Však to známe už z roku '82 https://www.youtube.com/watch
Vsichni tu pisou jak je Tesla zla a ze autopilot je spatny. Vite kolik nehod zpusobi mikrospanek v tomto pripade usnuti? Dalo by se rict ze Tesla minimalne majitele zachranila. Kdyby nemel chytre auto, tak by se rozsekal a treba by zabil nekoho dalsiho. Policie by mela dostat moznost jako to treba dela BMW ze umi auto vypnout/odstavit na dalku.
V Česku nechají řídit klidně člověka, který má 10x vyslovený zákaz (drogy, alkohol, jiný důvod), řidičák dávno nemá a stejně nejde do vazby ani mu neseberou vůz, takže tohle bych řešil blokovou pokutou.
Ano, bohužel je to tak... 🙁
Jako obvykle ses úplně mimo... Srovnavas nesrovnatelné...
Nechápu, co tady řešíte. Za řízení je vždy odpovědný řidič., takže je úplně jedno, jestli byl nebo nebyl zapnutý autopilot. Ten jenom může pomoct zabránit nehodě. A pokud vím, tak Tesla má na počet ujetých km mnohem méně nehod, než jiná auta. To jen pro ty, kteří tady pořád prudí, kolik že to Tesla už měla nehod.
Nekdo musi za reklamu platit a ti sikovnejsi to maji zadarmo :) Nase auto se ritilo ohromnou rychlosti po dalnici a nikomu se nic nestalo 😃
A až to zase naperou do stojícího auta, tak reknou, že to byla chyba řidiče...
Samozřejmě toho stojícího... 😀
Misto takovych senzoru na volantu bych sledoval ocni konakt podobne jako treba iPhone s FaceID.
To ma tusim to riesenie od Cadillacu.
Neřekl bych "místo" ale spíš "kromě". A ještě by to chtělo více dalších různých detekcí. Napadá mě že v případě že by bylo možné připojit ještě třeba chytré hodinky, dala by se jako další "parametr bdělosti" brát i třeba tepová frekvence. Ale uplně nejlepší by asi bylo stejně EEG, ale to je asi v současnosti trochu nepraktické.
jednou za 5 minut vyřešit captchu B-]
Alebo kazdych 15 sekund stlacit tlacitko ako v lokomotive 🙂
Ta technologie je už známá strašně dlouho, potkáváte se s ní dnes a denně. Říká se tomu "tlačítko mrtvého muže"... Pokud nezmackne každých 30s tlačítko na volantu auto zastaví... A to by měla mít všechna auto s " autopilotem".
Stojace auta na diaľnici. Už len to nám chýba ku šťastiu.
Lepší auto, který stojí než auto, který jede a nikdo ho neřídí...
Pokud můžu ochcat tlakové senzory pomerančem, teplotní senzory lahví s teplovou vodou, je otázka času, než se na ebay objeví malé zařízení se servomotorkem, které bude každých 30s mačkat tlačítko.U kontroly očí to zase nebude fungovat, pokud si vezmu sluneční brýle.A pokud ta kontrola bude uživatele obtěžovat, přejde ke konkurenci, která ho obtěžovat nebude.Nakonec lidi díky těmhle věcem hloupnou. Místo toho, aby se kontrolovali sami, dojdou k tomu, že technologie se postará.
Na iPhone to funguje pokial nemáš polarizačné.
Tak může za tím být schovaná nějaká logika... Třeba místo tlačítka bude senzor snímající otisk prstu na věnci volantu, to už nějaký relé za pár dolarů neoblbnes... jde o to, aby to bylo daný ze zákona, že tam něco takovýho musí bejt. Prostě se nesmí stát, aby auto jelo samo a řidič chrapal... tak daleko nejsme a ještě hooodne dlouho nebudeme...
150 let automobilismu jsme se bez toho obešli, a najednou na to potřebujeme zákon.Na všechno by měl být zákon. Divím se, že nikdo nereguluje, kolik útržků papíru si beru, když si utírám zadek.Demokracie má z principu problém uřídit sama sebe a je extrémně nepružná. Tudíž buď toho bude regulovat a řídit co nejméně, aby zvládala základní věci, nebo tu nebudeme mít demokracii.Přitom jediný problém je v tom, že se všude mluví o tom, jak ta auta umí řídit sama, a pak se diví, že toho lidé využívají. Koukněte se na tu masírku. Ve skutečnosti to vypadá, že plně autonomní vozy v provozu ještě minimálně desítku let nebudou, pokud se něco zásadně nezmění. Ale lidi blbnou, spoléhají se na technologie a co říkali na TV Nova, a je to tam.Nešikovný maso musí pryč, říkala moje prabába.
Jenže za těch 150 let řídil člověk a ne počítač, který má k dokonalosti, tj plné autonomii, sakra daleko... Celý o čem píšu je to, že nějaká forma autonomie určitě ano, ale řidič se musí věnovat provozu kolem sebe a ne chrápat, sledovat filmy a podobně. Tomu se musí zabránit a je na automobilkách, aby to zajistili. S tím, že nešikovný maso musí pryč, s tím souhlas. Pokud zabije pouze sebe..
To měl SAAB. Infrakameru která sleduje zda řidič nespí a zda se dokáže soustředit.
Měli by dodělat funkci probuzení řidiče, pokud auto sleduje policie. To měl už KITT.
Tesla by predevsim konecne mela prestat rikat adaptivnimu tempomatu autopilot. A pokud to neudela dobrovolne, melo by ji to byt narizeno.
Po sérií malérů a nehod prý o "autopilotu" přestali mluvit raději úplně. Dokonce prý i tahle položka zmizela ze seznamů funkcí a vlastností... Pravděpodobně jim došlo, že přestřelili, lidé ty reklamní kecy pochopili tak, že to jezdí samo a tak to používali, takže maléry se dostavily...
Ono to jazdi samo. Len jednoducho obcas aj nabura.
To neni pravda.Stale je pri objednavke moznost za 5000 USD zakupit funkciu ktora sa vola AUTOPILOT.
Pre toho kto mi dal minus.https://3.tesla.com/model3/design
A "tudleto" mi nedávno nadávalo do komunistů 🙂
Adaptivni tempovat neumi tocit volantem. Tesla jo.
To je Katikakus. Jeho si nevsimaj. Keby rovnaky system mal iny vyrobca ako Tesla, tak by z neho bol nadseny.
Tak třeba Mercedes je v tomhle dál než Tesla.
Ktory a v com? Tak pred rokom som pozeral nejaky ten nemecky test Ecka a sam novinar hovoril, ze to este nie je uplne ako v Tesle.Mozno sa ale medzicasom nieco zmenilo.
Namiesto mínusov by som privítal nejake link alebo stručne zhrnutie v čom je Mercedes ďalej a s ktorým modelom.
Já sice nemínusoval, ale odpověď bych poskytl. Mercedes, stejně jako všichni ostatní (kromě Tesly) mají asistenční systémy nastaveny tak, že řidič je vždy hlavní autoritou. Jakmile tedy zasáhne do řízení, asistenční systémy mu předají řízení, aby byl například schopen reagovat na atypické situace. Tesla to má nastavené jínak, snaží se řidiče od převzetí řízení odradit odporem vůči jeho zásahům. V čem přesně to je lepší? Právě v tom, že nevyvolávají v řidiči pocit, že je v těch autech ruční řízení zbytečné. Stejné to je se spoustou různé techniky, ať je sebelepší - lidi jsou a budou jenom lidi. Mají naučené různé stereotypy a těch se drží. Proto si nikdo v Mercedesu nebo Audi neschrupne za volantem, i když nejsou schopnosti asistenčních systémů v těchto autech o moc horší než v Tesle.
"i když nejsou schopnosti asistenčních systémů v těchto autech o moc horší než v Tesle."- ja som kolegu nado mnou pochopil tak, ze Mercedes ma tu techniku lepsiu.
Problém je, že Tesla zjišťuje "bdělost" řidiče tím, že má ve volantu tlakové snímače. Viděl jsem video, jak stačil pomeranč (nebo jemu podobné ovoce) vtlačit mezi věnec a střed volantu a auto jelo samo. Proti tomu VW Group to zjišťuje tak, že sleduje zda točíte volantem (u Line Assist). Takže pokud byl opřený o volant, tak nic nebránilo jízdě v autonomním režimu.
Ono s detekcí bdělosti je to tak jako tak problém. Pamatuji si, jak jsem jel z práce po noční, a najednou jsem si uvědomil že mi "chybí" asi tak 8km cesty, které si prostě nepamatuji. Takže přesto že jsem volant držel, a evidentně jsem s ním musel i točit, takže by mě ale asi oba systémy vyhodnotily jako že jsem vzhůru, i když jsem bdělý rozhodně nebyl. :-/
zjavne si ale uplne nespal. je to podobne ako s vacsou opilostou, v danom momente to ako tak este mysli, ale po vytriezveni si toho uz moc nepamatas
Já to tak mám složitějších telefonátů (handsfree). Ukončím hovor a najednou jsem úplně někde jinde aniž bych věděl, kudy jsem jel (pokud se kličkuje přes město) a co se cestou dělo...
preto je telefonovanie aj cez handsfree nebezpecne. clovek nieje schopny multitaskingu, je to podobne ako s procesorom, cim viac procesov, tym menej vykonu ide na kazde vlakno
tlačítko bdělosti už je léty prověřené zařízení 😀
To se mi stává celkem běžně... Jedu, soustředím se na jízdu, sleduju provoz okolo.. ale pokud byste se mi zeptal na něco, co se stalo před 15 min tak prostě nevím... Hlava to neukládá, pokud se nestane něco nečekaného 😀
U aut z VAG staci PET litrovka z ktorej sa trochu odpije. Takto staci vtlacit do volantu a prevalovanie tekutiny simuluje mierne korekcie volantu - https://www.youtube.com/results
Takže opět chyba Tesly. Jak je možné, že to auto nezastavilo?Již od té první smrtelné nehody víme, že lidé usínají a usínat budou, takže auto musí samo zastavit.
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 12. 2018 11:28
Dotýkal se volantu čelem... A popravdě řečeno, internet je plný návodů, jak tu detekci rukou na volantu obejít. Osobně mě zaujal pomeranč, přidělaný gumičkou. 😀 😀
je nacase pridat detekciu chrapania 😀
Kamarád do volantu vkládá petku s teplou vodou 😀
uz to zivo vidim, ako bude mat na kameni napinane "RIP - do volantu vkladal petku s teplou vodou"
Někdo tam má "fetoval adrenalin při lezení na skalách", někdo "ufetoval se alkoholem k smrti" a někdo "používal petku místo rukou na řízení". To je toho no 😀
Riziko, ze na mou rodinu spadne horolezec, je dost male. Riziko, ze mou rodinu "sejme" nekdo kdo se nevenuje rizeni, bohuze male neni. Ja tam ten ekvivalent fakt nevidim. Kazdy at si ublizi jak chce a potrebuje, ale at do toho prosim netaha ostatni. A na verejne silnici do toho ty ostatni skoro jiste zatahne.
U spousty řidičů ten autopilot až teď odvede mnohem lepší práci než oni. Takže pokud on bude jeden z nich ryziko pro okolí se jen snížilo.
Takze JE to chyba Tesly.
Asi tak stejně, jako je chyba výrobce sekery, že neimplementoval ochranu proti sekání do vlastních prstů.
Predsa nemôžeš porovnávať 5 kg sekeru a 1500 kg auto !
Co tím chcete říct?Že nad 1 tunu platí, že zařízení musí být dostatečně chytré, aby zabránilo lidské blbosti? Člověk je dost chytrý na to, aby každé takové zařízení přechytračil, to je úplně k ničemu.Mimochodem nevím o tom, že by vlak zastavil, i když strojvůdce přechčije to tlačítko bdělosti (např. nějakým mikrokontrolerem se servo motorem). A ten váží daleko víc než 1500kg.Nebo jde o to, že na automobil v provozu člověk potřebuje získat oprávnění a na sekyru ne? Neměli bychom zakázat volný prodej seker?S lidskou blbostí nic neuděláte. Člověk dělá chyby a blbosti tak nějak z přirozenosti, a občas na to umře, no. Většinou ne. A občas se z toho i poučí.
Počkaj, nemiešaj hruška z jablkami. Ked si sám v lese usekneš dva prsty sekerou si blbec. Keď zaspíš za volantom auta na dialnici a spôsobíš nehodu si vrah. To že príčinou toho je že si blbec, nemení na veci, že si ešte k tomu aj vrah.
Vrah jsem tehdy, pokud někoho úmyslně usmrtím proti jeho vůli.Tady se o úmyslné usmrcení tak nějak nejedná.Další věc je, že i sekerou můžu snadno zabít. Na tohle jsem změnil názor v okamžiku, kdy mi prolétla cizí sekera pár centimetrů od hlavy. Jak se říká, lepší koukat na toho, kdo sere, než na toho, kdo seká.Jinak tohle je krásná argumentační klička. Nejdřív se bavíme o tom, že Tesla nezabránila obejití systému na hlídání bdělosti při řízení, a teď jsme u toho, že pokud si v lese useknu prsty, je to v cajku, protože nejsem vrah. Co se takhle vrátit k tématu?
Počkaj až nejaký spiaci magor vletí do školského autobusu....A počul si niečo ako neúmyselné zabitie ? Či ti vyletí sekera, alebo auto je to jedno, vždy si vrah. Len dôsledok môže byť oveľa horší. JA som chcel len napísať, že dať tupcom takú zbraň ako je samojazdiaca Tesla, ktorá už X krát nabúrala na rovnej ceste je dosť veľká odvaha.
Už je to tady. Argument s autobusem plným dětí a kreténem v zabijáckém autě, o kterém všichni ví, že nabourá, i když není do čeho.Vzdávám to.
spravit ochranu na sekeru aby si si neodtal prsty sa neda. Spravit asistenta jazdy, ktoreho ma kontrolovat clovek aby ten asistent v pripade zlyhania cloveka zastavil bezpecne na krajnici sa da, dokonca to by mala byt prva vec, ktora je tam implementovana, lebo nehody zo zaspatia su celkom caste.
Aha, a kdo určí, kdy je ta ochrana dostatečná?A samozřejmě že se to u sekery dá. Prostě k sekeře budete mít povinně ocelové rukavice, bez nic nesmíte sekat. Rukavice budou elektronicky komunikovat, aby věděly, že jsou nasazené obě. A pokud vezmete sekeru do ruky bez rukavice, odmítne se zapnout, a nevysune se vysouvací ostří. Jak snadné. Ale nijak to neřeší člověka, co druhou rukavici nasadí někomu vedle, a tak bude mít jen jednu, a přesto obě nasazené.U toho auta je to stejně. Jakoukoli ochranu vymyslíte, vždycky se najde někdo, kdo ji bude chtít obejít. A tady nevíme, zda ji řidič obešel; my dokonce ani nevíme, zda autopilota vůbec použil! A vy už spekulujete o tom, že byla nedostatečná, což je zjevná chyba, aniž byste tušil, jak je tato ochrana realizovaná.
Vrah to není. Dopustí se zabití z nebalosti. Vražda je když někdo někoho zabije ze zlého úmyslu. Přestaňte s těmi totalitními manýry a neohýbejte si právo jak se vám zlíbí, vaše názory zavání tendencí linčovat. Vražda je společensky mnohem nebezpečnější než zabití, bez ohledu na počty obětí (vraždí protože chce vs zabije protože je neschopnej blb který nedokáže odhadnout důsledky svích činů)
Jen poznamka - vrazda je i umyslne usmrceni cloveka s jeho souhlasem nebo dokonce i soucinnosti.
Jako eutanazie?
hruba vedoma nezodpovednost je de fakto na urovni vrazdy. to ze to nieje aj de jure vela hovori o inteligencii pravnikov.
Když někdo aktivně vymyslí a použije systém, jak vědomě obejít nějakou ochranu, je to jeho problém. Problém výrobce by byl, kdyby chybně vyhodnotil, že někdo drží volant, i když jej nedrží, kdyby nechránil uživatele, který se chová odpovědně. Pokud tam ale uživatel vědomě nacpe pomeranč, je to jeho rozhodnutí, že se cíleně rozhodl tu ochranu obejít - a nese za své rozhodnutí i odpovědnost.
Kdyby usnul v Golfu a rozštípal se o svodidla, tak by to taky byla chyba toho Golfu?
Co je chyba Tesly? To že to s tim autem nikam a nikoho nenarval? Že ho policajti zastavalili bez jedinýho škrábance? Kdyby jel v obyčejný fábce bez toho "autopilota" mohlo to dopadnout mnohem hůř...
V nej by ale asi nezaspal. Aj keď ktovie.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.