Miroslav Černín (AbadonnaZ48)
25. 4. 2024 • 9:37

Cyklista vážící 80 kg není cyklista, ale prase na kolečkách.

PavelP
22. 1. 2024 • 15:02

Ten článek čtu až asi potřetí. Původní jsem četl v angličtině s jinými účinnostmi a hlavně v něm byl velmi důležitý předpoklad (ztraceno v překladu?), že to bylo koncipované jako elektrokolo, kde motor dodával zdaleka největší část výkonu. Pak jeho ztráta na řetězu vycházela hůř, než když se ztratí to málo, co člověk dodal šlapáním a určitě to bylo čistě městské kolo zamýšlené hlavně na přesun s minimální námahou.
Kolo s padesátiprocentní ztrátou výkonu je pochopitelně kravina.

Pavel Matějka (Pety)
Pavel Matějka (Pety)
20. 1. 2024 • 16:58

"Ještě nedávno byli mnozí profesionální fotografové přesvědčeni, že nikdy nepřejdou na digitální fotoaparáty."Ještě mnohem později byli téměř všichni profesionální fotografové přesvědčeni, že nikdy neopustí zrcadlovky kvůli bezzrcadlovkám - kvůli horšímu autofokusu a horšímu hledáčku. Dnes už většina z nich na bezzrcadlovky přešla - kvůli lepšímu autofokusu a lepšímu hledáčku... 😀

JiDrozd
19. 1. 2024 • 17:17

Hlavní negativum je to, že to likviduje důvod, proč většina cyklistů vůbec jezdí na kole - je to zábava. Velká část té zábavy a zásadní element ovládání kola je právě v mechanickém spojení pedálů a zadního kola.

budman
19. 1. 2024 • 16:30

Krásná ukázka jak z jednoduchého mechanismu, který si dokáže servisovat a udržovat každý zručný školák, udělat přetechnizovanou předraženou volovinu, která se bude spravovat přes diagnostiku v autorizovaném servisu 😀 A ve výsledku je pořád násobně míň efektivní...

bandolier.wz
bandolier.wz
19. 1. 2024 • 16:09

další 3,14 čovina 😁

Saltam
19. 1. 2024 • 15:43

Nevyplodil tenhle článek nějaký generativní jazykový model? Jedná se samozřejmě o elektrický pohon, nikoliv "digitální" (pro ty, pro které je to slovo neuchopitelné, tak to čistě česky znamená "číslicový" a těžko si představit, co by to ve spojení s pohonem jako asi mělo být). V anglických verzích to často označují jako chainless electric drive s nějakým marketingovým krasožvástem jako "Free Drive", "Footloose" apod..

rad cer
rad cer
19. 1. 2024 • 14:46

zaujimalo by ma, ako sa to sprava v terene v kopci, kde na klasickom bicykli je nutne zaradit prevod 1-1, t.j. v situaciach, kedy na klasike su uz aj na klukach nizke otacky a na zadne koleso je vyvijana maximalna sila. viem si predstavit, ze na tejto elektrike je mozne stale slapat v otackach a zvysovat krutiaci moment, ale elektromotory mozu menit (efektivne) krutiaci moment len v urcitom rozsahu. a ten asi potom rozhoduje o tom, aky strmy kopec sa na nom da vyslapat...

peter.mlich
peter.mlich
19. 1. 2024 • 14:37

Mno, slo by to podstatne vylepsit, kdyby se tam pridal setrvacnik roztaceny treba elektromagneticky ve vakuu. V podstate takovy maly hyperloop.
A take by to mohlo byt dobre, kdyby se na to dali pripojovat ruzne elektricke spotrebice. Dalo by se to vyuzit doma, kdyz vam nejde elektrina, tak treba nabit mobil slapanim. Pripadne to prave prodavat jako slapaci stroj na doma, na kterem se da nabijet mobil slapanim. spousta takovych stroju posiluje svaly, ale energie se nevyuziva.

Akademik CZ
19. 1. 2024 • 14:02

ty vole, když už zhulený blázni přestabou s těmahle nesmyslama. Šlapáním vyrábět se obrovskou zxtrátou energii a pak jí vést 40cm kabelem ke kolu kde je elektromotor kterej to s další ztrátou převádí na pohyb a to všchno jen proto aby byli zajímavý, A určitě na to dostali grant. Kam ten svět doprdele spěje ! 😐🤦‍♂️

vzach
19. 1. 2024 • 13:41

Dá se u takového systému brzdit sešlápnutím pedálů dozadu, jako na klasickém kole s řetězem?

Petr Valkoun
19. 1. 2024 • 13:19

jop, bez supravodicu nebo alespon zasadne lepsich vodicu (fulereny?) to nepujde. Ale tech 20% ztracenych v motoru zni divne, brushless DC motory maji bezne >90% ucinnost

Názor byl 1× upraven, naposled 19. 1. 2024 13:31

Určitě si přečtěte

Články odjinud