Ring volný: Nejrychlejší grafické karty

Diskuze čtenářů k článku

deen  |  20. 10. 2004 15:42

Mam dotaz na me sestave P4 2.4 GHz 533 MHz, deska ASUS P4B 533, 1 GB RAM Kingstone 333 MHz, X800 Pro 256 MB ma v 3D Marku 2005 pouze 3000, cim by to mohlo byt, nebo je to vzhledem k CPU v norme ? V 3D Marku 2003 vysledek priblizne souhlasi 9650 bodum,  v 3D Marku 2001 je to kolem 14100 bodů. Catalyst 4.7, DirectX 9.0c. Diky moc za odpoved. mail: orinocco@centrum.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  19. 10. 2004 21:46

Bylo by mozne nejak programovat v Cecku do pameti G-Karty?
Transfer-Rate je velka.
Teoreticky by programky bezely podstatne rychleji nez v pracovni pameti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal_vyskocil, michal_vyskocil  |  21. 10. 2004 12:35

Na ovladani grafickych karet slouzi specializovane API - openGL a DirectX (Direct3D a DirectDraw). GPU jsou pomerne jednoduche cipy (proti CPU), ktere jsou optimalizovane na grafiku. Tezko bys je pouzival na neco jineho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Deen  |  19. 10. 2004 19:40

Mam dotaz na me sestave P4 2.4 GHz 533 MHz, deska ASUS P4B 533, 1 GB RAM Kingstone 333 MHz, X800 Pro 256 MB ma v 3D Marku 2005 pouze 3000, cim by to mohlo byt, nebo je to vzhledem k CPU v norme ? V 3D Marku 2003 vysledek priblizne souhlasi 9650 bodum,  v 3D Marku 2001 je to kolem 14100 bodů. Doky moc za odpoved.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  19. 10. 2004 13:50

Grafy ve flashi. To je napad. Priste je sem vkladejte rovnou jako divx s ac3 zvukem )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík, Tomáš Holčík  |  19. 10. 2004 14:05

Hurá, máme prvního! 
Samozřejmě jsme věděli, že se někdo ozve a bude protestovat, nicméně všechny naměřené hodnoty máte v posledních dvou tabulkách a i na zahraničních serverech jsou flashové grafy celkem běžné. Jsou menší a hezčí.
<vtip> DivX s AC3 zvukem zní zajímavě, to příště určitě zkusíme </vtip>

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gimper  |  19. 10. 2004 14:22

boze,,,,, to je napad

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter tesar  |  19. 10. 2004 15:09

Aha, aj sa mi zdalo, ze v Mozille mam nejake velke medzery medzi screenshotmi z hier a vysledky som potom nasiel len v tych tabulkach v poslednej kapitole.
Tak som si to pozrel v IE a je pravda, ze tie grafy vo Flashi vyzeraju celkom dobre.
Skoda, ze mi to v Mozille nefachci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter tesar  |  19. 10. 2004 15:19

Teraz som to skusal vo Firefoxe 0.9 co mam, tam to bezi. Neviem, preco v Mozille nie. Plugin mam nainstalovany.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DeeP  |  19. 10. 2004 15:24

:o))) a co tak si nainstalovat flash player pre mozillu??? flash player sa da predsa stiahnut free priamo na strankach macromedie.
(http://www.macromedia.com/downloads/)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter tesar  |  19. 10. 2004 15:55

No to som prave urobil. Vo Firefoxe sa mi tie grafy ukazali, v Mozille stale nie. Hoci pocas instalacie sa to pytalo, pre ktore browsery sa to ma instalovat a tam bol aj Firefox aj Mozilla.
Inak davnejsie som si Flash v Mozille nejako zakazoval, lebo mi vadilo, ze vacsinou suvisi s vecami, o ktore na webe nestojim (rozne zurive reklamy a pod.), tak zda sa mi, ze sa mi to podarilo odstavit dokonale.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter tesar  |  19. 10. 2004 16:08

Inak ked do adresneho riadku Mozilly nalepim priamo link na ten flash (napr. http://www.zive.cz/files/obrazky/2004/10/highend/swf/FarCry_1600_16af.swf), tak sa mi ukaze ten graf. Ale vramci stranky nie, su tam iba prazdne biele miesta. Takze to asi nebude suvisiet s nepritomnostou pluginu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  19. 10. 2004 23:16

U mna na Mozille 1.8 alfa cojaviemjaka tie grafy funguju v absolutnej pohode. Takze urcite ti chyba plugin. Stiahni u Macromedie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
astray  |  21. 10. 2004 17:47

aha, tak proto to taky nevidim. Flash nemam nainstalovany.
ast

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MadCap, MadCap  |  19. 10. 2004 14:42

no tragedia pre ludstvo :) to ze su tie grafy krajsie a maju tretinovu velkost si si zabudol vsimnu co? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mem_, Mem_  |  19. 10. 2004 15:23

Ja jsem si hlavne vsimnul, ze se mi v Mozille nezobrazi, takze jsou mi bohuzel na dve veci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mem_, Mem_  |  19. 10. 2004 15:29

Tak jsem si stahnul Flash plug-in, ale radost z toho nemam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MadCap, MadCap  |  19. 10. 2004 15:41

a co je take zle na flash plugine? nechapem ludi, ktory to povazuju za najvacsie zlo na svete ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter tesar  |  19. 10. 2004 16:08

Vid kusok vyssie moje prispevky na tuto temu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  19. 10. 2004 16:09

Vite jak je krasne divat se stranku ktera neblika, nic se tam nehybe a z reproduktoru se neozyva priblbla melodie? Asi ne, jinak byste se neptal. Kazdopadne kdo si do Firefoxe doinstaluje Flashblock, tak uvidi jenom ty flashe, na ktere si sam klikne. Casem snad tuhle funkci bude mit i rozsireni Adblock.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter tesar  |  19. 10. 2004 16:22

No vidite, tak prave toto viem, kedze flash mi v Mozille nefunguje uz davno a IE pouzivam len velmi sporadicky. Bol to jeden z dovodov, preco som z IE presiel na Mozillu uz pred 2.5 rokmi. Teraz som viacmenej chcel len vyskusat nahodit ten flash a asi by o chvilu bol zase odstaveny. Len ma to tak proste zaujalo, ako by sa to dal zapnut. Cosi ako cisto akademicky problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mynonA  |  19. 10. 2004 22:26

mě se ty grafy líbí a na firefoxu v pohodě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hobr  |  19. 10. 2004 13:42

(--- smazan URL na eShop --- redakce) mají dobrý ceny veškerýho HW a posílají na dobírku do celé ČR

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ada  |  19. 10. 2004 14:09

Až budeš dělat příště reklamu tak se aspoň koukni na jejich homepage. Prodávaj totožnej Athlo XP 2600+ jednou za 3008 a podruhý za 2694 korun.
Fakt důvěryhodný...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Seikos  |  19. 10. 2004 12:32

R9700 110M tranzistorů, X800XT 160M tranzistorů
R9700 8pipeline, X800XT 16 pipeline
R9700 15micro proces, X800XT 13 micro lowK proces
...to je jako kdyby jste řekli že P4 je přetaktovaný PIII
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
coze  |  19. 10. 2004 11:01

Cafte vsetci
len taky maly postreh ku driverom pre OGL. Robim aplikacie ktore zobrazuju cez OGL API sice pre medicinu ale vyuzivam gamersky hardware. Za pol roka vyvoja na GF FX som narazil na jeden bug v driveroch. Momentalne testujem mesiac na ATI Radeon 9600 a trham si vlasi. Kazde drivery robia nieco ine. A to nie v novych pixel a vertex shaderoch, tie bezia relativne slusne ale vo veciach specifikovanych uz v prvej verzii OGL cize viac ako 10 rokov stare. Cize osetrujem a to co blbne nezobrazujem. Cize je kludne mozne, ze tiez sa mnohe veci nezobrazuju v hrach ked su adekvatne osetrene. Muoze byt ale nemusi ja mam s ATI takuto skusenost...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ja  |  19. 10. 2004 11:20

Welcome to the real world. :)

Zkus matrox - do tydne budes vypadat jako Homer Simpson :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mynonA  |  19. 10. 2004 22:22

no já radši kupuju NVidiácký grafický, měl sem pár radeonů na zkoušku a fakt je těžký na tom rozchodit hru v pohodě ... člověk aby kvůli každý druhý četl fóra co kde vypnout a nastavim sice bejvaj vesměs krapet rychlejší, ale za ty nervy mi to nestojí ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Drov  |  19. 10. 2004 10:25

Nevidim do toho az tak velmi, ale nema nahodov aj GeForce 6800 Ultra Vertex shader a Pixel shader v 3.0 ? V uvodnej tabulke mate uvedene 2.0b...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ne-e  |  19. 10. 2004 10:36

mají tam dokonce 2.0a!! taky jsem se na to optal, ale je to asi jen překlep..o to snad až tak nejde, ale ty výsledky mi moc nesedí..i když, mám v úmyslu přestoupit od ATI k nVidii...jak to tak vidím
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufonCZ, ufonCZ  |  19. 10. 2004 10:51

typicka chyba vznikla prepisovanim tabulky z minulych clanku, kde v tomto sloupci byla puvodne nejaka GeForce FX

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ne-e  |  19. 10. 2004 10:59

Jasně, to se stává, to je OK Ale ty výsletky-no snad se dá ATI do kupy...i když je pravda že Doom3 je děsná blbost a zase tak nádherně nevypadá, hlavně je to nuda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ne-e  |  19. 10. 2004 08:53

nemnáte asi nejnovější drivery od ATI, které jsou přímo dělané kvůli slabému openGL, a jelikož už vyšli, měl mít článek aspoň pořádné upozornění že je to teď i jinak (že je defakto ze třetiny nepřesný).
A další věc. Čtěte diskuze čtenářů, vaše testovací sestava se mi zdá podle názorů v diskuzích slabá a dostatečně nevyužije výkonu karet..což je z některých testů vidět!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufonCZ, ufonCZ  |  19. 10. 2004 09:06

Na podobnou vec jsem odpovidal uz o kousek vys.
Jaky je podle vas vysledkovy rozdil mezi Cat 4.10 a 8.07 beta? Schvalne jsem prosel i release notes a vypada to, ze jedine, co jsem mel s 8.07 jeste premerit je F1 Challenge u Radeonu X800 Pro.
Slaba sestava vas muze trapit u testu, ktere jsou u takto silnych grafik opravdu hodne limitovane na CPU (3DMark01SE, trochu Aquamark3) a u ostatnich her, kde v 1024x768 jsou grafiky opravdu mirne limitovane je mereno ve vyssim rozliseni, nebo s AA ci AF a nejedna se o vysledky, jez by odrazely vykon procesoru!
Da se rict, ze az na ty dva nepodstatne teoreticke benchmarky nejsou vysledky nijak neblaze ovlivneny procesorem, takze vasi pripominku povazuju za bezpredmetnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ne-e  |  19. 10. 2004 10:07

pak ale jaké je srovnání nejnovější driverů od ATI u kterých deklaruje že dohnala nVidii, hlavně v Doom3 ? Podle vašich testů se nic nezlepšilo. Jenže jsem viděl testy kde ano?!
To je opravdu ATI tak špatná? Krom toho si stojím za tím že na tyto karty je to slabá sestava a že karty nejsou vytíženy úplně, pravda, že některé hry je zatíží dostatečně (zvlášť s AA a AF)...ale jak jte sám uznal, v benchmarcích to není ono..
a ještě jsem se chtěl optat v tabulce u Ultry jsou nějaké divné shadery...to tam patří?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufonCZ, ufonCZ  |  19. 10. 2004 10:49

Protoze jsem jeste opravdu nestacil pouzit Cat 4.10, zmenil jsem i upoutavku (perex) clanku.
ATI spatna? Vykonnove na tom prece X800 XT PE neni vubec spatne, jakmile se jedna o vysoke rozliseni s AA a AF, tak ukaze svou brutalni silu. V tom OpenGL to bohuzel slavne neni, mozna bude do budoucna zajimave zkusit novejsi ovladace (4.10, 4.11, ..) az se mi nejaky X800 XT ci Pro zase dostane do testlabu.
Diky za upozorneni na chybu, co vznikla v tabulce, uz jsem to opravil, za chvilicku by se to tam melo objevit spravne.
 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
upcStaff  |  19. 10. 2004 08:51

a neni trebas mozne, ze ATI zaostava za GF v tech hrach proto, ze nema optimalizovane drivery? ciste uvaha, podle me ten hardware na to ma!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shadowman  |  19. 10. 2004 09:09

to je sice pekný , ale zákazníka zajíma výkon včetně ovladačů ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel, Daniel  |  19. 10. 2004 08:23

