Influencerství je esencí internetu v konzumní společnosti. Něco se ale mění – vliv získávají AI postavy a publikum je považuje za důvěryhodnější.
Influencerství je bezesporu fascinující odvětví přinášející řadu etických a sociálních otázek. V případě osob vytvořených AI nástroji bude mnoho otázek stejných jako u živých lidí, některé nahradí jiné. Možná vás v této souvislosti napadají apokalyptické scénáře. Co se stane s lidstvem, když bude konzumovat obsah od virtuálních postav? Odpověď na to nemáme a bude hodně záležet na dalším vývoji.
V tuto chvíli je jisté jen to, že AI influenceři jsou na vzestupu. Možná jste to zaznamenali teprve během letošního nebo loňského roku. Pro rychle přibývající účty vysvětlení existuje – technologie pro tvorbu AI postav je cenově stále dostupnější a přístupnější širšímu obecenstvu.
Jenže virtuální celebrity jsou tu s námi podstatně déle. Narážíme na problematiku definice. Kdo je vlastně AI influencer? Nemohla jí být například Lara Croft, která se v 90. letech stala videoherní ikonou? Byla považována za silnou ženskou hrdinku, byla předmětem cosplayingu a na přelomu milénia v televizních spotech prodávala automobily Seat nebo energetické nápoje Lucozade.
Každý špatný slavnostní proslov ve filmu nebo seriálu začíná definicí pojmu ze slovníku Merriam-Webster. Není důvod se ho štítit. Influncera považuje za osobu, která má vliv na ostatní. To je širší definice. V užším pojetí ho vnímá jako člověka, který v ostatních dokáže vzbudit zájem o něco – typicky o spotřebitelský produkt – přispíváním na sociální média.
Pokračování článku patří k prémiovému obsahu pro předplatitele
Chci Premium a Živě.cz bez reklam
Od 41 Kč měsíčně