Rekordní rok na internetu v číslech

Loni překročil počet obyvatel této planety sedmou miliardu, k Facebooku se připojil miliardtý člověk a v ČR máme milion domén. Jak vypadal rekordní rok v číslech?

Čtvrtina všech e-mailů je odbavena na iPhonech

Elektronická pošta je tak stará, jako internet samotný. Po celou dobu své existence se musí potýkat s věštci, kteří jí předpovídají rychlý konec. Rychlý konec měl e-mail nabrat po vzniku chatů, poté instant messangerů a nyní mu údajně hrozí brzký konec díky sociálním sítím. E-mail je však populární službou i v roce 2012. V tomto roce e-mail rostl především v mobilních telefonech a nyní jsou poštovní klienti právě v mobilech nejpoužívanější, toto odvětví převálcovalo poštovní klienty jak webové, tak i ty na desktopu. Údaje ohledně e-mailu pochází ze služby Radicati.

  • 2,2 miliardy – počet uživatelů e-mailu celosvětově
  • 144 miliard – celkový počet e-mailů odeslaných celosvětově každý den
  • 425 milionů – počet aktivních uživatelů Gmailu – nejpoužívanějšího poskytovatele mailových služeb
  • 7 milionů – počet aktivních e-mailových schránek na největším českém freemailu Seznamu
  • 15 tisíc – počet nových emailových schránek zaregistrovaných na Seznamu každý den
  • 68,8 % - podíl e-mailů ze všech odeslaných, které jsou považovány za spam
  • 50,76 % - podíl emailů v rámci spamu, který tvoří e-maily s farmaceutickou tématikou
  • 0,22 % - podíl emailů ze všech odeslaných, které jsou považovány za phising
  • 35,6 % - podíl nejpoužívanějšího poštovního klienta, kterým je Mail for iOS
Graf 3.png
Vývoj přístupů k e-mailů v posledních dvou letech (zdroj: Campaignmonitor)

V roce 2012 se nejpoužívanějším poštovním klientem stala aplikace Pošta v iOS, uvádí to statistiky Campaign Monitor. Vůbec nejpoužívanějším nástrojem pro vyřizování elektronické pošty je mobilní telefon iPhone. Vyřídí se na něm celá čtvrtina všech e-mailů. A rok 2012 byl vůbec přerodem e-mailu do mobilního světa, protože mobilní přístup překonal ten z desktopových i webových klientů.

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,