Diamond konečně odděluje svou internetovou divizi do samostatné firmy.
Na RioPortu a dalších hudebních webech, které od investorů obdržely stovky mil. dolarů, je samozřejmě klíčová otázka obchodního modelu – čili, jak budou tyto firmy vůbec někdy chtít vydělávat peníze. Většinou se představitelé těchto firem vyhýbají přímé odpovědi s tím, že zatím „tvoří komunitu“ nebo „generují provoz“ a že to je „závod na dlouhé trati“.
Časem se ale bude nutné postavit k věci čelem – ať je trať jak chce dlouhá, někdy se bude muset namalovat cílová páska a v ní by měly být schovány stamiliony zisků. Něco málo budou dělat reklamní bannery, ale to je spíš drobné přilepšení; a naopak, tyto weby budou spíš stále reklamu potřebovat, než ji prodávat. Zisk tedy má časem být z prodeje digitálních (MP3, ale i jiných) nahrávek přes Internet. Ovšem zde je opět zádrhel: autorská práva zatím drží v ruce velcí vydavatelé, a i když nezávislí umělci začínají vydávat svou hudbu „na Internetu“, velká jména zatím zůstávají u velkých značek, protože jenom ty jim jsou schopny zabezpečit zajímavé příjmy. I pokud budeme brát v potaz stále rychleji rostoucí zájem o kupování nahrávek ve formátu MP3, vůbec to neznamená, že to kamenným gigantům zlomí vaz – ti totiž stejně v pravý okamžik přejdou na prodej digitálních nahrávek svých umělců, takže to bude mít zákazník z první ruky.
Obě cesty k úspěchu těchto hudebních webů jsou možné, ale obě jsou plné velkých otazníků. Web typu RioPort či MP3.com se klidně může stát hudebním vydavatelem nezávislých kapel, jenomže není důvod, proč by takových nezávislých vydavatelů nemohly v budoucnu vzniknout stovky (a asi i vzniknou); úspěch vydavatele navíc nespočívá v tom, že má pěkný nebo známý web. RioPort zatím má smlouvy s několika velkými americkými vydavateli, ale jakmile se ti rozhodnou vstoupit na trh sami, mohou bez sentimentu smlouvu s RioPortem vypovědět. Vlastně jediná podstatná výhoda RioPortu spočívá v tom, že se vzájemně podporuje s přehrávači Rio – a do velké míry také závisí na jejich úspěchu.