RFID čip může být jednoduše napaden virem

Diskuze čtenářů k článku

sysel  |  20. 12. 2006 21:39

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sysel  |  20. 12. 2006 21:37

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miroslav Pragl  |  17. 03. 2006 12:02

Spis jde o to jak nenechat RFID cip pod kusi vaseho psa (a cesem pod vasi kuzi) preprogramovat na jinou identitu. Prijdete pak o psa, o totoznost, o uspory, o svobodu...
Predpokladam ale ze se v tomto pripade jedna o WORM/ROM chipy
MP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaromir, jaromir  |  17. 03. 2006 08:29

"
RFID (Radio Frequency Identification Device) je zařízení, které samo o sobě nevyžaduje napájení. K jeho využití je třeba vlastnit externí čtečku, která čip aktivuje radiovými vlnami. Bez nich je celý čip pasivní.
"

Jako, co to je za mlžení :). Autor zjevně vůbec neví, jak to napájení funguje :D.

Prostě tam je cívka, ve které se naindukuje proud a z toho čip napájí. To je to opravdu taková věda? Přece není třeba psát takové bláboly, které jsou z technického hlediska totálně matoucí!

Hned jsem si vzpoměl na školu, tam se takhle mlžilo často :) ale tady v docela odborném časopise?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  16. 03. 2006 15:40

Prej jde úplně stejným způsobem zavirovat i čárový kód, tak si z toho nedělejte legraci!!! Mimochodem, zavirovat lze i normální cenovku např. přelepením a to tak, že čtecí zařízení (v tomto případě pokladní) odstaví mimo provoz (pokladní rupne v bedně)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš Doležal  |  16. 03. 2006 16:31

Ano, je to vážná věc. Stačí dvakrát odříkat abrakadabra a otočit se kolem cenovky o 360°. Jinak doporučuji úvahu na téma kapacita 1D čárového kódu. :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
redsnake  |  16. 03. 2006 17:12

zavirovanej čárovej kód ! LOL !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luga  |  16. 03. 2006 18:19

Ale mohou tak vypadat. Když s nima nějaká lama zachází tak, že mohou prolézt do stroje jako příkaz, jde zavirovat i čárový kod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vasek  |  17. 03. 2006 00:06

Hm, napsat do CV: "Není pro mě problém se během několika hodin naučit plně využívat nový software" je trochu přízemní. To odpovídá úrovni článku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš Doležal  |  16. 03. 2006 15:12

Děkuji autorovi humoristického článku za chvíli dobré zábavy. Ovšem pro případné další články o této problematice doporučuji absolvovat alespoň krátké seznámení s touto technologii.
Je pravda, že v poslední době se v oblasti RFID humoru v ČR napsalo mnoho (viz. články v hospodářských hodinách a podobně), ovšem toto je zatím hned po detekci RFID tagu v EURO bankovkách pomocí mikrovlnky asi to nejlepší.

Jen tak dál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pajdulak  |  16. 03. 2006 19:46

no taky koukam, jak muze technicky vzdelany autor vypustit takovy "popularni" clanek (pokud to nebyl zamer)?
http://www.jurasek.info/czpages/zivot.htm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Art  |  16. 03. 2006 14:46

Tak jsem se podíval na odkaz... A ono je to trochu jinak, že? Ono je to tak, že RFID je nosič dat a ta data mohou být při přečtení nějakým systémem, který nemá ošetření vstupy, zdrojem - řekněme - kompromitace. Podobně jako může být "podhozený" paket zdrojem kompromitace systému, který nemá ošetřen např. buffer underflow u serveru. I o tom byste napsali článek s titulkem "TCP/IP pakety mohou být jednoduše napadeny virem"? A co teprv "Snadné napadení disket virem" a "zranitelnost CD-ROM virem"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wosonj, Wosonj  |  16. 03. 2006 14:42

no to je mi prekvapeni, ze se do nejake pameti da dostat skodlivy kod A co jako? Jak se pak bude sirit? Co ho spusti? Respektive ktery magor by ukladal na RFID cipech spustitelny kod??? Ctecka to proste precte jako data, nevidim jediny duvod, proc by z toho mela neco spoustet. Pominu-li teda kraviny jako buffer overrun.

Informacni hodnota celeho zjisteni je imho rovna nule.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor