V redakci se nám shodou náhod sešlo pět nejrychlejších grafických karet určených pro hráčská PC. Využili jsme proto šance a přinášíme vám stručné a snad i přehledné srovnání vlajkových lodí nVidia i ATI. Karty jsme srovnávali poprvé Windows XP se Service Pack 2 a tedy i s DirectX 9.0c.
Dokonce i závěrečné hodnocení a utvoření si výsledného obrázku necháme téměř jen na vás. Pouze vám jako pomůcku nabídneme dvě srovnávací tabulky, jež proti sobě staví cenově podobné modely ATI i nVidia. Tabulky jsou shrnutím předchozích výsledků.
Test |
6800 Ultra |
X800 XT PE |
Rozdíl |
3DMark05 (1 024 × 768) |
4 913 |
5 661 |
|
3DMark03 patch 340 (1 024 × 768 × 32) |
11 837 |
12 258 |
|
3DMark2001 SE (1 024 × 768 × 32) |
19 661 |
20 917 |
|
Aquamark 3 (1 024 × 768 × 32) |
62 876 |
60 679 |
|
Far Cry (Fort, Very High Detail, 1 600 × 1 200 × 32) [fps] |
64,3 |
60,7 |
|
Far Cry (Fort, Very High Detail, 1 600 × 1 200, 16× AF) [fps] |
55,2 |
56,7 |
|
UT 2004 (3 mapy, 1 600 × 1 200, 4× AA, 8× AF) [fps] |
97,0 |
106,9 |
|
Splinter Cell (Caspian Oil Ref., 1 024 × 768 × 32) [fps] |
84,1 |
80,0 |
|
Splinter Cell (Caspian Oil Ref., 1 024 × 768 × 32, 8× AF) [fps] |
78,3 |
78,6 |
|
Painkiller (c5l1, 1 600 × 1 200 × 32) [fps] |
241,1 |
249,5 |
|
Painkiller (c5l1, 1 600 × 1 200 × 32, 4× AA, 8× AF) [fps] |
134,3 |
167,8 |
|
F1 Challenge ’99-02 (1 600 × 1 200 × 32, 4× AA, 8× AF) [fps] |
93,8 |
92,4 |
|
Doom3 (demo1, 1 024 × 768, high detail) |
73,9 |
69,1 |
|
Doom3 (demo1, 1 024 × 768, 4× AA, high detail) |
65,5 |
58,3 |
|
Doom3 (demo1, 1 600 × 1 200, high detail) |
61,6 |
48,5 |
|
Doom3 (demo1, 1 600 × 1 200, 4× AA, high detail) |
40,4 |
33,8 |
|
Call of Duty (Dawnville, 1 024 × 768 × 32, 4× AA, 8× AF) [fps] |
154,5 |
137,0 |
|
Call of Duty (Dawnville, 1 600 × 1 200 × 32) [fps] |
140,5 |
132,4 |
|
Wolfenstein: Enemy Territory (Radar, 1 024 × 768 × 32) [fps] |
114,5 |
105,6 |
|
Wolfenstein: Enemy Territory (Radar, 1 600 × 1 200 × 32) [fps] |
106,1 |
94,5 |
|
Serious Sam SE (1 600 × 1 200 × 32, 4× AA, 8× AF) [fps] |
97,6 |
88,1 |
|
IL-2: FB (1945.trk, 1 024 × 768 × 32, 4× AA, 8× AF) [fps] |
81,5 |
83,6 |
|
Z této tabulky jasně vyplývá, že zatímco Radeon X800 XT PE je šampionem 3DMarků nebo náročného nastavení Direct3D her, tak GeForce 6800 ho o poznání předčí v Doomovi 3 i dalších OpenGL hrách a také v D3D testech v méně náročném nastavení. Radeon tak trošku čeká na herní pecku, v níž by exceloval, uvidíme, jestli mu to vyjde s Half-Life 2.
Test |
6800 GT |
X800 Pro |
Rozdíl |
3DMark05 (1 024 × 768) |
4 582 |
4 564 |
|
3DMark03 patch 340 (1 024 × 768 × 32) |
11 390 |
9 651 |
|
3DMark2001 SE (1 024 × 768 × 32) |
18 818 |
19 739 |
|
Aquamark 3 (1 024 × 768 × 32) |
60 163 |
58 016 |
|
Far Cry (Fort, Very High Detail, 1 600 × 1 200 × 32) [fps] |
61,5 |
59,3 |
|
Far Cry (Fort, Very High Detail, 1 600 × 1 200, 16× AF) [fps] |
51,9 |
51,7 |
|
UT 2004 (3 mapy, 1 600 × 1 200, 4× AA, 8× AF) [fps] |
91,6 |
93,2 |
|
Splinter Cell (Caspian Oil Ref., 1 024 × 768 × 32) [fps] |
82,9 |
72,6 |
|
Splinter Cell (Caspian Oil Ref., 1 024 × 768 × 32, 8× AF) [fps] |
77,1 |
56,6 |
|
Painkiller (c5l1, 1 600 × 1 200 × 32) [fps] |
227,6 |
198,3 |
|
Painkiller (c5l1, 1 600 × 1 200 × 32, 4× AA, 8× AF) [fps] |
132,9 |
118,3 |
|
F1 Challenge ’99-02 (1 600 × 1 200 × 32, 4× AA, 8× AF) [fps] |
87,3 |
68,3 |
|
Doom3 (demo1, 1 024 × 768, high detail) |
73,8 |
62,8 |
|
Doom3 (demo1, 1 024 × 768, 4× AA, high detail) |
62,5 |
42,2 |
|
Doom3 (demo1, 1 600 × 1 200, high detail) |
58,4 |
37,1 |
|
Doom3 (demo1, 1 600 × 1 200, 4× AA, high detail) |
37,2 |
22,0 |
|
Call of Duty (Dawnville, 1 024 × 768 × 32, 4× AA, 8× AF) [fps] |
154,5 |
118,1 |
|
Call of Duty (Dawnville, 1 600 × 1 200 × 32) [fps] |
153,9 |
113,1 |
|
Wolfenstein: Enemy Territory (Radar, 1 024 × 768 × 32) [fps] |
114,0 |
101,1 |
|
Wolfenstein: Enemy Territory (Radar, 1 600 × 1 200 × 32) [fps] |
97,7 |
87,3 |
|
Serious Sam SE (1 600 × 1 200 × 32, 4× AA, 8× AF) [fps] |
95,4 |
67,8 |
|
IL-2: FB (1945.trk, 1 024 × 768 × 32, 4× AA, 8× AF) [fps] |
80,1 |
61,8 |
|
Zde už je situace zcela jasná. Radeon X800 Pro s 12 pixelovými pipeline nemá na plnokrevnou GeForce 6800 GT nárok. Je pravda, že karta od Galaxy měla o 20 MHz vyšší takt jádra, ale rozdíly jsou hodně markantní. Radeon X800 Pro by musel být výrazně levnější než 6800 GT anebo si musíte vybrat kousek, u nějž se vám povede aktivovat všech 16 pipeline a pořádně přetaktovat paměti.