Microsoft ukončil druhé fiskální čtvrtletí 2024 tržbami ve výši 62 miliard dolarů, což je o 18 % více než loni. Čistý zisk meziročně zvýšil o 33 % na 21,9 miliardy dolarů. V obou případech jde o historicky nejlepší čísla za druhý kvartál. I obecně za všechna čtvrtletí, protože to „vánoční“ bývá obvykle u všech firem nejsilnější.
V dvojciferných číslech rostly všechny tři hlavní divize. Productivity and Business Processes si polepšily o 13 % a utržily 19,2 miliardy dolarů. Tahákem je kancelářský balík Office 365 nabízený firmám, rostla ale také spotřebitelská verze Microsoft 365, kterou si předplácí již 78,4 milionu lidí. Tržby se zvýšily také podnikové službě Dynamics a profesní síti LinkedIn.
Intelligent Cloud vyrostl o 20 % na 25,9 miliardy dolarů. Daří se serverovým produktům i cloudu Azure, který hostuje řadu populárních AI aplikací včetně ChatGPT.
Divize More Personal Computing si meziročně polepšila o 19 % na 16,9 miliardy dolarů. Zde má Microsoft jediný černý puntík. Prodej zařízení (Surface, myši, klávesnice) poklesl o 9 %. Firma ale navzdory slábnoucímu trhu s počítači o 9 % zvýšila příjmy z OEM licencí Windows, o 8 % vyrostl také Bing a o nevídaných 61 % pak xboxová divize.
Microsoft během Vánoce prodal více konzolí i her, ale za růstem stojí především započítané výsledky odkoupeného Activision Blizzardu. Z oněch meziročních 61 % navíc totiž 55 bodů má na svědomí vydavatelství stojící za Call of Duty, Warcraftem a Diablem.
Že se Microsoft vydal správným směrem, ukazuje i burza. Tržní hodnota firmy od začátku roku vzrostla o 9 % a pravidelně se teď přetahuje s Applem o pozici největší veřejně obchodovatelné společnosti. Momentálně vede Microsoft, jehož kapitalizace činí 3,04 bilionu dolarů, zatím Apple je na 2,91 bilionu.