Aby se předešlo takovýmto politováníhodným případům, bude každému chodci implantován čip, který bude komunikovat jednak s vozidly, jednak přímo ovládat (bez prostřednictví mozku) svaly potřebné pro únik.
Info. Mate v článku překlep. Jedná se o vůz Volvo XC90 ne CX90 😉
Když vidím kousek od vozovky dítě, ženskou nebo slepici případně mlamoje s bejzbolkou kšiltem dozadu, sluchátky na uších jak čumí do smartfounu, sundám nohu z plynu a připravím si ji na brzdu. Nebo když jedu tudyhttps://goo.gl/maps/Tit6Y3M3BXvtak předpokládám, že mezi auty může někdo vejít do vozovky případně otevřít levé dveře (já nemám takový nadhled jako je na tom obrázku), tak se taky připravím na nejhorší. Umí to takhle předvídat ta autonomní auta? Protože pokud ne, tak by ta autonomní auta měla jezdit jen tam, kde budou chodit pouze autonomní chodci.
Teď jsem se dostal k videu z té nehodyhttps://www.rt.com/usa/421978-uber-driverles... nejpozději ve 22. sekundě na tom záznamu bylo vidět, že na silnici je překážka a živý řidič by se měl vyhnout nebo se o to aspoň pokusit. Předpokládám, že autonomní auto má nebo by mít mělo nějaké senzory co by mu umožnily tuhle konkrétní překážku lokalizovat i dříve.
...nejpozději ve 22. sekundě...Pardon, ve třetí sekundě.
Potíž je jinde, pokud vůz není plně autonomní, řidič prostě časem přestane dávat pozor, přestane se věnovat řízení a je zle. Pak zásahem ve stresu, napáchá více škody, než ten, který sleduje provoz soustavně. Ten člověk mohl žít, kdyby živý člověk reagoval rychleji, profesionální řidič si často umí poradit, minimálně by rychlost snížil na úroveň, která by nebyla pro chodce smrtelná, nebo stihl srážce zabránit. Opakuji, ta takzvaná AI nemá rychlost reakcí člověka, mozek je mnohem složitější mašina, klidně si tipnu i x10.000 možná víc.
Větší blábol už jsem dlouho nečetl. 😁
Opakuješ se jak ohraná deska. 😉
Adolfku, naklikávat si pluska je už slušný zoufalství. Měl bys opravdu navštívit psychologa.
Ty o tom víš hodně, viď?
https://www.youtube.com/watch
Asi nějaká emilka, co si myslela, že je wonder woman. 😉 😀
Otázka zní - byl by schopen zabránit srážce lidský řidič?
Diky lidarum bude tato otazka odpovezena. Jestli nedela zaznam, mel by uber vsechny auta sesrotovat :)
Tak pani jela na kole, no jo kdo by taky v americe cekal nepredvidatelneho cyklistu, na to to nebude naprogramovany :)https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-03-19/...
No ale tak já to vnímám z toho pohledu, že AI je tu proto, aby právě nepředvídatelné situace, které by člověk nebyl schopen (díky své reakční době) zvládnout, bez problému ustála. A toto je přesně ten případ, kdy bych čekal, že záložní řidič, se nestačí ani leknout ale AI v klidu zabrzdí a ještě utře rozlitý kafe.... No...lidského života je prostě škoda, ale třeba bude právě díky této konkrétní situaci možnost doladit SW tak, aby se to příště nestalo...a pak se těch životů ušetří víc....kdo ví. Každopádně pokrok v tomto směru se dá těžko zastavit jednou nehodou.
No jo, ale tohle jsou ty teoreticke moznosti, na kterych se otaci PR. V praxi bude spis hodne mrtvych kvuli zavadam systemu. Viz tech par pruseru Tesly, ktere nastesti vedly zatim jen k jednomu umrti. (U nich je to jeste okoreneno tou bezva metodou "nemyslete si, ze to ridi samo, ikdyz to samo ridi".)
Jde o proces uceni, kazda nehoda by se mela autum stat jen jednou, zatim co lidem se budou smrtaky opakovat porad dokola, neni kam se zdokonalit. Software se muze zdokonalovat donekonecna.
Jo, "proces uceni", dalsi oblibeny blud. :o)
Auto má určitě záznam z kamer, svědek je řidič a bude se to jako šetřit jako jakákoliv jiná autonehoda jen novináři z toho chtějí mít senzaci
Konečne jeden rozumný názor v tejto diskusii!
