Ring volný: Nejrychlejší grafické karty

V redakci se nám shodou náhod sešlo pět nejrychlejších grafických karet určených pro hráčská PC. Využili jsme proto šance a přinášíme vám stručné a snad i přehledné srovnání vlajkových lodí nVidia i ATI. Karty jsme srovnávali poprvé Windows XP se Service Pack 2 a tedy i s DirectX 9.0c.

Dokonce i závěrečné hodnocení a utvoření si výsledného obrázku necháme téměř jen na vás. Pouze vám jako pomůcku nabídneme dvě srovnávací tabulky, jež proti sobě staví cenově podobné modely ATI i nVidia. Tabulky jsou shrnutím předchozích výsledků.

Test 6800 Ultra X800 XT PE Rozdíl
3DMark05 (1 024 × 768) 4 913 5 661
3DMark03 patch 340 (1 024 × 768 × 32) 11 837 12 258
3DMark2001 SE (1 024 × 768 × 32) 19 661 20 917
Aquamark 3 (1 024 × 768 × 32) 62 876 60 679
Far Cry (Fort, Very High Detail, 1 600 × 1 200 × 32) [fps] 64,3 60,7
Far Cry (Fort, Very High Detail, 1 600 × 1 200, 16× AF) [fps] 55,2 56,7
UT 2004 (3 mapy, 1 600 × 1 200, 4× AA, 8× AF) [fps] 97,0 106,9
Splinter Cell (Caspian Oil Ref., 1 024 × 768 × 32) [fps] 84,1 80,0
Splinter Cell (Caspian Oil Ref., 1 024 × 768 × 32, 8× AF) [fps] 78,3 78,6
Painkiller (c5l1, 1 600 × 1 200 × 32) [fps] 241,1 249,5
Painkiller (c5l1, 1 600 × 1 200 × 32, 4× AA, 8× AF) [fps] 134,3 167,8
F1 Challenge ’99-02 (1 600 × 1 200 × 32, 4× AA, 8× AF) [fps] 93,8 92,4
Doom3 (demo1, 1 024 × 768, high detail) 73,9 69,1
Doom3 (demo1, 1 024 × 768, 4× AA, high detail) 65,5 58,3
Doom3 (demo1, 1 600 × 1 200, high detail) 61,6 48,5
Doom3 (demo1, 1 600 × 1 200, 4× AA, high detail) 40,4 33,8
Call of Duty (Dawnville, 1 024 × 768 × 32, 4× AA, 8× AF) [fps] 154,5 137,0
Call of Duty (Dawnville, 1 600 × 1 200 × 32) [fps] 140,5 132,4
Wolfenstein: Enemy Territory (Radar, 1 024 × 768 × 32) [fps] 114,5 105,6
Wolfenstein: Enemy Territory (Radar, 1 600 × 1 200 × 32) [fps] 106,1 94,5
Serious Sam SE (1 600 × 1 200 × 32, 4× AA, 8× AF) [fps] 97,6 88,1
IL-2: FB (1945.trk, 1 024 × 768 × 32, 4× AA, 8× AF) [fps] 81,5 83,6

Z této tabulky jasně vyplývá, že zatímco Radeon X800 XT PE je šampionem 3DMarků nebo náročného nastavení Direct3D her, tak GeForce 6800 ho o poznání předčí v Doomovi 3 i dalších OpenGL hrách a také v D3D testech v méně náročném nastavení. Radeon tak trošku čeká na herní pecku, v níž by exceloval, uvidíme, jestli mu to vyjde s Half-Life 2.

Test 6800 GT X800 Pro Rozdíl
3DMark05 (1 024 × 768) 4 582 4 564
3DMark03 patch 340 (1 024 × 768 × 32) 11 390 9 651
3DMark2001 SE (1 024 × 768 × 32) 18 818 19 739
Aquamark 3 (1 024 × 768 × 32) 60 163 58 016
Far Cry (Fort, Very High Detail, 1 600 × 1 200 × 32) [fps] 61,5 59,3
Far Cry (Fort, Very High Detail, 1 600 × 1 200, 16× AF) [fps] 51,9 51,7
UT 2004 (3 mapy, 1 600 × 1 200, 4× AA, 8× AF) [fps] 91,6 93,2
Splinter Cell (Caspian Oil Ref., 1 024 × 768 × 32) [fps] 82,9 72,6
Splinter Cell (Caspian Oil Ref., 1 024 × 768 × 32, 8× AF) [fps] 77,1 56,6
Painkiller (c5l1, 1 600 × 1 200 × 32) [fps] 227,6 198,3
Painkiller (c5l1, 1 600 × 1 200 × 32, 4× AA, 8× AF) [fps] 132,9 118,3
F1 Challenge ’99-02 (1 600 × 1 200 × 32, 4× AA, 8× AF) [fps] 87,3 68,3
Doom3 (demo1, 1 024 × 768, high detail) 73,8 62,8
Doom3 (demo1, 1 024 × 768, 4× AA, high detail) 62,5 42,2
Doom3 (demo1, 1 600 × 1 200, high detail) 58,4 37,1
Doom3 (demo1, 1 600 × 1 200, 4× AA, high detail) 37,2 22,0
Call of Duty (Dawnville, 1 024 × 768 × 32, 4× AA, 8× AF) [fps] 154,5 118,1
Call of Duty (Dawnville, 1 600 × 1 200 × 32) [fps] 153,9 113,1
Wolfenstein: Enemy Territory (Radar, 1 024 × 768 × 32) [fps] 114,0 101,1
Wolfenstein: Enemy Territory (Radar, 1 600 × 1 200 × 32) [fps] 97,7 87,3
Serious Sam SE (1 600 × 1 200 × 32, 4× AA, 8× AF) [fps] 95,4 67,8
IL-2: FB (1945.trk, 1 024 × 768 × 32, 4× AA, 8× AF) [fps] 80,1 61,8

Zde už je situace zcela jasná. Radeon X800 Pro s 12 pixelovými pipeline nemá na plnokrevnou GeForce 6800 GT nárok. Je pravda, že karta od Galaxy měla o 20 MHz vyšší takt jádra, ale rozdíly jsou hodně markantní. Radeon X800 Pro by musel být výrazně levnější než 6800 GT anebo si musíte vybrat kousek, u nějž se vám povede aktivovat všech 16 pipeline a pořádně přetaktovat paměti.

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,