Reklamy na Facebooku budou transparentnější. Novou funkci chceme i u nás

Reklamy na Facebooku budou transparentnější. Novou funkci chceme i u nás

Facebook reaguje na dezinformační kampaně, v nichž často hrají roli placené příspěvky. Nová funkce se postará o větší transparentnost a veřejný dohled nad tím, jak konkrétní stránky inzerci na největší sociální síti využívají.

Pokud uživatel otevře jakoukoliv Stránku na Facebooku, nový odkaz mu umožní vypsat veškeré její placené příspěvky. Aktuálně funkci testuje Facebook v Kanadě, postupně by se však měla rozšířit i do dalších jazykových mutací.

Ve Spojených státech, kde se hovoří o ovlivňování prezidentských voleb, nabídne Facebook u všech stránek také archiv zaplacených reklam za poslední čtyři roky včetně jejich detailů. Každý tak bude mít k dispozici informace o tom, kolik která stránka za reklamu utratila, počet impresí a především cílení reklamy podle demografických dat.

Pro reklamy týkající se politického dění rovněž Facebook zpřísní podmínky. Pokud stránka nebo jednotlivec bude chtít na Facebooku publikovat placený příspěvek s tímto tématem, bude muset nejdříve ověřit svoji totožnost. U těchto příspěvků bude Facebook zobrazovat, kdo za ně platí a po rozkliknutí rovněž jeho přibližnou polohu.

Témata článku: Facebook, USA, Reklama, Spojené státy, Příspěvek, Prezidentská volba, Funkce, Nová funkce, Stránka na Facebooku, Politické dění, Poslední rok, Kanada, Dezinformační kampaň, Nový odkaz

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu