mungo
mungo
20. 3. 2018 • 16:52

Aby se předešlo takovýmto politováníhodným případům, bude každému chodci implantován čip, který bude komunikovat jednak s vozidly, jednak přímo ovládat (bez prostřednictví mozku) svaly potřebné pro únik.

JakubTomanek
20. 3. 2018 • 16:48

Info. Mate v článku překlep. Jedná se o vůz Volvo XC90 ne CX90 😉

Yarda
Yarda
20. 3. 2018 • 13:16

Když vidím kousek od vozovky dítě, ženskou nebo slepici případně mlamoje s bejzbolkou kšiltem dozadu, sluchátky na uších jak čumí do smartfounu, sundám nohu z plynu a připravím si ji na brzdu. Nebo když jedu tudy
https://goo.gl/maps/Tit6Y3M3BXv
tak předpokládám, že mezi auty může někdo vejít do vozovky případně otevřít levé dveře (já nemám takový nadhled jako je na tom obrázku), tak se taky připravím na nejhorší. Umí to takhle předvídat ta autonomní auta? Protože pokud ne, tak by ta autonomní auta měla jezdit jen tam, kde budou chodit pouze autonomní chodci.

dolph1888
dolph1888
20. 3. 2018 • 11:12

Potíž je jinde, pokud vůz není plně autonomní, řidič prostě časem přestane dávat pozor, přestane se věnovat řízení a je zle. Pak zásahem ve stresu, napáchá více škody, než ten, který sleduje provoz soustavně. Ten člověk mohl žít, kdyby živý člověk reagoval rychleji, profesionální řidič si často umí poradit, minimálně by rychlost snížil na úroveň, která by nebyla pro chodce smrtelná, nebo stihl srážce zabránit. Opakuji, ta takzvaná AI nemá rychlost reakcí člověka, mozek je mnohem složitější mašina, klidně si tipnu i x10.000 možná víc.

našinec
našinec
20. 3. 2018 • 10:32

Asi nějaká emilka, co si myslela, že je wonder woman. 😉 😀

orlus
20. 3. 2018 • 9:43

Otázka zní - byl by schopen zabránit srážce lidský řidič?

Pavel Šesták
20. 3. 2018 • 9:31

Tak pani jela na kole, no jo kdo by taky v americe cekal nepredvidatelneho cyklistu, na to to nebude naprogramovany :)
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-03-19/...

Ku.ba
Ku.ba
20. 3. 2018 • 9:19

No ale tak já to vnímám z toho pohledu, že AI je tu proto, aby právě nepředvídatelné situace, které by člověk nebyl schopen (díky své reakční době) zvládnout, bez problému ustála. A toto je přesně ten případ, kdy bych čekal, že záložní řidič, se nestačí ani leknout ale AI v klidu zabrzdí a ještě utře rozlitý kafe....
No...lidského života je prostě škoda, ale třeba bude právě díky této konkrétní situaci možnost doladit SW tak, aby se to příště nestalo...a pak se těch životů ušetří víc....kdo ví. Každopádně pokrok v tomto směru se dá těžko zastavit jednou nehodou.

pegr
20. 3. 2018 • 8:07

Auto má určitě záznam z kamer, svědek je řidič a bude se to jako šetřit jako jakákoliv jiná autonehoda jen novináři z toho chtějí mít senzaci

cutballs
cutballs
20. 3. 2018 • 7:46

Chodec nemá na silnici co dělat. Maji chodníky. Taky nejezdím autem po chodníku a když ano, tak se chovám jako "na návštěvě". Pokud je chodec zabit na silnici, je to jeho vina, pokud je zabit autem na chodníku, je to vina řidiče tečka.

Ondra Prochazka
20. 3. 2018 • 7:42

Hned se nadává na technologie, ale klidně se může ukázat, že se stroji naopak podařilo zmírnit následky jinak nevyhnutelné nehody.
Dat k vyšetření nehody v tomhle případě bude víc než dost.

japkoslav
japkoslav
20. 3. 2018 • 7:27

Je to smutný případ, ale auto bylo vybaveno řidičem, všechny Volva vyšší třídy mají detekci překážek a ještě vše řídila testovaná AI - jestli toto nedokázalo zabránit nehodě, nebylo opravdu možné nehodě zabránit z hlediska automobilu :(
Těchto případů bude do budoucna přibývat čím dál tím více s přibývajícím testováním a následným nasazením do provozu. Sám jsem zvědav, za jak dlouho dožene vyvíjející se situaci legislativa.

vransen
20. 3. 2018 • 7:10

Jestlipak to auto ví, že právě porušilo Asimovův první zákon robotiky?
Doufám teď zpytuje svědomí 🙂

Zbyněk Říha
20. 3. 2018 • 6:39

tak jednou se to stat muselo

Nargon
20. 3. 2018 • 6:29

No jednou to přijít muselo. Osobně se tomu vůbec nedivím. Například takový google několik let ladil software na testovací dráze, kde zkoušel možné i nemožné situace. A až po několika letech se dostal do ostrého provozu. Částečně to je taky tím že nebyla legislativa co by ho tam pustila. Ale jde o to že má za sebou roky vývoje na testovacím okruhu. To je něco co jsem u Uberu nezaregistroval. To že se Uber snaží o autonomní vozidla jsem zaregistroval celkem nedávno (tak rok zpět) a už s tím jezdí v ostrém provozu? Podle mě Uberu chybí ty roky zkušeností z různých simulovaných situací, jako že někdo nečekaně vběhne do vozovky.

dpcstb
20. 3. 2018 • 5:36

ak mu pod kolesa skocila sama, tak je vsetko v poriadku nie? tito co si myslia ze je zodpovednost za bezpecnost automaticky iba na vodicoch, si ani ine nezasluzia. i na prechode sa ma chodec povinnost presvedcit ci ho vodic vidi a ci spomaluje dostatocne rychlo aby stihol zastavit.

David Ruml (Rumlik)
David Ruml (Rumlik)
20. 3. 2018 • 0:45

"Uber k tes­tům po­u­ží­vá Vol­vo CX90 vy­ba­ve­né li­da­ry"
Takové Volvo neznám... To je novy model? Zni to jak Mazda dle oznaceni. Opravte si na XC90

radon
19. 3. 2018 • 23:36

schází mně u toho informace, jestli to ten robot jen nezvládl nebo jestli chtěl ... totiž dokud nás budou srážet auta protože AI bude roztržitá (moc informací), unavená (slabá baterka), světloplachá (protislunce), marod (špatnej antivirák) apod., tak se vlastně oproti současnosti zase tak moc neděje. Ale až bude chtít, to už bude horší ... 🙂

Paulo Batis (paulobatistutta)
Paulo Batis (paulobatistutta)
19. 3. 2018 • 23:12

To je vážně škoda, že se to stalo. Lidé přebíhají, jako by to byl sport. Klasičtí taxikáři zabili tisícinásobně více lidí, než Uber a nemedializuje se to.
V každém případě Uberu a robotickým taxikářům fandím a držím palce.

Ředitel ČTÚ
Ředitel ČTÚ
19. 3. 2018 • 23:00

Měli bychom tu umělou inteligenci zabít. 😀

MacPhenom
MacPhenom
19. 3. 2018 • 22:44

Chodec co se nerozhlédne a vběhne do vozovky mimo přechod je sebevrah a vinit za to řidiče nebo v tomhle případě techniku je nesmysl.

Určitě si přečtěte

Články odjinud