Registrace nových elektromobilů v EU poprvé překonaly naftu. Česko je za evropským průměrem hodně daleko

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 22

Názory k článku

25. 11. 2023 04:08

Díky zeleným ekoteroristům nebude v EU dostatek elektřiny ani na běžné potřeby a máme se připravit na výpadky (v roce 2021 mi to řekli v ČEZ) ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 11. 2023 23:56

Když pořádná EVéčka stála jednou tolik, co jejich spalovací ekvivalenty, tak jsem se elektromobilitě taky smál. Sice ne tak, jako panelákoví lobotomi z autofora, ale smál. Jenže letos jsem se rozhodoval, co bych si koupil za nové auto a klasicky si porovnal náklady všech dostupných modelů, na které mám a které splňují moje požadavky a najednou mi vylezly 4 elektromobily. Nechal jsem si to rozležet a dospěl jsem k názoru, že jen hlupák si dnes může koupit něco jiného než EV, když má možnost každý den nabíjet za pár korun. Samozřejmě za předpokladu, že jsou auta podobně drahá. Kupovat Dacii za 450k nebo za 800k jen s jiným motorem je fakt úlet.
Oblíbenost hybridů jako jejich bývalý majitel vážně nechápu a myslím, že je to jen tím, že to všude cpou. To si koupí člověk jen jednou. Plugin hybrid není k ničemu. Na elektřinu to nejede a žere i trávu kolem silnice (průměrně tak 30kWh na 100km) a na spalovák to taky nejede a spotřebu má brutální a navíc je to mnohem dražší na všechno. Obyčejný hybrid je lepší varianta, ale naskakování motoru je po měsíci nejotravnější věc a budete nesnášet kolony.
---------
Představa minimálně poloviny lidí o elektromobilitě je, že čekáte hodiny na nabíječce, v autě si snižujete v zimně topení a na dálnici jezdíte v pravém pruhu stovkou. Nic z toho už neplatí a nové vozy jsou úplně stejně použitelné jako jejich fosilní konkurence.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
23. 11. 2023 16:29

clanok zavadza, v cesku nove registracie BEV mozno tvoria 3.8% ale zabudli ste dopovedat ze 90% (a to myslim doslovne, nie nejako zvelicene) z tychto registracii tvoria firmy, takze elektricke auta si pre sukromnu potrebu kupuje len 0.38% ceskeho automobiloveho trhuedit: este ak by mi niekto neveril:
„V podmínkách České republiky, kdy zhruba dvě třetiny vozidel jsou registrovány na firmy a v případě elektromobilů je to až 90 %, rozumím tomu, že úvahy o pobídkách směřují zejména na tento segment,“ míní Petzl (výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu).https://www.echo24.cz/a/HTcdy/zpravy-domov-trh-...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 11. 2023 15:52

Když to půjde takhle dobře, tak v roce 2034 bude podíl BEV nějakých 36%. A pak přijde náraz do zdi.
Ale už teď to vypadá, že to tak dobře nepůjde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 11. 2023 13:59

Tak trochu zapomínáte dodat, že lidi si kupujou hybridy hlavně proto, že automobilky přestaly nabízet Diesly nebo výkonější benzínové motorizace. Kde jsem to viděl, že 80% majitelů plugin hybridů nikdy nevybalilo nabíjecí kabel? A ty takzvané mild hybridy moc s elektromobily společného nemají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor