První vozy by měly Uberu dorazit v roce 2019 a zbytek v následujících třech letech.

První vozy by měly Uberu dorazit v roce 2019 a zbytek v následujících třech letech.

Největší "ne-taxi" služba na světě s Volvem uzavřela 300milionový kontrakt na dodávku 24 tisíc vozů XC90.

Největší "ne-taxi" služba na světě s Volvem uzavřela 300milionový kontrakt na dodávku 24 tisíc vozů XC90.

Volvo XC90 s výbavou pro autonomní řízení umí jezdit úplně samo. Uber počítá s tím, že by auta vyslal do ulic vozit zákazníky bez řidičů.

Volvo XC90 s výbavou pro autonomní řízení umí jezdit úplně samo. Uber počítá s tím, že by auta vyslal do ulic vozit zákazníky bez řidičů.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Největší "ne-taxi" služba na světě s Volvem uzavřela 300milionový kontrakt na dodávku 24 tisíc vozů XC90.
Volvo XC90 s výbavou pro autonomní řízení umí jezdit úplně samo. Uber počítá s tím, že by auta vyslal do ulic vozit zákazníky bez řidičů.
Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.
Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.
9
Fotogalerie

Robotický Uber zabil prvního člověka. Pod kola mu vběhla žena

Aktualizováno!

Už jsou k dispozici záběry přímo z dotčeného automobilu, tak můžete sami posoudit, zda bylo možné nehodě zabránit:

Více je nehoda rozebrána v novém článku.


Toto se nemělo stát. Autonomní vůz Uberu srazil devětačtyřicetiletou ženu. Neštěstí se odehrálo na předměstí Phoenixu v Tempe. Žena skončila v nemocnici, kde svým zraněním později podlehla. Uber okamžitě zastavil pilotní testy svých autonomních vozů.

Podle dosavadních informací byla nejspíše na vině chodkyně, která nečekaně vstoupila do vozovky mimo přechod, i na tuto situaci však měl automobil bez problému zareagovat. Ostatně v rámci povoleného pilotního provozu v ostré dopravě se vozy Uberu, Googlu a dalších pohybují v zástavbě poměrně nízkou rychlosti (desítky km/h).

Uber potvrdil, že vůz řídil v autonomním režimu, za volantem však seděl profesionál, který měl na jízdu dohlížet. Zjevně se jednalo o tak nečekaný akt, že nestačil zareagovat ani on.

Těžko říci, jak zareaguje samotná Arizona, ta totiž byla zatím autonomním technologiím otevřená a poměrně úspěšně do Phoenixu přitáhla prakticky všechny hráče ze Silicon Valley. To by se nyní mohlo pod tlakem veřejného mínění změnit, zpráva o zabijáckém robotickém autě se totiž pochopitelně okamžitě stala událostí dne mnoha amerických webů.

Uber k testům používá Volvo CX90 vybavené lidary a další technikou pro autonomní jízdu. S automobilkou loni uzavřel rekordní kontrakt, v rámci kterého by mu měl výrobce během následujících let dodat až 24 tisíc vozů. Uber se zároveň nechal nedávno slyšet, že za rok hodlá začít testovat vlastní robotickou taxi službu.

Určitě si přečtěte

Články odjinud