Red Hatu se celkem daří v „linuxové komerci“

Diskuze čtenářů k článku

Pavel Donar  |  25. 04. 2001 20:06

Koho zajima RedHat? RedHat neni Linux a Linux neni RedHat. Mozna to pochopil malokdo, ale RedHat vyviji tak 0.1% softwaru, ktery

distribuje. RedHat je pouhy distributor s vyvojarskymi aktivitami. Vetsina lidi zde nevi o cem mluvi.

P.S. Jak jinak chcete vydelavat na Linuxu nez sluzbami? Lidi si me pozvou, kdyz necemu nerozumi a zaplati mi za to - stejne jako si me driv pozvali, kdyz si prepli klavesnici ve Winech a nevedeli co s tim - akorat ze ma moje prace ted mnohem vetsi uroven :) Alespon ji vetsinou muzu delat na dalku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bohuslav Roztočil  |  28. 04. 2001 23:11

Správně!

Linux je jen jakési "jádro" či co. Ale RedHat je operační systém, cosi co si nainstaluji na počítač a můžu to používat - inetragovat s tím a tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek Hanke -- autor  |  06. 05. 2001 21:08

Ano, Linux je pouze jadro. Samotny operacni system se jmenuje GNU a pokud chcete pojmenovat celek, rikejte GNU/Linux. GNU je ale obrovsky projekt, proto nejaka firma (RedHat) vezme nejakou cast GNU, ktera nejvice vyhovuje uzivatelum na ktere je disrtibuce cilena, a posklada ji do nejake pekne formy.

Operacni system ale neni Red Hat, je to GNU/Linux. Oznaceni Linux je spatne/zavadejici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Kral  |  25. 04. 2001 18:47

Zneužiji tohoto článku k tomu, abych všem, kdo o to mají zájem oznámil, že nová verze distribuce Red Hat 7.1 Seawolf je už i na VypalCD.cz

Konkrétně tady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_  |  25. 04. 2001 18:47

Ale Progeny Debian tam stale nemaju. Navyse dnes vysiel Mandrake 8.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Kral  |  25. 04. 2001 18:47

Kdyby ho vydal Computer Press byl by tam. Mandrake 8 přidáme začátkem příštího týdne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo Guderna  |  25. 04. 2001 18:47

Dokud nebudou prodavat baliky softu v radove desitkach milionu, je jejich system pro obycejne uzivatele k nicemu.
Nebavim se o serverech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HgFg  |  25. 04. 2001 18:47

co ma spolocne pocet predanych kusov a pouzitelnost pre obycajnych ludi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef Šumfrle  |  25. 04. 2001 18:47

Hodně. Přinejmenším to umožňuje zaplatit vývoj dalších nových funkcí a ne jen z nadšenectví přešlapovat na místě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo Guderna  |  25. 04. 2001 18:47

Ma to obrovsky vyznam. Kdyz genius v Kotehulkach vyrobi super OS a pouziva ho jen 10 lidi, kteri se na ostatnich 100 M lidi divaji z vrchu je to pouze humorna epizodka. Takovy , i kdyz vynikajici system mne neuzivi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fox  |  25. 04. 2001 18:47

Prave tu pouzitelnost :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viktor  |  25. 04. 2001 18:47

Pokud se bavime o milionech kusu, tak M$ prodava miliony diky tomu, ze si musite "podle nej" koupit Windows i na pocitac, kteremu jste upgradovali procesor. Pokud si koupite Redhat, tak si jej muzete nainstalovat treba na 1000 pocitacu a neporusite tim licencni podminky.


Chcete-li se bavit o milionech dolaru za prodane baliky, tak to je zas diky tomu, ze Windowsy jsou nehorazne predrazene. Redhat se naopak prodava jen za rezijni cenu.


Preji reklamnimu agentovi Bila Gatese pekny den.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  25. 04. 2001 18:47

Zde reklamní agent B.G.

Představte si, že někdo řekne, že bude nabízet nějakou sofistikovanou službu - třeba poradenství - zadarmo a ve všech světových jazycích. Tak se asi také stane velice rychle slavným a získám milióny uživatelů, ale ekonomicky budu naprosto bezvýznamný a budu bojovat o holé přežití. Nechci vůbec tvrdit, že jde "jenom o peníze", jenomže tady jsme v byznysu, ne třeba v kultuře nebo charitě, a v byznysu, bohužel, skutečně jde jenom o peníze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fikus  |  25. 04. 2001 18:47

Pane kolego,
kvalita OS nezavisi na tom
kolik ma OS procent trhu.

A zkusil jste nekdy neco jineho nez
Windows ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo Guderna  |  25. 04. 2001 18:47

Asi jste si nevsiml jedne zakladni veci, nebavim se o kvalite, ale kvantite ! Je genialni, blbost prodat 100 M x , nez super system 100k x. Mnozstvi zasadne nemusi odpovidat kvalite softu, ale kvalite marketingu. Microsoft to na rozdil od agresivnich zastancu UNIXU pochopil, to ale neznamena ze jsou lepsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  25. 04. 2001 18:47

Hmm, myslim si, ze je to v poradku, ze Linuxovy trh je alespon trochu rozdrobeny. Kdyby nejaka firma ziskala v distribucich Linuxu skutecny monopol (ne jako ted RedHat), tak by pravdepodobne nastaly velke problemy (podobne jako s Microsoftem ted). Staci si vzit i treba takovy RedHat, ktery si obcas mysli, ze kdyz provede nejakou upravu (naposledy to myslim byly modutils), tak se mu ostatni podridi...Nechci videt, co by pak mohlo nastat, kdyby distribuce takove firmy mela podil treba 95%....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor