Testování otevírání dveří a nášlapů u RegioPanteru v mrazu a sněhu

Testování otevírání dveří a nášlapů u RegioPanteru v mrazu a sněhu

Instalace všech zařízení a kabelů do vlaku zabere rovný měsíc

Instalace všech zařízení a kabelů do vlaku zabere rovný měsíc

Oranžové podložky mohou simulovat pasažéra stran vyzařovaného tepla

Oranžové podložky mohou simulovat pasažéra stran vyzařovaného tepla

Čidlo monitorující průtok vzduchu, zde se kontroluje správné větrání

Čidlo monitorující průtok vzduchu, zde se kontroluje správné větrání

Ukázka z jiného testu, kdy se v tunelu nechala vydatně zasněžit tramvaj Škoda ForCity Smart (T41), které bude jezdit v Bonnu v Německu

Ukázka z jiného testu, kdy se v tunelu nechala vydatně zasněžit tramvaj Škoda ForCity Smart (T41), které bude jezdit v Bonnu v Německu

Průběhy testů a měření je možné sledovat i v zázemí s velkými monitory

Průběhy testů a měření je možné sledovat i v zázemí s velkými monitory

Testování otevírání dveří a nášlapů u RegioPanteru v mrazu a sněhu
Instalace všech zařízení a kabelů do vlaku zabere rovný měsíc
Oranžové podložky mohou simulovat pasažéra stran vyzařovaného tepla
Čidlo monitorující průtok vzduchu, zde se kontroluje správné větrání
7
Fotogalerie

Reportáž z mrazáku na vlaky. Doprovodili jsme Škoda RegioPanter do vídeňského Klimatunelu RTA

Měl jsem možnost navštívit zařízení RTA (Rail Tec Arsenal) Klima-Wind-Kanal Wien. Plzeňská Škoda Group tam testovala nový vlak RegioPanter.

Rakouský stát participoval na výstavbě tohoto zařízení podílí se na jeho provozu. Mezi vlastníky patří Siemens, Hitachi nebo Alstom. Jde o obrovskou laboratoř, sestávající ze dvou testovacích tunelů, kde je možné simulovat různé klimatické jevy a vítr, na což odkazuje právě ta druhá část názvu.

Je libo mrznoucí déšť?

RTA disponuje dvěma tunely, do kterých se vejde vlak, tramvaj, nákladní auta nebo třeba helikoptéra. Ten kratší má něco přes 30 m, delší 100 m, což dovoluje testování velkých objektů, třeba celých vlakových jednotek. V tunelech je možno docílit teplot od -45 °C do +60 °C, k tomu je možné nastavovat specifickou vlhkost vzduchu.

Zákazníci mohou svým produktům dopřát vítr o rychlosti až 300 km/h (nejvyšší rychlost u většího tunelu) a je dosažitelná jen v určitém rozmezí teplot, 200 km/h je pak možno dosáhnout v celém rozsahu teplot. Kratší tunel má menší turbínu, která stačí na vítr s rychlostí 120 km/h.

Kombinací těchto vstupů lze nechat testovaný objekt vystavit horkému tropickému dešti nebo vymrznout až na kost v bezvětří. Můžete mít hromadu sněhu, namrzajícím deštěm vytvořit na čelním skle ledovou krustu o tloušťce trezorových dveří, případně tunel rozpálit jako uvítací kancelář v pekle. Možností je nepřeberně, záleží na požadavcích zákazníka.

V pokračování pro předplatitele také najdete

K čemu je to dobré?

Proč to stojí tak strašlivé peníze a proč je zákazníci rádi platí.

Čekací lhůty? Rok a půl u malého, tři roky u velkého tunelu.

Chci Premium a Živě.cz bez reklam Od 41 Kč měsíčně

Určitě si přečtěte

Články odjinud