Tady je vidět jaký typ řidičů si pořizuje Teslu. Naštěstí její cena znemožňuje její prodej ve větším měřítku.
To je system na uspanie pozornosti vodica. Vobec by nieco take v aute nemalo byt. Bud to zvladne jazdu samostatne alebo by to malo fungovat len ako podporny system, ktory vie vodica upozornit ale sam nejazdi.
Vy nemáte v autě adaptivní tempomat? Lane assist? Front assist? Má to každé moderní auto. Narozdíl od vás a experů v diskuzi dává pozor neustále. Spoléhat se na blbého člověka, který je nejvíc nepozorný prvek v celém systému řízení je fakt neuvěřitelný názor. Elektronika bude a je vždy lepší než hloupý nepozorný člověk, už se s tím smiřte.
Zavádějící článek a spousta hloupých názorů pod ním. Dnes jezdí na milion Tesel. Za posledních šest let Tesly způsobily asi deset podobných nehod jako je popsaných v článku. Oproti jiným značkám minimum. Naopak, mnohonásobně více nehodám zabránily. I ve statistikách nehod na počet najetých kilometrů je Tesla díky svému "Autopilotu" suverénně nejbezpečnější vůz.
Vy myslíte ta data od Tesly, která když se očistí od blbostí tak vyjde 59% zvýšení nehodovosti při použití Autpilota? 😀https://www.thedrive.com/tech/26455/nhtsas-flawed-... ...
Který to je rok?
Skvělé, ohánět se článkem o "autopilotovi" v modelovém roce 2014-2016, kde se navíc jasně uvádí, že nehodovost poklesla po instalaci autopilota z 1.3 nehod na milion mil na 0.8 nehod na milion mil. Dneska to bude ještě násobně lepší. Úžasný výsledek a díky Tesle, že do toho už tenkrát šla. Nikdo už je nedohoní, nikdo nemá a nebude mít nikdy tolik dat.
Poklesla dle dat Tesly, která byla zanesena blbostmi typu auto ujelo 0km, došlo k vystřelení airabgu. Což rozhodně mezi data nepatří. Když se tyto blbosti odstraní, vyjde zvýšení nehodovosti o 59% při instalaci Autopilota.Dále z toho lze uvozovat, že pokud takto zkreslená data byla v minulosti, co brání Tesle mít takto zkreslenou statistiku vždy? Vůbec nic. Tím pádem jakákoliv statistika, kterou Tesla vyprodukuje by měla být považována za automaticky za zavádějící, či přímo lživou dokud Tesla neposkytne data třetí straně, aby statatistiku transparentně zpracovala.
Píšete naprosté ničím nepodložené nesmysly.
Kdyby si tyto "statistiky" dělaly třeba tabákové firmy, tak by kouření cigaret znamenalo sníženou úmrtnost a celkovou prospěšnost zdraví. 😀 Proto je nutné aby statistiky dělala třetí strana.
Ale jistěéé... Spoléhejte všichni na elektroniku v autech! Zvyšujete tím obrat koupi nových vozidel, případně opravy a léčení postižených. A lidí je na světě dost...
Lebo ľudia bez tej elektroniky vôbec nebúrajú. Sa divím naco to ti ľudia vôbec kupujú.
Tihle vychcanci budou vzdycky. Ma dost penez, aby si teslu koupil, tak si mysli, ze si muze dovolit vsechno a ze mu vsechno projde, ze se ze vseho vykeca. Ja bych to mozna zahrnul primo do smlouvy, jako spesl dolozku, kterou musi precist a podepsat. A prodejce by mel dohlizet na to, aby to jen nepodepsal.
Jasně, nestačí zákonem říct, že se řidič musí věnovat řízení.Dáme to ještě do kupní smlouvy, zodpovědnost a dohled nad tím bude po celou dobu mít prodejce, založíme na to kontrolní úřad a nastavíme sankce.Zároveň je třeba totéž aplikovat na všechna auta, nejen na Teslu, protože každé dnešní auto má nějakou tu formu asistence, ABS počínaje, autonomním řízením konče. Tudíž je třeba automobily rozdělit do tříd, připravit různé úrovně povinností pro kupce i prodejce. Ještě že už na to máme ten úřad, ten stačí zvětšit, aby si na to dohlédl.Poněkud to pak komplikuje prodej vozů z druhé ruky, takže ten omezíme zase jen na prodejce, abychom zachovali systém povinností a odpovědnosti.A pak konečně nastane ráj.
Tak ono by dost pomohlo, kdyby Tesla nepojmenovala svuj blbe fungujici system "Autopilot".Pomohlo by to o dost vic nez uplne zbytecna nesmyslna polozka v kupni smlouve.
To je váš problém, že si myslíte, že autopilot řídí sám bez dohledu řidiče. Ne Tesly.
No, tady je názorně vidět, z jakých řad se vlastně formují hlavní zákazníci Tesly. Možná že na někoho z nich čeká i Darwinova cena... 😀
To zcela nepochybně. Ale zároveň je třeba myslet na to že nám ostatním proslapavaji tu cestičku k opravdu autonomnímu řízení... když už nijak jinak, alespoň svými daty z jízd a havárií 😁
"Další dvě nehody se odehrály v letech 2016 a 2019"A prosím vás z jakých řad se rekrutují zákazníci osatních značek s miliony havárií ročně a mezi které patříte také vy sám?
Normální zákazníci si své nehody vytvářejí sami, takže patří do řady všech ostatních, na rozdíl od zákazníků Tesly. To tvrdí oni sami, tedy alespoň podle tohoto článku. 😀
Takže definici zákazníků Tesly určují autoři článku a diskutéři pod nimi?No já holka hloupá tedy zírám, Vy chlapi jste tak chytří 🙂 A to si raději netroufám zeptat se na tu vaši definici "normální" zákazník.
Normální zákazník je podle zdejších expertů zřejmě člověk co nemá adaptivní tempomat , line assist a city emergency brake v autě jiné značky než Tesla. 😃
Nejlepší je, když se takový blbci sami zabijí, bez toho aby ublížili někomu jinému ...
Protože normální člověk nikdy žádnou blbost neudělal.Facepalm.
Nač takový systém je, když sice funguje 95% času, ale pozbytek páchá takové zlo. Není opravdu lepší jej nemít a mít tudíž o starost méně? :) Apropos... stojící vozidla např. asistenční systémy od Mercedesu a Volva spolehlivě poznají... (mají ale lidar, to zas jo)
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 7. 2020 21:53
zase to je to jediné (skoro) co poznají. Nejvyspělejší "autopilot" má dnes bezesporu Tesla a možná Waymo. Ostatní jsou míle pozadu. U Tesly je velká šance že dojede "sama" z A do B, i když holt občas se nezadaří, ale o tom si ostatní mohou nechat jen zdát. A jak vidno, lidi na to celkem spoléhají, spíš si říkám, že na to kolik Amíků to nechá jezdit samo je těch nehod sakra málo, pořád jednotky.
kdyz to zabije jen par lidi tak je to v poho co? to je presne priklad pouziti nedotazene technologie, treba kdyz byla prvni generace karbonkeramickych brzd a pouzivalo to audi, porsche, mercedes a za studena to nebrzdilo jak by melo takze to taky pozabijelo par lidi a vzdycky je potom ticho po pesine, to je presne to proc automobilky ktery opravdu umi vyrabet auta tohle vypusti do provozu az je to dokonaly
"kdyz to zabije jen par lidi tak je to v poho co?" Za předpokladu, že počet nehod, které automatický systém způsobí je menší než počet nehod, o které se sníží celkový počet nehod způsobený nepozorností řidiče, tak ano. A ano, chápu, že pozorní řidiči nehodu asi nezpůsobí a že automatický systém může být původce problémů tam, kde by jinak nebyly. 1) jde o malé procento2) pozorný řidič bude kontrolovat i ten polo-autonomní systém
Pokud bude pozorný řidič MUSET NEUSTÁLE kontrolovat jakkoliv autonomní systém řízení, tak je ten systém řízení vlastně úplně na nic, ba dokonce je takový systém nebezpečnější, než kdyby ten člověk sám řídil. Uvědomujete si to vůbec?
1) Zmiňovaný systém není autonomní, ale "polo-autonomní".2) Ten systém tam není proto aby dnes řídil místo vás, ale aby byl připravený do budoucna, pokud ho Tesla dotáhne do přijatelného stavu, pokud ne tak ne...3) Jeho používání jako pomocníka pro řízení má smysl pro zjednodušení některých monotónních činností, jako je držení se v jízdním pruhu, atd..4) Ale hlavně jde o získávání dat z reálného provozu od těch kdo ho dobrovolně zapnou.
Máte uplnou pravdu - z globálního úhlu pohledu. A všichni se snaží té úplné dokonalosti dosáhnout. Do té doby, jako u jakékoliv jiné technologie, budou oběti,jak v komerční tak vědecké sféře - a v mnoha případech právě zavinění člověka.Na druhou stranu, jak jsem psal, na to, jak je automní řízení stále nedokonalé a na to, jak jej lidé (nesprávně) používají, je těch havárii zatraceně málo a smrtelných ještě méně. Většinou pomackané plechy. Takže souhlasím s příspěvkem o něco výše, že když to není statisticky horší než člověk, tak je to je vlastně super už dnes. Taková moderní obdoba ruské rulety a hodně lidem zjevně nevadí jí hrát - ať už kvůli neznalosti a omezenému myšlení nebo vědomě s vědomím podstupovaného rizika.
Jak už zmínil AjaFreeman, nejde o autonomní systém. Dokonce jsem to tak ani nenazval. Je to jen asistent řízení, např. jako nouzové brzdění. Jde o to, že Tesla je nejdál ze všech, takže to nejde pořádně srovnávat s jinou značkou. Ale pokud bychom začali o autopilotu uvažovat jako o systému nouzového brzdění, tak ten také nebudete používat stylem "už nikdy nešlápnu na brzdový pedál". Systém funguje na pozadí a když jsem rychlejší já, nikdy se nespustí, když je rychlejší systém, tak mi zachrání život, nebo zmírní následky nehody. U autopilotu Tesly je to obdoba akorát, že ten systém člověk sleduje, což neznamená, že si u toho může číst. Vidím překážku, brzdím sám nečekám na autopilota. Vidím, že by bylo výhodné změnit pruh, změním ho sám nebo drbnu do blinkru a nechám to provést auto. Chci se zařadit na dálnici, provedu to sám, když auto váhá, přece nebudu čekat, když vidím že je to bezpečné teď.Myslím, že si hodně lidí neuvědomuje, že když toho Tesla autopilota zapnou, tak to neznamená, že mají zakázáno zasahovat.
Zajímalo by mě za co máte mínusy, pod váš příspěvek se podepisuji, je to přesně tak.
Přesně tak-s nadsázkou řečeno. A zatím těch obětí moc není, většinou jen plechy, takže statistika stejná nebo lepší než když řídí člověk, takže rozhodně neškodí... autopilot se neopije, nesjede koksem, neporuší předepsanou rychlost...
Zajímalo by mě za co máte ty mínusy, asi je to od řidičů co jezdí 30 let bez nehody a vždycky přece řídí lépe než elektronika, ABS a ESP by měli nejradši vypnuté, protože jsou přeci lepší, je to tak mínusáři? 😃
Tak to je pro mě novinka. Pokud vím, tak Mercedes to zvládne jen při rychlostech v obci, viděl jsem nějaká videa kde to předváděli cca v 50 km/h. Pokud vím, tak při dálničních rychlostech jsou veškeré asistenty u všech značek k ničemu, když dojde na stacionární objekty. Většinou jsou totiž vyhodnoceny jako false possitive a tedy i ignorovány. Dokonce i Waymo se nijak moc nehrne do testováni na dálnicích a hádám, že zrovna tohle je ten hlavní důvod.
Nejvíc bych v tomhle ohledu asi věřil řízení od TuSimple. Pokud vím tak na těch svých tahačích mají senzory, které snímají okolí až do vzdálenosti 1km. Což u osobních aut není obvyklé, tam je to cca 200m.
Ten systém je tam hlavně proto, aby sbíral data z reálného provozu. Software se tak učí a zdokonaluje. Nehody tachto blbců jsou vlastně pro Teslu užitečné. Myslím že je to nejdokonalejší a nejjednodušší systém řízení.
Třeba zrovna tuhle překážku by lidar bez problému viděl. Lidar je už i v iPadech a v některých novějších Audi. Kdy bude v Teslách?
V Teslách nebude nikdy. Elon je zásadne proti Lidar-u. Spolieha sa len na analýzu obrazu z kamier... a potom to tak dopadá 😀
bacha, elon odbornik na lidary, raketovy technologie, satelitni internet, automotive, vo co ze by dokazal zpameti naprogramovat cely windows 95, falcon heavy delal doma v garazi kdyz se nudil a tu raketu tam dovezl solo teslou kterou taky samozrejme sam vyrobil jako byproduct boring machine a cely to ovladal solo z mission controlu, solidni komedie
Máte úplnou pravdu, je to borec. Jen škoda že takových Elonů není víc, to by ten pokrok kupředu neletěl, ale přímo se teleportoval. Ale vážně, na Vaší ironii je vidět ten rozdíl mezi tím kdo něco dělá a plní si sny a mezi tim kdo "sedí na zadku" a lidstvo nikam neposouvá. Rozhodně nejsem fanoušek všeho co dělá a jak to dělá, upřít mu však nelze že on věci posunul takovým směrem a rychlostí jako málokdoA ještě se mu daří... a to v mnoha oborech
jn i prognostik je spickovej https://img.pr0gramm.com/2020/07/03/2298abde5d0951... ...
...ani na LIDAR se nedá spoléhat, třeba když je mlha nebo hustěji prší.Spíše by to chtělo skenovací radar na vhodné frekvenci nebo alespoň více radarů (tak 3 by moly stačit) na různých frekvencích, aby se vzájemně nerušily.
Tesla má CW radar od Continentalu, který je pro stacionární objekty prakticky k ničemu, nicméně problém s radarem je, že má hrozně moc false positive. Třeba auto zaparkované u krajnice velká směrová kovová tabule jedno jest. A to ani nezmiňuji kovová svodidla.
Tesly jsou ocesany low cost prodavany za cenu premiovych aut....tam lidar necekej:)
Takze nieco podobne ako iphone..
Myslím že v tomto případě nejde o to že by systém neviděl... tedy neměl informaci. Kanera to určitě zachytila... jde o vyhodnocení... SW prostě ten objekt vyhodnotil špatně, totéž se může stát s jakymkoliv radsrem/lidarem/kamerou. Sejmutí dat je ten menší problém, správně ta sejmutá data vyhodnit, to je alfa a omega všeho.
Vyhodnocení dat z lidaru je řádově jednodušší a přesnější než vyhodnocení dat z obrázku zachyceného SD kamerami.
Ne, neni. A ano, mam realne zkusenosti s programovanim obojiho.
Takže iPad zvládne 3D skenování pomocí lidaru, ale nikoliv pomocí kamery. A proto je vyhodnocování dat z kamery jednodušší 😀
Tohle nemá smysl. Absolutně o problematice NIC nevíte a vyvozujete závěry ničím nepodložené a na základě svých domněnka a ještě k tomu špatně.
Takže mistře proč iPad zvládne 3D skenování pomocí lidaru, ale nikoliv pomocí kamery? Vždyť předřečník tvrdí, že vyhodnocení z lidaru je složitější, než vyhodnocení z SD kamery, takže by to přece neměl být problem pro libovolný iPad i bez lidaru, no ne?
Do iPadu nevidim a je to porad dokola to same. Dohledej si starsi diskuze.
Načo sa obťažovať. Ten človek očividne vie všetko všade bol a je odborník na veci ktoré ešte ani nie sú. Myslí si že ak prečítal jeden článok alebo má ten ipad je odborník na lidar. Ak by bol lidar taký zázrak tak ho Tesla určite používa ale samozrejme má nedostatky. Hlavný problém by nastal ak by bolo viac LiDAR na ceste. Ako by auto vedelo že odraz ide od neho a nie od iného LiDAR? Jednoducho dva LiDAR proti sebe a už sú nepoužiteľné. Klasický radar je zase príliš pomalý. Takže znova zostávajú kamery. Možno to niekoho prekvapí ale človek a takisto riadi auto a používa hlavne zrak. Čo sú v podstate kamery. Proste to chce čas. Človek sa tiež učí a nevie všetko hneď. Ale akonáhle budete dostatok dát dajú sa kopírovať a odpadne učenie sa na chybách.
Oni totiž lidar používají všichni, kromě Tesly. Například Audi A8 používá Valeo Scala (600 USD), proto nikomu kdo to s autonomií myslí vážně nedává žádný smysl lidar nepoužívat.Kamerový systém v Tesle není schopný rozlišit mezi návěsem kamionu a mostem (Tesla už takhle zabila dva lidi). Mezi stínem a překážkou (Phantom braking) či vyjet z parkoviště bez poškození (katastrofa jménem Tesla Summon) nebo vidět a objet auto zaparkované na krajnici jako v tomto případě. Očividně tento kamerový systém není dost dobrý a nezdá se že se to brzy změní, nicméně lze neschopnost kamerového systému správně rozenávat svět okolo sebe masivně zlepšit pomocí lidaru.
radarom/lidarom stojace objekty nemas sancu zachytavat. To je vidiet na autach inych znaciek ktore ich maju, ze staticke objekty ignoruju, pretoze by si mal stale false positive (niekto to tu uz spominal).
Ukázka tady, že bez problému system s lidarem vidí auta zaparkovaná po stranách, protože se pracuje s konceptem tunelu ve kterém se auto bude pohybovat (bílý plochý pás po kterém auto jede) a možné kolize se vyhodnocují jenom v tom tunelu. https://www.youtube.com/watch... Radar takto použít nelze, protože nemá dostatečné rozlišení.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.