Halen
31. 1. 2002 • 9:45

Ale odkud čerpáte informace k tomuto odkazu. Je to také článek od Vás a ta čísla jsou zcela jiná. Asi firma Mercury research hodnotí podle jiných kritérií. Co si má člověk tedy vybrat?  Tady je úryvek z Vašeho článku. Zřejmě Dataquest má jiný náhled než  Mercury Research. Zkuste se k tomu vyjádřit, popřípadě vysvětlit, kdo je Dataquest a kdo je Mercury Research. Vypadá to, že názory jsou značně rozdílné.  Možná by to vyřešilo referendum.  

"Podle aktuálních čísel Dataquestu byla přízeň zákazníků sice stále většinou na straně Intelu, jsou ale i místa, kde AMD Intel předhonila, překročila tedy 50% podíl. Za třetí čtvrtletí hlásí Dataquest například na japonském trhu spotřebitelských PC 54procentní podíl pro AMD, přičemž loni to bylo jen 24 procent. V západní Evropě to je pak 49 procent, když rok před tím to bylo 25 procent. Pevnější je pozice Intelu v USA, kde AMD má jen 27 procent stolních počítačů, přesto je to proti loňským 17 procentům rovněž výrazný nárůst. Ale i v USA jsou oblasti, kde AMD boduje. V malých firmách (dle našich měřítek středních firmách) má AMD 40 procent a ve vládním sektoru 33 procent. Za čtvrtletí přitom AMD prodala na 7,8 miliónu procesorů, to je tedy téměř přesně každou sekundu dodaný jeden procesor nonstop po celé čtvrtletí. Úctyhodný výkon, nicméně Intel to stíhá ještě rychleji :)."

Tomáš Holčík
31. 1. 2002 • 11:14

Dyť si to v ničem neodporuje, výsledky MR hovoří o globálním trhu, DQ je rozbíjí na jednotlivé segmenty. MR i DQ jsou různé analytické společnosti.

Mirek
31. 1. 2002 • 13:20

Ale co se nejak nezminuje, AMD stiha jen prodavat.  Intel naproti tomu i vydelavat.  Srovnejte si treba cisty zisk za posledni kvartal :)

halen
31. 1. 2002 • 15:55

Vždyť článek byl o procentech trhu, ne o výdělcích firem. Jak byste vy bojoval proti monopolu? Musel byste dodávat lepší, popřípadě stejně kvalitní výrobky, ale za nižší cenu. To je přece jasné. Podle loňského článku pana Holčíka má AMD v některých oblastech v prodeji stolních počítačů už polovinu trhu. Víte kam se ty PC hlavně kupují? Asi domů. Studentům, třeba budoucím manažerům, kteří už nebudou ovlivněni pověrami, že PC = Intel. Jen by mě zajímalo, KAM jde tedy převážná většina procesorů, když v prodejích do domácí oblasti je to 1:1.  Asi do business sféry. A na Asijský trh, kam Intel dodal zastaralé Celerony.   Kam jinam taky s nimi.

kolin
31. 1. 2002 • 21:20

Přesně tak.

Kombajn
1. 2. 2002 • 16:18

A to ze Intel vydelava  vas tak moc tesi ??? ja si radeji koupim za 1/3 ceny stejne vykonne AMD nez Intel.

Mirek
1. 2. 2002 • 16:27

Za 1/3 ceny stejne vykonne AMD nez Intel?  Ja myslel ze na pohadky jsme uz velci :) 

 

romo
4. 2. 2002 • 16:56

Cena u AMD je nižšia, ale kvalita tiež

Back
31. 1. 2002 • 9:09

AMD se v USA asi vůbec neprodává.

Robert Batusek
31. 1. 2002 • 8:57

Kolik procent teda AMD ziskalo: 20,2 nebo 16,7. Fakt jsem to nepochopil.

Tomáš Holčík
31. 1. 2002 • 11:16

je je tam bug, má tam být předloni. ten loňský rok jsem tam psal relativně vůči 2001 a to vás zmátlo. 16,7 bylo v roce 2000.

Určitě si přečtěte

Články odjinud