reasons is that prices for hardware is steadily dropping. This is a problem for Microsoft because their business model depends on charging a fixed price for pre-installed Windows on a machine. As hardware prices drop, that fixed price represents a larger portion of the margins of the desktop OEMs. The desktop OEMs are going to reach the point when prices drop to a certain level where they simply can't make any money paying the Microsoft tax.

And it is at that point, that the Microsoft monopoly will collapse, because they will then unbundle Windows from their machines, and offer something that's inexpensive (like, say, Linux), in an effort to get some of their margin. I believe that will happen probably within five to six month from now, and that's probably before Linux will become polished and be ready for the end user.
________________________________________________________________

Nebudem do cele prekladat, len zostrucnim: ER povedal, ze monopol Microsoftu skolabuje, pretoze ako klesaju ceny hardware (a prinajlepsom nerastu cenu Windows) dodavatelia pocitacov si uz nebudu moct dovolit platit za OEM licencie MS-Windows, ktore by tvorili cim dalej tym vyssi percentualny podiel ceny pocitaca. A ciste osobne si dovolim tvrdit, ze hoci to este neni, ten okamih pride. Ved ak kedysi z priemerneho pocitaca tvorili Windows 10% ceny, dnes je to ~25%

Takze pan Hlavenka, upustite prosim od bombastickych nepravdivych a stvavych vyhlaseni, a pokuste sa aspon predstierat ze ste nezavisly novinar a nezavisly server...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  15. 01. 2004 09:15

Podle mě to v článku pan Hlavenka vysvětluje docela jasně, že ten kolaps Microsoftu (nebo jeho monopolu) je blábol. Tak nevím, co Vás tak drtí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
meno  |  15. 01. 2004 10:38

ER to napsal docela jasně - bohužel v jiný části interview, než si ocitoval...

Takze se buď nauč líp anglicky, nebo toho rovnou nechej...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarry  |  15. 01. 2004 12:23

OK, tak sem tu "inu cast interview" pastni! Asi tazko, vsak? Lebo nic relevantnejsie v tom odkaze neni! Ja som si dal tu pracu ze som precital cely clanok aj odkaz, ty len vyryvas...

BTW anglicky viem celkom dobre, kedykolvek sa s tebou rad porovnam...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
test  |  15. 01. 2004 18:37

And it is at that point, that the Microsoft monopoly will collapse, because they will then unbundle Windows from their machines, and offer something that's inexpensive (like, say, Linux), in an effort to get some of their margin.
I believe that will happen probably within five to six month from now

Rozprávat je celkom napikachu, kedze nevieš prečitat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarry  |  16. 01. 2004 14:27

<B>"Microsoft monopoly</B> will collapse"

Kto tu nevie citat? ved som presne o tom hovoril! Ze v clanku sa uvadza "...Microsoft skolabuje..." ale v tom rozhovore ER uviedol "...Monopol Microsoftu skolabuje..." (NIE firma ako taka!). A je to v odseku, ktory som uviedol a na ktory som poukazal...

Pisat je na , ked nevies aj citat!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Kahovec  |  15. 01. 2004 06:27

roste jak zběsilý - už má několik promile podílu komerčního softwaru - tržní podíl se totiž vyjadřuje v tržbách, ne v počtu nainstalovaných kusů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
billl  |  15. 01. 2004 09:09

Takže pokud by měli všichni na počítačích SW zdarma a na jediném počítači na světě by byl SW nějaké firmy za 1$, tak má ta firma tržní podíl 100%. Tak takový ukazatel má opravdu vypovídací hodnotu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Snehulda  |  15. 01. 2004 10:31

No, ale protoze ty ostatni nevydelali ani dolar, tak je jejich trzni podil (tzn. kolik utrzili z prodeje toho sw) nula .

A vypovidaci hodnotu to ma asi takovou, ze kdyz nejaka firma ma trzni podil dejme tomu 100 tisic dolaru (coz muze byt klidne 1 milion instalaci produktu) a jina 1 milion dolaru (ale treba jen se 100 instalacemi), tak je zrejme rozumejsi investovat do te druhe firmy ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
masay  |  15. 01. 2004 11:29

trzni podil != podil na trzbach

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M  |  15. 01. 2004 11:13

Tak trochu bilův fanatik, co? To by asi na trhu třeba prohlížečů byla dominantní Opera a ne Internet Explorer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jezevec  |  15. 01. 2004 01:06

Nejdulezitejsi je, ze pod pojmem "Růst serverového Linuxu byl i loni rekordní" je nutne si predstavit rust 1%  To sice muze byt rekordni, ale v celkovem IMHO meritku je to smesne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rich  |  15. 01. 2004 01:48

IMHO na svete je lidi jako sracek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pinus  |  15. 01. 2004 02:02

Kurnik, chapete nekdo, co je to Jezevcovo "IMHO meritko"???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ko  |  16. 01. 2004 00:17

Jezevcovo "IMHO meritko" je filozoficka kategorie, ktera se vymyka lidskemu chapani. Proste jsou veci, kterym rozumi jen a pouze jezevci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Matas  |  15. 01. 2004 00:44

Vida, Hlavenka zase potřebuje postahovat nějaký ty bannery....

Tak flamujeme, flamujeme - a neflákáme se....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
roman  |  15. 01. 2004 08:41

o co ti jde? Mě na tom k flamování nic nepřijde. Leda ten tvůj flame-starter

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor