Recepty na Internetu se dotahují na kuchařské knihy

Údajně překvapivé zjištění – pro recepty se chodí na Internet téměř tak často jako do kuchařek
Můžete se podivit, co všechno analytické firmy v USA nezkoumají, ale je to tak – jeden z posledních výzkumů se týkal otázky, ze kterého zdroje nejčastěji lidé získávají kuchařské recepty. Zatímco před Internetem vedly s drtivou převahou kuchařské knihy a byly následovány časopisy, ať už speciálními či společenskými tituly, v jejichž všehochuti se také musí povinně nějaký ten recept objevit, nyní je tomu jinak, alespoň tedy v Americe.

23 % uživatelů, kteří nevaří profesionálně (jako kuchaři v restauracích atd.), ale tak jako každý z nás, si je schopno v případě velkého hladu uvařit instantní polévku, naše ženy a přítelkyně pak i chutná jídla, už chodí pro recepty na Internet. 21 % pak používá časopisy – Internet se tedy dostal na druhé místo za kuchařské knihy, které stále vedou, ale už ne s nějakým drtivým náskokem (mají 34 %). Zbytek připadá na noviny a televizi.

Výzkumníci z oné analytické firmy (InsightExpress, dotazníková metoda na cca 1000 osob) dodávají, že Internet si získává na půvabu hlavně kvůli možnosti interakce, výměny zkušeností s ostatními „domácími kuchaři“; samozřejmě už ani nezdůrazňujeme, že získání receptů z Internetu má výhodu v tom, že recepty jsou zde zdarma a jejich hledání je snadné.

Zajímavé jsou pak zdroje, na které lidé pro recepty chodí: nezávislé „receptářské“ weby vedou s 49 % tržního podílu, ale „závislé“ weby výrobců potravin a potravinářských polotovarů zaostávají jen o málo (40 %). Výrobci potravin, coby producenti nejčastěji kupovaného a „nejrychlejiobrátkového“ zboží vůbec, tak mají zajímavou inspiraci pro levnou reklamu (recepty na svých stránkách) a pro ovlivňování svých zákazníků prostřednictvím těchto receptů vůbec. Výzkum totiž také zjistil, že třetina dotazovaných uvádí, že pokud je v daném receptu uvedena „značková“ potravina (tj. ne „cibule“, ale třeba „Cibule Knorr“) a oni tento recept použití, jdou si koupit právě tento značkový produkt uvedený v receptu, aby si byli jisti, že zvolili správně.

Tyto výzkumné zprávy jsou jistě inspirativní i pro české producenty rychloobrátkového zboží a využití domácího Internetu – problémem ale je zatím nesrovnatelně menší úroveň používání Internetu v domácnostech než v USA a také, bohužel, zatím převažující jen velmi nenápadité a opatrné používání Internetu u masové populace.

Diskuze (2) Další článek: Windows XP budou používat v kampani písničku od Madonny

Témata článku: Internet, Cibule, Analytická firma, Nezávislá televize, Značkový produkt, Levné zboží, Recept, Nezávislý titul, Kniha, Producent, REC, Ovlivňování


Určitě si přečtěte

WhatsApp konečně umožní smazat velké soubory z konverzací, aby nezabíraly místo
Vladislav Kluska
WhatsAppFacebookInstant Messaging
Nejlepší příslušenství k počítači. Tipy na osvědčené klávesnice, tiskárny, routery…

Nejlepší příslušenství k počítači. Tipy na osvědčené klávesnice, tiskárny, routery…

** Tipy na užitečné příslušenství k počítačům ** Poradíme, s jakými produkty neuděláte chybu ** Některé z věcí mohou být dobrými vánočními dárky

David Polesný, Stanislav Janů | 20

David PolesnýStanislav Janů
Příslušenství
Vážně dnes ještě někdo krade Adobe? Video můžete stříhat zdarma v Resolve a fotky i vektory zvládne Affinity

Vážně dnes ještě někdo krade Adobe? Video můžete stříhat zdarma v Resolve a fotky i vektory zvládne Affinity

** Kde jsou ty doby, kdy měl skoro každý doma Photoshop ** Photoshop a Premiere Pro od kamaráda nebo z warezu ** Dnes už to nemá smysl, existuje totiž hromada laciných alternativ

Jakub Čížek | 90

Jakub Čížek
Grafický editorStřih videa
Elon Musk podpořil Signal jako náhradu WhatsAppu. Aplikaci okamžitě zavalili uživatelé
Markéta Mikešová
WhatsAppElon MuskFacebook
Starlink podle betatesterů: Rychlejší a levnější než satelitní internet v Česku

Starlink podle betatesterů: Rychlejší a levnější než satelitní internet v Česku

** Reddit se začíná plnit zkušenostmi se Starlinkem ** Při přímé viditelnosti dá i 120 Mb/s ** Klasický satelitní internet už teď dalece překonává

Jakub Čížek | 48

Jakub Čížek
StarlinkPoskytovatelé internetu
Jak se šíří Covid v Česku: Čerstvá data, semafor PES, mapy okresů a obcí. Každý den aktualizované grafy

Jak se šíří Covid v Česku: Čerstvá data, semafor PES, mapy okresů a obcí. Každý den aktualizované grafy

** Vývoj COVID-19 v Česku: nakažení, úmrtí, testovaní, hospitalizovaní ** Mapa podle okresů, přehled podle věku, situace v Evropě i ve světě ** Každý den aktualizované grafy a mapy

Marek Lutonský | 172

Marek Lutonský
COVID-19Koronavirus

Aktuální číslo časopisu Computer

Jak prodloužit výdrž notebooku

Velké testy: gamepady a inkoustové tiskárny

Důkladný test Sony Playstation 5