Když se vám v rámci záruční doby rozbije pevný disk či SSD, asi jste příliš neřešili problém bezpečnosti a poslali ho na reklamaci. Pokud byl disk ještě funkční, určitě jste například smazali veškerá data, zformátovali ho nebo případně použili nějaký pokročilejší nástroj, který minimalizuje možnost rekonstrukce dat třetí osobou. Co když ale byla na SSD opravdu velmi citlivá data?
S jedním zajímavým případem reklamace se podělil web IgorsLab, kdy došlo k poškození profesionálního SSD Samsung 980 Pro s kapacitou 2 TB. V rámci reklamačního řízení totiž bylo z nespecifikovaného důvodu ze strany Samsungu požadováno, aby bylo chybné SSD (podpora Samsungu si na dálku prohlédla chybu, kterou SSD vykazovalo v kontrolního softwaru) před odesláním k reklamaci fyzicky zničeno. Zároveň vše muselo být i vyfoceno a posláno Samsungu.
Zákazník tak musel doslova úhlovou bruskou a kladivem rozbít SSD a fotku takto zničeného SSD poslat dopředu, aby bylo kromě jiného ověřeno, že stejné SSD přijde poštou k reklamaci a během přepravy a přijmutí nedojde k případnému úniku dat jinou osobou, než je zákazník a Samsung.
Nejoblíbenější disky
Další oblíbené disky a SSD
Podobný bezpečnostní přístup s ničením chybných a vyřazených disků se standardně používá v datacentrech a na dalších místech, kde jsou na úložišti uložená velmi citlivá data.