Podľa záznamov kamier sa pani vrhla tesne pred auto bez možnosti na ňu reagovať
Chodec nemá na silnici co dělat. Maji chodníky. Taky nejezdím autem po chodníku a když ano, tak se chovám jako "na návštěvě". Pokud je chodec zabit na silnici, je to jeho vina, pokud je zabit autem na chodníku, je to vina řidiče tečka.
Ono je třeba občas tu cestu taky přejít, že. B-]
Jsou semafory, nadchody, podchody a nebo třeba počkat, až nic nepojede. Ale na to je třeba přemýšlet a nevrhnout se bez rozhlédnutí na cestu protože "přednost chodců na přechodech" (což je mimochodem jedna z největších hloupostí co může být)
máš sice spoustu mínusů, ale jako dlouholetý chodec (50 let) a řidič (40 let) musím souhlasit, že na přejetí chodce musí být dva (pitomci). Jako chodec nevlezu před auto, pokud si nejsem jistý že bych popoběhnutím nezabránil srážce i kdyby ten řidič byl slepý. A jako řidič pečlivě sleduji všechny ty pitomce, kteří pravidlo výše nemusí dodržet (děti a slepé důchodce, psy i slepice).Chodcům řekli A (máte přednost na přechodu) a neřekli B (ale jestli vlezete před auto na poslední chvíli, bude to vaše vina a ještě vaše děti budou platit řidiči).
Mám spoustu mínusů, protože je zde spousta hlupáků. 😀
Pokud se to stane na přechodu jde vina za řidičem. Jen velmi těžko by jste prokazoval že jste nemohl vstup chodce na přechod předvídat.
a preto by kazde auto malo byt vybavene kamerou. Kazdy mobil uz dnes ma 2-3-18 patsto kamier, preco auto nemoze mat kameru?? A tam by sa pekne videlo (ako ostatne aj v tomto pripade, video by mali zverejnit) ze koho chyba to je. A treba zacat trestat chodcov za nepozeranie sa, co sa uz zacalo - nemozes pouzivat telefon na priechode...
Já kameru používám. Bohužel jen co přejedeš hranice do rakouska tak tam je za kameru na okně 2000E pokuta.
V tom případě bys měl odevzdat řidičák protože trpíš naprosto trestuhodnou neznalostí vyhlášky..
Řidičák mám z doby, kdy ta blbost ještě neplatila a nikdo se mě neptal, zda s ní souhlasím a nikde jsem to nepodepsal a chodce zásadně nepouštím. 😉
V tom případě ten řidičák vraťte. Neplatí pravidla z doby, kdy jste řidičák dostal. Pokud se změní zákony, předpisy, tak platí tyto a předchozí pravidla pozbývají v platnost. A je úplně jedno zda s tím souhlasíte nebo ne. Ostatně, pokud nesouhlasíte, tak nezbývá nic jiného, než vrátit řidičák ;) Buď akceptovat změny nebo nepoužívat = neřídit.
Vlastnit řidičák není o tom s čím souhlasíte nebo ne. Pokud máte problém s vlatním egem tak nemáte na silnici co dělat.
Zákony psal nějaký mamlas, kterého ani neznám, beztak to byl dopravní "expert" jako všichni, co vymýšlejí podobné hovadiny jako třeba ona přednost chodců. Stačí se podívat na současného ministra dopravy zmr. Ťoka, co vymýšlí za zbytečné kraviny.... To je příkladný pablb jako všichni co upravujou a zpřísňujou zákony za účelem "bezpečnosti", jenže to nějak nefunguje a lide stále bourají a umírají. Takový vybagrovaný zbytečný ksindl jako ťuk ťuk mi nebude říkat jak mohu a nemohu jezdit. Ty se tím klidně řiď. 😉
No nezbývá než doufat že ti bude řidičák odebrán dříve než svým stupidním jednáním způsobíš neštěstí. Nejsi náhodou řidič BMW?
Koukám, kolik tupých oveček které se "MUSÍ" řídit vyhláškou nebo zákonem se tu objevilo za včerejšek... 😀😀 Ne nemusíte, jen jste tupci, co nemají vlastní rozum a dělají vše tak, jak jim nějaký dement, který dost možná nemá ani řidičák, káže. 😉 btw Ano jsem majitelem několika aut včetně BMW, kterých jsem už pár vystřídal a tato značka byla i mé první auto v životě. Copak? Závist? Že tvoje HTP nemá 230KW a stačí tak akorát na tu předpisovou jízdu a pak jde o život? 😀😀 Tak to necpi jiným, když jiným to jede a mají pasivní bezpečnost v podobě rychlého předjetí narozdíl od tebe.
Jasně, pokud se to nehodí Vám, tak je všechno špatně.Tak třeba ona přednost chodců na přechodě není žádná blbost. Když máme přechod bez semaforu, a že jich je mnohem více, a kolem je hustý provoz, jak má pak chodec přejít na druhou stranu, když ani jeden řidič nemá tu slušnost zastavit a chodce na přechodu pustit? Chodec nemá přednost, tak proč zastavovat, že? Jste chytrá hlavička. Kdybyste měli tu slušnost a chodce pouštěli, pak ten "blbej" zákon nemuseli vytvářet. Až změna zákona, změna přednosti nutí řidiče zastavovat a chodce pustit, protože jim to nařizuje zákon. Ten řidičák raději vraťte, když nerespektujete zákony. Je úplně jedno, jak debilní ten zákon je, když platí, tak holt ji musíme dodržovat. A ne ji ignorovat.
Přesně tak. Kvůli takovým pitomcům se montují semafory na místa na kterých by to mohlo fungovat naprosto přirozeně. Vidím, pustím, jedu dál. O co jde? Jsme přeci všichni lidi. Ty silnice se postavily za prachy nás všech. S vyhláškou můžeme nesouhlasit ale musíme ji dodržovat.
ide o to, ze potom sa chodec nepresveci ci moze ist a ty sa poyeb zastan ako chces. Mne minule jedna p1ca isla bez pozerania mimo prechodu, ked sa na nu opovazil trubit tak mi zacala nadavat ze som kkt a ona ma prednost. Takym ludom treba brat OP a nepustat medzi ludi.. Alebo ked je poladovica, tak ti debili nemyslia na to, ze z 50tky sa brzdi 40-50 metrov (aj viac) ale idu, ved maju prednost! Prednost chodcov treba zakazat a na miesta s hustou premavkou davat semafor!!
Jo a pak budou všude kolony jak u debilů na dvorku. Dle naší vyhlášky tě má právo chodec i omezit. Narozdíl od tebe který jsi pro získání OP prošel lékařskou prohlídkou a musel složit zkoušky můžeš potkat chodce zcela nesvéprávného něvědoucího a se sebevražednými sklony. Jak jistě z autoškoly víš tak s tím jako řidič musíš počítat.
ale ved i na to je elegantny sposob davno vymysleny - pod/nad-chod. Chodec ta samozrejme obmedzit nemoze ani podla zakona, a keby hned aj mohol, tak VZDY bude tahat za kratsi koniec (on zomrie, ja nie). Mna mama naucila ked som mal 3 roky, ze ked chcem prejst cez cestu, tak sa musim pozdiet dolava, doprava a znovad dolava a ked nic nejde mozem. Trubky to preco nevedia? Imho je situacia uplne rovnaka ako auto vs vlak - vlak ma prednost, lebo nedokaze zastavit na relevantnej vzdialenosti. Auto tiez nie, auto ma brzdnu drahu z normalnej rychlosti 10m, chodec ma brzdnu drahu 0,5m. Tak nech zastane on.
Nastuduj si českou vyhlášku než začneš tvrdit takové cocotiny. Imho dokážeš si představit těch několik milionů nadchodů a podchodů které by se musely zbudovat?
citujem:Není-li na vozovce vyznačen přechod pro chodce, neznamená to, že vozovku nelze přejít. V tomto případě si ale sami musíte zvolit vhodné a bezpečné místo, kde tak učiníte. Jakými pravidly se řídit?Mimo přechod pro chodce je dovoleno přecházet vozovku jen kolmo k její ose.Před vstupem na vozovku se chodec musí přesvědčit, zdali může vozovku přejít, aniž by ohrozil sebe i ostatní účastníky provozu na silnici.Místo pro přejití vozovky zvolte tak, abyste využili svou znalost o délce brzdné dráhy vozidel. Napravo i nalevo od sebe musíte mít dostatečně dlouhý přehledný úsek, na kterém vidíte a posoudíte situaci na silnici, ale na kterém jste pro řidiče vidět i vy, aby mohli případně snížit rychlost jízdy a umožnili vám dokončit přecházení.Vstupujte do vozovky jen tehdy, neblíží-li se k vám žádné vozidlo nebo je s ohledem na vaši rychlost chůze dostatečně vzdáleno. Nesmíte donutit řidiče přijíždějících vozidel náhle změnit směr nebo rychlost jízdy!Vozovku co nejrychleji (nikoliv zbrkle) přejděte a opět se před vstoupením do její druhé poloviny přesvědčte, že ani vozidla v protisměru vás neohrozí.Kde sa tam pise o tom, ze chodec moze ohrozit vozidlo? Nebudem sem kopirovat situaciu na prechode, tam je tiez dolezite ako prve sa pozriet ci mozem vstupit na vozovku, a ak mozem tak idem, nemozem nejdem.
To máš poměrně rozumný komentovaný výklad od Besipu. Vyhláška je v tomto naprosto strohá. Kdybys lépe četl tak jsem nikdy nepsal že chodec může ohrozit vozidlo ale že ho může omezit.
nehraj sa so slovickami, vo vsetkych pripadoch ked chodec chce prejst cez cestu, prve co MUSI spravit je pozriet sa ci moze. To je cela pointa, a kedze to chodci nedodrziavaju, treba na to najst riesenie.
aktualna situacia je prenesenie zodpovednosti za nehodu z chodca na vodica. Dnes defakto cokolvek sa stane tak je na vine vodic, lebo nevies dokazat opak. Keby nemali prednost, tak si na seba davaju pozor, teraz sa citia nesmrtelni, lebo na dakom blbom papieri je napisane, ze ved oni maju prednost.
Asi ti nedošel základní právní aspekt že zatímco řidič je poučen tak chodec být nemusí. Přednost chodců je poměrně logická záležitost. Mimochodem řídil jsem nějakou dobu profesionálně a větší problém než s chodci a cyklysty byl s debílky ve starých BMW kteří nedokážou jet plynule a divoce mění pruhy aby se posunuli o 4 metry dopředu. To že kvůli jejich egu musí deset řidičů za nimi dupnout na brzdu je vůbec nezajímá.
ale na pravne aspekty ti sere pes, snad sa nenecham zrazit ked aj 10x budem mat prednost tak ked bude auto 3m od prechodu tak tam nebudem liezt lebo inak ako zrazenim mna to skoncit nemoze. Naopak, ked ja som sofer a debil mi vlezie do cesty ked som 3m od prechodu, tak co mam robit? Pri kazdom prechode spomalit na 20kmh aby som vedel zastat potencialnemu kktovi?
Pokud je kkt v blízkosti přechodu je to dokonce tvoje povinnost. Přečti si tu vyhlášku. Je to dost jiný než to bývalo. Z hromady různých pravidel udělali jen jedno. A to chodec nesmí ohrozit. Tím to končí.
Jo jo, i sebedebilnější zákon se dodržovat musí. Třeba ten co nařizoval vyhladit všechny židy. Nebo snad "To je něco jiného, to byl špatný zákon?"
řízení motorového vozidla není tvé lidské právo ani tvoje povinnost. Pokud chceš řídit respektuj vyhlášku nebo za volant nesedej. Konec tečka.
Pravidla silničního provozu respektuji, ale určitě ne protože je to "zákon". Přednost těm co jedou po hlavní silnici nedávám protože je to je někde napsaný ale protože ten druhý to oprávněně očekává a pokud to neudělám způsobím nehodu. Mě sere kec typu: I sebedeblinější zákon se musí dodržovat. A to hlavně proto že je na 100% jistý že ten kdo to napsal porušuje nějaký zákon každý den aniž by o tom věděl.Edit: Řídit je moje právo od tý doby co mám řidičák. Nevím, kde jste přišel na to že není.
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 3. 2018 17:18
No a pokud nebudete dodržovat vyhlášku tak vám to právo bude odejmuto. Mimochodem získáním řidičského průkazu jste se zavázal k jejímu dodržování a znalosti změn. Ten co tu vyhlášku psal měl rozhodně více rozumu než vy a to jestli něco porušuje nebo neporušuje s tím nemá vůbec nic společného. Nějak nedokážu pochopit co by mělo být debilního na tom dát chodci přednost při přecházení silnice. Ve městech to už řidiči docela chápou, na vesnici jsou chodci dost překvapeni když jim dám na přednost na přechodu.
debilne je viac veci, ale najdolezitejsie je to, ze ty ho nemusis vidiet. Napr. casto je priechod pri autobusovej "zastavke". Pred autobusom zacnu utekat ludia a ty akurat autobus predbiehas. Stav, ze ty mas na nich davat pozor je kokotina, lebo oni su snad svojpravni, oni na seba musia davat pozor, ja nevidim za autobus, neviem ze odtial vybehne niekto - a toto je casty dovod zrazenia ludi. Elegantne riesenie je zobrat im prednost, lebo potom sa pozru ci mozu, teraz sa nepozeraju.
Máte vůbec řidičák? Nevzpomínáte si náhodou na tu pasáž která ukládá řidiči za povinnost tuto situaci předvídat?
roob | 20. 03. 2018 16:50 |aktualna situacia je prenesenie zodpovednosti za nehodu z chodca na vodicaja nemam co nic predvidat, ja mam ist 50 vo svojom pruhu a starat sa o seba. Chodec sa ma tiez starat o seba, a nie pozadovat po mne aby som ja naneho daval pozor. Koncim na tuto temu.
Pokud máš řidičák tak ho prosím vrať. Předvídat je tvoje povinnost stejně jako přizpůsobit rychlost a styl jízdy pokud vjíždíš do místa které nevidíš abys nikoho neomezil ani neohrozil.To je neuvěřitelné že tací blbci řídí auto. Asi by nebylo od věci zavést k řidičáku i psychotesty.
len mi vysvetli preco furt prenasas zodpovednos na vodica. Preco nechces psychotesty pre chodcov, ktori bez rozmyslania a pozerania idu na cestu a je im jedno ze tam moze nieco ist a zrazit ich. Oni preco nemusia predvidat?
Tak to by si snad měl chápat proč je odpovědnost za řidičem. Chodec může být i osoba do patnácti let bez trestně právní odpovědnosti. Popřípadě postižený, mentálně retardovaný a ožralý všecko co si dokáže představit. Řidič je oproti tomu osoba zdravá poučená o předpisech a povinnostech, střízlivá a školená v ovládání vozidla. Už je to jasné?
stavim sa, ze ty si jeden z tych, co debilov so smartphonami vyriesili tak, ze preniesli semafor do chodnika :) Aspon ze sa najdu normalni ludia a aj u nas na Sk mas zakazane pouzivanie telefonu, inak pokuta.
...zakazane pouzivanie na priechode...
a naozaj posledna vec.. caste nehody tohoto druhu su na viacprudovych cestach, kde v jednom prude vodic zastane a v druhom nie. Co tebe ako chodcovi pomoze, ze na papieri si mal prednost? Takato nehoda bola teraz cez vikend? chlapik zrazil 4 babky (tusim vsetko zeny), 2 mrtve na mieste, 2 tazko zranene. Jasne, ze to je 10000% chyba vodica, ale co to pomoze tym mrtvym? Keby sa pozerali, tak ako im kaze vyhlaska, tak mohli napriek tomu, ze maju prednost zastavit a dnes este zit.
tak bolo to 13.3. v prahe 3zeny, 1 chlap, zena a chlap zomreli na mieste.
Zemřeli proto že řidič byl blbec a ignoroval předpisy které se zavázal dodržovat. Za to mu pak i soud udělil test. Pochop už základní věc ty nemusíš řídit ale když už řídíš tak musíš řídit podle pravidel a převzít odpovědnost. To že v autoškole neučili?
No, je tady malý problém - málokdy chodec zabije řidiče auta.:-/
Jasně. A když už z nějakého důvodu na té silnici je, tak řidič za žádných okolností nesmí člověka ohrozit. Pokud mohu zastavit, tak zastavím a ne chodce odpálkovat. Toliko k tomu, že mrtvý chodec na silnici je pouze jeho vina.Mimochodem, ne vždy je u silnice chodník. A je mnoho míst, kde jinou cestou než po silnici nejde jít. Samozřejmě se chodí po okraji. To jen k tomu, že tam nemá co dělat. Až dopravní značka určuje zákaz vstupu.A ještě k tomu chodníku. Nejezdí se po ni, ale řidiči si tam parkuji jak se jim zlíbí, a to mnohdy tak, že chodník pro chodce úplně zablokuji. Chodec pak, kvůli takovým kreténům, musí nedobrovolně vstupovat do vozovky, aby auto blokující chodník obešli.
chodec ma omnoho lepsi prehlad o situacii, takze moze lahsie zabranit kolizii. v aute sa vsetko hybe rychlejsie, vodic ma menej casu na vzdialenost, je obmedzeny vyhlad a okolite zvuky. ak auto zrazi chodca, je to vacsinou chyba chodca.
Nemám problém se sledováním situace ani s reakcemi... Tady jde o pouhou logiku... 80Kg masa bude rovnat s 1500Kg železa jen naprostý pitomec, kterého není škoda už jen proto, že ho to vůbec napadlo.
Tady ale nejde o bezprostřední kontakt, kdy chodec vkročí do vozovky přímo pod auto. Byť i tuto situaci musí řidič předvídat. Prostě když vidí člověka, tak zbystřit a být připraven případně zareagovat.Já tady píšu o tom, kdy řidič vidí chodce desítky metrů před kontaktem. Tedy v době, kdy je schopen auto zastavit.Možná má chodec lepší přehled, ale auto je zároveň zbraň. A toho si musí být řidič vědom. Pokud může srážce zabránit, tak ať provede. On mnohdy chodec při pohledu na přijíždějící auto ztuhne a nedokáže ustoupit. Za to řidič je ve střehu a může strhnout volantem nebo brzdit.
Je to jednoduché a je to ve vyhlášce kterou je povinen řidič znát. Chodec dle posledních úprav dokonce smí auto omezit, nesmí pouze ohrozit.
Je to sice uz zakon, ne vyhlaska, ale porad je to jen car papiru pokud dojde ke stretu. Zivot mi to na prechodu nezachrani. A s ohledem na to, zakon nezakon, ja chci v prvni rade zit.
Hned se nadává na technologie, ale klidně se může ukázat, že se stroji naopak podařilo zmírnit následky jinak nevyhnutelné nehody.Dat k vyšetření nehody v tomhle případě bude víc než dost.
Je to smutný případ, ale auto bylo vybaveno řidičem, všechny Volva vyšší třídy mají detekci překážek a ještě vše řídila testovaná AI - jestli toto nedokázalo zabránit nehodě, nebylo opravdu možné nehodě zabránit z hlediska automobilu :(Těchto případů bude do budoucna přibývat čím dál tím více s přibývajícím testováním a následným nasazením do provozu. Sám jsem zvědav, za jak dlouho dožene vyvíjející se situaci legislativa.
Jestlipak to auto ví, že právě porušilo Asimovův první zákon robotiky?Doufám teď zpytuje svědomí 🙂
Asi bude problém v tom že v Uberu nezaměstnali Asima, tak auto o tom zákonu ani neví.
neporušilo, zachránilo vodiča
tak jednou se to stat muselo
No jednou to přijít muselo. Osobně se tomu vůbec nedivím. Například takový google několik let ladil software na testovací dráze, kde zkoušel možné i nemožné situace. A až po několika letech se dostal do ostrého provozu. Částečně to je taky tím že nebyla legislativa co by ho tam pustila. Ale jde o to že má za sebou roky vývoje na testovacím okruhu. To je něco co jsem u Uberu nezaregistroval. To že se Uber snaží o autonomní vozidla jsem zaregistroval celkem nedávno (tak rok zpět) a už s tím jezdí v ostrém provozu? Podle mě Uberu chybí ty roky zkušeností z různých simulovaných situací, jako že někdo nečekaně vběhne do vozovky.
zkouset se nemusi jenom na okruhu, jde pouzit i existujici zaznamy jizd
Samozřejmě že auto se bude snažit v první řadě ochránit posádku. Cokoliv jiného nedává smysl.
ak mu pod kolesa skocila sama, tak je vsetko v poriadku nie? tito co si myslia ze je zodpovednost za bezpecnost automaticky iba na vodicoch, si ani ine nezasluzia. i na prechode sa ma chodec povinnost presvedcit ci ho vodic vidi a ci spomaluje dostatocne rychlo aby stihol zastavit.
"Uber k testům používá Volvo CX90 vybavené lidary"Takové Volvo neznám... To je novy model? Zni to jak Mazda dle oznaceni. Opravte si na XC90
asi potomok volva a mazdy 😀
schází mně u toho informace, jestli to ten robot jen nezvládl nebo jestli chtěl ... totiž dokud nás budou srážet auta protože AI bude roztržitá (moc informací), unavená (slabá baterka), světloplachá (protislunce), marod (špatnej antivirák) apod., tak se vlastně oproti současnosti zase tak moc neděje. Ale až bude chtít, to už bude horší ... 🙂
lidar slunce asi moc neovlivni a slaba baterka nema na vykon elektroniky vliv, pri nizkem napeti proste prestane fungovat uplne
Také to tak bylo myšleno. V době, kdy mělo auto zareagovat přestalo fungovat úplně (baterka). Ale také mi chybí informace, proč se tak stalo. Zda bylo více podmětů a auto si vybralo srazit ženu a nebo tam fakt skočila těsně před ním a prostě nebyl čas na reakci. Ale už jen schůze po chodníku směrem do vozovky by měla vyvolat nějakou akci
ze by kvuli slabe baterce prestalo fungovat za jizdy mi prijde jako blbost, to by spis odmitlo se vubec rozjet nebo to za jizdy proste nekde zaparkovalo. Ale muze se stat, ze neco prestane fungovat kvuli poruse.
To je vážně škoda, že se to stalo. Lidé přebíhají, jako by to byl sport. Klasičtí taxikáři zabili tisícinásobně více lidí, než Uber a nemedializuje se to.V každém případě Uberu a robotickým taxikářům fandím a držím palce.
Měli bychom tu umělou inteligenci zabít. 😀
to by si ale potrestal nevinneho. toto sa robilo mozno tak v stredoveku
Až začnou emilky a barevní vykřikovat, že je AI diskriminuje, tak k tomu klidně může částečně dojít. Tipnul bych si, že po hromadném nasazení AI v USA se toto hodně začne řešit u soudů v občanskoprávních sporech. B-]
Mali by sme potrestať hlavne toho kto spôsobil nehodu, čo sa v tomto prípade už stalo.
Chodec co se nerozhlédne a vběhne do vozovky mimo přechod je sebevrah a vinit za to řidiče nebo v tomhle případě techniku je nesmysl.
Jedným z bodov zástancov autonómnych vozidiel je, že dokáže oveľa rýchlejšie vyhodnotiť dopravnú situáciu a zareagovať a preto sú vraj oveľa bezpečnejšie. Takže to že sa viní technika nie je až tak mimo. Samozrejme otázne je v akej vzdialenosti pred autom žena vbehla do cesty. Pokiaľ sa hodila priamo pod kolesá, tak to je jasné :)
Polícia sa vyjadrila, že podľa videa nebolo možné nehode zabrániť."From viewing the videos, “it’s very clear it would have been difficult to avoid this collision in any kind of mode (autonomous or human-driven) based on how she came from the shadows right into the roadway,” Moir said. The police have not released the videos."https://www.sfchronicle.com/business/article/Exclusiv...
To auto nebylo virtuální ale skutečné, tudíž může použít jen jemu dostupné prostředky a to obyčejné brzdy. Na místě prostě zastavit nemůže (natož těžké SUV) nehledě na rychlost reakce řidiče.
To je síce pravda, ale nezabúdaj že brzdy nie sú jediným dostupným prostriedkom. Ďalším je napríklad uhýbací manéver. Pokiaľ sa napríklad na teba rúti auto z vedľajšieho (ľavého) pruhu, tak človek má tendenciu sa mu vyhnúť ešte viac vpravo, pričom práve lepším manévrom by mohlo byť práve vyhnutie sa do protismeru pohybu auta. A práve toto by malo byť prednosťou autonómnych vozidiel - rýchle vyhodnotenie situácie a tomu primeraná odozva.
dal som ti minus, lebo to co pises plati aj na priechode. Chodec, ktory chce prejst cez cestu sa VZDY MUSI presvedcit, ci moze. Treba zmenit zakon a zobrat im prednost na priechodoch, potom sa umrtnost chodcov znizi.
Já se s tím nějak vyrovnám, neboj. 😉
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.