Automobily | Waymo

Robotické kamiony Waymo se už prohánějí Amerikou

Budoucnost patří alespoň částečně autonomním vozům – to dnes už zpochybní jen málokdo – ovšem nejen těm osobním. Svůj robotický kamion chtějí snad všichni včetně Wayma, které jej konečně pustilo to ostrého testu.

Pokud budete mít letos cestu do Atlanty, v jeho průmyslové zóně byste mohli potkat bleděmodrý tahač s bílým kontejnerem a nepřehlédnutelným nápisem Waymo. Firma na východním pobřeží spouští pilotní projekt robotických kamionů.

Google a dnes tedy Waymo vyvíjely technologii celé roky vedle svých malých sedanů a na tomto poli soupeří s celým zástupem dalších hráčů včetně Uberu, Daimleru a dalších tradičních výrobců velkých vozů.

Nákladní doprava je totiž vedle robotického taxi další segment trhu, kde by se alespoň po technické stránce mohla autonomizace prosadit zdaleka nejrychleji. Týká se to zejména dálkových transamerických tahačů.

Má to svoji logiku, takový kamion totiž stráví většinu času na dálnici a nikoliv třeba dojížďkou do práce ve složité spleti velkoměsta jako u soukromého vozu. Vyrobit autopilota pro dálnici je tedy o několik řádů jednodušší úloha.

Robotické kamiony však nemají v Americe zrovna ustláno na růžích, této hrozby si jsou totiž vědomi i profesionální řidiči, jejichž silné odborové svazy zatím úspěšně lobují v americkém Kongresu za co nejpomalejší legalizaci plně autonomních tahačů.

Podobná vize však zatím nehrozí ani v případě Wayma, i v rámci pilotního experimentu v Atlantě totiž za volantem sedí řidič, který jízdu kontroluje a při jakékoliv komplikaci převezme řízení.

Váš názor Další článek: Proč je tetování věčné a postupem času samo nezmizí?

Témata článku: Google, Umělá inteligence, Automobily, Waymo, Velký vůz, Amerika, Podobná vize, Tahač, Pilotní projekt, Vůz, Jednoduchá úloha, Autonomní vůz, Celý rok, Celý zástup, Východní pobřeží, Kongres, Wayma, Nákladní doprava, Technická stránka, Atlanta, Průmyslová zóna, Robotické taxi, Daimler, Profesionální řidič, Ostrý test


Určitě si přečtěte

Jak funguje největší akumulátor v Česku: podívejte se do elektrárny Dlouhé Stráně

Jak funguje největší akumulátor v Česku: podívejte se do elektrárny Dlouhé Stráně

** Přečerpávací vodní elektrárna Dlouhé stráně je obdivuhodné technické dílo ** Stejná turbína vyrábí elektřinu i tlačí vodu zpět do horního jezera ** Strojovna elektrárny je zabudována v podzemí

David Polesný | 37

The Pirate Bay má vážné problémy. Možná se opravdu blíží její konec

The Pirate Bay má vážné problémy. Možná se opravdu blíží její konec

** Kdysi nezničitelný pirátský web se potýká s problémy ** Z mnoha míst je už měsíce nedostupný ** Další krize dorazila v neděli

Jakub Čížek | 70

Modelářský zázrak: Maketa raketoplánu Columbia, která létá jako skutečná raketa

Modelářský zázrak: Maketa raketoplánu Columbia, která létá jako skutečná raketa

** Model raketoplánu Columbia od českého konstruktéra umí i létat ** Obdivuhodný model si vzal 1600 hodin práce ** Podívejte se na fotografie ze stavby a prvního letu

Karel Jeřábek | 21

Nejlepší hardware: Skládáme nenáročnou sestavu i extrém na hry

Nejlepší hardware: Skládáme nenáročnou sestavu i extrém na hry

** Poradíme, jaký se teď vyplatí koupit hardware ** Procesory, desky, paměti, grafické karty... je z čeho vybírat ** Počítač ale nemusíte skládat, ukážeme i výhodné hotové počítače

Stanislav Janů | 8

Jak jsme je mohli používat? V těchto věcech Windows 10 předčí staré Sedmičky

Jak jsme je mohli používat? V těchto věcech Windows 10 předčí staré Sedmičky

** Windows 10 nejsou jen moderní aplikace, ale i spousta vychytávek a funkcí navíc. ** U většiny z nich si ani neuvědomujeme, že byly někdy jinak. ** Některé věci jsou zcela nové, jiné zase pocházejí už z Windows 8.

Vladislav Kluska | 226

Boeing 787 překonal při běžném letu s cestujícími rychlost zvuku. Jak je to možné?

Boeing 787 překonal při běžném letu s cestujícími rychlost zvuku. Jak je to možné?

** Let Virgin Atlantic z Los Angeles do Londýna vzbudil rozruch ** Dle webu na sledování leteckého provozu překonal rychlost zvuku ** Skutečnost je ale trochu jiná, neboť všechno je relativní

Karel Kilián | 22