Je vidět, že ATI ztrácí hodně při opengl hrách. Tak to vnímám na svém radeonu 9600xt, kde opengl hry jdou velmi pomalu. Ale DirectX sviští :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
www.mobilmania.cz, www.mobilmania.cz  |  19. 10. 2004 09:35

Nazdar brother
To ses ještě zapomněl zmínit o přetaktování...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radim Pavlicek  |  19. 10. 2004 09:57

Hi brothers
na co OpenGL? Stejne Word jede pod DirectX, pokud vim, takze staci podpora jen pro ne. Mam Radeon 9200 a Word s Excelem mi bezi uplne plynule...
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
www.mobilmania.cz, www.mobilmania.cz  |  19. 10. 2004 20:59

otázkou je, proč čteš testy nadupaných karet, když používáš kancelářské aplikace, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr. Prcíř  |  19. 10. 2004 08:11

Byly to snad málo výkonné Catalyst 4.9 nebo jste použili Catalyst 4.10 A.I. které zvedají výkon až o 14 % ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufonCZ, ufonCZ  |  19. 10. 2004 08:53

Vetsina vysledku je s Catalyst 4.9, jez byly v dobe mereni vysledku posledni WHQL, ale veci jako napriklad 3DMark05 ci Doom III jsem premeroval s verzi ovladace 8.07 Beta, ktera byla hlavne kvuli 3DMarku nedavno vydana.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
n  |  19. 10. 2004 11:43

Ale 4.10 už vyšly!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  19. 10. 2004 17:05

takovyhle clanek se nepise pres noc, v dobe, kdy vetsina testu probehla ovladace Catalyst 4.10 nebyly k dispozici

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TESTER  |  19. 10. 2004 01:47

Celkem dobry test, ale mam trochu jine vysledky :

na dost podobne sestave P4E 3.2, ATI X800PE (cat 4.9), 1GB RAM (vsechno je default tak jak to ma byt)

DOOM3, HIGH nastaveni mam 76.2fps
3DMarky 03 a 05 sedi
ale v 3DMark 2001 mam 22561

FarCry nemuzu otestovat protoze pouzivate nestandardni metodu testovani a asi by jste mel uvest presne postup nastaveni a dat k stahnuti to vase demo!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufonCZ, ufonCZ  |  19. 10. 2004 08:50

Zapomnel jste bohuzel uvest, jestli u toho Dooma III myslite rozliseni 1 024 × 768. Jestli ano, tak se lisime asi o necelych 7 fps, coz je podle me podobne jako u vzajemneho rozdilu v 3DMarku2001SE. Tipl bych, ze svou roli hraje asi prave rozdilna sestava a proto i kdyz mame podobne vysledky v testech, ktere jsou uz ciste zavisle jen na  grafice, tak vy mate na sve asi rychlejsi  masince (prescott s asi jinou deskou?) lepsi vysledky v nizsich rozlisenich a treba starsim 3DMarku2001.
Demo z FarCry pripadne poslu na e-mail anebo ho zverejnim treba s pristi recenzi, kazdopadne nechapu ty dva vykricniku, protoze to neni zadna povinnost. Naopak hodne dobrych serveru pouziva vlastni dema a neda je "public", aby tak nejakym zpusobem mely jistotu, ze graficke spolecnosti neoptimalizuji ovladace jen pro par na serverech pouzivanych dem a otestoval opravdu realny vykon ve hre. Nicmene uznavam, ze nikdo z ATI nebo nVidie nebere asi Zive.cz jako tak dulezite, aby brali v uvahu i nase demo , ale to jen k tomu, ze zverejnovani dema neni samozrejmost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TESTER  |  19. 10. 2004 21:43

samozrejme rozliseni 1024x768, rozdil je 7.1fps :)

mate pravdu, asi to bude pomalejsi intel deskou ale rozdil je to slusnej

vykricniky dva jsem pouzil protoze jsem Vas na tuto vec upozornoval uz v predchozim testu, ale kdyz by jste mohl tak v pristim testu se na to demo budu tesit, v tomhle testu to stejne neporovnam (mam LCD, takze nerozbehnu 1600x1200)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor