Šéf Googlu i mateřského Alphabetu si pochvaluje, jak se firmě vyplatily dlouhodobé investice do AI a cloudu. Ještě loni jejímu byznysu zpomaloval růst kvůli poklesu inzerce v době covidu. Teď naopak výrazně roste, protože její online služby se ukázaly jako příležitost k tomu se bavit, pracovat i studovat.
Alphabet totiž oznámil tržby ve výši 61,9 miliardy dolarů, což je o 62 % více než před rokem. Zároveň jde o rekordní číslo bez ohledu na kvartál, ani v tradičně nejsilnějším vánočním období firma neutržila tolik. Provozní zisk oproti minulému roku vzrostl na trojnásobných 19,4 miliardy dolarů, hrubá marže stoupla ze 17 na 31 %. Čistý zisk za druhé čtvrtletí činil 18,5 miliardy dolarů (166% nárůst). Jen pro srovnání: Apple ve stejném období vydělal 21,7 miliardy dolarů „čistého“, Microsoft pak 16,5 miliardy.
Z oněch skoro 62 miliard dolarů na příjmové stránce Alphabetu jich přes 50 připadlo na reklamu. Inzerce ve vyhledávači vygenerovala příjmy ve výši 35,9 miliardy dolarů, reklamy na YouTubu 7 miliard a reklamy na webech partnerů pak 7,6 miliardy dolarů. Google Cloud měl na svědomí 4,6 miliardy dolarů a ostatní služby 6,6 miliardy. Další části Alphabetu do poklady přinesly jen 192 milionů dolarů.